Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.U mnie mały zonk.Wszystko już na miejscu i gra cudnie,ale tylko 40 sekund i wyłącza się.Wyłączam i włączam radio,znowu gra ale tylko 40 sekund. Nie wiem co się dzieje.Znalazłem podobny problem na forum,ale bez odpowiedzi.
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Maciej V8 Ale co konkretnie przestaje grać? W ogóle cisza w radiu czy tylko wzmacniacz i sub się wyłączają i gra sam przód?

Ciężki temat, chyba najlepiej będzie odwiedzić jakiegoś szpenia od Car Audio żeby to ogarnął bo tak to może być ciężko z tym.

Swoją drogą to trochę dziwne zachowanie, chyba że coś się przegrzewa czy coś... nie mam pojęcia.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Elektonik, miałem na myśli gościa co naprawia telewizory i sprzęt audio, jak nie jest głupi to bez problemu zrobi.

Oczywiście można to samemu zrobić. O ile dobrze pamiętam na złączce jest 12 bolców, 8 z nich odpowiada za głośniki w wooferze. Po dwa bolce trzeba zmostkować, czyli na jeden głosnik przypadają 4 bolce, a to z tego względu że głosniki te jak pisałem wcześniej są dwucewkowe, czyli z tych 4 bolców wychodzi tak, jak byś miał dwa plusy i dwa minusy na jeden głośnik, czyli w konsekwencji po zmostkowaniu wychodzi Ci jeden plus i jeden minus. Jeśli chcesz sprawdzić które to są bolce aby je zmostkować, najlepiej jest rozkręcić woofer i podłaczyć bateryjkę aby zobaczyć który głośnik i jak się wychyla (pracuje), no i na końcu wyprowadzić już kabelki ze złączki do wzmacniacza.

Mnie taka przeróbka kosztowała 20 zł jak pisałem wcześniej, więc nie chciało mi się bawić w lutowanie i wyprowadzanie kabli.

 

Konwenter Cinch - coś takiego jest ci potrzebne, gdy w oryginalnym fabrycznym radiu nie masz wyjście na cinch (tak jak jest w naszym przypadku) a takim właśnie konwerterem je tworzysz podłączając 4 kebelki pod tylne głośniki przy radiu i jeden przewodzik pod masę, no i w ten właśnie sposób zyskujesz wyjście cinch, czyli sygnał dla wzmacniacza.

Są takie wzmacniacze co możesz poprowadzić kabel sygnałowy bezpośrednio z tylnego głośnika, jest to na pewno troche mniej roboty, ale moim skromnym zdaniem to nie to samo co dwa odrębne kanały biegnące przez cinch-e.

 

Mam nadzieję że rozjaśniłem trochę sprawę :-)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Rozjaśniłeś i to sporo.

A powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa podłączenia tego DSP do wzmacniacza i wzmacniacza do radia? Po zrobieniu wyjść Cinch i przerobieniu wtyczki tak jak opisałeś wyżej wszystko jest Plug & Play? Wystarczy podłączyć wtyczki i gra? Czy trzeba dorabiać jakieś wtyczki, piny, konektorki czy inne duperelki?

 

I ostatnie, czy można mieć jednocześnie el.roletę szyby i DSP?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy, u siebie nie robiłem oryginalnego DSP jak to jest w lepszych wersjach audio. Kupiłem normalny wzmacniacz z np Alledrogo, od radia kabelki cinch i jeszcze jeden cieniutki musisz poprowadzić rozruchowy dla wzmacniacza do bagażnika. Ja rozebrałem cały tunel środkowy aby dobrze poprowadzić przewody by nie były widoczne. Reszta to juz powinna byc oczywistość, zasilanie z ako, masa itd.

Nic nie musisz więcej kombinować, jak wszystko dobrze będziesz mieć zrobione to zagra na pewno.

 

Myślę że roleta nie ma tu nic wspólnego, jednak woofer jest w bagażniku a żeby go przykręcić to i tak musisz zdemontować tylną półkę.

