Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie mam pytanko do znawców samochodów bmw, otóż chciałbym mieć w swoim samochochie turbo ale bez zakuwania silnika bo nie potrzebna mi moc powyżej 400km. Chiałbym się dowidzieć czy mmożna taką modyfikacje przerprowadzić jaki byłby szacowany koszt ( oczywiśćie nie zaduży) i jakich podzespołów użyć

 

Serdecznie pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Po pierwsze to jakie masz auto i z jakim silnikiem?

Jeśli 2,8 to zapewne jest to silnik m52 (czytaj szmelc jeśli chodzi o podatność na doładowanie)

Lepszą bazą jest silnik m50 (żeliwny blok)

można wtedy zrobić twz. strokera czyli wał z m52b28, tłoki z wersji vanos i korby non non vanos

mamy wtedy 2,8 na żeliwnym bloku.

Jest on bardziej wytrzymały i mniej podatny na wyciąganie szpilek gowicy bo w m52 bez doładowania potrafi wyciągnąć śruby.

 

Więc czego szukać już wiesz.

Kolejna kwestia to bezpieczne doładowanie, czyli ile można pompować silnik na seryjnych tłokach.

Z tego co wiem to powyżej 0,8 bar nikt nie pompuje na serii więc uznajmy że nie chcesz kucizny to taką wartość uznamy za max. dla tego silnika.

Przy doładowaniu 0,8 bar mamy ok. 350KM więc mam nadzieję że tyle wystarczy

 

Więc zaczynamy:

1. Przygotowanie silnika:

czyli kompletny remont wszystkiego co się tylko da, czyli:

Panewki, pierścienie, uszczelniacze wału, sprawdzenie prowadnic głowicy, zaworów, gumek zaworowych, uszczelek wałków, szczelności głowicy etc. czyli koszt ok 4-5 tyś zł

Panewki polecam z diesla m51 wsadzić, są wytrzymalsze.

Dodatkowo by go zamknąć trzeba kupić przekłdakę odprężającą między 2 uszczelki pod głowicę (ma to na celu zmniejszenie stopnia sprężania) mogę pomóc zdobyć takową.

2. Przygotowanie osprzętu pod doładowanie czyli:

Kolektor wydechowy, jakiś profi to koszt ok 1,5 do 2 tyś zł. albo zbudowanie własnego więc koszt ok 500zł

Turbina. Tutaj wybór należy do Ciebie jaką chcesz mieć, ja polecam szukać coś pokroju kkk k26 albo holseta hx35 albo garett t3/t4e

coś takiego:

http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=TBN-TBO-014&Category_Code=TBN

jest ona właśnie do 350KM więc doładowanie będzie wcześnie:

do tego ma już wg więc odpada kolejny koszt. Koszt turbiny ok. 1500zł

*WG- zawór upustowy nadmiaru spalin

kolejnym ważnym elementem jest Intercooler tłoczonego powietrza czyli chłodnica powietrza.

Polecam taką ze Sprintera albo z innego dostaczaka. Koszt ok. 200-500 zł

Naszym następnym przystankiem jest zawór upustowy nadmiaru powietrza. Czyli potocznie zwany BOV albo DV

koszt ok. 100-400zł

Naszym kolejnym punktem jest wymiana wtrysków na większe (większa wydajność) do 350KM musisz szukać już takich minimum z m5 e34

~~600zł

Teraz żeby to wsystko ogarnąć potrzebujemy czegoś do wystrojenia

Najlepiej do tego użyć dodatkowego kompa sterującego czyli takie urządzenia jak DET 2 / 3

Koszt takiej zabawki to ok. 600zł.

 

3. Ogarnięcie tego do kupy:

Łożysko turbiny jest smarowane olejem, więc trzeba kupić podstawkę filtra od s50 albo dorobić trójnik olejowy i poprowadzić przewody do turbiny. Musi być również odpływ tego oleju więc trzeba zrobić spływ w misce albo bloku (wspawać rurkę)

Zrobić trzeba cały układ dolotowy czyli opaski, rurki itp. Koszt od 200-500zł

Intercooler montujemy przed chłodnicą.

Wtryski sterujemy przez Mapsensor zamiast przepływki (ogarnie to ten co będzie stroił)

W wydech montujemy czujnik EGT (temperatura spalin) 500zł

A do dolotu wskaźnik doładowania. Koszt ok 100-200zł

Wywalamy również sondę oraz KAT z wydechu.

