Skocz do zawartości

320d 150KM lekkie szarpanie


piot5rek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja po odłączeniu zaworu EGR nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Falujące obroty na zimnym silniku mogą być spowodowane pracą extra heatera czyli przepływowego podgrzewacza cieczy- pobiera dużo prądu stąd obroty falują, a co do szarpania to przyczyny szukałbym gdzie indziej- wtryski, świece, ciśnienie na szynie cr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja po odłączeniu zaworu EGR nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Falujące obroty na zimnym silniku mogą być spowodowane pracą extra heatera czyli przepływowego podgrzewacza cieczy- pobiera dużo prądu stąd obroty falują, a co do szarpania to przyczyny szukałbym gdzie indziej- wtryski, świece, ciśnienie na szynie cr.

Mechanicy tez u mnie stawiali ze na bank wtrysk jakis pada, pompy padaja cuda na kiju juz zacierali rece jak to mnie skasuja za to. Dzieki pomocy jednego z forumowiczow i swoim podejzeniom sam musialem zdiagnozowac przyczyne. U mnie tez wystepowaly ostre szarpania na zimnym silniku jak np ujechalem z 1,5km i stalem na swiatlach to czasami bardzo nim szarpalo (trzeslo).

No ale tak to jest jak 90% mechanikow zakonczylo edukacje na technikum i nie przeczytalo w swoim zyciu ani jednej ksiazki technicznej... Praktyka praktyka ale dobrze jakby praktyka miala jakies podloze teoretyczne. Tak jade po nich bo umieja brac tylko pieniadze za diagnozy albo niby zamawiaja nowke i wkaldaja do auta a co sie pozniej okazuje czesc jest z jakiegos starego lumpa. Niestety taka jest rzeczywostosc. Jesli nie jest sie jakims bliskim znajomym mechanika to na 50% oszwabi cie jak nie na wymianie to na czesciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze tak post pod postem.

Podpinales auto pod kompa?? Robiles pomiary live data?? Ja mialem wszystko sprawdzone, wtryski na cieplym i calkowicie wystudzonym silniku, cisnienie na listwie CR, wtyczki elektryczne do wtryskow wyczyszczone i spsikane kontaktem, oczywiscie filtry wszystkie nowe, EGR wyczyszczony, kolektor dolotowy wyczyszczony.

U mnie problem tez byl o tyle ciekawy ze nie bylo zadnych bledow dotyczacych EGR. A jednak EGR albo elektrozaworek padniety i wylaczenie pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

panowie odgrzewam kotleta :cool2:

mam identyczne objawy co autor postu... tyle ze EGR mam już odłaczony i poszarpywanie występuje... komp nie wykazuje błędów... gdzie dalej szukać przyczyn w przedliftowcu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Aha a sterowanie zostawic? No dobra to trzeba bedzie tak zrbić :D a chciałem pójść na łatwiznę :P A tak w celu sprawdzenia czy EGR jest przyczyna szarpania można odpiąc wtyczkę i sie przejechać? Błędy na komputerze wykasyje sie ale czy nic poza tym sie nie stanie?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Przyczyną problemu w moim aucie był elektrozawór EGRu. Po przeczyszczeniu i przedmuchaniu i podpięciu wszystkiego jak być powinno jest w 99% ok. Czasami tylko wystąpi lekkie pojedyncze szarpnięcie.

Można ten elektrozaworek jakimś płynem przemyć? Bo szczerze nawet nie wiem jak to wygląda bo kolega mi to sprawdzał. Jeśli możliwe dokładniejsze przeczyszczenie tego nie pomoże to chyba wymienię na nowy.

Orientuje się ktoś ile to kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdz sobie na allegro albo sklep czescibmw i sprawdź. Ponad stówke chyba z tego co kojarze, aby go dobrze wyczyścić trzeba go dość poważnie rozebrać (uszkodzić obudowe) ale i tak polecam wymiane na nowy.

