Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dwumas, wtryski, poduszki silnika, uszkodzony wentylator, zużyte koło pasowe lub łożysko alternatora. Obroty też lekko falują?
Opublikowano
obroty nie falują.są to lekkie bujniecia ale wyczówalne.Dwumasa ponoc wytrzymuje podobny przebieg jak sprzeglo a mi sie wlasnie sprzeglo konczy wiec moze to to.A czy swiece maja jakis wplyw?Ja od nowosci nie wymienialem-przebieg auta 130tkm.
Opublikowano
u mnie potrafi bardzo lekko bujnąć przez chwilę przy starcie gdy auto postoi (naprawdę ciężko to wyczuć) -mam drugą i czwartą świecę do wymiany.. ciekawe czy to to..
Opublikowano
u mnie potrafi bardzo lekko bujnąć przez chwilę przy starcie gdy auto postoi (naprawdę ciężko to wyczuć) -mam drugą i czwartą świecę do wymiany.. ciekawe czy to to..

 

Raczej to. Mi z jedną walniętą, też tak bujało - przy samym rozruchu. Po wymianie objaw ustąpił.

 

Pzdr.

Opublikowano
u mnie potrafi bardzo lekko bujnąć przez chwilę przy starcie gdy auto postoi (naprawdę ciężko to wyczuć) -mam drugą i czwartą świecę do wymiany.. ciekawe czy to to..

 

Raczej to. Mi z jedną walniętą, też tak bujało - przy samym rozruchu. Po wymianie objaw ustąpił.

 

Pzdr.

 

pewnie swiece albo sterownik walniety.U mnie nie tylko po rozruchu buja ale takze na rozgrzanym silniku wiec chyba moze byc cos innego.

ps.exide mozesz jakies fotki wrzucic jak wygladaja te nakladki na zderzak z przodu...mam ten sam kolor auta i fajnie bylo by zobaczyc jak to sie prezentuje.thx

Opublikowano
u mnie potrafi bardzo lekko bujnąć przez chwilę przy starcie gdy auto postoi (naprawdę ciężko to wyczuć) -mam drugą i czwartą świecę do wymiany.. ciekawe czy to to..

 

Raczej to. Mi z jedną walniętą, też tak bujało - przy samym rozruchu. Po wymianie objaw ustąpił.

 

Pzdr.

 

pewnie swiece albo sterownik walniety.U mnie nie tylko po rozruchu buja ale takze na rozgrzanym silniku wiec chyba moze byc cos innego.

ps.exide mozesz jakies fotki wrzucic jak wygladaja te nakladki na zderzak z przodu...mam ten sam kolor auta i fajnie bylo by zobaczyc jak to sie prezentuje.thx

 

Wrzucę fotki w galerii już niedługo :)

Opublikowano
mi przy rozruchu juz od dosc dawna zaczal bujac i nadal nie moge dojsc co to jest :evil: komp nie pokazuje aby ze swiecami bylo cos nie tak,wtryski tez sprawdzone i niby ok,wiec nie wiem co u licha moze byc :mad2:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Podepnę sie pod wątek. Od jakiegos czasu zaobserwowalem podobne objawy na jalowym biegu. Wydaje mi sie ze niestety jest coraz gorzej. Najczesciej to obserwuje po przejechaniu ok 4 km gdy zatrzymuje się na światłach. Wtedy obroty zaczynaja falowac, auto wpada w drgania az czasem cala buda sie bujnie no i zdecydowanie silnik jest glosniejszy. Wydaje mi sie ze jest tam troche z górki i tam najwyraźniej czuć to (ale tez na wiosne poprosilem mechanikow zeby sprawdzili poduszki i byly ok). Osobiscie falowanie obrotow by mi nie przeszkadzalo ale drgania przy tym i glosny klekot i nawet bujniecie budą kojarzy mi sie z traktorem a nie z bmw :roll: . Zamieściłem dwa filmiki trochę pokazujące ten efekt, ostatnio faluja obroty bardziej nawet niz na filmie:

 

- tu widac falowanie np ok 30sek, ok 50 sek , a najlepiej po 1min 04s bardzo wyrazny spadek.

- tu widac delikatne falowanie ok 5- 15sek

 

Prawde mowiac mam e90 prawie dwa lata i pierwszy rok bylem zachwycony, teraz przez rozne usterki juz coraz mniej mnie cieszy autko, miedzy innymi przez te wibracje, obroty. Bede wdzięczny jeśli ktoś podpowie co to może być, i do kogo z tym się zgłosić żeby dobrze to naprawić.

 

Dzieki!

