Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja tez dolewałem olej przy przebiegu ok 10 tyś km wiec widocznie tak jest. Zresztą wymianę oleju zalecają po 20-25 tyś km, do większości aut leją olej który wymienia się po 10-15 tyś. Myślę że skoro przejeżdża się prawie drugie tyle to musi coś ubyć. Teraz w komputer wbili mi wymianę za 30 tyś lub za 2 lata. Jak pojedziesz na przegląd to wypytaj dokładnie co ci zrobią. Ja nie wiedziałem że jest usługa serwis olejowy która obejmuje tylko wymianę oleju i filtrów i jest usługa serwis pogwarancyjny która dodatkowo obejmuje wymianie świec , filtra kabinowego i podłączenie do komputera- zapewne duża dowolność każdego ASO. Przy wymianie świec okazało się ze filtr kabinowy zabity jak cholera i mechanik pyta mnie czy wymienić przy okazji bo za chwilę znowu trzeba będzie rozkręcać te wszystkie plastiki na silniku żeby się tam dostać. Dowiedziałem się że nie wymienili bo sobie nie życzyłem i zamówiłem tylko serwis olejowy. No może nie chcą być posądzeni że naciągają na wymianę różnych części, ale mogliby chociaż powiedzieć że uważają że tak trzeba zrobić. Chociaż w sumie to serwis olejowy było chyba 900 świece 150, filtr 150 + roboczogodziny byłoby pewnie z 1500 - już nie każdy wjedzie. Nie wiem już gdzie z tymi autami jeździć czy do przysłowiowego pana Bolka który ma imię i twarz czy do schowanego za logo firmy bezimiennego mechanika. Normalnie świat według Orwella to ja mam wiedzieć co trzeba wymienić. Myślę ze zakup listew od różnych właścicieli to kiepski pomysł poczekaj może coś się trafi, te co pokazywałeś wydawały się ok i były z jednego auta. Dla tych handlarzy glacier silver a codac silver to jeden diabeł, srebrne, metalowe i już. Jest duże ryzyko że mogą być różne. W moim przypadku jedyne rzeczy jakie były kupione używane i były ok to gałka i uchwyt ręcznego. Ale sprzedawał to właściciel auta który chciał mieć ze skóry perforowanej i swoich z gładkiej pozbywał się. Po sposobie zapakowania przesyłki było już widać od kogo są. Reszta badziewia albo poszła w kosz albo jest do bani vide podłokietnik z dorobioną zaślepka, ale już nie mam siły i szkoda mi kasy, nawet jak coś uda mi się odsprzedać to i tak zawsze na tym stracę. Już tak zostawiam. Zadałem ci szaleju z tymi listwami ale powiem szczerze że jak spojrzę na te plastikowe które poniewierają się w garażu to dziwie się że BMW to pakuje, w 6 letniej Astrze GTC sąsiada są ładniejsze. Wiesz może przegląd czego trzeba zrobić, w servis info przy tej ikonce w na której widać tył samochodu i spaliny z rury wydechowej mam datę 06-2012 nie mogę znaleźć w książce co to oznacza. Dzisiaj nowa kasa do wydania w nocy ukradli 2 kołpaki , obudowę z jednego lusterka i antenę dobrze że odkręcili a nie wyłamali :mad2:

 

Dzieki za info w temacie przegladow, powiem szczerze ze jeszcze nie serwisowalem auta wiec jestem w tym temacie zielony tak ze kazda rada mile widziana. Z tego co kojarze, to serwis przy 30,000 badz po dwoch latach to tak naprawde tylko serwis olejowy majacy na celu wymienic olej oraz plyn hamulcowy. Olej w BMW jest drogi, niektorzy ponoc sami kupuja Castrola i zawoza do ASO ktore niby nie protestuje i zalewa, tyle ze jak to z takimi sprawami bywa - jak jest ok to jest ok natomiast otwarta pozostaje kwestia czy w przypadku jakiejs awarii silnika nie pozostawiamy im otwartej furtki ze zwala wszystko na dostarczony przez nas olej i tym samym nici z gwarancji. Poki auto na gwarancji chyba lepiej nei ryzykowac. U mnie tej przeglad wypada w czerwcu, pewnie poprosze o wymiana filtra kabinowego i swiec, tak na wszelki wypadek. DO tego czasu chce tez skompletowac graty pt. listwy i podlokietnik zeby mi odrazu zamontowali za jednym zamachem.

 

Mysle ze do czasu jak jest gwarancja to trzeba serwisowac w ASO. Czy po gwarancji nadal sie oplaca tego nie wiem, natomiast wbrew pozorom wszystkie pozadne nieautoryzowane warsztaty / solidne Bolki tez sie cenia i moze sie okazac ze roznica jest za mala by nie jezdzic do ASO.

