Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Pomyslalem, ze warto Was uprzedzic zanim komus sie to tez przytrafi.

Tak wiec niedawno zatrzymalem sie na skrzyzowaniu i widze jakis dym jakby spod maski ale mysle sobie k.. to chyba nie moj :) Kawalek dalej wyskoczyl komunikat o niskim poziomie plynu chlodzacego, zatrzymalem sie i wtedy to juz konkretnie lecialo :oops: Co sie okazalo odpadla mi koncowka termostatu egr - normalnie kawalek odstrzelilo i plyn chlodzacy wylewal sie na chlodnice spalin. Na szczescie zdarzylo sie to kilometr od domu to poczekalem az ostygnie i przestanie leciec, dolalem wody i jakos dojechalem ale dalej bym nie zajechal. Tak wiec ostrzegam bo takiej usterki raczej nie da rady samemu usunac na drodze - ewentualnie zakleic poxilina ale watpie ze to zadziala. A myslalem to wymienic bo mi sie silnik dlugo nie nagrzewal a co sie pozniej okazalo termostat byl caly czas otwarty niezaleznie od temperatury. Po jego wymianie kilka minut i temperatura ok.

 

Wymiana prosta 20min (nizej zamieszczam zdjecia) - 2 sruby na termostacie ale jedna z nich jest zaslonieta przewodem co idzie do pompy prozniowej i nie ma do niej dostepu. Trzeba odkecic torx ktorym jest przykrecona plastikowa koncowka do pompy na ktorej jest zacisniety waz metalowa obejma, delikatnie odgiac i wysunac - generalnie strasznie sztywne i trzeba uwazac zeby nie polamac tego plastiku bo nie mozna go oddzielnie kupic tylko cala pompe:( Wymieniajac termostat przyda sie nowy o-ring miedzy termostat a chlodnice spalin.

 

http://img84.imageshack.us/img84/2411/78952758.jpg

http://img808.imageshack.us/img808/9357/61554305.jpg

http://img535.imageshack.us/img535/7857/41361096.jpg

http://img851.imageshack.us/img851/1235/70773712.jpg

 

Nie spotkalem sie z tym problemem na tym forum (chyba ze przeoczylem to sorry) ale byly identyczne przypadki na zagranicznych forach. Tak wiec jezeli jeszcze nie wymienialiscie tego termostatu to warto bo jak wiecie czesto nie dziala jak powinien a w skrajnym przypadku jak strzeli gdzies w trasie to chyba tylko laweta bo watpie, ze wozicie ze soba skrzynke z narzedziami i wiadro poxiliny i inne tego typu klamoty :lol: A moze jednak wozic warto bo E60 to niezly hebel :mad2:

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie wymienili mi w aso ten termostacik.

Jak by ktos miał podobny schemacik ale dotyczacy wymiany termostatu głównego w tym silniku to bym był wdzieczny.

Tomek
  • 2 lata później...
Opublikowano

też bym chchciał taki schmacik i chyba jutro bede robił zdjęcia :)

 

tylko nie wiem jak wyjąc ta rure od przepływomierza do turbiny "/

Opublikowano
dzekuje bardzo a czy uda sie mi poradzić bez odkręcenia wentylatora i tej blachy z przzodu ??

 

pozxdrawam

 

Nie, ale to tylko pare srob i wszystko zrobisz od gory :cool2:

Opublikowano
próbowałeś ale boje sie ze potem tych zamków nie wyreguluje od maski i potem bedzie problem

 

ha ha, az mi sie usmiech na twarzy pojawil :P

Tych zielono zakreslonych srob nie roszasz- nie potrzeba.

Odkrecasz te zaznaczone na czerwono i odchalasz blache razem z zamkami nie odpinajac linek w strone szyby- ma dostatecznie luzu

Pozdrawiam :norty: nie moglem sie powstrzymac- Przepraszam i pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

da rade . na gorze klamra bodajrze a na dole waz jest wkladany an Turbine schodzi luzno. Jak masz sprawne i zwinne rece to nie trzeba sciagac( ja sciagalem).

