Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie. Podpinam się do tematu.

Przecieka mi szyberdach panoramiczny w E61 ale nie z odpływow a z tylnego łączenia tylnej szyby z karoseria. Zdjalem całą podsufitke i sprawdziłem/udroznilem odpływy. Wyciek jest spod tej listwy metalowej pod łączeniem, stamtąd kapie na podsufitke a dalej już wiadomo bagażnik i cała elektryka zalana. Mógłby mi ktoś powiedzieć czy wzdłuż tego łączenia pod tą listwa powinno być jakieś dodatkowe korytko odwadniajace? Tak jak jest pod środkowym łączeniem, tam jest sucho.. pacjent to BMW E61 2004.

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam


37755963_1894291980627868_6359967819362205696_n.jpg?_nc_cat=0&oh=1cc6c7e5da2f9eafd26a3cb690821f5f&oe=5BCEE5DA

 

Witam odświeże temat.

Doradziłaś sobie z tym bo u mnie jest podobnie i nie mogę zlokalizować gdzie dokładnie to przecieka.

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Pewnie autor już ogarnął temat zapchanych tylnych odpływów ale może komuś się jeszcze przyda.

I mnie spotkała ta wątpliwa przyjemność czyszczenia w moim przypadku prawego tylnego odpływu dachu panoramicznego.


Co potrzeba (E61):

Narzędzia: Torx 10, klucze nasadowe 8,10, coś do przetykania (ja użyłem linki z kosy spalinowej)

Co robimy po kolei:

1. Odkręcamy 3 szt śrubek z prowadnicy rolety na prawym słupku, oraz 2szt nakrętek 8

2. Odkręcany uchwyt rolety w podsufitce (ten zamykany taką klapką). W środku jest śrubka torx

3. Zdejmujemy osłonę słupka (łatwo schodzi)

4. Odsłaniamy róg podsufitki (trzymają ją już teraz uszczelki oraz zatrzask na środku od strony klapy bagażnika)

5. Wkładamy rękę i zdejmujemy wąż odprowadzający wodę z rynienki (wąż ma dwa takie jakby wąsy oraz średnicę ok 1-1,2cm

6. Dmuchamy i sprawdzamy drożność. Jak nie idzie to podarujcie sobie przepychanie ponieważ problem na 100% znajduje się na końcu węża w okolicy tylnego koła.

7. Żeby się tam dostać większość osób ściąga zderzak (to łatwe ale mi się nie chciało), ja zdjąłem osłonę kompresora NIVO i tamtędy dostałem się do końcówki węża. Na końcówce znajduje się taki dziwny zaworek w kształcie X i pewnie on jest problemem naszych przecieków.

8. Wężyk puginałem, pościskałem palcami. Czuć było zator wewnątrz. Potem od góry pompką rowerową przedmuchałem wężyk. Wystarczyło 1,5-2bara aby czop z piachu, kurzu i pyłków wyskoczył na zewnątrz. Zator u mnie był na ok 5-6 cm węża.

9 Składamy wszystko w odwrotnej kolejności


Czas operacji z jednej strony to ok 20-30 minut razem z szukaniem optymalnego rozwiązania.

 


Prośba o małą wskazówkę. Chodzi o punkt 1 powyżej - 3 śrubki widzę, ale nie znalazłem już 2 nakrętek, o których mowa. Gdzie ich szukać?

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam, w poniedziałek wsiadam w auto , odpalam , jadę sobie i na zakrętach zaczyna się dyskoteka , zajechalem na stację, otwieram bagażnik a tam w tym plastikowym pojemniku nad akumulatorem pełno wody , która na zakrętach przelewala się na akumulator i do wnęki koła zapasowego,myślę sobie, pewnie zapchany odpływ panoramy , więc wczoraj zajechałem do kolegi mechanika , rozbieramy boczki i podsufitke w bagażniku, czysto, sprawdzamy odpływy pod autem , czysto bez grama syfu , dodam ,że w poniedziałek miałem mokrą podsufitke mniej więcej od tylnego zagłówka i leciało pewnie po słupku do tej wnęki, ale pytanie skąd była ta woda skoro wszystkie odpływy były drożne? Przelewala się przez tą rynienke panoramy ? Kilka razy miałem też mokre dywaniki kierowcy i chyba raz pasażera, ale wtedy sprawdzałem odpływy pod szybą i też były czyste , o co tu chodzi ? :shock:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przelewa się na rynience, pewny jesteś że odpływ jest drożny? Ja wyciągając te zaślepki pod zderzakiem wyciągnąłem sporo syfu, woda spływała ale za wolno.