 

CO do tej ikonki spalin zastanawiam sie czy to nie jest termin obowiazkowego przegladu rejestracyjnego w stacji kontroli pojazdow - auto masz z 2009 wiec pierwszy taki przeglad trzeba zrobic po trzech latach, potem dwa lata spokoju, a potem juz niestety co rok. Wspolczuje ukradzionych gratow - najgorsza sprawa ze gosciu pewnie dostanei za wszystkie fanty moze na flaszke, a klopotow i ogolnego niesmaku z tego tyle co nie miara :mad2: Co do anteny to korzystajac z 'okazji' wymienilbym na ori BMW wersja Sport: http://allegro.pl/antena-antenka-sport-bmw-1-e81-e87-e82-3-e46-z3-z4-i2000426910.html Lepsza od tych naszych przydlugich batow oraz do tych krotkich z Citroena ktore byly swego czasu kupowane na forum, jako ze na tej przynajmniej nie bedzie zanikow radia poza miastem.

 

Tak mi sie przypomnialo ze zanim kupilem te moje E81 to ogladalem tez E90 316i z loterii Orange. Nie wiem czy miales okazje obejrzyc dla porownania, tez gole ale mimo wszytko lepszy wypas- w serii halogeny, kierownica skorzana z multifunkcja (ale nie sportowa), podlokietnik, srebrna galka zmiany biegow itp. Mnie zniechecily tak naprawde dwie rzeczy - mniejsza to jasne wnetrze - niby ladne ale mega przyciagalo brud, szybko by bylo szaro bure no i druga powazna wada - dla mnie kluczowa - silnik 1.6l. W takim aucie az dziwne ze dali motor o tej pojemnosci, sam wiesz ze nasze jedynki wcale nie sa jakies mega szybkie a my jednak mamy 2.0 a tam 1.6 w wiekszym ciezyszym aucie - maskara jakas :duh:

Pzdr, MtothaJ
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

sprawdziłem to na swojej części. numer to 1063589. To jedyny numer bez naklejki tylko wytłoczony w plastiku.

Na załączonych zdjęciach taka część nie występuje. Wizualnie również żadna z częsci nie wygląda jak ta w realu.

 

 

 

Witam,

Bede bardzo wdzieczny jesli ktos moglby mnie poratowac numerem czesci ponizej zaznaczonej zaslepki:

 

http://img812.imageshack.us/img812/8624/zdjeciezaslepka.jpg

 

Zaslepka ta przykrywa zawias podlokietnika. W RealOem w czesciach ukazujacych sam podlokietnik nie widze nic co by ja przypominalo, raczej sadze ze kryje sie ona na ilustracji czesci tunela srodkowego:

 

http://img812.imageshack.us/img812/1940/213444.jpg

 

2 51169169508 Centre console with cup holder. ALASKAGRAU

For vehicles withalaska-grau/schwarz = Yes (AL = Yes)

2 51169169509 Centre console with cup holder. BEIGE

For vehicles withbeige = Yes (A5 = Yes)orlemon/beige = Yes (F6 = Yes)

2 51169169507 Centre console with cup holder. SCHWARZ

For vehicles withanthracite = Yes (AT = Yes)orbeige = Yes (B4 = Yes)lemon = Yes (B7 = Yes)terra = Yes (B8 = Yes)korall-red = Yes (D1 = Yes)Monaco blue... Show More

3 51167134131 Bracket, center console front left

3 51167134132 Bracket, center console front right

4 7147127714 Fillister head screw

5 51417025609 Plastic nut

6 51167122338 Adapter,bracket center console frnt rght

6 51167122337 Adapter,bracket center console front lft

7 7119905136 Hex bolt. M6X30-LD-SC-U2

8 51169147053 Bracket f center console, center

9 7146957147 C-clip nut

10 7147129778 Combi. fillister head self-tapping screw

11 7119905135 Hex bolt. M6X12-SC-U1-8.8

11 7119906000 Hex bolt. M6X16-SC-U1-8.8

12 64509123157 SELF-LOCKING HEX NUT. M6

13 51166962072 Bracket, center console rear

13 51167127107 Bracket, center console rear

14 51167135455 Console insert, rear

15 51169110481 Cover centre console, rear. ALASKAGRAU

For vehicles withalaska-grau/schwarz = Yes (AL = Yes)

15 51169110482 Cover centre console, rear. BEIGE

For vehicles withbeige = Yes (A5 = Yes)orlemon/beige = Yes (F6 = Yes)

15 51169110474 Cover centre console, rear. SCHWARZ

For vehicles withanthracite = Yes (AT = Yes)orbeige = Yes (B4 = Yes)lemon = Yes (B7 = Yes)terra = Yes (B8 = Yes)korall-red = Yes (D1 = Yes)Monaco blue... Show More

16 51169110485 Cover, center armrest, rear. ALASKAGRAU

For vehicles withArmrest front = Yes (S473A = Yes)andalaska-grau/schwarz = Yes (AL = Yes)

16 51169110486 Cover, center armrest, rear. BEIGE

For vehicles withArmrest front = Yes (S473A = Yes)andbeige = Yes (A5 = Yes)orlemon/beige = Yes (F6 = Yes)

16 51169110484 Cover, center armrest, rear. SCHWARZ

For vehicles withArmrest front = Yes (S473A = Yes)andanthracite = Yes (AT = Yes)orbeige = Yes (B4 = Yes)lemon = Yes (B7 = Yes)terra = Yes (B8 = Yes)ko... Show More

17 51169110446 Screw cover. ALASKAGRAU

For vehicles withalaska-grau/schwarz = Yes (AL = Yes)

17 51169110447 Screw cover. BEIGE

For vehicles withbeige = Yes (A5 = Yes)orlemon/beige = Yes (F6 = Yes)

