Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pozbycie się klapek nie ma nic do tego. W moim samochodzie szarpało przed jak i po wywaleniu klapek. Uszczelki podobno miałem wymieniane w tamtym roku jak kolektor dałem do czyszczenia. Jednak zwątpiłem w dobroduszność tego mechanika i kupiłem teraz uszczelki i wymienię to ze znajomym. Będę miał 100% pewność. Jednak uszczelki same w sobie u mnie chyba nie pomogą, bo jak miałem odpięty EGR to szarpania nie było. Zresztą sam nie wiem w tym aucie jest ciągle reakcja łańcuchowa, okaże się ze jakiś przycisk mi nie działa na desce i dlatego szarpie :P
  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Pozbycie się klapek nie ma nic do tego. W moim samochodzie szarpało przed jak i po wywaleniu klapek. Uszczelki podobno miałem wymieniane w tamtym roku jak kolektor dałem do czyszczenia. Jednak zwątpiłem w dobroduszność tego mechanika i kupiłem teraz uszczelki i wymienię to ze znajomym. Będę miał 100% pewność. Jednak uszczelki same w sobie u mnie chyba nie pomogą, bo jak miałem odpięty EGR to szarpania nie było. Zresztą sam nie wiem w tym aucie jest ciągle reakcja łańcuchowa, okaże się ze jakiś przycisk mi nie działa na desce i dlatego szarpie :P

 

To dalej sie z tym nie uporales? Tam wczesniej sa twoje posty chyba sprzed roku...

Ja podejrzewam, ze to cos z EGR bo wczoraj zdjelismy rure z niego i jak dawalismy gazu to tak klapka w srodku caly czas skakala, po przeczyszczeniu przestala. Zobaczymy teraz po nocy jak sie sprawa bedzie miala....

bmw.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

To dalej sie z tym nie uporales? Tam wczesniej sa twoje posty chyba sprzed roku...

Ja podejrzewam, ze to cos z EGR bo wczoraj zdjelismy rure z niego i jak dawalismy gazu to tak klapka w srodku caly czas skakala, po przeczyszczeniu przestala. Zobaczymy teraz po nocy jak sie sprawa bedzie miala....

 

Ta klapka ma "skakać", to znaczy, że EGR działa, że się otwiera. Po drugie jak EGR jest brudny nagarem, to znaczy, że działa, jak jest czysty, to coś jest nie tak, no chyba, że robicie tylko długie trasy, to EGR zawsze będzie czysty, on po prostu wpuszcza do kolektora dolotowego część spalin, czy jak kto woli, jest to system dopalania spalin.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Ta klapka ma "skakać", to znaczy, że EGR działa, że się otwiera. Po drugie jak EGR jest brudny nagarem, to znaczy, że działa, jak jest czysty, to coś jest nie tak, no chyba, że robicie tylko długie trasy, to EGR zawsze będzie czysty, on po prostu wpuszcza do kolektora dolotowego część spalin, czy jak kto woli, jest to system dopalania spalin.

 

Chodzi o to ze ona non stop skakala, takie jakbty drgania(latala jak poj****a). Jak sie wyczyscilo to dzialala poprawnie, czyli sie otwierala na nizszych obrotach, zamykala na wyzszych - plynnie.

bmw.jpg
Opublikowano

No jeszcze się nie uporałem. W między czasie wymieniałem kompletne sprzęgło, naprawiłem nawigację, felgi oryginalne na zimę i lato, tarcze i klocki, wywalone klapki, czyszczone wszystko z działu "odzyskiwanie mocy 320d", powymieniałem przetworniki ciśnienia i naprawiałem auto po "stłuczce". Jeden pies a szkód pełno.

 

Długi czas jeździłem z odpiętym EGR i nie szarpało ale świecił się check. I nie robiłem nic w kierunku tego "szarpania". Teraz postanowiłem ponownie wziąć się z tym za bary.

 

Nie jestem mechanikiem i nie myślę codziennie co by naprawić w BMW, mam inne zajęcia więc powoli powoli i będzie dobrze. Jeszcze wrzucę na warsztat nowe amory i sprężyny, wahacze i koniec inwestycji w to auto.