Kuba

Opublikowano

ja bym najpierw wyczyścił zawór egr. nagar może uniemożliwiać jego pracę :) jeśli to nic nie da to spróbuj go odłaczyć na jeden dzien i zaobserwować czy się coś dzieje. przez zaślepienie wężyka który dochodzi do jego "główki". Jeśli będzie ok. to znaczy ze pewnie szwankuje czujnik egr, koszt ok. 150zł ory. na allegro.

 

Miałem podobną sytuacje, wyczyściłem egr i mineło na wolnych obrotach. lecz zostało mi minimalne szarpnięcie przy 1500obr/min. pewnie to czujnik egr.

Opublikowano
ja bym najpierw wyczyścił zawór egr. nagar może uniemożliwiać jego pracę :) jeśli to nic nie da to spróbuj go odłaczyć na jeden dzien i zaobserwować czy się coś dzieje. przez zaślepienie wężyka który dochodzi do jego "główki". Jeśli będzie ok. to znaczy ze pewnie szwankuje czujnik egr, koszt ok. 150zł ory. na allegro.

 

Miałem podobną sytuacje, wyczyściłem egr i mineło na wolnych obrotach. lecz zostało mi minimalne szarpnięcie przy 1500obr/min. pewnie to czujnik egr.

 

Mialem podobna sytuacje...strasznie szarpalo w zakrezie obrotow ok 1500-2000 przy delikatnym wcisnieciu pedalu gazu oraz na wolnych obrotach trzeslo buda.Mechanik mi zaslepil wezyk od egr-u i wszystko chodzi idealnie zadnego szarpania i bujania tyle ze swieci mi sie check engine.Mam pytanie,czy moge z tym zaslepieniem jezdzic czy to w czyms przeszkadza i czy po wymianie tego czujnika bedzie ok?z gory dzieki za odp.

Opublikowano

jak zaslepisz egr będzie się wolniej nagrzewał co zimą średnio korzystne

Za to podobno szybsza reakcja turbiny

Opublikowano
U mnie przyczyna bujania na wolnych obrotach jest ponoc dwumasa,tak przynajmniej zdiagnozowali w aso :? Radza jednak nie zwracac na to uwagi bo zrobie jeszcze na niej sporo km nim bedzie do wymiany :shock:
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

wczoraj odlaczylem przeplywke i auto nie mialo juz tych objawow (wahania obrotow i szarpniecia) albo mialo ale mikroskopijne wahniecia tylko, potem wlaczyl sie check engine wiec podlaczylem z powrotem przeplywke i od razu wrocily objawy. To moze nie byc przyczyna ale jakas korelacja jest wiec przeplywka idzie do wymiany.

Kuba

Opublikowano

Winny może być również EGR/AGR. Kiedy odłączyłeś przepływomierz, również układ EGR został dezaktywowany. Zazwyczaj nawala elektrozawór, co jest następstwem zassania dużej ilości brudu.

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/03/54/33

 

Comment Exhaust re-circulation is switched off when:

1. There is a fault in the needle movement sensor (injector nozzle with sensor, cylinder 3 or 4)

2. There is a defect in the DDE control unit with AGR feedback control or its output stage

3. There is a fault in mass air flow sensor

4. Speed sensor on engine not operating in plausible manner

 

Pozdrawiam

  • 3 lata później...
Opublikowano

u mnie objawy podobne, lekkie wibracje wyczuwalne na fotelu i lekko falujące obroty ale minimalnie. Zawiozłem do warsztatu. Jedyne co zrobili to sprawdzili świece i skasowali nastawy silnika, czy coś takiego. Po odebraniu auta już nie wyczuwam, żadnych wibracji. Dodam tylko, że wibracje były odczuwalne przy wyłączonej klimatyzacji, przy włączonej było OK. Sądzę, że to było coś ze świecami, bo niczego innego nie dotykali.

Ostatnio zauważyłem jakby znowu zadrgał ale po 1 min od odpalenia silnika drgania zanikają.

Opublikowano
u mnie objawy podobne, lekkie wibracje wyczuwalne na fotelu i lekko falujące obroty ale minimalnie. Zawiozłem do warsztatu. Jedyne co zrobili to sprawdzili świece i skasowali nastawy silnika, czy coś takiego. Po odebraniu auta już nie wyczuwam, żadnych wibracji. Dodam tylko, że wibracje były odczuwalne przy wyłączonej klimatyzacji, przy włączonej było OK. Sądzę, że to było coś ze świecami, bo niczego innego nie dotykali.

Ostatnio zauważyłem jakby znowu zadrgał ale po 1 min od odpalenia silnika drgania zanikają.