17 51169110445 Screw cover. SCHWARZ

For vehicles withanthracite = Yes (AT = Yes)orbeige = Yes (B4 = Yes)lemon = Yes (B7 = Yes)terra = Yes (B8 = Yes)korall-red = Yes (D1 = Yes)Monaco blue... Show More

18 51167133883 Lift sleeve for center armrest

19 51169121610 Screw cover. ALASKAGRAU

For vehicles withalaska-grau/schwarz = Yes (AL = Yes)

19 51167155150 Screw cover. BEIGE

For vehicles withbeige = Yes (A5 = Yes)orlemon/beige = Yes (F6 = Yes)

19 51167125547 Screw cover. SCHWARZ

For vehicles withanthracite = Yes (AT = Yes)orbeige = Yes (B4 = Yes)lemon = Yes (B7 = Yes)terra = Yes (B8 = Yes)korall-red = Yes (D1 = Yes)Monaco blue... Show More

20 51169144633 Cover, cup holder. ALASKAGRAU

20 51169144634 Cover, cup holder. BEIGE

20 51169144632 Cover, cup holder. SCHWARZ

21 61317682091 Fillister head screw with collar. 3X10

22 51169122656 Cup holder support, lower section

23 51169122655 FRONT CAN HOLDER

 

Ktokolwiek slyszal, ktokolwiek wie :cool2:

Opublikowano
sprawdziłem to na swojej części. numer to 1063589. To jedyny numer bez naklejki tylko wytłoczony w plastiku.

Na załączonych zdjęciach taka część nie występuje. Wizualnie również żadna z częsci nie wygląda jak ta w realu.

 

Dzieki za sprawdzenie, byc moze komus sie ta informacja do czegos przyda choc oczywiscie Real Oem nie rozpoznaje tego numeru czesci.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
No dzięki właśnie dumam czy go nie kupić, w ASO nawet jak się znajdzie wiele taniej nie będzie. Obudowa lusterka 250- baza + malowanie masakra , antena 100, kołpaki nawet nie pytałem olewam wkrótce zmian na letnie kola. Może pójdę za ciosem i to łyknę. Na razie mam mało czasu rozejrzeć się za czymś, ale chyba 400 stówki za obudowę lusterka to lekka przesada.
Opublikowano
No dzięki właśnie dumam czy go nie kupić, w ASO nawet jak się znajdzie wiele taniej nie będzie. Obudowa lusterka 250- baza + malowanie masakra , antena 100, kołpaki nawet nie pytałem olewam wkrótce zmian na letnie kola. Może pójdę za ciosem i to łyknę. Na razie mam mało czasu rozejrzeć się za czymś, ale chyba 400 stówki za obudowę lusterka to lekka przesada.

 

Ja sam goly tunel z jednym cupholderem i miejscem na sterownik idrive sprzedalem za 100 PLN, a ten niekompletny podlokietnik za 200 PLN, wiec teoretycznie nawet mozna na tym zarobic ;) Przy sprzedazy poinformowalem kupujacego jaka jest sytuacja z ta brakujaca zaslepka, ale gosciu mial juz w aucie podlokietnik tyle ze sciachany a ten moj byly byl w ekstra stanie w dodatku mial torbe multimedialna, wiec musial jedynie przelozyc ta zaslepke zawiasu i mial igle za niewielka kase.

 

Tak apropo to wlasnie lyknalem ten: http://allegro.pl/bmw-e87-podlokietnik-i2059625677.html

Na tyle na ile jestem w stanie sie z gosciem dogadac i zobaczyc ze zdjec to jest to wersja po liftowa. Gosciu pisze ze jest 'z E87 z 2007', ale w dalszej korespondencji ze to E87 jest 3D :norty: czyli jednak E81 a tu jak rozumiem byly tylko podlokietniki 'poliftowe'. Na koniec gosc napisal ze podlokietnik jest w wersji mpakiet :mrgreen: Ciekawi mnie w jakim stanie bedzie ten podlokietnik - na zdjeciach wyglada troche zakurzony ale poza tym chyba ok.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
No wyglada ok chyba tylko brudny cena tez b. dobra. Jak sprawdzić czy faktura pasuje juz wiesz. Narzekamy narzekamy na szroty ale jak będzie ok to jednak 1/3 ceny ASO.
Opublikowano
No wyglada ok chyba tylko brudny cena tez b. dobra. Jak sprawdzić czy faktura pasuje juz wiesz. Narzekamy narzekamy na szroty ale jak będzie ok to jednak 1/3 ceny ASO.

 

No i wczoraj odebralem ten podlokietnik - stan jak najbardziej bdb, zadnych zarysowan czy defectow, po przetarciu na mokro od razu zaczal wygladac. Natomiast od razu seria zonków:

- handlarz nie dorzucił tylniej zaślepki podlokietnika mimo ze zapewnial ze ja ma a ja o dorzuceniu mu kilkakrotnie przypominalem. Ma szukac - mam nadzieje ze znajdzie bo jak nie to dostanie negatywa :norty:

- no i kwestia zasadnicza - mam wrazenie ze to jest jednak podlokietnik przedliftowy :mad2: Zaznaczam ze nie mam pewnosci bo w garazu mam ciemno i nie sposob mi obecnie tego na 100% zweryfikowac przykladajac do boczkow drzwi w aucie, ale mam wrazenie ze sama klapa podlokietnika jest jakby ciemniejsza od tego ktory sprzedalem (tamten mial pokrywe jakby bardziej szara), do tego pokrywa obecnego jest jakby bardziej gumowa / ceratowatowa w dotyku. Data produkcji na podlokietniku to 4/2007; probowalem wpisac nr. z podlokietnika do Real Oem ale nic nie odnajduje.