 

Jak o czymś zapomiałem to mnie poprawcie.

Do tego na koniec jedziemy na strojenie i mamy ok. 350KM

Koszt strojenia od 500 do 2000zł

 

Więc każdy niech sobie sam odpowie czy warto montować turbo w 2,8

Koszt to ok 20000tyś zł wraz z remontem silnika etc.

cena samochodu ok. 10-15 tyś zł

Ale posiadanie czegoś takiego jest bezcenne :norty:

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dobra, Panowie, ogólnie macie racje, że m50b25 jest znacznie lepszą bazą ale czy to znaczy, że z m52b28 nic się nie da zrobić? Wytężcie swoje mądre głowy i powiedzcie czy mam szanse mieć 328it? Chciałbym, nie musi mieć od razu 1,1 bara ale jakieś 0,5 damy radę zmontować? Jakieś środki na to mam, mam też idealne 328i w automacie więc silniczek w zajebistym stanie. Podrzućcie jakiś pomysł a najlepiej kogoś kto to fajnie zmontuje w okolicach stolicy.
Opublikowano

Co do doładowania w m52b28 to nie ma problemu tylko blok proponuje właśnie z m50b25 bo jest żeliwny i nie robi się kolejny problem z wyciąganiem szpilek etc.

I jeśli to ma chodzić z automatem to nie sądzę żeby oddało cały urok tego co tam będziesz montował. Jeśli wystarczy Ci 0,5bara to szukaj kompresora najlepiej bo będzie sporo mniej przeróbek niż w przypadku montażu turbo.

(odpada kolektor wydechowy, spływ i zasilenie oleju etc.)

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano

Czyli podsumowując,

1. Kupić nowy blok od m50b25 -> przełożyć wszystkie bebechy.

2. Kupić kompresor (jaki?)

3. MANUAL

 

A teraz pytania o moc i ciśnienie doładowania jakie mogę dmuchnąć żeby to się jeszcze w kupie trzymało

Opublikowano
Breki powiedz mi jakie to koszta, poszukałem i wychodzi na to że turbinka będzie lepsza. Wiem że się trochę tym zajmujesz więc może i mój pomysł byś zmontował do kupy.
Opublikowano
PW jak coś.

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

niektorzy przesadzaja tutaj z niektorymi informacjami. Jak cos mam turbiny, juz popularne , juz robia sie gotowe zestawy do uturbienia m50 i innych modeli.

 

NA SERYJNYM 400KM to nie problem dla mnie.

 

jak cos to pw.

 

 

pozdrawiam k64

www.k64.pl (rowniez zapraszam)

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Opublikowano

Witam,

Powiedz mi kolego jak byś wycenił projekt 350 KM w moim autku?

Mam obecnie 328iA Qp E36 M52B28 1vanos

Chciałbym mieć w granicach 350 kucy możliwości są dwie (moim zdaniem) Albo Swap na m62b44tu albo uturbianie obecnego motoru. Myślę że należało by zacząć bo strokera z m50 ale poproszę jakąś wycenę. Dodam że za 12 tyś koledzy z Groupe AiE chcą ogarnąć temat z m60 na gotowo, choć chętnie posłuchał bym syyyku...

 

Piotrek

507-175-023

Opublikowano
Witam,

Powiedz mi kolego jak byś wycenił projekt 350 KM w moim autku?

Mam obecnie 328iA Qp E36 M52B28 1vanos

Chciałbym mieć w granicach 350 kucy możliwości są dwie (moim zdaniem) Albo Swap na m62b44tu albo uturbianie obecnego motoru. Myślę że należało by zacząć bo strokera z m50 ale poproszę jakąś wycenę. Dodam że za 12 tyś koledzy z Groupe AiE chcą ogarnąć temat z m60 na gotowo, choć chętnie posłuchał bym syyyku...

 

Piotrek

507-175-023

 

przedewszystkim blok m50, pojemnosc 2,5L wystarczy aby miec 400. Oczywiscie stroker bedzie lepszym rozwiazaniem/

12 powinno starczyc

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Opublikowano

A jakieś konkrety? 12 wystarczy czy nie? Jaki czas wykonania? Jakaś gwarancja że to się nie rozpadnie? Jaka turbina była będzie montowana? Jakie planowane doładowanie? Skąd jesteście? Dużo już takich projektów zrealizowaliście?

SORRY! NIE CZYTAŁEM WCZEŚNIEJ O: "k64 /// Black Mat Suszara" SZACUNEK!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.