Opublikowano
U mnie zostal wyczyszczony EGR i wedlug raportow szarpanie ustalo. Wedlug raportow w sensie, ze moje auto pojechalo do innego miasta na sprawdzenie co sie dzieje. Na poczatek zostal wyczyszczony EGR i wedlug ludzi, ktorzy teraz nim jezdza - wszystko dziala jak powinno i szarpanie ustalo. Na 100% potwierdze jak autko przyjedzie do mnie i sam sprawdze.
bmw.jpg
Opublikowano
Po paru dniach testowania stwierdzam, ze przyczyna byl brudny EGR. Nocna kapiel w benzynie i problem reka odjal. Piot5rek u mnie sie dzialo kropka w kropke to samo co u ciebie... identycznie. Wiec na twojim miejscu szukalbym przyczyn wlasnie w tym kierunku - EGR, uszczelki itp.
bmw.jpg
Opublikowano

EGR czyszczony był w zeszłym roku. Może nie wystarczające było wyczyszczenie na błysk, może muszę go wykąpać :P Jutro najprawdopodobniej uszczelki i elektrozawór pójdą na warsztat. Zobaczymy. Jeśli nie pomoże to może zawór EGR jest uwalony.

 

Ogólnie to myślę nad wywaleniem wszystkich katów i wstawieniu przelotu w miejsce EGR.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie chyba się udało, jednak jest jeszcze za wcześnie na 100% pewność. Póki co wszystkie próby wymuszenia tego "szarpania" zakończyły się niepowodzeniem. Jednak jeśli po dłuższym czasie znowu zaobserwuje to zjawisko to dam znać. Póki co jest ok ;)

 

Wymieniono:

- uszczelki pod kolektorem: 4x 11617790198, 4x 11612246945

- guma uszczelniająca: 1x 11612245439

- elektrozawór: 1x 11747810831

 

Elektrozawór wymieniłem najprawdopodobniej niepotrzebnie, bo odpowiada chyba za sterowanie klapami, które zostały wcześniej usunięte. Wydaje mi się, że wina leżała po stronie uszczelek. "Mechanik", który miał mi je wymienić w zeszłym roku przy czyszczeniu kolektora najwidoczniej ich nie wymienił, chyba że winna była guma uszczelniająca. Sprawdzaliśmy również z kolegą działanie EGR. Wszystko wyglądało ok, zero jakiś drgań, same płynne ruchy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jednak znowu powracam... Problem został w bardzo dużym stopniu zmniejszony i występuje o wiele rzadziej. Dziś za radą kolegi bania88 wyjąłem EGR i sam go pomoczyłem z 2h w benzynie ekstrakcyjnej i wyczyściłem na błysk. Zobaczymy może wyeliminuję problem całkowicie. A jeśli nie to trudno, muszę z tym żyć :)
Opublikowano
To może ja też się udzielę, u mnie również od kupna występują takie wahania, aktualnie są tak delikatne, że wręcz nie wyczuwalne. Czasami bywa tak, że buja dość mocno, ale od paru tygodni jest spokój, a nic takiego nie robiłem oprócz pasowego, a wątpię, aby to coś poradziło na to. Zauważam ostatnimi czasy, że sporo ludzi to przerabia, a nikt nie stwierdził jednoznacznie co to może być.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ja swój problem rozwiązałem :) mam auto w automacie regeneracja konwertera i mały remont skrzyni i jej adaptacja. koniec kłopotów z falowaniem. polecam autojózefów.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dawno tu nie pisałem, bo chyba problem rozwiązałem. Nie wiem co dokładnie pomogło. Po wymoczeniu EGR 2h w benzynie problem ustąpił. Nie wiem czy to to czy seria wymian jakie wykonałem złożyły się na niwelację problemu. Jednak nadal uważam, że EGR coś szwankuje i kwalifikuje się na ograniczenie programowe.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Ehh... No i niestety ostatnio parę razy zdarzyło się to szarpanie... Oprócz szarpania wydaje mi się, że dzieje się coś wtedy z mocą...

Nie wiem czy to tylko moje odczucia ale nieraz czuje, że rwie to auto jak na 150 KM przystało i nieraz na 3 numerze na gumie 225 zapali się kontrolka DSC. Innym razem wydaje mi się, że jest słabe, przy zmianie biegów szarpie i ogólnie ciężko je wyczuć. No ale to też mogą być różne odczucia.

 

Nagrałem live data przy trochę jeździe "szarpanej", bo po mieście śmigałem. Czerwonymi wykrzyknikami zaznaczyłem to co mnie niepokoi odnośnie pomiarów przepływomirza (niepokojące objawy pojawiają się przy spokojnej jeździe). Wszystko na filmiku starałem się opisać, więc jak ktoś może poświęcić trochę ponad 4 min swojego życia i przeanalizować to będę wdzięczny :P

http://www.youtube.com/watch?v=A0NgiG8d4gA

Jak będzie potrzeba to nagram jakiś filmik bardziej sprecyzowany tj. w odpowiednich zakresach obrotów itp. tylko poproszę o wskazówki.