Moze jestes w stanie stwierdzic czy ta faktura to przedlift czy polift?

 

http://img546.imageshack.us/img546/5359/20596256772.jpg

 

Bede musial sie jeszcze dokladnie przyjrzec ale mam wrazenie ze kolejne podejscie do podlokietnika zakonczylo sie kolejnym zawracaniem glowy i zakupem bubla :x

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
trudno wyczuć po zdjęciu plastik na zawiasie nie jest ostry a chyba po jego fakturze najpewniej poznasz.

Ceratka na samym podłokietniku wygląda na taką jak u mnie a ja mam przedliftową.

 

Wlasnie poszedlem z podlokietnikiem i latarka do auta i przystawilem podlokietnik do boczku drzwi. Na moje oko kolor i tekstura materialu sie zgadza. Ponadto zgadza sie tekstura na tej zaslepce wewnetrznego zawiasu i tej na tuneli. Dodatkowo na podlokietniku jest data 12.04.2007. Wedlug Real OEM E81 byly juz od 03.2007 a ostatnie E87 przed liftem (czyli nie LCI) byly produkowane do 02.2007. Tak jak pisalem bede musial obejrzec wszsytko jeszcze raz na spokojnie w sloneczny dzien, ale na chwile obecna mam wrazenie ze mimo wszystko jest to jednak poliftowy podlokietnik :idea:

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Przyłóż do drzwi w świetle dziennym różnicę zobaczysz od razu, ze zdjęcia trudno jednoznacznie powiedzieć, ten poliftowy jest rzeczywiście bardziej szary i ma grubszy wzór. Tą zaślepkę co ci brakuje dokupisz bez problemu w ASO chyba 60 zł są tez dwie vFL i FL i różnią się trochę fakturą. Nie wiem czy warto w ogóle szarpać się z gościem bo to łatwo się niszczy, rysuje się butami jak ktoś jeździ z tyłu więc i tak pewnie wywalisz i kupisz nową.
Opublikowano
Przyłóż do drzwi w świetle dziennym różnicę zobaczysz od razu, ze zdjęcia trudno jednoznacznie powiedzieć, ten poliftowy jest rzeczywiście bardziej szary i ma grubszy wzór. Tą zaślepkę co ci brakuje dokupisz bez problemu w ASO chyba 60 zł są tez dwie vFL i FL i różnią się trochę fakturą. Nie wiem czy warto w ogóle szarpać się z gościem bo to łatwo się niszczy, rysuje się butami jak ktoś jeździ z tyłu więc i tak pewnie wywalisz i kupisz nową.

 

Dzisiaj wreszcie korzystajac z okazji i slonecznej pogody mialem okazje przylozyc podlokietnik do auta w swietle dziennym - na szczescie podlokietnik okazal sie poliftowy :cool2: Cale szczescie ze to juz koniec tej calej szopki.

Tak jak napisales zeby miec pewnosc trzeba przylozyc w swietle dziennym, ze swojej strony dla osob szukajacych podlokietnika przez Allegro polecalbym poproszenie handlarzy o podanie daty widniejacej na naklejce na podlokietniku: data >=03.2007 oznaczalaby podlokietnik poliftowy. Druga rzecz to ta nieszczesna zaslepka wewnetrznego zawiasu - w poliftowym ma ona chropowata teksture i pasuje do tunela srodkowego / tylniej zaslepki. W przedliftowym mam wrazenie ze ta zaslepka jest gladka (tak przynajmniej wywnioskowalem ogladajac rozne zdjecia w necie) - moze ktos potwierdzic?

Apropo tylniej zaslepki to rzekomo handlarz ja znalazl i ma doslac. Jesli bedzie porysowana to tak jak piszesz trzeba bedzie odwiedzic ASO, ale to juz male piwo w porownaniu z calym tym cyrkiem wokol tej niedostepnej zaslepki wewnetrznego zawiasu. Z montazem zaczekam az dostane te metalowe listwy wewnetrzne ze szczotkowanego alu i zrobie obie rzeczy hurtem w ASO, najepwniej przy okazji przegladu pt. wymiana oleju i plynu hamulcowego ktory mam przewidziany na czerwiec tego roku. Golasowi juz niewiele brakuje by wyszedl na ludzi :D