Za wodę po stronie pasażera jest odpowiedzialny odpływ pod skrzynka sterowników pod maską a znajduje się za osłona nadkola.


Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Jestem pewien ,że nic tam nie ma , końcówki były czyste , były też macane palcami w poszukiwaniu czegoś w środku, ale nic nie było, później lałem wodę do tego wężyka jak sciagnelismy go z odpływu panoramy i leciało na dole jak z kranu z jednej i drugiej strony, w ten górny odpływ wsadzalliśmy kawałek drutu dla pewności i nic tam nie było, to lekki dramat skoro przy drożnych odplywach woda potrafi się przelewać :shock: później myślałem, że może przód jest zapchany i tył nie dawał rady odbierać takiej ilości wody , ale z przodu też wszystko czyste i woda leciała jak z kranu tym wężykiem koło zawiasu i tym w nadkolu , a co z tą wodą koło kierowcy ? Podszybie czyste , myślelismy, że może szyba nieszczelna, ale było lane w każdy możliwy zakamarek i w środku nigdzie nie leciało, dziwne jest to ,że było tyle potężnych ulew i było sucho a te parę razy zalało dywanik, chociaż bardziej nurtuje mnie sprawa tej wody nad akumulatorem , żeby zwiększyc przepływ wyciągneliśmy te końcówki z wężyka , może to coś zmieni ,bo nie mam pomysłu co można jeszcze zrobić
Opublikowano

Już kilka razy czyściłem panoramę w Tiguanie a ostatnio w mojej piątce.

W E61 aby wyjąć końcówki z tyłu wcale nie trzeba dużo zdejmować. Po prawej tylko jeden plastik, a po lewej odchylić materiał.

Wyjmij końcówkę i dmuchnij. U mnie nie były przypchane węże, tylko otwór w rynience. Znalazłem tam jakies małe plstykowe części i to one utrudniały odpływ wody z rynienki.

Dlatego zaczynało przeciekać i po podsufitce spływało do boków.

Ja wydmuchałem ustami, ale w razie czego odwiedź sklep rowerowy i za darmo dostaniesz wymienioną linke lub pancerz, Weź najdłuższą.

Stawiam że masz podobnie.

Opublikowano

Dzień dobry wszystkim,

W związku z tematem wody w bagażniku mam kilka pytań i będę wdzięczny jeśli ktoś znajdzie chwilę na odpowiedź.

Niestety zalaniu uległy PDC,MDS,EHC i 3 przekaźniki, ale do rzeczy...


1. Czy moduły PDC, MDS, EHC należy kodować / rejestrować pod VIN po wymianie na używane z innego auta (nie znam pochodzenia, może być inna seria) ?

2. Czy po wymianie EHC muszę przeprowadzić kalibrację ?

3. Czy jeśli posiadam PDC o numerze 66.21-9 145 158, mogę go zastąpić innym dowolnym modułem PDC (podobno można je dowolnie "mieszać") ?

4. Czy ktoś ma na sprzedaż ww. części w rozsądnych pieniądzach z pewnego źródła, najlepiej pochodzące z E61 LCI 2007 530XD z panoramą ;)


Z góry dziękuję za pomoc.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

przeczytałem ten i inne tematy odnośnie czyszczenia odpływów tylko ze w większości powygasały już zdjęcia a tam gdzie są filmy pokazują E60 ;)

gdzie z tyłu znajdują się te odpływy w E61 ?? gdzieś pod zderzakiem ??

jest jeden (np z prawej lub lewej strony ) czy po jednym na stronę ??

Opublikowano

Odpływy po jednym na stronę i są schowane pod zderzakiem z boku.

Odpływy zakończone są króćcami. Te końcówki maja nacięcie w kształcie X i dlatego się zapychają - to tylko kwestia czasu.

Możesz je wyjąć od strony bagażnika, po lewej odchylasz obicie a po prawej trzeba zdjąć jeden plastik (albo odwrotnie :) ).

Najlepiej po wyjęciu dmuchnij w rurkę i zobaczysz czy odpływ nie jest przypchany gdzieś bliżej podsufitki.