Zawór n75 często to jego nazwa.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiedziałem kiedyś jak wpisać w allegro żeby znaleźć ten elektrozawór. Teraz widzę, że 150zł kosztuje niby oryginał. Sprawdzę to jeszcze w czescidobmw.pl bo tam jest w porządku właściciel i ceny ma trochę niższe niż w serwisie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ostatnio, że jak mam podłączony ten EGR i wszystko jak wyszło z fabryki to o wiele więcej kopci jak go przegonie na 2 numerze. Nie powinno być odwrotnie, że jak mam odłączony EGR to bardziej kopci, a jak podłączony to mniej? :shock: Zobaczę jak będzie się miała sprawa po wymianie tego elektrozaworu sterującego EGRem. Wymienię ten elektrozawór dopiero za 2 tygodnie i pochwale się czy poprawiło się.

 

Mam pytanie jeszcze o te wężyki podciśnienia (wszystkie jakie są), ile mb tego trzeba i jakie parametry one mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silikonowe, średnica 3 mm i potrzebujesz 4m.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

 

Przewody podciśnieniowe wymienione wszystkie na silikony o średnicy 3mm.

 

Przetwornik ciśnienia zaworu EGR wymieniony (Nr 1):

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/v/133.png

Problem jednak jest nadal ale mniejszy. Jak zwykle zimne auto wszystko ok. Dojadę do celu, auto się wystudzi, odpalam po paru godzinach i już chodzi kijowo.

 

Wymienię jeszcze te rzeczy:

*przetwornik ciśnienia turbiny (Nr 1):

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/u/133.png

 

*elektrozawór znajdujący się przy kolektorze (Nr 11): Nie wiem czy jest sens wymieniać tą rzecz, bo to podobno steruje klapami w kolektorze. Klapy zostały wywalone więc nie wiem czy ma to jeszcze jakiś wpływ na inne urządzenie. Może ktoś to potwierdzić lub powiedzieć jak jest w rzeczywistości?

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/w/141.png

 

Wszystkie elementy firmy Pierburg.

 

Nie wiem też czy nie jest to czasem problem samego zaworu EGR. Może on coś niedomaga. Ciężko o jakiegoś speca z okolicy. Skutek jest taki, że ja nie mający wykształcenia mechanicznego muszę rozkminiać zasadę działania różnych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podmień sobie ten elektrozaworek :D ten co kupiłeś dla egr zamień z tym od turbo. Są takie same i wtedy do sterowania turbo będziesz mieć nowy i powinno to pomóc. EGR odłącz całkiem albo disem niech ci ktoś ustawi minimalną wartość.

 

Czujnik ciśnienia doładowania nie tylko steruje klapkami, ja też go mam a klapek nie mam seryjnie. Bada ciśnienie w kolektorze, można go wyjąć i przeczyscić bo może być zapchany nagarem z kolektora. Jedna śrubka z tyłu kolektora.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak czytając wiele postów o tych elektrozaworkach, czujniczkach itp. itd. zauważyłem błędy w nazewnictwie.

 

Co do ELEKTROZAWORKA to w okolicach kolektora jest jeden. Numer 11 na trzecim rysunku, który zamieściłem wcześniej. W realoem znajduje się w zakładce kolektor ssący - instalacja ssąca AGR ze sterowaniem klapami. Ten o to elektrozaworek jest na 99% odpowiedzialny za sterowanie klapami (proszę poprawić jeśli się mylę).

 

Przy turbinie i EGR znajdują się PRZETWORNIKI CIŚNIENIA (numery 1, na rysunkach 1 i 2) nie elektrozaworki. Znajdują się one w zakładce sterowanie podciśnieniowe i odpowiednio sterowanie AGR lub turbosprężarką. Nie wiem czy jest jakaś różnica w zasadzie ich działania (na 100% przetworniki ciśnienia mają inną obudowę zewnętrzną niż elektrozaworek przy kolektorze) jednak najlepiej byłoby się wypowiadać zgodnie z nomenklaturą BMW przedstawioną na Realoem. Nie będzie później miliarda pytań co jest elektrozaworkiem, a co czujnikiem czy przetwornikiem.

 

Co do czujnika ciśnienia doładowania to chyba inna bajka jest, bo to jest za kolektorem niewidoczne.