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Naprawdę nie ma z czym jechać do ASO. Zdejmij zaślepkę z tyłu tunelu zobaczysz blachę - trzeba ja wykręcić 4 śruby- włożyć podłokietnik najpierw ten dziób potem dól na wystające wkręty zakręcić z powrotem 4 śruby założyć zaślepkę i gotowe. Listwy są na wcisk w konsoli i drzwiach wystarczy wyjąc stare i założyć nowe tą wokół mieszka tez tylko trzeba wyjąć, trochę zabawy jest z ta wokół rynienki. Zobacz jak poluzować tunel opisano przy montażu uchwytu na napoje od dołu odkręcisz 2 śrubki po jednej z każdej strony wkładasz nową listwę i zakręcasz - radość ze zrobienia samemu bezcenna i pewnie ze 2 stówki w kieszeni. Ja już też jestem szczęśliwym posiadaczem zaślepki zawiasu kupiłem u tego handlarza co mi wysłałeś linka nawet od razu wiedział o co chodzi i tak się szczęśliwie złożyło że mu się taka walała więc chętnie sprzedał za 50 zl. Te zaślepki zawiasu nawiasem mówiąc są różne oglądałem w 2 czy 3 nowych 1-dynkach w ASO i były takie jak tunel ale w jednej była zupełnie inna - na ramce była naklejona gładka skóra, mieszek z gałka był skórzany a od ręcznego z ceraty jak w standardzie, tak to jakoś dziwnie wszystko składają a może i dobrze bo wtedy nie widać od razu że coś do auta dokoptowane.
Opublikowano
Naprawdę nie ma z czym jechać do ASO. Zdejmij zaślepkę z tyłu tunelu zobaczysz blachę - trzeba ja wykręcić 4 śruby- włożyć podłokietnik najpierw ten dziób potem dól na wystające wkręty zakręcić z powrotem 4 śruby założyć zaślepkę i gotowe. Listwy są na wcisk w konsoli i drzwiach wystarczy wyjąc stare i założyć nowe tą wokół mieszka tez tylko trzeba wyjąć, trochę zabawy jest z ta wokół rynienki. Zobacz jak poluzować tunel opisano przy montażu uchwytu na napoje od dołu odkręcisz 2 śrubki po jednej z każdej strony wkładasz nową listwę i zakręcasz - radość ze zrobienia samemu bezcenna i pewnie ze 2 stówki w kieszeni. Ja już też jestem szczęśliwym posiadaczem zaślepki zawiasu kupiłem u tego handlarza co mi wysłałeś linka nawet od razu wiedział o co chodzi i tak się szczęśliwie złożyło że mu się taka walała więc chętnie sprzedał za 50 zl. Te zaślepki zawiasu nawiasem mówiąc są różne oglądałem w 2 czy 3 nowych 1-dynkach w ASO i były takie jak tunel ale w jednej była zupełnie inna - na ramce była naklejona gładka skóra, mieszek z gałka był skórzany a od ręcznego z ceraty jak w standardzie, tak to jakoś dziwnie wszystko składają a może i dobrze bo wtedy nie widać od razu że coś do auta dokoptowane.

 

Fajnie ze udalo sie Tobie dokupic ta zaslepke :cool2: Ta dorobiona co miales tez byla ok ale jednak co OEM to OEM :8) Prawde mowiac to tez zauwazylem ze ogolnie w przypadku BMW z wyposazeniem moze byc calkiem roznie i chyba w fabryce czasem montuja co akurat maja pod reka i nie zawsze idzie za tym jakas logika.

 

Zapytam sie jeszcze czy do montazu podlokietnika trzeba luzowac tunel srodkowy? Bo nieraz czytalem opisy ze ta blacha nei chce wyjsc badz tez nie można wsadzic podlokietnika na miejsce bez luzowania tunelu... jesli to tylko kwestia odkrecenia 4 srub to oczywiscie nei widze problemu ale mialem wrazenie ze jest z tym wieksza rzezba. Narazie to i tak czekam na ta tylnia zaslepke tunelu / podlokietnika bo oczywiscie na handlarz jak do tej pory nic nie doslal :x

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Jak zdejmiesz tylną zaslepkę to zobaczysz przy górnej krawędzi tunelu dwie śrubki odkręca sie je śrubokrętem trokowym pomiędzy nimi jest zatrzask trzeba wypiąć tunel z zatrzasku i delikatnie podnieść blacha zostanie przytwierdzona dwoma śrubami do podłogi odkręcić te śruby kluczem nasadkowym i blacha wypada, ale w takiej kolejności jak ci piszę. Potem włozyć ten dziub podłokietnika delikatnie podnieśc wszystko do góry i dół podłokietnika wejdzie w te śruby w podłodze , przykręcić najpierw te górne potem docisnąć ile się da przykręcić dolne i tyle. Caly tunel trochę srężynuje i naprawdę dość łatwo to włożyć. Ori zaślepka wygląda o niebo lepiej, tamta była tylko po to żeby nie odpowiadać co chwilę na pytanie "a tu co dlaczego taka dziura". Jak już włożyłem podłokietnik to nie umiałem się go pozbyć jest zdecydowanie wygodniej. Stwierdziłem że z powodu zaślepki nie będę się pozbawiał wygody.
Opublikowano
Jak zdejmiesz tylną zaslepkę to zobaczysz przy górnej krawędzi tunelu dwie śrubki odkręca sie je śrubokrętem trokowym pomiędzy nimi jest zatrzask trzeba wypiąć tunel z zatrzasku i delikatnie podnieść blacha zostanie przytwierdzona dwoma śrubami do podłogi odkręcić te śruby kluczem nasadkowym i blacha wypada, ale w takiej kolejności jak ci piszę. Potem włozyć ten dziub podłokietnika delikatnie podnieśc wszystko do góry i dół podłokietnika wejdzie w te śruby w podłodze , przykręcić najpierw te górne potem docisnąć ile się da przykręcić dolne i tyle. Caly tunel trochę srężynuje i naprawdę dość łatwo to włożyć. Ori zaślepka wygląda o niebo lepiej, tamta była tylko po to żeby nie odpowiadać co chwilę na pytanie "a tu co dlaczego taka dziura". Jak już włożyłem podłokietnik to nie umiałem się go pozbyć jest zdecydowanie wygodniej. Stwierdziłem że z powodu zaślepki nie będę się pozbawiał wygody.