Następnie trzeba wybić młotkiem dwa kółka w blasze która ukaże Ci się zdemintowaniu półki, te dwa otwory to wyjście dzwięku z woofera przez tylną pókę.

Zreszą poradzisz sobie na pewno :-)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Elektryczna roleta i subwoofer nie koliduja ze soba. Tak jest u mnie.

Zeby zamontowac fabryczny subwoofer nie potrzeba demontowac tylnej polki, wszystko robi sie od strony bagaznika.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Arecki - niestety muszę Cię rozczarować. Jeśli nie masz oryginalego DSP w aucie, a chcesz założyć woofer to niestety musisz zdemontować półkę, gdyż pod nią są zaślepki metalowe jak i wygłuszające - jak pisałem wcześniej. Poza tym aby to się wszystko dobrze trzymało, to przecież trzeba zastosować normalne śruby mocujące z nakrętkami, najlepiej samo kontrującymi się, aby pod wpływem drgań jakie wysyła woofer w czasie swojej pracy, nic sie nie poodkręcało z czasem.

Taka jest moja strona w tej kwestii - jak ma coś być dobrze zrobione, to trzeba niestety się trochę się pomęczyć. Na dniach przerabiałem ten temat i wiem co mówię ;-)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Mniejsza o to czy trzeba demontować półkę czy nie, demontaż półki to żaden problem.

 

Jakie parametry powinien mieć wzmacniacz do takiego suba z systemu DSP?

Wiecie może jakie parametry mają głośniki z suba DSP? Może od razu zastąpić je jakimiś lepszymi jakościowo głośnikami i ciut mocniejszy wzmacniacz wstawić?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

No to nie wiedzialem wszystkiego :duh:

Suba demontowalem, bo popuscily srubki na obwodzie skrzynki i sub pierdzial nieznosnie.

Faktycznie, jezeli nie bylo go wczesniej w autku, to zapewne srub mocujacych tez nie ma...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Trzeba jeszcze dodac ze w e39 byly dwa rodzaje subów. U siebie mam tzw zestaw M Audio - czyl;i dwa 20cm glosniku pod tylną półką, a stosowano jeszcze suby Nokii w plastikwoej obudowie. Do org DSP wymagany tez jest wzmak DSP, dodatkowa wiazka, cyfrowa zmieniarka (jednen przewod) i radio z obslugą dsp (nie do dostania). Wszystkie glosniki są napedzane przez wzmak w bagazniku.

Xdrive

Koder

Opublikowano (edytowane)
Witam.Na początek,kolego e46,małe sprostowanko,każda zmieniarka ma wyjście,jak to nazwałeś,cyfrowe.Opisywałem to w tym poście. Edytowane przez Maciej V8
Opublikowano
e46 a który zestaw jest lepszy? Tzn chodzi mi o sam sub, czy ten od DSP w plastiku czy te 20cm głośniki z zestawu M\\\ ?

 

Moim zdaniem lepsze jest //m audio.

Xdrive

Koder

Opublikowano

Ten plastikowy tez niezle hula. Nie mialem mozliwosci porownania.

Trzeba tylko dobrze dokrecic srubki na obwodzie skrzynki, bo nie gra bez tego najlepiej. Z czasem samoistnie sie odkrecaja.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Niezly pomysl :cool2: Loctite do gwintow :cool2: Nakretki z zabezpieczeniem nie podejda, bo sa to wkrety.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Witam.Problem z wyłączaniem się nadal nie rozwiązany.Wymiana głośników na oryginały dsp nic nie dała,dźwięk nadal ginie po 40 sekundach.Sprawdzone już wszystko.Sygnał wzbudzenia i tym podobne.Nie mam już pomysłów.
Opublikowano
Witam.Dziś dowiedziałem się dwóch rzeczy. Moje auto to początek produkcji,a wzmacniacz wyjęty został z auta po lifcie i niby tu się komponenty gryzą. Druga możliwość to info od kolegi z forum,że trzeba wzmacniacz przypisać do auta.Pytanie brzmi czy ja mogę ten swój poliftowy przypisać u siebie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Totalne bzdury. Wszystkie wzmacniacze DPS w e39/e53 są kompatybilne. Gdybyś poszedł dziś do ASO i poprosił o nowy to dostaniesz z końcówką numeru częsci 977 - nigdy nie oferowany seryjnie w e39, był wkładany w końcówce produkcji e53 X5.

