Skocz do zawartości

Jakie opony RUNFLAT preferuje BMW w swojch autach ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja tez uwazam ze producenta sie nie poprawia oraz nie cofa sie wstecz.....

 

Nie trzeba nikogo poprawiać bo RSC w przypadku E60/61 było opcją.

Opcja???

Wydaje mi sie ze jak kupujesz nowke sztuke 5 M Sport to masz runflaty jako standard,niewiem jak jest w przypadku zwyklych wersji:)

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
Tylko gdzie jest napisane ze e60 jest konstrukcyjne przygotowane tylko do użycia rsc?

 

 

 

tekst z opony.com.pl

 

Producenci samochodów wyposażonych seryjnie w opony run-flat odradzają zamianę opon na tradycyjne, gdyż zawieszenie kół i wszystkie urządzenia wspierające kierowcę w sytuacjach krytycznych (np. ABS, ESP) są w nich zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z oponami run-flat. Najczęstszą różnicą (np. w przypadku BMW) są bardziej miękkie nastawy zawieszenia.

 

 

tekst ze strony Bridgestone:

Q: Can Runflat tyres be fitted to any car?

A: No, Runflat tyres should only be fitted to vehicles that come with Runflat tyres as original equipment and have a TPMS. Any vehicle that has Runflat tyres requires a TPMS or the driver might not realise that a tyre has been punctured. Furthermore, Runflat tyres are specifically tuned to the suspension of individual vehicles meaning they are inappropriate for fitment to other vehicles.

Opublikowano

tekst z opony.com.pl

 

Producenci samochodów wyposażonych seryjnie w opony run-flat odradzają zamianę opon na tradycyjne, gdyż zawieszenie kół i wszystkie urządzenia wspierające kierowcę w sytuacjach krytycznych (np. ABS, ESP) są w nich zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z oponami run-flat. Najczęstszą różnicą (np. w przypadku BMW) są bardziej miękkie nastawy zawieszenia.

 

No dobrze ale rozmawiamy o E60, która jak wiemy nie jest seryjnie wyposażana w rsc, jest to tylko wyposażenie dodatkowe, czyli ciężko mówić tu o tym że zawieszenie jest "zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z oponami run-flat". Śmiem twierdzić że zawieszenie E60 nie jest specjalnie przygotowane do rsc, szczególnie przy dużych i szerokich kołach typu 275/35/18 (opcja w e60), takie koło jest dwukrotnie cięższe niż standardowe, co podnosi mase nieresorowaną i powoduje że nawet samochód ze sprawnymi amortyzatorami często "podskakuje", szczególnie mniej dociążony tył.

I w tym momencie pojawia się pytanie dlaczego zawieszenie samochodu konstrukcyjnie przewidzianego dla rsc miało by być bardziej miekkie? Otóż uważam że jest wręcz odwrotnie, energia kinetyczna takiego ciężkiego, sztywnego koła, w chwili wjechania na "wybój", jest dużo wyższa i zawieszenie musi przyjmować dużo silniejsze "uderzenia", a więć z natury rzeczy musi być sztywniejsze. Normalnie część tej energi pochłania uginająca się opona. Pomijam już kwestie zużycia paliwa, najbardziej odczuwalną w cyklu miejskim(częste rozpędzanie wyższej masy)

 

Wracając do podejścia producenta, to nawet instrukcja od E90, która ma w wyposażeniu podstawowym opony rsc, nie wspomina o jakiś negatywnych czynnikach dotyczących układów trakcyjnych. Dlaczego tego tam nie napisali? skoro "wszyscy " dookoła mówia inaczej? A to dlatego że w przeciwieństwie do całej reszty oni odpowiadają za swój produkt i muszą podawac rzetelne informacje. Instrukcja użytkowania produktu jest podstawą w sprawach spornych z konsumentem. Więc mówia delikatnie "zalecamy rsc", ale nie mają dowodów na to że wpłynie to na kwestie bezpieczeństwa. A dlaczego zalecamy ? No cóż to juz jest biznes... Producenci opon sprzedają opony rsc dużo drożej, dla niektórych klientów jest te pewnego rodzaju "bajer" chcą za to zapłacić etc. Z drugiej jednak strony producenci samochodów, którzy mają przecież podpisane umowy współpracy z tymi pierwszymi, promują tego typu opony i rozwiązania, delikatnie zalecająć... A przy okazji sprzeda się więcej przekładni kierowniczych i innych komponentów zawieszenia, a to wszystko pod szyldem bezpiecznych i nowoczesnych opon i idących za tym korzyści...

 

tekst ze strony Bridgestone:

Q: Can Runflat tyres be fitted to any car?

A: No, Runflat tyres should only be fitted to vehicles that come with Runflat tyres as original equipment and have a TPMS. Any vehicle that has Runflat tyres requires a TPMS or the driver might not realise that a tyre has been punctured. Furthermore, Runflat tyres are specifically tuned to the suspension of individual vehicles meaning they are inappropriate for fitment to other vehicles.