 

Powtórzę co zrobione odnośnie układu dolotowego:

1. Nowe uszczelki pod kolektorem, nowa uszczelka przy łączeniu EGR z kolektorem.

2. Nowe elektrozaworki.

3. Nowe podciśnienia silikonowe.

4. Kolektor czyszczony dwa lata temu, więc czyszczenia nie wymaga.

5. EGR SOLIDNIE czyszczony w okolicach okresu letniego roku bieżącego. Co rozumiem przez solidne. Moczenie całą noc w benzynie. Później solidne czyszczenie, wycieranie na błysk.

 

Jak podciśnienie było zdjęte z EGR to tego szarpania chyba nie było. Jest jednak to tak losowe, że sam nie wiem.

 

Teraz pytanie do doświadczonych forumowiczów. Co zalecacie? Kupno używanego zaworu EGR? Czy przed tym zrobić testy w DIS (coś słyszałem, że takowe są)? Niestety DISa na tą chwilę nie posiadam. Te testy EGR w DIS podobno wykładają kawę na ławę odnośnie sprawności zaworu.

Podbiera mi śladowe ilości płynu chłodniczego - niecały litr przez 2 lata. W zimę płynu nie ubywa, dzieje się to tylko w cieplejsze dni. Czemu piszę odnośnie płynu chłodniczego, a no dlatego, że wycieków nigdzie nie widać i może zakupić używaną chłodniczkę spalin z "rurką" łączącą z EGR i sam zawór EGR? Tylko teraz sztuką było by kupno sprawnych części.

Opublikowano
Wyczysc, jeszcze raz EGR. Juz nie calonocna, ale taka 5min kompiel w rozpuszczalniku. I podlacz spowrotem, zobaczysz ze przejdzie :)
bmw.jpg
Opublikowano
nic niepokojącego tutaj nie widać, mozna ten egr przeczyścić raz jeszcze

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Zadany pomiar trochę ponad 300, a przepływka czyta prawie 2x więcej? Żeby przepływka kosztowała z 200 zł to jeszcze na ślepo można kupić, jednak 700 zł wydać na marne to nie interes.

 

Tylko, że ja już 2 razy ten EGR czyściłem... Raz jakimś specyfikiem, a drugi raz wrzuciłem go do benzyny na całą noc, bo mówię może wtedy za słabo było... Teraz nie mam jak tego nawet wyjąć, bo garaż nieogrzewany to by mi ręce poodpadały. Na zimnie to nie robota. Cały czas jest dziwny objaw, że jak robię trasę pierwszy raz danego dnia to chodzi elegancko, zgaszę, wystygnie, odpalę i wtedy loteria... Jak teraz mam podpięty ten EGR jak fabryka nakazała to bardziej kopci niż jak był odpięty.

 

Jak odbiorę intrefejs od elektryka to spróbuje uchwycić tą chwilę niemocy auta na pomiarach.

Opublikowano

nie cche mi sie oglądać raz jeszcze ale jesli masz but w podłodze to zadane masz 800-900 jednostek a mierzyć ma jak najwięcej, np u mnie przy bucie w podłodze jest 1200+ jednostek na przeplywce a oczekiwane ~~900

caly filmik ogladalem i porównywałem do np siebie, nie ma nic niepokojącego

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Po tym jak ograniczyłem EGR w DIS inne auto. Zero szarpania, zero lagów, zero niedoboru mocy. Cały czas przyspiesza tak samo. Coś chyba jest z samym EGR albo nie wiem już sam z czym, bo jak wcześniej pisałem wszystko wymienione. Został jedynie stary EGR i pompa vacuum z rzeczy, które mogą mieć z tym związek.
Opublikowano
Piotrek już Ci pisałem że to wina układu wtryskowego paliwa albo pompa albo wtryski,ja po wyczyszczeniu na maszynie układu wtryskowego nie mam na razie szarpania,a zrobiłem juz 2 tys km,a ograniczanie egr to tylko chwilowa poprawa,silnik musi pracowac z egrem i egr nie powinien wpływać na prace silnika
Opublikowano

Korekcje wtrysków idealne na zimnym czy ciepłym, ciśnienie na szynie też. Jedynie air mass wariowało. EGR u mnie działa nieprawidłowo, a u Ciebie dobrze chodził. U mnie na wolnych obrotach się zamykał, po dodaniu gazu na chwilę się otwierał (auto łapało laga) i później szybko się zamykał. Pewnie jadąc ze stałą prędkością tak się zamykał, otwierał i tak w kółko, a rezultatem było szarpanie. Możliwe, że tłoczek za ciężko chodzi, bo podciśnienie na przewodach jest.