 

OK dzieki za info, jak w koncu dostane / dokupie ta zaslepke tylnia i bede mial chwile czasu to zrobie podejscie do tematu. Generalnie to brak podlokietnika daje mi sie we znaki - podczas jazdy naprawde brakuje podparcia dla prawego lokcia.

 

Apropo listew szlifowane alu - o maly wlos nie kupilem tego zestawu - http://allegro.pl/bmw-e87-e81-e82-e88-listwy-aluminiowe-m-pakiet-i2100207572.html

Na pierwszy rzut oka zestaw jest kompletny a cena mega atrakcyjna - wiec gdzie haczyk? Po blizszym przyjrzeniu widac ze sa z angola :duh: Oczywiscie handlarz o tym w oglsozeniu ani slowa :roll: SPrawdzilem w Real OEM nr czesci dla kompletu tych listew w wersjach LHD i RHD, bo wstepnie wydawalo mi sie ze wystarczy dokupic ramke wokol mieszka z wersji LHD i bedzie dobrze. Niestety - okazuje sie ze jedynie listwy drzwiowe maja te same numery - reszta tzn. ramka wokol dzwigni zmiany biegow, ramka wokol popielniczki oraz dluga listwa na desce rozdzielczej maja inne numery :x

 

Tak jak mowilismy - z wyszukiwaniem uzywanych gratow jest wiecznie pod gorke. :?

Pzdr, MtothaJ
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przydałby mi się podłokietnik właśnie z "anglika". A czy aby nie jest to wszystko jedno?

 

W Volvo s40 "ręcznego", też im się nie chciało przerzucić na prawo, tylko "został" po lewej.

Przy zaciąganiu go, zawsze pasażer musi odsuwać rękę! :mad2:

Coś mi się zdaje, że więcej jest takich przypadków (aut). Po prostu idą na łatwiznę.

Jednak sprawdzając np. na realoem, podłokietniki różnią się numerami. Być może tylko numerami?

W beemkach serii 3, podłokietniki wyglądają podobnie, ale czy będą pasować...? Kto wie? :?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Naprawdę nie ma z czym jechać do ASO. Zdejmij zaślepkę z tyłu tunelu zobaczysz blachę - trzeba ja wykręcić 4 śruby- [...]

 

No i wreszcie w dniu dzisiejszym zamontowalem podlokietnik. Generalnie trzymalem sie Twojego opisu i poszlo w miare gladko :cool2: Ze swojej strony dodam co nastepujace:

- tylnia zaslepke tunelu latwiej sciagnac jak ja sie najpierw podwazy z kazdej strony stara karta kredytowa

- tunel faktycznie sporo sprezynuje, natomiast i tak wyjecie tej czesci ktora siedzi w srodku i w ktorej miejsce dajemy podlokietnik nie jest takie proste. Trzyma sie od gory na dwoch zatrzaskach po jednym z kazdej strony- warto w pierwszej kolejnosci zwolnic te zatrzaski, pomaga to w wyjeciu tej czesci. Sama czesc nie bedzie do niczegopo potrzebna wiec inna opcja to podgiac np. kombinerkami te jej fragmenty ktore wadza celem latwiejszego wyjecia. ALe uwaga - za ta czescia widac jakies kable, jakis sterownik Bosch itp. - uwage zeby nic przypadkowo nieuciac / rozlaczyc.

- do dolnych dwoch srub trzeba miec taki klucz nasadkowy na wysiegniku (nie wiem jak to sie fachowa nazywa :mrgreen: ) zeby wkrecac pionowo od gory. Do dwoch srub torx potrzeba klucza T15

 

Co do wrazen po zamontowaniu - z podlokietnikiem naprawde jest sporo wygodniej, no i zyskuje sie dodatkowy schowek. Napewno warto bylo zrobic samemu, szczegolnie ze nic przy okazji nie zostalo popsute. Z pewnoscia bzdura jest to co niektorzy pisali w innym watku ze aby miec podlokietnik potrzebna jest wymiana calego tunelu - nie jest.

No to teraz tylko zostaly do znalezienia listewki ze szlifowanego alu i po golasie z Orange zostanie wspomnienie :norty:

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

A ja się z Tobą nie zgadzam.

Oczywiście wymiana tunelu nie jest obowiązkowa ale jeżeli podłokietnik am być zamontowany jak w fabryce to wymiana tunelu jest konieczna.

Po 1 wymagana jest dodatkowa część- taka blacha która stanowi podparcie podłokietnika oraz jego mocowanie - na śrubę.