 

Kupując auto w programie pokazało 2 błędy, właśnie czujnika ciśnienia doładowania i czujnika położenia wału bodajże. Błędy skasowane i już się nie pojawiały. Wniosek jest taki, że ktoś je pewnie wymieniał. Nie wiem czy jest tam wsadzona jakaś chińszczyzna byle pogonić auto czy oryginalne czujniki BMW. Wnioskując po innych działaniach poprzedniego właściciela skłaniał bym się ku chińszczyźnie.

 

Dodam ponownie, że teraz błędów żadnych nie ma. Wtryski wg. programu eleganckie na ciepłym i zimnym silniku. Turbo wg. programu dmucha idealnie.

 

Nie wiem czy uda mi się rozwiązać kiedyś ten problem. Drugą rzeczą którą muszę się zająć to sprzęgło. Koło dwumasowe i kpl. sprzęgła wymieniony a nadal chodzi jak... Wywalić muszę chyba ten CDV tylko nie ma kto mi tego zrobić, a ja na mechanice nie znam się kompletnie. Żeby to byłą kwestia wymontowania, a tam później trzeba chyba coś odpowietrzać.

 

Jeśli ktoś może to prosiłbym o pokazanie w realoem gdzie jest to CDV.

 

EDIT: z odłączonym podciśnieniem od EGR auto chodziło lepiej ale świecił się CHECK ENGINE.

Edytowane przez piot5rek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wyrzuciłem CDV podczas wymiany oleju wystarczy zdjąc jedną osłonę plastikową i mieć chyba 2 klucze i coś do zaciśnięcia przewodu. Nic nie trzeba odpowietrzać jak się zaciśnie wężyk. Może jedna kropla spadła płynu hamulcowego podczas usuwania CDV.

http://realoem.com/bmw/diagrams/i/y/129.png

numer 15. W realoem nazwane zawór dławiący.

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=763107

tutaj jak wyglada usunięcie.

 

co do przetworników ciśnienia to właśnie je wszyscy nazywamy elektrozaworki i tak zostało.

 

To EGR disem trzeba ograniczyć.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wiem, ze odgrzewam starego kotleta, ale ten temacik pasuje do mojego problemu.

320d poliftowe sedan 150koni.

Szarpie w zakresie 1800-2000 obrotow. Szarpie ani na zimnym ani na cieplym, dokladnie w zakresie wskazowki temperatury przedstawionej na zdjeciu:

http://images37.fotosik.pl/1930/802c3867c9b98dbd.jpg

 

Komputer nie wywala, zadnych bledow.

Przeczytalem na, ktoryms forum zeby sprawdzic przeplywke wrzucajac 3 bieg i gaz do dechy - powinna sie zamknac skala spalania chwilowego. Wedlug tego testu przeplywka jest sprawna.

 

Problem pojawil sie po demontarzu kolektora ssacego. Wszystko zostalo zalozone jak nalezalo.

Chce jeszcze zaznaczyc, ze szarpanie wystepuje tylko na chlodnym silniku, jak juz sie nagrzeje do pelnej temperatury - wszystko pracuje jak nalezy i to mnie troche dziwi bo EGR pracuje chyba caly czas?

 

Widze, ze wielu mialo ten sam problem. Czy ktos sie z tym w koncu uporal?

bmw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez piot5rek » 07 Sie 2012 20:03

Zauważyłem ostatnio, że jak mam podłączony ten EGR i wszystko jak wyszło z fabryki to o wiele więcej kopci jak go przegonie na 2 numerze.

 

Mam tak samo: jak EGR podłączony dymi na czarno jak cholera, jak odłączony jeździ bezdymnie. Zauważyłem, że zimą z odłączonym EGR silnik znacznie więcej pali dlatego w miesiącach zimowych mam podłączony (szybciej silnik się nagrzewa i niech sobie dymi), a na wiosnę jak robi się cieplej EGR odpinam, bo spalanie się i tak normuje z uwagi na wyższą temperaturę otoczenia i szybkie nagrzewanie silnika.

