Skocz do zawartości

520i buczy na zimnym z okolic wspomagania dziwny proble


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam maly problem po odpaleniu auta z rana cos trzeszczy z okolic pompy wspomagania alternatora.buczenie ustaje jak silnik sie rozgrzeje na maxa po przejechaniu ok 30-50km.Ostatnio zauwarzylem tez dziwny przypadek ze na zimnym silniku wspomaganie chodzi bardzo latwo wrecz za latwo.jak rozgrzeje sie silnik na mxa wspomaganie chodzi normalnie twardo.Jedzilem kilkoma e39 i w kazdym dziala twardo od poczatku.Nie wiem czy to ma zwiazek z trzeszczeniem.Dodam ze mam lekko uszczerbione kolo od paska wspomagania lecz chodzi rowno i raczej nie zdziera paska...Czy pompa wody moze dawac takie oznaki??czy paski tak moga trzec??Prosze o pomoc z gory dziekuje za odpowiedzi...
Opublikowano
Trzeszczenie po odpaleniu i próbie skrętu kierownicą to oznaka, że brakuje oleju w zbiorniczku układu wspomagania - dolej oleju (czerwony - przynjmniej u mnie). Buczenie może być oznaką że pompa wspomaganie kończy żywot. Ale moze być tak, że po dolaniu oleju znikną niepokojące odgłosy. Sprawdź jaki olej jest w układzie.
Opublikowano
Z tego co piszesz autorku to pompa siada,na zimnym olej jest gęsty i dlatego obciąza pompe która zaczyna buczeć,natomiast jak się rozgrzeje troche, to pompa cichnie.Natomiast jeżeli chodzi o to kręcenie na zimnym to takze potwierdzenie o kończącej sie pompie,poniewaz tu akurat na zimnym oleju jest wydajniejsza,szczelniejsza i masz dobre wspomaganie,jak sie rozgrzeje cichnie ale ciezej chodzi.Ja spróbowałbym wymienić olej na Castrol Dextron III ,jak nie pomoze to łopatki w pompie są wypracowane,moze łożysko na wałku powoduje luz i łopatki nie równo pracują.Jeżeli o ta bolaczka,to łożysko jest niewymienialne,bo siedzi na stałe w obudowie,natomiast łopatki mozna samemu podmienić z jakiejś powypadkowej pompy(pourywane uchwyty,ble..ble..).POzdr
Opublikowano
Auto kupilem 3 tyg temu zaraz pozniej zobaczylem ze barkuje plynu wspomagania( ponizej min) dolalem do maxa 2 tyg temu i od kilku dni mam takie objaby, a trzeszczenie bylo od poczatku.Gdy skrecam kierownice calkiem w prawo to wyje pompa a w lewo jakby cos tarlo(inny dziwek).Wspomaganie ogolnie dziala normalnie....
Opublikowano
Objawy pompy,zaczyna mnie to utwierdzać,ale zacznij od wymiany oleju--to nie majatek,mało wchodzi w układ,a sama wymiana banał.Podnieś z jednej strony samochód odkręć przewód powrotny do pompy i na odpalonym pokręc,olej wycieknie.Wlej nowy,pokręć,dolej,pokreć i tak do stanu.Najlepiej podniesć z przodu autko,żeby nie meczyć padającej pompy--nóż widelec polepszy się,jak nie pompa do podmiany i kłopot z głowy :cool2:
Opublikowano
Objawy pompy,zaczyna mnie to utwierdzać,ale zacznij od wymiany oleju--to nie majatek,mało wchodzi w układ,a sama wymiana banał.Podnieś z jednej strony samochód odkręć przewód powrotny do pompy i na odpalonym pokręc,olej wycieknie.Wlej nowy,pokręć,dolej,pokreć i tak do stanu.Najlepiej podniesć z przodu autko,żeby nie meczyć padającej pompy--nóż widelec polepszy się,jak nie pompa do podmiany i kłopot z głowy :cool2:

 

 

Tylko tak sie zastanawiam czy w ogole jest jakis sens wymieniac sam plyn???Jaka to roznica jak pompa zajechana to swierzy plyb chyba nic nie zmieni?a czy pompa wody moze tak trzeszczyc?