Po 2 w tym właśnie celu w tunelu (jego górnej częśći potrzeban jest zdejmowana zaślepka - to przez nią przykręca się podłokietnik do podpierającej blachy)

Po 3 w tunelu bez podłokietnika w jego tylnej częsci nie ma tego dużego otworu i trzeba samemu wycinać.

 

Żeby nie było że zmyślam tu jest zdjęcie tej blaszki która jest podparciem dla podłokietnika (przykręca się ją dokładnie nad sterownikiem poduszek- nie mam pewności ale to chyba jest sterownik poduszek - pod tunelem pomiędzy siedzeniami)

http://images43.fotosik.pl/1376/f8157889fc5864fagen.jpg

do zaznaczonego trzpienia (jest nagwintowany) -przykręca się podparcie podłokietnika - nie wiem czy to jest konieczne. Tak na zdrowy rozum wydaje mi się że chodzi o to aby całość była stabilna i nie trzeszczała.

http://images46.fotosik.pl/1333/789159e1eaeff91fgen.jpg

a pod tą klapką właśnie jest ten trzpień - śruba.

NIe chcę nikogo wprowadzać w błąd może po lifcie jest inaczej.

U mnie w 2006r jest dokładnie tak i potrzebny był 2 tunel ta blaszka śrubki itd.

Postaram się za jakieś 2 tyg wrzucić jakiegoś tutoriala :D

 

Więc pewnie się da zamontować ale nie będzie tak jak powinno.

Opublikowano
A ja się z Tobą nie zgadzam.

Oczywiście wymiana tunelu nie jest obowiązkowa ale jeżeli podłokietnik am być zamontowany jak w fabryce to wymiana tunelu jest konieczna.

Po 1 wymagana jest dodatkowa część- taka blacha która stanowi podparcie podłokietnika oraz jego mocowanie - na śrubę.

Po 2 w tym właśnie celu w tunelu (jego górnej częśći potrzeban jest zdejmowana zaślepka - to przez nią przykręca się podłokietnik do podpierającej blachy)

Po 3 w tunelu bez podłokietnika w jego tylnej częsci nie ma tego dużego otworu i trzeba samemu wycinać.

Więc pewnie się da zamontować ale nie będzie tak jak powinno.

 

Na wstepie - serdecznie dzieki za b. fajny merytoryczny post :cool2:

Generalnie z tego co widze to masz napewno racje co do jednego - do w pelni fabrycznego montazu podlokietnika brakuje u mnie tej blachy stanowiacej podparcie dla podlokietnika, czesc nr. 51169147054 (uchwyt podlokietnika) oraz nakretki samozabezpieczajacej M6 (64509123157). Dzieki ze zwrociles na to uwage, bo powiem szczerze mi to umknelo. Ciekawe czy aby zamontowac ta czesc potrzeba zrzucac tunel, oraz do czego sie ja przykreca...

Natomiast przynajmniej w wersji poliftowej tunel w swojej tylniej czesci ma ten otwor zasloniety zaslepka przez ktory przyreca sie podlokietnik od gory wiec nie jest to powod dla ktorego trzeba zmieniac tunel - oba pod tym wzgledem sa identyczne, zreszta z tego co kiedys patrzylem w Real Oem nie ma czegos takiego jak 'tunel pod podlokietnik' - numery sa te same.

 

PS. Jedno jest pewne - nastepne auto bedzie mialo od razu docelowa konfigurace - zadnych doposazen na wlasna reke i doktoryzowania sie w tym zakresie :mrgreen:

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

Niestety zeby zamontować tą blachę trzeba zdjąć tunel. Sprawdź też czy masz tą zdejmowaną klapkę w tunelu (bo po jej zdjęciu właśnie przykręca się podłokietnik do tej blachy). Jak nie to kupowanie tego elementu nie ma sensu. Przykręca się ten element na 2 śruby (w 1 jest nagwintowany otwór w samym nadwoziu - potrzebna śruba) a w 2 do innej balchy od ręcznego (śruba i nakrętka).

 

Co do wyposażenia masz rację najlepiej jest kupić na gotowo - tak to tylko dodatkowe wydatki i nerwy z handlowcami (z allegro). Ale są też i plusy - możena się czegoś więcej dowiedzieć, zzyć. Ja osobiście to lubię póki koszty nie są za duże :-)

 

Co do tylnej częsci tunelu - no to dobrze że tak to rozwiązali bo to głupie - musieć kupić tunel dla samego podłokietnika.

 

 

AAAAA

Jeszcze 1 przepraszam - trochę się zapomniałem.

Generalnie gratuluję montażu bo warto, zgadzam się z Tobą - jest o wiele wygodniej

Opublikowano (edytowane)
Niestety zeby zamontować tą blachę trzeba zdjąć tunel. Sprawdź też czy masz tą zdejmowaną klapkę w tunelu (bo po jej zdjęciu właśnie przykręca się podłokietnik do tej blachy). Jak nie to kupowanie tego elementu nie ma sensu. Przykręca się ten element na 2 śruby (w 1 jest nagwintowany otwór w samym nadwoziu - potrzebna śruba) a w 2 do innej balchy od ręcznego (śruba i nakrętka).

[...]

AAAAA

Jeszcze 1 przepraszam - trochę się zapomniałem.

