Skocz do zawartości

Wymiana silnika w e34 z M50 20i na M52 2,8i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mimo, że jestem audiofilem od lat i wartość całego mojego sprzętu audio przerasta wartość moich wszystkich aut to to przedsięwzięcie zasługuje na nagrodę Darwina. Zawsze się dziwiłem dlaczego ludzie uważają, że im głośniej tym lepiej, szkoda tylko, że dawcą zostało stare, biedne i poczciwe e34.
pozdrawiam Bartek
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mimo, że jestem audiofilem od lat i wartość całego mojego sprzętu audio przerasta wartość moich wszystkich aut to to przedsięwzięcie zasługuje na nagrodę Darwina. Zawsze się dziwiłem dlaczego ludzie uważają, że im głośniej tym lepiej, szkoda tylko, że dawcą zostało stare, biedne i poczciwe e34.

Bywasz na jakis forach audio? Tez sie troche bawie w te klocki, ale jedynie posiadam sprzet o wartosci E34 :) Ale nie jest zle.

Opublikowano
Aż żal patrzeć na to. Przynajmniej nie musiał się bawić w obniżenie zawieszenia, przy maź ładowności E34 wynoszącej ok 560-600kg [BAD] i tak ciągnie po asfalcie, lub (patrząc na piękna okolice ze zdjęć) po kartofliskach.
Opublikowano

Dość ciekawy projekt. Nasuwa się pytanie co Kolega Łukasz chciał osiągnąć, mniemam że ciśnienie otwierające drzwi :wink: Gdyby jeszcze dołożyć trochę pracy w wykończenie wizualne całości, niewątpliwie wyszedłby z tego ciekawy demo car, który niestety nie nadaje się do jazdy na co dzień jak to już Kolega Malpi stwierdził.

Szczerze powiedziawszy tak dociążonym autem, bałbym się rozwijać prędkości większe niż 50-60km/h :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

panowie

 

projekt powstał w maju tego roku wiec choćby nie wiem jak się starać to ze względów finansowych choćby nie zrobię wszystkiego naraz.

 

Samochód jest przygotowywany do zawodów dB darg i zajmuje pierwsze miejsca na zawodach z wynikami powyżej 150 db.

 

System przedni tapicerka lakierka i ogólna poprawa wyglądu planowane są na przyszły sezon w tym dojdą tylko nowe aku o wartości i tak 5tys.

 

pytacie o sens projektu?

a po robi się specjalne samochody do palenia gumy czy driftu? z tego samego powodu powstał ten z myślą o zawodach dB drag, ma też za zadanie obalić mit że sedan nie zrobi wyniku.

 

A okolica taka a nie inna bo mieszkam na wsi

 

A co do jazdy samochodem to zbiera się dobrze i nie mam problemu z wyprzedzaniem i osiągam znacznie większe prędkości niż 60kmh, odpowiada za to silnik 2,8 i skrzynia wraz z tylnym mostem od 2,0 co dało krótkie przełożenie i bardzo dobrą elastyczność mimo masy na 5 biegu przyspiesza nawet od 50kmh. Jeżdżę tym samochodem po zawodach po całej Polsce i nie widzę nic strasznego w jeździe po za tym że trzeba trochę uważać jak jest ślisko.

 

Do zobaczenia ma mistrzostwach Polski Bydgoszczy.

Opublikowano
a tak na powanie, to nie ma sie czym chwalic...
jak to nie ma ? każdy robi swoje auto tak jak uważa ,jedni zakładają gaylooki inni neony a Łukasz założył dobre audio .Nie wiem co przez Was przemawia zazdrośc czy kompleksy :8)
Opublikowano
każdy robi swoje auto tak jak uważa ,jedni zakładają gaylooki inni neony a Łukasz założył dobre audio

Podstawowa poprawka. Nie dobre, lecz glosne. Zreszta napisane jak wol ze ma startowac w zawodach dB, a nie brzmienia. To napewno nie Audio Show.

Opublikowano

pokazy audio show będą dopiero w połowie przyszłego sezonu. Skrzynia specjalnie została zestrojona na 30hz.