 

Zero problemów z zapalaniem. Nie kopci. Jedynie jak EGR działał jak fabryka dała to przy bucie rzuciło dymem. Póki nie zacznie kopcić przesadnie na czarno, nie pojawią się problemy z odpalaniem to w układ paliwowy nie mam zamiaru ingerować. Jedyne co to zalewam 2 razy do roku dobre środki do czyszczenia układu, które używają właśnie w tych Jet Cleanerach.

 

Wcześniej pół roku przejeździłem ze zdjętym podciśnieniem z EGR i palącym się check engine i auto nie szarpało. A zrobiłem tak ponad 10 tys. km. Podpiąłem EGR i od razu zaczęło źle chodzić. Teraz ograniczone mam jego działanie przez sterownik, check się nie pali i po prostu inne auto. Nie ma nawet takich drgań jak wcześniej wyczuwalne były. Silnik o wiele płynniej reaguje na pedał gazu, w moim odczuci kultura pracy poprawiła się bardzo. Nawet biegi się lepiej zmienia, bo wcześniej jak ten EGR był taki niezdecydowany to nie szło płynnie ruszyć, czy zmienić biegu.

 

Na wiosnę może wymienię EGR, zobaczę albo wrzucę go znowu na całą noc do benzyny ekstrakcyjnej może się wymoczy. 90% ludzi z forum operujących DISem ma ograniczony EGR i sobie chwali. W E90 ludzie też to ograniczają, bo po co męczyć auto. O ekologie niech zadbają w starych autosanach (ogórach) złomując je.

Opublikowano
silnik musi pracowac z egrem i egr nie powinien wpływać na prace silnika

EGR bardzo wpływa na silnik. Cała ścieżka "odzyskiwanie mocy 320d 330d" dotyczy praktycznie samego EGR, czy układu nim sterującego. Po wyczyszczeniu EGR, wymianie podciśnień i elektrozaworków te diesle przeżywają drugą młodość :P

Opublikowano
moim zdaniem trzeba szukac usterki która wystepuje w naszych autach,a ograniczenie egr to tylko chwilowa radośc.Jeszcze raz napisze że silnik powinien pracowac tak jak wyszedł z fabryki,a jak cos mu zakłóca prace silnika to on po prostu ma usterke,A Ty ograniczyłes egr,a skąd wiesz ćzy silnikowi to nie zaszkodzi,bo przecież ingerujesz w silnik.A nie wiadomo czy np nie wypali Ci tłoka za jakis czas bo komputer zmienił mieszanke paliwowo powietrzna.Ja dlatego wole mieć wszystko jak fabryka dała,i niech ten egr pracuje tak jak ma pracować.
Opublikowano
moim zdaniem trzeba szukac usterki która wystepuje w naszych autach,a ograniczenie egr to tylko chwilowa radośc.Jeszcze raz napisze że silnik powinien pracowac tak jak wyszedł z fabryki,a jak cos mu zakłóca prace silnika to on po prostu ma usterke,A Ty ograniczyłes egr,a skąd wiesz ćzy silnikowi to nie zaszkodzi,bo przecież ingerujesz w silnik.A nie wiadomo czy np nie wypali Ci tłoka za jakis czas bo komputer zmienił mieszanke paliwowo powietrzna.Ja dlatego wole mieć wszystko jak fabryka dała,i niech ten egr pracuje tak jak ma pracować.

No tutaj to bym polemizował.. Jak dla mnie EGR jest typowo pod zielonych zrobiony, żeby poprawić normę spalin.. No może powoduje szybsze nagrzewanie silnika, i to jest chyba jedyny pozytywny aspekt jego pracy (pomijając odzysk energi z niedopalonych spalin)..

Nie wspomnę już o zafajdanych dolotach i kolektorze, czego przyczyną jest ponowne ładowanie spalin do komory spalania - właśnie przez EGR. Wg mnie zdrowsze dla silnika jest dostarczenie mu chłodnego, czystego powietrza, a nie zapychanie go sadzą. Gdyby nie błąd EGR to ja bym zaślepiał, w przypadku BMW lepiej ograniczyć.

Poza tym w przypadku programowego ograniczenia komputer wie jaką dawkę ma zapisaną w pamięci więc (moim zdaniem) potrafi obliczyć jaką mieszankę wprowadzić do komory. Przecież nie jest to mechaniczne ograniczenie, przy którym system sterownia może zgłupieć :mad2: Wszystko działa na ustalonych w kompie algorytmach więc jeśli zmienisz mu jedną wartość to automatycznie komputer, podstawiając ją do wzoru, obliczy sobie inny wynik (np dawkę paliwa).

Moim zdaniem możliwość programowego ograniczenia EGR jest fajną opcją :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.