Opublikowano

Prosze namiar na pompe w mądrych pieniadzach,kolega z forum i ma dużo gratów

http://allegro.pl/bmw-e39-530d-3-0d-3-0d-3-0-pompa-wspomagania-i1715118633.html --tanio

POzdr :cool2: to jego też viewtopic.php?f=31&t=160978&p=1151688#p1151688 :norty:

Opublikowano
Dzieki wielkie za przydatne info i linki.Mam juz pompe.Tylko caly czas zastanawiam sie czy to ona ta trzeszczy i wyje czy to cos innego...Stara narazie dziala bez zarzutu oprocz tego ze kreci sie kiera o wiele latwiej i powiem wam szczerze ze chcialbym zeby tak dzialalo wspomaganie w bmw....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Pompe wymienilem lecz dalej buczy trzesczy nawet sie nasililo.treszczy buczy warczy dziwny objaw.zauwarzylem ze nasila sie to jak dojezdzam do skrzyzowania na luzie i haluje samym hamulcem wtedy zaczyna warczyc i zmienia sie jakby praca silnika obroty spadaja a jak stane wszystko wraca do normy wydaje mi sie ze dzwiek dochodzi z przodu silnika za wentylatorem wkleil bym fotke ale nie wiem jak....Co to moze byc?czy jakas pompa sily hamowania , bo slyszalem ze cos takiego jest... Edytowane przez BMW e39
Opublikowano
Moze pompa od ABS daje taki dzwięk jakbys gwałtownie hamował?? Wydaje mi sie ze to pompa,koło silnika z której wychodzą przewody hamulcowe,nic innego nie zrobi takiego dzwięku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=34_1046&hg=34&fg=20 --tak wyglada mniej wiecej.Sprawdzałes czy nie masz żadnego błedu na kompie zwiazanego z ABS/DSC ??? Moze to być zasługa czujnika ciśnienia,nr.3 na rysunku.POzdr
Opublikowano
Moze pompa od ABS daje taki dzwięk jakbys gwałtownie hamował?? Wydaje mi sie ze to pompa,koło silnika z której wychodzą przewody hamulcowe,nic innego nie zrobi takiego dzwięku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=34_1046&hg=34&fg=20 --tak wyglada mniej wiecej.Sprawdzałes czy nie masz żadnego błedu na kompie zwiazanego z ABS/DSC ??? Moze to być zasługa czujnika ciśnienia,nr.3 na rysunku.POzdr

 

Nie jest to pompa abs bo ona jest z boku po lewej stronie silnika patrzac na wprost auta.A dzwiek dochodzi z przodu silnika zza wentylatora.Pokazal bym na foto ale tutaj sie nie da wklejic z komputera tylko trzeba jakies linki dodawac a ja mam foty na kompie...Nie mam zadnych bledow na kompie oprocz swiec.....Wydaje mi sie ze dzwiek dochodzi z przodu silnika,tam jest pod ta pierwsza obudowa od przodu po lewej stronie taka okragla czesc chyba pierburga i z tamtych okolic mi to buczy a wrecz warczy :roll: co to za czesc?

Opublikowano
Pompa podcisnienia?
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Wytwarza podciśnienie niezbędne do działania głównie wspomagania układu hamulcowego, ale również sterowania zmienną geometrią turbiny, klapek w kolektorze dolotowym (jeżeli są), recyrkulacją spalin (EGR)...
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Dziekuje bardzo za odpowiedzi.Byly naprawde bardzo przydatne.Wymienil bym i ta pompe lecz nie wiem czy to ona na 100%,pompe wsspomagania juz wymienilem ale dalej to samo nie chce wymienic pol auta zeby do tego dojsc...

 

Chcialem zaznaczyc ze na zimnym wspomaganie dalej chodzi leciutko a jak sie rozgrzeje to twardo.Dalej buczy i warczy....czyli to nie pompa wspomagania.Czyli wszystkie teorie pompy wspomagania odchodza w dal gdyz objawy sa takie same jak byly wrecz nasila sie buczenie rano na zimnym...

 

Chcialbym powrocic do tematu:dalej jest to samo,szczegolnie rano,ale jak tylko lekko rusze kierownica to przestaje buczec wyc itp.Najbardziej slychac na zimnym na cieplym ustawalo ale teraz nawet na cieplym to samo...