Z drugiej strony patrząc ciekawe dlaczego z podpiętym EGR tak ostro dymi, przepuszcza za dużo spalin czy jaki inny "ch.j" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to nie ogarniam tego szarpania. Odpalę pierwszy raz na zimnym nie szarpie, zgaszę zagrzany, odpalę szarpie, a później z kolejnymi zgaszeniami i odpaleniami loteria. Po odpaleniu drugi raz w ciągu dnia gorzej reaguje na gaz. Ogólnie raz wydaje mi się że przyspiesza bardzo dobrze, a raz jakby brakowało mocy. Nie wiem czy to złudzenie czy jakiś problem. Wszystko wyczyszczone. IC wyczyszczony bo był wymieniany. Nie będę przecież czyścił wszystkich kanałów czy przelotów...

 

Na wtorek za tydzień umówiłem samochód na wymianę elektrozaworka, wszystkich uszczelek w kolektorze i wymianę gumy uszczelniającej EGR. To zostało mi do wymiany... Jak się coś poprawi to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to nie ogarniam tego szarpania. Odpalę pierwszy raz na zimnym nie szarpie, zgaszę zagrzany, odpalę szarpie, a później z kolejnymi zgaszeniami i odpaleniami loteria...

 

U mnie dokladnie to samo. Tylko wszystko pojawilo sie po demontazu kolektora. Moze to wina tego, ze prysnelem WD40 w EGR? Gdzies czytalem ze ziomek mial to po demontazu kolektora tak jak ja, potem zmienil uszczelki pod kolektorem na nowe i EUREKA :).

Daj znac czy cos ci pomoze po tych wymianach. Czekam z niecierpliwoscia :D

bmw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiecie co koledzy, przeczytałem dokładnie cały temat i zastanawia mnie jedna sprawa, bo mam podobnie, lekkie szarpania przy stałym gazie na 2, 3 i 4 biegu gdy silnik jest zimny, ale u mnie to wystąpiło po wyrzuceniu nieszczęsnych klapek zawirowań w kolektorze dolotowym, czy wszyscy którzy mają tą przypadłość mają klapki? Wcześniej tego nie miałem (gdy były klapki). Problem mi nie przeszkadza,ale taka podpowiedź dla innych, których to męczy...

Dopowiem, że naczytałem się kiedyś o tych nieszczęsnych klapkach i pamiętam, że ktoś pisał, że po ich usunięciu też zaczął mu samochód szarpać...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki podkolektor teorytycznie powinno się dawać nowe za każdym razem (wiadomo że nikt tego nie robi). Ja bym najpierw odłączył EGR i elektryczny podgrzewacz jeśli masz żeby te elementy wykluczyć

No jutro bedzie test bez EGR bo dzis cala noc bedzie sie kompal w benzynie. A gdzie jest ten elektyczny podgrzewacz bo nie bardzo wiem?

 

 

Wiecie co koledzy, przeczytałem dokładnie cały temat i zastanawia mnie jedna sprawa, bo mam podobnie, lekkie szarpania przy stałym gazie na 2, 3 i 4 biegu gdy silnik jest zimny, ale u mnie to wystąpiło po wyrzuceniu nieszczęsnych klapek zawirowań w kolektorze dolotowym, czy wszyscy którzy mają tą przypadłość mają klapki? Wcześniej tego nie miałem (gdy były klapki). Problem mi nie przeszkadza,ale taka podpowiedź dla innych, których to męczy...

Dopowiem, że naczytałem się kiedyś o tych nieszczęsnych klapkach i pamiętam, że ktoś pisał, że po ich usunięciu też zaczął mu samochód szarpać...

 

U mnie klapki wywalilem pol roku temu, zrobilem dobre pare tysiecy km bez zadnych problemow. Szarpanie pojawilo sie gdy zdjelem kolektor zeby sprawdzic swiece zarowe.

bmw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

U mnie klapki wywalilem pol roku temu, zrobilem dobre pare tysiecy km bez zadnych problemow. Szarpanie pojawilo sie gdy zdjelem kolektor zeby sprawdzic swiece zarowe.

 

No i ja te klapki wyrzuciłem jeszcze jesienią, a szarpnięcia zauważyłem jak temperatura zaczęła być prawdziwie zimowa..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.