 

Analogicznie do tego co napisałem wyżej, producent opon nie będzie brał odpowiedzialności za takie porady, jest to przerzucone na producenta, jeśli tak zalecił, tak ma być... Lecz bierze się to głownie z tego że na tak zwanym "zachodzie" a głownie w USA za tego typu informacje można stracić grube pieniądze. Bo co można by powiedzieć klientowi który założył by sprawę o to że nikt mu nie powiedział że np. na takiej oponie będzie niekomfortowo i do tego nawet nie wiedział że nie ma powietrza, w wyniku czego opona sie uszkodziła a on doznał uszczerbku w takim lub innym znaczeniu. Brzmi naiwnie, ale pamiętacie pewnie sprawę odszkodowania dla Pani poparzonej kawą w McDonald's'ie. To kolejny dowód na to że gdyby producent miał wiedze na temat negatywnego wpływu klasycznych opon na zachowanie się pojazdu było by to wyraźnie napisane.

 

 

Na koniec jeszcze jedna mała uwaga dotycząca lepszego prowadzenia się samochodu na oponach rsc, wynika ona głównie ze wyższej sztywności takiej opony. Poprostu opona runflat jest tak twarda jak klasyczny odpowiednik o zdecydowanie niższym profilu. Rsc przy niższych profilach są tak twarde że nie mają praktycznie odpowiednika wsród klasycznych "gum", albo gdyby go już szukać to były by to tak kosmiczne wymiary jak np. 225/20/R22 który wzbudził by uśmiech na twarzach wszystkich którym zaproponowano by na takich jeżdzić na codzień. Może było by to możliwe, ale pod jednym warunkiem: idealnie gładkie drogi, ale jak wiemy z reklam, świat nie jest idealny...

Opublikowano
Mój samochód fabrycznie miał 16" felgi z klasycznymi oponami 225/55 i jeszcze do dziś mam w bagażniku zapasowe kolo, mimo że poprzedni właściciel zmienił opony na rsc 245/45/17. Także na moim przykładzie widać że e60 były sprzedawane rowniez na normalnych gumach.
Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano
Mój samochód fabrycznie miał 16" felgi z klasycznymi oponami 225/55 i jeszcze do dziś mam w bagażniku zapasowe kolo, mimo że poprzedni właściciel zmienił opony na rsc 245/45/17. Także na moim przykładzie widać że e60 były sprzedawane rowniez na normalnych gumach.

oczywiscie,ze byly.Zobaczcie sobie na nalepke po stronie kierowcy na slupku.Sa tam podane rozmiary opon i cisnien ,a na samym dole rozmiar kola dojazdowego.Czyli skoro mialem RSC i jest to niby standard,po kiego czorta podaja rozmiar dojazdowki.Dzisiaj wlasnie wymienilem 4 opony na zwykle i powiem ze jazda jest o niebo lepsza.Komfort poprawil sie znaczaco.Wczesniej dobijalo niemilosiernie.Teraz samochod plynie.Dodam jeszcze,ze mam zawieszenie M-pakietowe.

Opublikowano

Tak z innej beczki nie o jakosci i konforcie z jazdy :|

 

Umowilem sie na dzisiaj na zalozenie opon na tylna oske 275/35 R18 RUNFLAT Goodyear.Dobrze ze jeszcze nie zaplacilem bo Mr.XXX powiedzial mi ze nie moge zalozyc tego rozmiaru opon na swoje felgi,wybuchlem smiechem :wink: Pokazuje gosciowi tabliczke znamionowa na slupku drzwiowym od strony kierowcy i jest tam napisane wyraznie jakie rozmiary mozna zalozyc itd gosc stwierdzil ze to jest nie bezpieczne.....szok :duh: wiec szybkie naras i dla upewnienia sie pojecham do service BMW sprawdzic czy faktycznie na orginalne felgi M-pakietowe nie moge zalozyc 275/35,w systemie pisze dokladnie to samo co w aucie.Pojechalem do drugiego garazu,ten koles z koleji mowi ze moze zalozyc ale nie poleca takiej opcji itd.Stwierdzilem ze mam do czynienia z wariatami,nie ktorzy chca byc modzejsi od producenta.Fakt faktem znalazlem inny sklep tylko musze poczekac do poniedzialku na wycene opon ? Myslalem ze jak cos pisze i jest przetestowane przez BMW to mozna z tego kozystac,tylko nie wiem poco ludzie odradzaja takiego rozmiaru??? Wszedzie gdzie nie wpisze na necie detale auta to pokazuje sie opcja opon 275/35 R18 max,wiec albo trafilem na bezmozgow albo czegos tutaj nie wiem :wink:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

Ja mam koła Styling 124, oryginalnie 275/35 R18 na tyl i 245/40 R18 i generalnie wszystko pasuje, z tyłu tylko jak się samochód podniesie to koło jest na tyle szerokie że nie można nim krecić, poprostu jest dociśnięte do plastikowego nadkola. Pomijając to że opony runflat o takiej szerokości i profilu to pomyłka, no chyba że ktoś mieszka w Dubaju. Ale tak naprawde takie szerokie opony, jeśli ktoś nie jeżdzi na torze, to więcej problemów niż pożytku, może stąd takie reakcje tych fachmanów.