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Dziekuje bardzo za odpowiedzi.Byly naprawde bardzo przydatne.Wymienil bym i ta pompe lecz nie wiem czy to ona na 100%,pompe wsspomagania juz wymienilem ale dalej to samo nie chce wymienic pol auta zeby do tego dojsc...

 

Chcialem zaznaczyc ze na zimnym wspomaganie dalej chodzi leciutko a jak sie rozgrzeje to twardo.Dalej buczy i warczy....czyli to nie pompa wspomagania.Czyli wszystkie teorie pompy wspomagania odchodza w dal gdyz objawy sa takie same jak byly wrecz nasila sie buczenie rano na zimnym...

 

Chcialbym powrocic do tematu:dalej jest to samo,szczegolnie rano,ale jak tylko lekko rusze kierownica to przestaje buczec wyc itp.Najbardziej slychac na zimnym na cieplym ustawalo ale teraz nawet na cieplym to samo...

i jak BMW e39 poradziłeś sobie z tym?

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dziekuje bardzo za odpowiedzi.Byly naprawde bardzo przydatne.Wymienil bym i ta pompe lecz nie wiem czy to ona na 100%,pompe wsspomagania juz wymienilem ale dalej to samo nie chce wymienic pol auta zeby do tego dojsc...

 

Chcialem zaznaczyc ze na zimnym wspomaganie dalej chodzi leciutko a jak sie rozgrzeje to twardo.Dalej buczy i warczy....czyli to nie pompa wspomagania.Czyli wszystkie teorie pompy wspomagania odchodza w dal gdyz objawy sa takie same jak byly wrecz nasila sie buczenie rano na zimnym...

 

Chcialbym powrocic do tematu:dalej jest to samo,szczegolnie rano,ale jak tylko lekko rusze kierownica to przestaje buczec wyc itp.Najbardziej slychac na zimnym na cieplym ustawalo ale teraz nawet na cieplym to samo...

i jak BMW e39 poradziłeś sobie z tym?

 

 

Niestety jezdze tak ponad rok i dalej nie wiem co to jest .teraz buczy caly czas na zimnym i na cieplym.buczenie ustaje po ruszeniu kierownica.Mysle ze to kolo pasowe bedzie....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a jak tam maglownica?

czy płynu ubywa ?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

ale zaraz

to w koncu w 520i buczy Ci, ktorego już nie masz, czy w 530d ?

 

Temat dotyczył 520i

 

 

Ja chyba wiem, o ktore buczenie chodzi.

Nie masz czasem tak, ze ono sie pojawia jak odejmujesz noge z gazu? jak chocby lekko dodasz, lub wrzucisz sprzeglo lub dasz na luz, to ustaje?

Mam wlasnie tak jak wyzej i tez dokladnie tak, ze na początku tylko na zimnym, po rozgrzaniu ustawalo, obecnie bez znaczenia jaka temperatura, zawsze buczy/wyje.

Opublikowano
ale zaraz

to w koncu w 520i buczy Ci, ktorego już nie masz, czy w 530d ?

 

Temat dotyczył 520i

 

 

Ja chyba wiem, o ktore buczenie chodzi.

Nie masz czasem tak, ze ono sie pojawia jak odejmujesz noge z gazu? jak chocby lekko dodasz, lub wrzucisz sprzeglo lub dasz na luz, to ustaje?

Mam wlasnie tak jak wyzej i tez dokladnie tak, ze na początku tylko na zimnym, po rozgrzaniu ustawalo, obecnie bez znaczenia jaka temperatura, zawsze buczy/wyje.

 

 

Kolega ar_w ma racje ten temat dotyczyl benzyny 2.0i jak sam temat wskazuje.Kiedys mialem ta benzyne i mialem podobne buczenie,wtedy okazalo sie ze to lozysko alternatora,jak sciagnelem pasek i pokrecilem to bylo slychac ewidetnie ze chuczy.Wymienilem caly alternator i buczenie ustaloo na zawsze:)teraz mam to buczenie w 3.0d ale alternator to nie jest ani zadna rolka bo sprawdzalem obstawiam na kolo to na srodku silnika,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.