Jeżeli tylko na koncu rurki (pod zderzakiem) to palcami naciskasz i wykruszysz ziemię. Od razu proponuję podciąć końcówkę tak aby ten X miał jakiś dziurkę i wtedy problem znika na zawsze.

Jeżeli masz przypchany bliżej szyberdachu, to możesz spróbować dmuchnąć, jak nie idzie nie używaj kompresora bo może spaść z góry.

Ja używałem starą linkę rowerową i koniecznie z końcówką aby nie uszkodzić węża.

Taką linkę dostaniesz free w każdym serwisie rowerowym - mówię o lince zużytej / po wymianie.

Wyjęcie króćca jest proste, z włożeniem jest więcej zabawy ale do zrobienia. Mam dużą łapkę i dałem radę :)

Opublikowano

Tutaj masz film gdzie zapchany odpływ zalał cały tył - a we wnęce są moduły.

Obejrzyj od 2:12 zobaczysz jak zakłada się wężyk. Aby wyjąć nie musisz rozbierać całego bagażnika tylko odsłonić materiał:


A tutaj masz gdzie wychodzi odpływ na zewnątrz. Oczywiście analogicznie jest z drugiej strony:

Opublikowano

dzisiaj wziąłem się za to bo dodatkowo jeszcze muszę się zająć jednym z czujników PDC więc tak -

Rurki były zapchane na ok 10 cm :D zero szans na schodzenie wody

problem pojawił się kiedy rozpocząłem próby przepychania tego - to co wystaje "poza samochód " dosłownie rozpadło się w rękach (z obu stron )

na szczęście te "przelotki" czyli miejsce które trzyma się w "budzie" zostało

Jutro muszę kupić kawałek wężyka i jakoś to podratować

no i jeszcze zająć się przodem bo łatwo można domniemywać że jeśli tył był w takim stanie to przód będzie niewiele lepszy

W każdym razie dzięki za pomoc

Opublikowano

Do wyczyszczenia z przodu zdejmujesz koło i nadkole.

Jest sporo filmów wiec dasz radę. Z przodu czyścisz odpływ szyberdachu i najlepiej od razu odpływ z podszybia - to są dwa różne miejsca :)

Opublikowano

wczoraj dobrałem się do tych przednich odpływów i ku mojemu zdziwieniu były czyściutkie jak nówki ;)

Ale samo zdjęcie przednich nadkoli to ........ kurcze ten co to wymyślał powinien całe życie to naprawiać ;)

Zacząłem od prawej ale z lewej już nie zdejmowałem nadkola tylko wykręciłem kilka wkrętów co pozwoliło mi na odchylenie go od strony słupka i zajrzenie że odpływ też jest czysty

A odpływy z podszybia czyściłem przy okazji wymiany mechanizmu wycieraczek

Tu też ten co obmyślał dostęp do tego mechanizmu powinien to całe życie naprawiać ;)

Opublikowano
Jeśli posiadacie szyberdach polecam przedmuchać odpływy. Miałem ten sam problem. E60 posiada podsufitówkę z tworzywa (nie wiem czy to plastik czy coś innego) ale ta woda spływa z szeberdachu aż po sam tylny słupek i do bagaznika.
Opublikowano
Jeśli posiadacie szyberdach polecam przedmuchać odpływy. Miałem ten sam problem. E60 posiada podsufitówkę z tworzywa (nie wiem czy to plastik czy coś innego) ale ta woda spływa z szeberdachu aż po sam tylny słupek i do bagaznika.

Ale zdaje się że właśnie cały ten temat to omawia ;)

Opublikowano
wczoraj dobrałem się do tych przednich odpływów i ku mojemu zdziwieniu były czyściutkie jak nówki ;)

Ale samo zdjęcie przednich nadkoli to ........ kurcze ten co to wymyślał powinien całe życie to naprawiać ;)

Zacząłem od prawej ale z lewej już nie zdejmowałem nadkola tylko wykręciłem kilka wkrętów co pozwoliło mi na odchylenie go od strony słupka i zajrzenie że odpływ też jest czysty

A odpływy z podszybia czyściłem przy okazji wymiany mechanizmu wycieraczek

Tu też ten co obmyślał dostęp do tego mechanizmu powinien to całe życie naprawiać ;)

 

Gratulować :), na kilka lat masz spokój :)

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.