Sciagnac musisz ta chlodnice od Agr i termostat Agr. i na zdieciach nie widac spusc wode z chlodnicy odkrecajac na dole w chlodnicy czerwona srobe z plastiku( lubi sie ukrecic- koszt w serwisie 7€. Dostaniesz tylko w serwisie- mi sie nie ukrecila. i na kranik zaluz kawalek wezyka gumowego- bedzie latwiej ci plyn w pojemnik zlapac.

Opublikowano
ok a ja bede chcial zdjąć ja bo przy okazji zobaczę uszczelkę turbiny mam wymienić i intercolera to lookne może mowisz nie cieżko potem ją załorzyć na turbinę bo tego sie obawiam bo tam nie włorzę reki :duh:
Opublikowano
I dalej ku przestrodze...Po co wam ta chłodniczka EGR???Jak wam się dziurka w środku zrobi to zobaczycie co się będzie działo...Ciśnienie i spaliny w zbiorniczuk wyrównawczym wyżucanie płynu i ubytki jego pozatym...z dziurki płyn wylatuje na gorący kolektor wydechowy płyn paruje leci ze spalinami sondy i czujniki wariują i wywala błąd filtra cząstek stałych i zaczyna się dochodzenie...Prosty sposób: zakup rurki od 2.0-3.0 z E46 rurki która zastępuje tam cały ten nie znośny układ chłodzenia spalin Jest ona p&p do naszych 3.0d Pozatym żadnego termostatu do wymiany i sen spokojny.Krućce dojście i powrót do chłodnicy poprostu zaślepiamy i po kłopocie.Samą prace Egr skracamy programowo.Już w kilku autach tak zrobiłem i jest bez problemowo.Zdjęcia na priv. jak ktoś chce zerknąć co i jak.A końcówka termostatu często pęka i odpada bo od środka napiera tam trzpień termostatu.Też to przerabiałem ale w końcu poszedłem w nowy innowacyjny sposób pozbycia się tego usrojstwa.Pozdro Marcin530d :cool2: :cool2: :cool2:
Opublikowano
I dalej ku przestrodze...Po co wam ta chłodniczka EGR???

 

Po co Ci BMW? Kup lepiej Dacię, tam większość rzeczy jest fabrycznie zaślepiona i jest super.

Opublikowano
Ciekawe czy masz klapki....skoro mówisz o Daczii to ją kup ja siedze już w 6 BMW jak do tej pory i wiem o czym pisze bo zieloni ani ci z GrennPeace nie dopłacają mi za Euro4 tak jak z resztą ty a eliminacja tego usrojstwa jest bardzo pozytywnym posunięciem i usprawnieniem w silnikach 3.0d Po co wydawać na termostat i chłodniczke która wcześniej czy póżniej napewno zostanie dziurawa???może lepiej żone do kina zabrać chyba że portfel masz tak gruby że nie masz co z kaską robić to po co kupiłeś BMW??? trzabyło majbacha.A pozatym ten swap nic n ie wnosi negatywnego w prace silnika a pomaga zwykłemu użytkownikowi nie tak nabitemu kasą jak Ty.Pozdro Marcin530d
Opublikowano

no :)

 

dopiero przyszły termostaty jutro biore sie za wymianę . .

głownego i egr . :)

 

pozdrawiam napiszę czy płyn osiąga wiecej stopni po wymianie :)

Opublikowano
no :)

 

dopiero przyszły termostaty jutro biore sie za wymianę . .

głownego i egr . :)

 

pozdrawiam napiszę czy płyn osiąga wiecej stopni po wymianie :)

 

Zebys nie robil 2x to sprawdz jeszcze wymiennik ciepla automatyczniej skrzyni biegow (o ile masz automat) - tam sa tez 2 termostaty i w aucie z 2004 juz moga sie powiesic - poszukaj bylo juz na forum

