Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam nie działa mi obrotomierz i wskaźnik chwilowego zużycia paliwa (w zasadzie odkąd kupiłem juz nie działał ) postanowiłem pójść od początku czyli od wiązki na jednych z forów wyczytałem ze odpowiedzialny za obrotomierz jest czarny kabelek pin nr9 w okrągłym złączu na podszybiu zacząłem mierzyć, miernik ustawiłem na V 20, plus do kabelka minus do masy na wyświetlaczu pokazały się takie wartości na wolnych obrotach 11,22 jak dodawałem gazu to spadały ( im więcej gazu tym bardziej spadały) czy tak powinno być ? wartości na bateryjkach wynoszą 2,94, poczyściłem styki, przelutowałem wejścia wyjścia. Może miał ktoś podobny problem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O nie działającym obrotomierzy i ekonomizera jest tyle na forum że starczy poszukać i poczytac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O co Ci chodzi!!!!! W wyszukiwarce wpisujesz słowo "licznik" wskażnik" i ograniczyć do dziąłu e30. Wychodzi z 5 stron gdzie znajdziesz z 10 tematów na temat obrotomierza, ekonomizera wiec nie ma potrzeby pisać znówu to samo tylko starczy jak poczytasz!!!

 

Wyjmij zegar, wyczyść styki, sprawdź bezpiecznik (bo takwy do tego zegara jest). Sprawdź kość kodującą a jak to nie pomoże to najwyższa pora zmienić licznik!!!!

Opublikowano

No faktycznie sporo informacji na temat jest ale jakoś żadna mi się nie przydała, moje pytanie brzmi jakie wartości powinny być na czanym przewodzie pin9 oktagła wtyczka na podszybiu, moze ja żle dokonuje pomiaru. Zegary mam wyciągnięte kość kodująca sprawdzona brak źimnych lutów tak jak juz pisałem bateryjki są ok ( w sumie to nie są potzrebne do obrotomierza ), styki czste.

 

 

Ps. Zegary juz wymieniałem i dalej nic. Mam chyba 3 sztuki no zeby wszystkie były padnięte nie wierze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to na temat samych wartości to musisz poczekać, ale raczje na forum nikt tak głeboko się nie zagłębiał. A nie było coś grzebane przy wiązce od komputera? Masz w dziale najczeście zadawne pytania link do schamatów elektrycznych do 325. i sprawdź we wtyczce odbowiadająza obrotomierz, bo raczej nie dochodzi sygnał do licznika.
Opublikowano
Bardzo chętnie ale nie mam z kim takiej podmianki zrobić. kupiłem dziś 3-cie zegary i coś się ruszyło wyglądało to tak, podczas odpalania chwilowe spalanie podskoczyło ( ja razem z nim :D myśląc że będzie git) auto odpaliło się pięknie i podskoczył też obrotomierz do 2 tys po czym oczywiście padło i tylko przy odpalaniu tak było ( a jeszcze zauważyłem ze mierniczek temperatury cieczy chłodzącej był zawieszony jak takie coś się działo chyba do końca skali poszedł ) pomyślałem ze będą dobre rozebrałem wyczyściłem i nic. Powiem wam ręce opadają miazga
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak na 90 procent jest cos nie tak z kablami. Nic nei było zmieniane (komputer lub silnik) bo jak dla mnie to typowe objawy zlego podłączenia.
Opublikowano
no był robiony swap silnika ale z przekładką wiązki i kompa. I na moje oko jest wszystko w porządku. Byłem dziś na warsztacie i wg nich z instalacją jest wszystko ok popatrzyli w schemacik pod maseczkę do komputerka i jest cacy. Jak myślicie, mam 3 komplety zegarów każdy z nich był by walnięty ? najgorsze jest to ze nie mam od kogo wyrwać dobrych i sprawdzić u siebie na wiązce
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Jeśli chcesz mi pomóc to weź miernik ustaw na 20 v i zmierz tą wartość na wolnych obrotach, po czym dodaj gazu i powiedz mi tylko jak zmieniają się wartości i będę wiedział na czym stoję, serio tak mi bardziej pomożesz aniżeli zdawaniem pytań. ( pin nr 9 (czarny kabelek) dałem plus minus do kielicha wartości na wolnych 11,3-5 różnie było jak dodawałem gazu to spadały zobacz czy tak jest u ciebie czy ta wartość spada czy rośnie)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jak sobie rzyczysz,. Jutro zejdę i soprawdzę, Ale co z tego czy bedzie grać na złoczy skoro na licznik nie idzie sygnał? Lepiej sprawdzić na czy do kostki idze sygnał. Złącze diagnostyczne jest jak by tak niezeleżne od reszty. Do tego złącza idą sygnaly które soą potrzebne do diagnostyki i o ile ktoś czego nie spaprał to tam zawsze jest dobrze. Problem jest zawsze dalej. (żle podłączone kable do stacyki lub do kompa. Mój tata robił SWAP z m10 na gaxniku na m10 na wtrysku i tez się okazała ze jakiś elktryk podłaczył źle dawa kabkel i obrotomierz i ekonom nie działał. A na złączu bylo dobrze.
Opublikowano
Nie chodzi mi o złącze diagnostyczne cały czas mówię o okrągłej kostce co idzie z kompa na podszybie z podszybia do bezpieczników. Więc na kostce przy zegarach też sprawdzałem na samym koniuszku jeśli chodzi o ścisłość a żeby jeszcze było weselej to sprawdziłem dziś u kolegi i ma tak samo jak ja ale nie chciał wyciągać zegarów, wydaje mi mi się ze muszę szukać zegarów na 100% sprawnych wtedy będę wiedział co i jak jak na razie zima bo nie mam skąd ich wytrzasnąć. Chyba ze ktoś ma do sprzedania najlepiej od R6.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chodzi mi o złącze diagnostyczne cały czas mówię o okrągłej kostce co idzie z kompa na podszybie z podszybia do bezpieczników. .