Generalnie gratuluję montażu bo warto, zgadzam się z Tobą - jest o wiele wygodniej

 

Dzięki, z podlokietnikiem jest bez watpienia wygodniej, i nawet tak nie do konca profi zamontowany jak u mnie trzyma sie dobrze, ale teraz jak wiem ze brakuje mi tej blachy stanowiacej podparcie podlokietnika to zaczelo mi to przeszkadzac. Jak widac u mnie przygoda z podlokietnikiem to jak jakas fobia przesladowcza :norty:

 

W wolnej chwili podjade do ASO zamowie graty i przymierze sie do montazu. Ogladalem zdjecia montazu tej blachy m.in. na tej stronie http://www.bmwfaq.com/threads/actualizado-el-brico-del-reequipamiento-del-apoyabrazo.571326/ i tak sobie mysle ze chyba jest szansa jej wsadzenia bez zdejmowania tunelu. Sa tam cztery otwory dostepowe - z tylu tunelu, oraz z gory: otwory widoczne po zdjeciu 1) mieszka recznego, 2) zaslepki z wejsciem AUX oraz gniazdem zapalniczki i 4) przykrywki pod ktora dokreca sie ta srube. Zwazywszy ze dodatkowo tunel sprezynuje moze sie okazac ze jest wystarczajaco miejsca by wsadzic ta blache oraz ja nastepnie przykrecic.

 

Mam jeszcze pytanie - w ktorym dokladnie miejsu przykreca sie blache stanowiaca podparcie podlokietniak do podlogi? Mozesz opisac to na przykladzie ponizszego zdjecia?

http://www.subirimagenes.com/privadas-p1030361-1309411.html

Edytowane przez mtothaj
Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
No to pięknie a już myślałem ze temat podłokietnika mam zamknięty, dwa lata jeżdżę i nic nie skrzypi ani nie rusza się, ale jak tak ma być to trzeba to dołożyć, koszt widzę że niewielki tylko czy montażowi podołamy. Rozumiem ze między tą blachę a tunel wchodzi ten dziób podłokietnika i się na nim opiera.
Opublikowano
No to pięknie a już myślałem ze temat podłokietnika mam zamknięty, dwa lata jeżdżę i nic nie skrzypi ani nie rusza się, ale jak tak ma być to trzeba to dołożyć, koszt widzę że niewielki tylko czy montażowi podołamy. Rozumiem ze między tą blachę a tunel wchodzi ten dziób podłokietnika i się na nim opiera.

 

Heh, u mnie podlokietnik tez niby sie dobrze trzyma, ale zrob test i podnies podlokietnik do gory patrzac na ta nieszczesna zaslepke ktorej nie moglismy dostac - widac ze calosc sie odrobine rusza i napewno przytwierdzenie tego dziubka podlokietnika sruba do tej metalowej blachy stanowiacej podpore podlokietnika by tu co nieco pomoglo oraz usztywnilo calosc. Co do potrzebnych czesci to ponizej spisalem numery:

 

Uchwyt podłokietnika 51169147054

 

Śruba z podkładką M6X16-U1-ZNS3 07119903844

Nakrętka M6-ZNS3 51127070202

Nakrętka samozabezpieczająca M6 64509123157

Śruba sześciokątna M6X12-SC-U1-8.8 07119905135

 

Co do tych srub - pytanie ile potrzeba ktorych, bo z ilustracji nie wszystko da sie wyczytac. Lepiej kupic mysle ze po 2x kazdej z tych srubek zeby nie okazalo sie jak bedziesz mial rozebrane auto ze nagle zabraklo jakiejs nakretki za 2 PLN przez ktora nie mozesz skonczyc teraz montazu. Tylko teraz kwestia czy te srubki mozna kupic na sztuki, czy tez bedzie jak ze srubkami torx do kierownicy - potrzebowalem 3 a w ASO powiedzieli ze jedynie sprzedaja w paczkach po 10 sztuk :duh:

 

Mysle ze majac doswiadczenie z montazem powinnismy tez podolac zamontowac ta podpore. Jestem dobrej mysli ze przy odrobinie kombinacji moze sie obejsc bez zdejmowania tunelu.

 

A swoja droga zobacz ten link obcojezyczny co wrzucilem - tam jest kilka fajnych fotek jak to wyglada od srodka z montazem tej podporki. Az dziwne ze nie dali tej czesci seryjnie do wszytkich E8x - jedno jest pewne - doposazanie BMW to droga pod gorke :mrgreen:

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Aż poszedłem do garażu poruszać, nie lubię mieć inaczej niż ma być, ale nie rusza się, no ale jeśli przez blachę z parę groszy miałoby się coś wyłamać to lepiej to dołożyć. Obawiam się że to się przykręca do podłogi za tym sterownikiem i bez zdejmowania tunelu a przynajmniej jego poluzowania się nie obejdzie.Ty masz sprawę prostszą bo chcesz zmienić listwy to i tak trzeba to zrobić ja już to przerobiłem i powtórka z rozrywki. No ale cóż jak to mówią chytry dwa razy traci, było jechać do ASO założyli by człowiek by nie wiedział jak i byłoby ok, ale z drugiej strony to jednak za cenę z ASO jest podłokietnik gałka i uchwyt od ręcznego a ile radości z każdej części :lol: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.