 

Taka ciekawostka:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/Dubai_Cop_Car.JPG

Opublikowano

Mendownia sklad tez w uk pomyka takimi E60,tylko patrzec jak kupia za nasze podatki F10 :wink:

 

Apropo tych rozmiarow opon.Pytam sie na forum bo ja wierze w tych ang.fachmanow 50/50.Niby mozna ale to takie bez przekonania.Ale chyba to rozkminilem ze moze w systemie pokazuje ze mozna zalozyc 275/35 ale to jest informacja ogolna bo chyba tam niema nic o dokladym wizerunku felgi jak np:style 135.Znowu tak na logike to tez mi sie wydaje ze taka felga jest za waska tylko czemu na tablice znamionowej pisze:

 

245/40 R18 93 Y

275/35 R18 95 Y

 

Moze jest felga i felga.Napalilem sie na wieksze kapcie ale wciaz nie jestem pewny rozmiaru :|

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
Mendownia sklad tez w uk pomyka takimi E60,tylko patrzec jak kupia za nasze podatki F10 :wink:

 

Apropo tych rozmiarow opon.Pytam sie na forum bo ja wierze w tych ang.fachmanow 50/50.Niby mozna ale to takie bez przekonania.Ale chyba to rozkminilem ze moze w systemie pokazuje ze mozna zalozyc 275/35 ale to jest informacja ogolna bo chyba tam niema nic o dokladym wizerunku felgi jak np:style 135.Znowu tak na logike to tez mi sie wydaje ze taka felga jest za waska tylko czemu na tablice znamionowej pisze:

 

245/40 R18 93 Y

275/35 R18 95 Y

 

Moze jest felga i felga.Napalilem sie na wieksze kapcie ale wciaz nie jestem pewny rozmiaru :|

na tej stronie z felgami w zakładce "Bereifung:" wbij 275/35 R18 i zobaczysz na które felgi możesz założyć takie ogumienie na tył - wtedy tylne felgi są szersze!!!!

Opublikowano

Opierajac sie na to niemiecka stronke,wbijajac size 275/35 niema felg styling 135,ale jezeli klikne 255/35 R18 to pokazuje ze sa felgi styling 135,ale.....

255/35 w tabelce ida przy felgach 8,5x18 do Z4 E85

Do E60 jest tylko info >>>>>>>>>>> 8x18 245/40

Teraz nasuwa sie pyt:felgi styling 135 w E60 to: 8,5 lub 8,czy jest to bez roznicy przy montazu opon :?: Jest tutaj jakis wulkanizator na forum :wink: bo wydaje mi sie ze 255/35 to max wedlug tej stronki :cry2:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

Ja nie jestem wulkanizatorem, ale w trakcie studiow w Polsce, pracowalem w znanej polskiej firmie z oponami. Logicznie rozumujac, opierajac sie o katalog felg na auto-treff, to masz rozmiar felg 8, nie 8,5 i max gume jaka mozesz tam wlozyc to 245/40. Jakbys chcial gume 275/35 na 18kach to inna felga, nie 8.

 

Pozdrawiam!

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

To ma jakis sens teraz,ale znalazlem takie cos:

http://translate.google.co.uk/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.tyresandaccessories.com%2Fen%2Ftires_config%2Findex.php&anno=2

 

Nato wychodzi ze ja tez musze sprawdzic ile cali mam na tylnych felgach,tylko niewiem jak to zrobic bez zdejmowania kola..... :?:

Jezeli bedzie tylna felga 9cali to sie bedzie zgadzalo z nalepka na slupku drzwiowym i z tym co Mr.XXX powiedzial mi w service BMW wczoraj ze wchodzi jednak 275/35.Patrzac tez na ta stronke co znalazlem w necie w powyzszym linku to tam tez pisze na moja kozysc.Dobra jak zmierzyc ile cali posiada felga,najszybszym i najprostrzym sposobem :?:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
Może jakąś miarą ? :) Ewentualnie mozna wziąśc lusterko, latarke i na szprychach od środka są opisane wymiary, wszystko ladnie widać
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżam temacik. Ja na tyg zmieniam swoje runflaty na zwykle Bridgestone Potenza. Czy orientujecie się jakie ciśnienie powinno być w oponach zwykłych( 2.4- 2.6)?? Tabliczka na słupku pokazuje mi tylko ciśnienie do RSC.

Z góry dziękuję

Opublikowano
Odświeżam temacik. Ja na tyg zmieniam swoje runflaty na zwykle Bridgestone Potenza. Czy orientujecie się jakie ciśnienie powinno być w oponach zwykłych( 2.4- 2.6)?? Tabliczka na słupku pokazuje mi tylko ciśnienie do RSC.

Z góry dziękuję

A masz zaznaczone na tej wklejce że są to ciśnienia do RSC??? Moje auto fabrycznie wyjechało na RSC 245/45/17 - jakiś czas temu zmieniłem opony na zwykłe i ciśnienia stosuje z wklejki bo nie zauważyłem aby tam coś pisało że to do RSC!Z własnego doświadczenia wiem że lepiej trzymać się górnych ciśnień - auto mniej pływa na koleinach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.