 

E39 to nie E60, wzmacniacz nie jest kodowany pod konkretny samochód.

 

Spóbuj tego:

viewtopic.php?f=72&t=162964&p=1168181#p1168181

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/48709-very-happy-fixed-my-dsp-problem.html

Opublikowano
Witam.Robiłem ten reset i lipa.Jeśli go dobrze przetłumaczyłem to 1-włożyć kluczyk ale nie przekrecać 2-włączyć swiatła 3-odpiac aku 4-wyjąć bezpieczniki 7 i 41 5-czekac 5 minut 6-poskladac wszystko do kupy.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam.W końcu szczęśliwy finał DSP działa,okazało się,że miałem uszkodzony procesor we wzmacniaczu.Podsumowując; miałem Top-Hifi z małą navi Mk1. Dokupiłem subwoofer noki,wzmacniacz (philips z Bmw e38 z 95 roku) oraz wiązkę. Cała instalacja odbyła się w bagażniku i tylko w nim. Nic nie musiałem kodować.Głośniki w kabinie zostały stare z mojego zestawu. Wszystko gra na dość dobrym poziomie,subwoofer nie wytwarza jakiś potężnych ciśnień,ale naprawdę dobrze udaje głośne granie.Jestem naprawdę zadowolony.Koszty jakie poniosłem: subwoofer z tapicerką,wiązka,radio(bonus) i wzmacniacz(zepsuty jak się okazało)-475pln, wzmacniacz philips-100pln+20pln za paczkę.Łącznie 575pln minus 200pln bo sprzedałem radio.Ogółem 375pln i trzy godziny pracy.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Chcialbym odswiezyc temat dsp. posiadam e39 touring 530d z99r. Mala nawi z dsp. Problem polega na tym ze po wlaczeniu radia graja tylko glosniki wysokotonowe czyli piszczalki, niskotonowe i oryginalna tuba nie graja w ogole. po diagnozie magikow okazalo sie ze padly koncowki mocy na wzmaku ale nikt nie chce sie podiac naprawy. Chcialem zakupic drugi wzmak ale ciezko dostac uzywany o tych samych numerach no i slyszalem ze o innych numerach moze nie zadzialac poprawnie. Walcze juz z tym dobre 2miechy i pomysly mi sie skonczyly.... a moze Wy macie jakies???? pozdrawiam
Opublikowano
Witam. Chcialbym odswiezyc temat dsp. posiadam e39 touring 530d z99r. Mala nawi z dsp. Problem polega na tym ze po wlaczeniu radia graja tylko glosniki wysokotonowe czyli piszczalki, niskotonowe i oryginalna tuba nie graja w ogole. po diagnozie magikow okazalo sie ze padly koncowki mocy na wzmaku ale nikt nie chce sie podiac naprawy. Chcialem zakupic drugi wzmak ale ciezko dostac uzywany o tych samych numerach no i slyszalem ze o innych numerach moze nie zadzialac poprawnie. Walcze juz z tym dobre 2miechy i pomysly mi sie skonczyly.... a moze Wy macie jakies???? pozdrawiam

Mam taki wzmacniacz na części.Odezwij się na priv. Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przepraszam ze dopiero teraz ale problem rozwiazany-padl wzmak-koszt naprawy 500pln i znalazlem tylko jednego kolesia w Polsce ktory to robi w Warszawie.Teraz gra naprawde ladnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.