 

Kolego mam to samo prawdopodobnie, może minimalne falowanie ale zadko, przewaznie bez falowania. Auto tak podryguje jakieś wlasnie drgania i wszystko na fotelu. Przy dodaniu obrotów znikały. Mam błędy 2 świec ale to prawdopodobnie sterownik bo 6 świec było ostatnio wymienianych. Sprawdzę czy po tym zabiegu coś się zmieni, tylko zastanawia mnie co wspólnego mogą mieć do tego świece skoro silnik się już rozgrzał ;/

Opublikowano

ja się o tym naczytałem o tym naprawde bardzo dużo. W związku z tym, że przyczyn takiego drgania budy na wolnych obrotach jest bardzo dużo zdecydowałem się oddać auto do warsztatu, który specjalizuje się w BMW. Pierwsze o co mnie spytał mechanik to właśnie o to czy świece były sprawdzane, więc wydaje mi się, że często takie drgania są winą świec. Powiedzieli mi, że świece są w nowe i wydają się być OK. Po sprawdzeniu świec drgania ustały.

Wczoraj jeździłem trochę to tak jak pisałem też w poprzednim poście, są wyczuwalne drgania, ale na zimnym silniku, po upływie 1 min ustają, falowania obrotów też już nie zauważam, więc wydaje mi się, że to chyba norma, że zimny silnik chodzi troszkę inaczej niż już rozgrzany, powiedzieli też, że mój silnik ma 4 cylindry, więc kultura pracy też jest troszkę gorsza niż przy 6 cylindrach.

tak więc, zrób porządek z tymi świecami - duża szansa, że będzie OK.

Daj znać czy pomogło.

Opublikowano

Panowie, z mojego doświadczenia wynika, że przyczyny są trzy:

1. Świece- wymiana mi pomogła (1była spalona ale wymieniłem wszystkie) ale po pół roku wróciły podrygiwania

2. Przepływomierz - umyłem w benzynie ekstrakcyjnej i pomogło (podrygiwania ustały niemal całkowicie)

3. Zawór egr - wyczyściłem.

-------------------

Artur

Opublikowano

U mnie też podejrzewali przepływomierz, nie wiem czy o tym wspominałem wcześniej. Początkowo w ogóle przepływomierz nie działał, bo nie wskazywał żadnych pomiarów. W warsztacie powiedzieli, że to może być to, więc go wymieniłem, ale z nowym przepływomierzem (swoją drogą zakupionym w autoreduta na saskiej - jakby co to sprawdzajcie u nich części bo kupiłem go za 260 zł u nich, a wszędzie chcieli między 400 a 600 zł - to tak przy okazji) praca silnika nie uległa żadnej zmianie, bez przepływomierza chodzi tak samo jak z nowym przepływomierzem :/

Zauważyłem, że czasami zdarzają się lekkie drgania jak jest zimny, ale ostatnio zauważyłem tez po 20 min jazdy, też przy dojeżdżaniu do świateł i hamowaniu obroty spadają do 500 obt/min i lekko zatrzęsie budą - nie zawsze ale zdarza się. Dzisiaj dałem auto do zagazowania, powiedzieli mi, że na gazie objawy mogą być bardziej odczuwalne i być może łatwiej będzie można je zdiagnozować - swoją drogą podejrzewają cewki.

Opublikowano
Panowie, z mojego doświadczenia wynika, że przyczyny są trzy:

1. Świece- wymiana mi pomogła (1była spalona ale wymieniłem wszystkie) ale po pół roku wróciły podrygiwania

2. Przepływomierz - umyłem w benzynie ekstrakcyjnej i pomogło (podrygiwania ustały niemal całkowicie)

3. Zawór egr - wyczyściłem.

Pisałem o przyczynach w dieslu m47, a nie w benzynie. Myślę, że powinien zostać założony nowy temat dla benzyny, bo się namiesza.

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moim 120d 05' mam te objawy od samego początku, tzn. od trzech lat.

Byłem na kompie. Diagnosta coś wspomniał o turbinie, że mogą się łopatki nie domykać np. od nadmiaru nagaru. :8)

 

Czy to możliwe, że auto miało zaledwie 80 tys.km. i już jakiś nagar...? :shock:

Do dziś nie zaglądałem do turbiny, bo jak popatrzę ile tam jest do demontowania, to mi się odechciewa.

Za to rozebrałem cały dolot. Wszystko po drodze myłem i czyściłem tzn. EGR, kolektor, wymieniłem 4 świece, bo 2 były spalone, odmę. Nie myłem IC. No i z tą turbiną, to jednak daje mi do myślenia, bo układ dolotowy był straszne zawalony. :( Auto paliło ponad 8l/100km.

Drgania są mało wyczuwalne. Ale też nie ma znaczenia, czy zimny, czy ciepły.

Aha... jest wyczuwalne szarpnięcie w czasie jazdy, w okolicy 2,5 tys. obr/min.

 

Ogólnie dobrze chodzi, spalanie poniżej 6l/100km, więc się za bardzo nie przejmuję. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.