Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

W moim E87 120d regulowałem hamulec ręczny na szczękach przy kołach, lecz nie potrafię sobie poradzić z ta NAJPROSTSZA regulacja przy lewarku hamulca ręcznego. hamulec łapie mi dopiero przy hmm 10tym zębie, i do końca zostaje jeszcze jakieś 4-5 zębów. zaczyna hamować ale to zdecydowanie zbyt mało. Gdzie jest i jak się to reguluje ?

 

POMOCY !

Opublikowano
no tez by mi sie to przydalo ale jak nik ci nie odpisze to dam ci znac jak bede niebawem klocki zmieniac u mechanikow to spytam a moze nawet fotki ci zrobie :D
Opublikowano
Bardzo dobry opis, ale jak to zrobić we własnym garażu ? Co przygotować i jak to szybko z zamierzonym efektem zrobić ? Może bez tego specjalistycznego śrubokrętu ?
Opublikowano

Jeśli z instrukcją nie wiesz jak, to raczej podjedz do mechanika. Specjalistyczny śrubokręt nie jest

potrzebny, wystarczy zwykły- dość długi.

Przy kole ustawiasz tarcze w odpowiednim położeniu i podciągasz. Trzeba to robić na wyczucie.

Na pierwszy raz można zdjąć zacisk i tarcze, wtedy dokładnie widać jak to zrobić.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

na szczękach w bębnie tarczy ustawiłem już jakiś czas temu(3tygodnie), ale nie mogłem sobie poradzić z lewarkiem. Po 2gie brak miejsca tez trochę przeszkadza. Ściągałeś cały tunel czy udało Ci się tylko po zdjęciu skórzanego mieszka ? Po zdjęciu mieszka próbuje naciskać ta sprężynę ale niestety bez końcowych efektów, gdyż ciągle wraca do pierwotnej pozycji.

 

Załączam zdjęcia mojego przypadku:

 

http://img844.imageshack.us/img844/4192/48392889.jpg

 

1. http://img194.imageshack.us/img194/7789/imag0279h.jpg

2. http://img801.imageshack.us/img801/1239/imag0286f.jpg

3. http://img577.imageshack.us/img577/7416/imag0290b.jpg

4. http://img855.imageshack.us/img855/4550/imag0291l.jpg

 

Czy aby nie brakuje w moim aucie takiego metalowego haczyka ? Który to właśnie chyba on powinien złapać zęby..

Opublikowano

Tak, masz rację masz coś skopane. Brakuje Ci tej zapadki. Normalnie tunelu nie trzeba zdejmować.

W Twoim przypadku będziesz musiał odłączyć linkę od dźwigni i odkręcić cały mechanizm.

Ktoś musiał tam coś kombinować i z braku wiedzy sknocił.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano
normalnie przy sprawnym ukladzie podciąga się tylko przy kołach. zaciągamy ręczny na pierwszy ząbek, zdejmujemy koło, kręcimy śrubką w tarczobębnie az poczujemy pierwszy opór obracajac tarcze ręką. Spuszczamy reczny i jeśli tarcza kreci się bez oporu to powinno być dobrze ustawione. To samo na drugim kole.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 2 lata później...
Opublikowano
Panowie jest problem z hamule recznym.Dzis ustalem na wysokim wzniesieniu uzylem recznego chcac ruszyc slyszałem pisk i zblokowany reczny cofnelem i puscil.Co moze byc nie tak :?: :|
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie jest problem z hamule recznym.Dzis ustalem na wysokim wzniesieniu uzylem recznego chcac ruszyc slyszałem pisk i zblokowany reczny cofnelem i puscil.Co moze byc nie tak :?: :|

Rozumiem, że koła Ci się zblokowały po użyciu ręcznego?

Jeśli tak, a rzadko używasz ręcznego to nic nowego, po prostu szczęki stanęły bo pewnie "zawias" w szczęce masz podkorodowany. Proponuję w takiej sytuacji albo częściej używać ręcznego (może się rozchodzi) albo zdjąć tarczę, rozebrać, oczyścić i przesmarować cały mechanizm szczęk hamulca ręcznego.

Ja też chyba będę musiał u siebie to zrobić, bo:

I TUTAJ PYTANIE BO NIE CHCĘ ZAKŁADAĆ NOWEGO TEMATU

chwilę po ruszeniu słyszę jedno stuknięcie z okolic tylnego prawego koła (a przynajmniej tak mi się wydaję bo, odgłos pochodzi na pewno z osi/napędu) i właśnie wydaję mi się, że to szczęki wydają ten odgłos.

Ale może już ktoś przerabiał ten temat i zna przyczynę pojedynczego stuknięcia chwilę po ruszeniu lub podczas ruszania.