 

ponizej fajny opis (z naszego forum)

 

Termostaty wymienialem obydwa na nowe i oryginalne w listopadzie 2012 roku, minelo 5 miesiecy, do tej pory temperatura w ukrytym menu ksiazkowa 88-90C. Ostatnio zauwazylem, ze samochód jakby wiece zaczal palic, dziwnie glosniej - twardziej pracowac, przyczyna to temperatura silnika w przedziale 74-78C. Pierwsze typowanie padlo na termostat EGR - sprawdzilem, jest sprawny nie przepuszcza powietrza, nastepny typ to termostat glówny, juz mialem go zamawiac ale cos mnie tchnelo i przypomnialem sobie ten watek o wymienniku ASB. Po sprawdzeniu cienkiego przewodu z lewej strony chlodnicy (od strony psasazera) byl on cieply, chlodnica od góry goraca. Wpadlem na pomysl aby klamra zcisnac ten przewód i sie przejechac. Po przejechaniu kilku kiliometrów temperatura znów 89-90C - mamy winowajce !. Chlodniczka tania nie jest bo kosztuje okolo 800zl, ma w sobie dwa male termostaty, których budowa jest podobna do termostatu EGR. Wyciagnalem z niej kruciec przylaczeniowy do weza i okazalo sie, ze sa tam jakby takie dwa aluminiowe grzybki dociskane sprezynami, które blokuja przeplyw plynu kiedy jest zimny. U mnie jeden z tych grzybków zeskosowal sie i zablokowal w pozycji niedomknietej. Efektem byl przeplyw plynu do chlodnicy od najnizszych temperatur i niedogrzanie silnika. Po prawidlowym zlozeniu, zalaniu plynem i odpowietrzeniu temperatura wrócila do normy 88-90C. Moral taki z tego, ze mamy nie dwa a praktycznie cztery termostaty (w przypadku ASB) i jezeli stwierdzimy ze wine za niedogrzanie silnika ponosi wymiennik ASB to nie trzeba go od razu kupowac.

 

kolego @marin530 - dlaczego nie wrzucisz zdjec tu tylko na prv ?? nie dziw sie ze ludzie maja pytania i watpliwosci bo wiadomo ze EGR nie da sie zaslepic programowo w 100% a jak sie bedzie grzal to co go schlodzi ??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie mogę sobie poradzić ze ściągnięciem węża z pompy... 23-26 sek na filmiku :(

 

Jest tam mało miejsca i przeszkadza czarny metalowy element, który osłania termostat (od wewn. strony, ze zgięciem na górze).

 

Nie wiem czy mam parę razy uderzyć młotkiem po tym metalowym gracie, czy da się go jakoś odchylić?

Na filmiku koleś ma tam sporo miejsca a u mnie wąż pompy zachacza o ten metalowy element i nie wiem jak go wyciągnąć żeby czegoś nie połamać :mad2:

Opublikowano
Nie ściągaj go tylko odkreć...

 

http://cs412727.vk.me/v412727215/791a/6HJRG4H1R7M.jpg

 

Odkręciłem dokładnie jak na filmiku, ale nie idzie go wyciągnąć z pompy... tak jak pisałem, wąż jest blokowany przez ten metalowy element za termostatem.

Na filmiku ta metalowa część jest trochę wygięta do przodu, a u mnie jest pionowo i nie ma tam miejsca żeby wyciągnąć wąż z pompy.

 

Trzeba go jakoś inaczej ściągać? Na wężu są dwa klipsy metalowe - jeden z nich trzeba odkręcić żeby wyciągnąć ten wąż?

 

Próbowałem ściągać jak na filmiku i nie wyszło... jeszcze jutro spróbuję

Opublikowano
Ja przy wymiane termostatu egr też miałem z tym problem ale odgiąlem tą metalową cześć i poszło gładko.Po zakończonej operacji wygiąłem ten metal tak jak był.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.