 

żeby zacząć pokazy muszę zbudować odpowiednio mocny system przedni który jak wszystko sporo kosztuje. Z czym zaznaczę że będzie to oczywiście głośność w połączeniu z potężnym basem.

Opublikowano
a tak na powanie, to nie ma sie czym chwalic...
jak to nie ma ? każdy robi swoje auto tak jak uważa ,jedni zakładają gaylooki inni neony a Łukasz założył dobre audio .Nie wiem co przez Was przemawia zazdrośc czy kompleksy :8)

 

moglby sobie wrzucic nawet 2 jackhammery, tylko na litosc boska jak to wszystko wyglada?! wszystko wyglada jakby bylo wrzucone tam na szybkiego i byle tylko bylo jebniecie i nic wiecej, przy okazji wedlug mnie kompletnie dewastujac auto.

 

widzisz roznice w wykonaniu?

Opublikowano

 

moglby sobie wrzucic nawet 2 jackhammery, tylko na litosc boska jak to wszystko wyglada?! wszystko wyglada jakby bylo wrzucone tam na szybkiego i byle tylko bylo [bAD] i nic wiecej, przy okazji wedlug mnie kompletnie dewastujac auto.

poprawi tak żeby było estetycznie :D nie znam chłopaka zupełnie ale wkurza mnie zawiśc , rzucacie się żeby tylko się o coś przyczepic .Za cenę tego głośnika mógłby kupic ładne e39 .Cieszę się że Wasze auta i zamontowane w nich audio jest TOP.Przemo Ty chyba wiesz najlepiej że można stucla doprowadzic do całkiem przyzwoitego stanu :D
Opublikowano

tak z tym ze taki montaż taki montaż nie wykorzystuje ani tylu membrany ani dolnego zawieszenia. a wiec nie da ciśnienia.

 

wygląd zostanie poprawiony poprzez montaż osłon z laminatu ale na razie nie dam rady tego zrobić bo nie mam kompletu elementów brakuje systemu przedniego reszty aku i kabli.

 

robie to wszystko sam bez żadnego sponsoringu i nie da rady żeby wszystko zostało ukończone w 4mc przy jednej wypłacie.

Opublikowano

A ja sobie pozwolę wrócić do głównego tematu tego wątku - czyli silnika M52B28 w E34. Nie mówię czy ostatecznie taki silnik u mnie wyląduje, ale naprawdę mocno się nad tym zastanawiam, bo pomijając EWS, całkowita liczba operacji "żeby tylko odpalił po SWAP-ie" jest porównywalna do M50B25, a różnica pomiędzy tymi jednostkami w osiągach jest spora.

 

Drobna przeróbka łap.

przeróbka kolektora wydechowego

przekładka całej instalacji i osprzętu z e36 łącznie z ews komputerem czujnikami przepływką.

drobna modyfikacja bagnetu.

misa olejowa tez z 520

Skrzynia , most hamulce zostały z 520.

Jeżeli skrzynia i most zostały z 520 to rozumiem, że "kostka" przy liczniku też i wszystko pokazuje normalnie, bez przekłamań.

 

Ogólnie to zawsze najważniejsze jest odpalenie - koniec końców wiadomo że najlepiej by było mieć wszystko zrobione od razu, np. dłuższy most, lepsze hamulce, itd. itp., ale jeśli można sobie to zrobić etapami to czemu nie?

 

Pytanie do lukasz.wojdak - te 4000zł to robocizna fachowca + silnik, czy może sam robiłeś większość rzeczy i to silnik tyle kosztował?

 

A co do reszty: zna ktoś jakąś stronkę lub ma dostęp do szczegółowych danych technicznych dotyczących przełożeń mostów i skrzyń biegów w E34?

Opublikowano
Nie działa jedynie zegar od temperatury. po podłączeniu komputera z czytuje temp. z czujnika.

 

Silnik kosztował 2500

robocizna 1000

i inne 500 olej plyn itp.

Dzięki za konkretną odpowiedź :)

 

Nie działa jedynie zegar od temperatury.

Czyli najwazniejsze :D

Dość ważne, ale to pewnie kwestia poprawienia jakiejś pierdółki :wink:

 

Jednym słowem -> WARTO :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.