Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest to moj pierwszy post na tym forum, wiec na wstepie witam wszystkich forumowiczow!

 

Prosilbym o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z moja buma.

Kilkanascie dni temu pojawilo sie 'cykanie' w silniku. Jako, ze nie jestem skarbnica wiedzy w tym temacie (a byl weekend) zaczalem szukac po sieci podobnych przypadkow. Wygladalo to na problem z podnosnikiem zaworu. Udalem sie do mechanika (nie ASO), ktory rowniez wskazal na podnosnik. Autko zostalo w naprawie przez pare dni (czekanie na czesci). Skonczylo sie na wymianie czterech podnosnikow i dwoch podkladek (W sumie 2600zl). Przy odbieraniu auta zostalem poinformowany, ze moze nierowno pracowac, gdyz silnik sie dostosowywuje(?) i zalecono mi pilna wymiane swiec (1360zl z robocizna). Samochodem trzeslo na wszystkie strony, obroty skakaly, auto w ogole nie mialo mocy. Przy kolejnym odpaleniu bylo juz lepiej. Drgania ustaly, ale ciagle silnik byl glosny i nie mial takiej mocy jak wczesniej. Po przejechaniu 200km znow pojawilo sie 'cykanie', ktoremu zaczal towarzyszyc dzwiek jakby pod maska byl motor traktora i wrocilo silne trzesienie samochodu. Czym predzej udalem sie do mechanika zapytac co jest? Podczas 'ogledzin' po odpalaniu silnik sam zaczal krecic na wysokie obroty, dodatkowo nierowno pracowac po czym gasl. I tak kilka razy. Fachowiec stwierdzil, ze nie pracuje na wszystkich cylindrach i ze rozrusznik pada, ale musi podpiac pod kompa zeby wiedziec cos wiecej. Kazal przyjechac w poniedzialek.

Posiadam auto od roku. Nie bylo zadnych problemow jak do tej pory. Poza 'cykaniem' auto przed wizyta w warsztacie bez zarzutu. Teraz strach nim sie poruszac. Zaufanie do mechanika tez spadlo, stad moja prosba o pomoc. Co moze byc powodem takiego zachowania? Czy to moze byc spowodowane wymiana czterech podnosnikow(na jednej stronie) zamiast kompletu? Czy cos z kompem sterujacym? Z gory dziekuje za pomoc.

Opublikowano
Witaj, jeżeli coś cyka w silniku to przede wszystkim się tym autem nie jeździ. Poza tym co to są podnośniki zaworów. Wymienił hydrauliczne regulatory zaworów, czy dźwignie zaworowe? W każdym razie musisz auto na lawecie zawieźć do mechanika BMW, tylko BMW, bo te silniki są kosztowne w naprawach jak zauważyłeś. Jeżeli jest usterka mechaniczna to komputer Ci nic nie powie, poza wskazówką, że wypadają zapłony.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
W m73 na wolnych obrotach słychać delikatne "cykanie" i to jest normalne. Co do regulatorów to nie chce mi się wierzyć, że padły le różnie bywa. Podejrzewam, że mechanik spaprał robotę źle złożył uszczelki i na 99% ciągnie lewe powietrze. Mimo że m73 to nie jest żadna nowość to mało który mechanik sobie z nim poradzi, więc polecam Tobie poszukanie dobrego fachowca, zaoszczędzisz w ten sposób kasę, czas i będziesz miał mniej nerwów.
Opublikowano

Kilkanascie dni temu pojawilo sie 'cykanie' w silniku.

Jeżeli masz przedliftowe E38, to jest duże prawdopodobieństwo, że masz luźną pompę oleju. Śruby mocujące pompę lubiły się luzować, co zwykle było sygnalizowane cykaniem hydrosów...

Opublikowano
Przepraszam za offtopic, ale co to są hydrosy? Bo mi się ewidentnie kojarzy z czeskim dźwigiem :D

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Przepraszam za offtopic, ale co to są hydrosy? Bo mi się ewidentnie kojarzy z czeskim dźwigiem :D

Hydrauliczne popychacze zaworów...

  • 1 rok później...
Opublikowano
Okazalo sie, ze zacial sie hydrauliczny popychacz zaworu. Pojedynczego w serwisie nie wymieni, wiec poszedl caly komplet. Przy tym 'zabiegu' -nieostroznie zrobionym- urwali plastikowy element przy lancuchu rozrzadu (jeden z trzech), ktory utkwil w pompie oleju. W konsekwencji pompa przestala dzialac, a silnik sie zatarl. Wymiana silnika. :(
Opublikowano
tak z ciekawosci czy ten warsztat w którym nastąpiła usterka poczuwa się do odpowiedzialności naprawy/wymiany silnika?

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

To ten odłamany kawałem musiał być spory, w końcu smok nie jest taki mały. Możliwe, że luźne były śruby już wcześniej i ciśnienie nie było za duże, a doszło jeszcze przytkanie i mamy efekt.

 

W każdym razie niezła amatorka.

pozdrawiam Bartek
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
tak z ciekawosci czy ten warsztat w którym nastąpiła usterka poczuwa się do odpowiedzialności naprawy/wymiany silnika?

 

Niestety, warsztat nie poczuwal sie do odpowiedzialnosci. Jedynie powiedzieli, ze jak znajde silnik, to za free mi go przeloza. Oficjalnie jednak stwierdzili, ze usterka byla wczesniej ;-/

Opublikowano
Jezeli jeszcze nic dalej nie poczyniles w zwiazka z tym partactwem to polecam zgloszenie sie do uokik. Oczywiscie jezeli masz fakture za naprawe poprzednia. Albo chociaz swiadka ktory z toba byl zawiezc i odebrac auto.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.