Jest po prostu takie "puk" (najbardziej słyszalne na zewnątrz auta, przy zamkniętych oknach trzeba mocno się wsłuchać) i dalej już ok. Nie przeszkadza to w jeździe ale trochę denerwuje.

  • 2 lata później...
Opublikowano
A ja kręcę bębnem i nie mogę znaleźć tej śruby regulacyjnej :mad2: :duh:. Widzę tam tylko dwie śruby na imbus - jedna po lewej stronie druga po prawej stronie ( ale czy to jest to ? )
Opublikowano
To nie jest sruba jako taka, tylko to wyglada jak zebatka, ktora lapies srubokretem za zeby i przykrecasz w gore lub w dol rozkrecajac lub skrecajac samoregulator ;)
Opublikowano
Widziałem tą zębatkę w tisie, przeczytałem o regulacji ale do cholery przez dziury po śrubach w tarczo-bębnie widzę tylko te dwie cholerne śruby na inbus. Sa one zlokalizowane na godzinie 8 i 4.
  • 4 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Minęło kilka lat... myślałem, że w końcu ktoś pochwali się swoimi zmaganiami z tą regulacją

linki w kabinie. :(

Bardzo pomocny byłby może nie tutorial, ale choćby opis.

Dziś spędziłem kilka godzin przy regulacji hamulca ręcznego. Efekt jest taki, że go nie ma! :mad2:

A już myślałem, że "odzyskam" ręczny, bo okazało się że linka z zamka spadła.

Po włożeniu linki w zamek i zmontowaniu wszystkiego, hamulca nadal nie ma. :shock:

Sprawdziłem też czy w drugim kole jest linka w zamku. Okazało się, że jest na swoim miejscu.

A dźwignia od ręcznego idzie w górę, niemal w pion bez najmniejszego oporu. :cry2:


[edit]

Oto co dziś ujrzałem pod dźwignią hamulca.


l1.jpg


l2.jpg




Jak to możliwe, że linka się stamtąd sama wypięła?

Próbowałem wypiąć drugą, by sobie ten mechanizm obejrzeć z każdej strony. Czy czasami zabezpieczenie gdzieś nie jest uszkodzone. Jednak wszystko wygląda dobrze.


l4.jpg




Widok od samego spodu. Na stalowym cięgnie jest wycięcie jakby na klucz, ale niestety to raczej ślad po prasie i nic się tu nie da regulować.


l7.jpg

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedyna regulacja w dźwigni i to samoczynna to ten element ze sprężyną tą zółtą czy to zielony ( kij wie ) . Linka wyskoczyła bo nie jest pewnie wciągana przez mechanizm rozpieraka w bębnie . Generalnie to ja bym rozpoczął pracę od zdjęcia koła , tarczy i zobaczenia co tam się dzieje .Może okładziny zjadło albo odpadły , może sprężyny klocków pękły. Opcjonalnie wersja leniwa to wykręcasz jedną śrubę koła i z regulatorami walczysz przy użyciu średniej szerokości śrubokręta i dość długiego . Jeśli dotrzesz do momentu że już koło się nieco ciężej kręci to cofniesz o jeden krok . Drugie koło to samo tylko regulator w drugą się kręci .


No ale ja bym zajrzał co tam w środku się dzieje . U mnie wymiana zestawu na tył to tak dość sprawnie poszła z regulacją . Teraz jeszcze korekta bo się dotarło .


Bym zapomniał , od przodu jest na tym okrągłym takie płaskie nacięcie na śrubokręt . Wpychasz to i w pewnym momencie pojawi się taki zaczep serwisowy i niby wtedy się tył reguluje .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regulacja ręcznego działa jak Paszczaku napisał. Wciskasz te sprężynę pod ręcznym żółtą, aż się zablokuje. Następnie ściągasz koło i przez otwór od śruby w odpowiednim miejscu kręcisz regulatorem, aż koło ma opór. Następnie cofasz cofasz o ząbek, żeby koło się kręciło. Z drugiej robisz to samo. Odblokowujesz sprężynę pod ręcznym i wszystko działa.

Jeśli nie to trzeba rozebrać i zobaczyć co jest nie tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki koledzy za zainteresowanie i za podpowiedź! :cool2:

Od dwóch dni cieszę się sprawnym hamulcem postojowym.

Chyba mnie rutyna zgubiła, bo przecież nie raz przy takich hamulcach grzebałem. Ale nigdy nie

przypuszczałem, że wypięta linka z zamka (jak pisze Paszczaku), może wypchnąć linkę na drugim końcu z rozpieraka. To był główny powód niesprawności.

Teraz ręczny trzyma, jak nigdy wcześniej. :D

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.