A że niby co to jest?? To jest złaćze diagniostyczne!!!!!

 

A jaki swap był robiony, to znaczy z jakiego silnika na jaki??

Opublikowano
Jeśli komuś się to przyda to; sygnał do obrotomierza e 30 m20b25 motronic idzie i z cewki do kompa, ten wó w jakiś cudowny sposób przetwarza go wychodzi z niego pinem nr6 po czym idzie czarnym kabelkiem do złącza na podszybiu tam powinno mieć 9-10 v na wolnych obrotach, wraz z zwieszeniem obrotów wartość powinna spadać, z tego miejsca idzie przesz skrzynkę bezpieczników do instalacji zegarów, niebieska kostka pin siódmy od góry, cały czas czarny! do tego miejsca powinien być sygnał taki jak wcześniej mówiłem, wchodzimy w zegary wyciągamy obrotomierz ( potrzebny będzie miernik na przejście ) bo trzeba sprawdzić ścieżki przykładamy do pinu nr7 (gdzie chodzi kostka niebieska z czarnym kabelkiem) jedną stronę miernicza a drugą na 8 pin od lewej strony na dolnym złączu ( gdzie wchodzi płytka z akumulatorkami ) od przerwy 3 pin w lewo. Jeśli jest dobrze to opór powinien wynosić 1,91 ( pomiar zrobiony na digital multimeter 20k ohm ). Teraz sygnały do obrotomierza i chwilowego spalania które idą z płytki z akumulatorkami od lewej strony pierwszy pin odpowiada pierwszemu na górze analogicznie 8 pod rząd pierwszy z pierwszym drugi z drugim ( więcej na obrotomierzu nie ma ) jeśli tu wszystko jest dobrze to połowa sukcesu!! Wpinamy płytkę z akumulatorkami i mierzymy wejście sygnału pin nr 7 i wejście na obrotomierz (pin nr 3 masa pin nr4 plus ) ów cała filozofia. co do akumulatorków nie sprawdzałem czy mają wpływ na obrotomierz czy nie ale lepiej żeby miały swoje wartości (w przypadku akumulatorków SANYO 3v , i bateryjki panasonica 1,2v 600mAh)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aaa to mnie zmyliło bo mnie to złaćże jest na podszybiu. mój błąd. Przepraszam.

A uporałeś się z problemem?

Opublikowano
I tak i nie bo zegary wciąż nie działają a przyczyną jest płytka z akumulatorkami przez którą nie mam sygnału na pinie 4 muszę pożyczyć lub kupić zegary na 100% sprawne. Nie mam sprzętu i umiejętności żeby sprawdzić ten mały układ, może to być pierdoła ( przerwana ścieżka ) albo coś większego. Jak zdobędę zegary to napisze co i jak pozdrawiam.
Opublikowano

DOBRY opis!

 

SPrawdż czy akumulatorek na płycie nie jest przyczyną Twoich problemów. Z jakiegoś powodu kiedy ten akumulatorek pada, to powoduje różne dziwaczne nieprawidłości pracy zegarów.

 

Można tymczasowo wlutować inny akumulatorek w celu weryfikacji problemu. Podobno akumulatorki "żyją" tylko 15 lat.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

  • 5 lat później...
Opublikowano
Panowie a ja walczę i walczę z obrotomierzem po swap na m54. Nie chodzi i tyle. wkładałem 3 liczniki i żaden nie chodzi. Z komputera wychodzi mi na wlnych obrotach 4.95V. jak odepne zegary mam 6.9V. Przy sterowniku i na wtyczce od zegarów napięcie mam takie samo. Załozyłem te zegary do innego e30 z silnikiem m50 i tam zegary chodzą z tym że z tych 3 jeden tylko. Wiec tamte wykluczyłem od razu. Mierzyłem w tamtym e30 napiecie na pine od licznika i jest takie samo jak u mnie czyli 6.9V. Rozebrałem wczoraj licznik i wg opisu jaki zamieścił kolega z forum rychu1982 pomierzyłem wartości jakie powinny być i w 3 parach licznika mam wszystko oki jak pisze kolega z tym że polączenie między wejsciem sygnału pin 7 a pinem 8 przy płytce z akumulatorami mam nie 1.91 jak pisał kolega a 9.95 na zakresie 20k. w 3 zegarach mam takie wartości. dodam że akumulatorki mam 3v i w jednych zegarach żyja a w 2 pozostałych nie. I nie wiem juz czego się czepić
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

A kolega to chyba troszkę CANów ma w instalacji?:)

no dobra jest też analogowy :)

ms43 ma pięć sektorów .

sektor w sterowniku to X60004 PIN 17 wyjście z czujnika obrotów wału.

Powinno hulać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.