Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam bmw e36 316i w ktorym ostatnio wymienilem przednie tarcze wraz z klockami, powodem bylo bicie kol podczas hamowania powyzej predkosci 100km/h, wymienilem i dalej jest to samo, czy to wina tuleji dolnych wahacza? a moze piasty? albo czegos innego?

Druga sprawa to jestem jakis miesiac po wymianie sprzegla na nowe i auto zaczelo wydawac dziwne dzwieki na luzie jak puszcze pedal sprzegla, wie ktos moze co moze byc tego powodem?

Dzieki i pozdrawiam

 

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
kolego bicie jest spowodowane rozwalonym zawieszeniem sprawdz tuleje i koncowki stabilizatora oraz gomy stabilizatora a co do dzwieku na luzie moze to byc zuzyty wal
Opublikowano
kolego bicie jest spowodowane rozwalonym zawieszeniem sprawdz tuleje i koncowki stabilizatora oraz gomy stabilizatora a co do dzwieku na luzie moze to byc zuzyty wal

Konkretów to tutaj nie napisałeś , co ma stabilizator do bicia kół przy hamowaniu, no i ten wał to już kompletnie nie wiadomo o co ci chodziło

Opublikowano
Witam, mam bmw e36 316i w ktorym ostatnio wymienilem przednie tarcze wraz z klockami, powodem bylo bicie kol podczas hamowania powyzej predkosci 100km/h, wymienilem i dalej jest to samo, czy to wina tuleji dolnych wahacza? a moze piasty? albo czegos innego?

Druga sprawa to jestem jakis miesiac po wymianie sprzegla na nowe i auto zaczelo wydawac dziwne dzwieki na luzie jak puszcze pedal sprzegla, wie ktos moze co moze byc tego powodem?

Dzieki i pozdrawiam

miałem podobny problem z biciem kierownicy podczas hamowania i mechanik wymieniał coś przy kolumnie kierowniczej ale nie pamiętam co to była za część

Opublikowano

nic nie wymieniaj.

najpierw odkręć koła i zedrzyj rdzę z części felgi która przylega do piasty, na piaście zrób to samo. syf z felgi też usuń. Jeśli nie podziała to wtedy będziemy myśleć o wymianach...

Opublikowano
nic nie wymieniaj.

najpierw odkręć koła i zedrzyj rdzę z części felgi która przylega do piasty, na piaście zrób to samo. syf z felgi też usuń. Jeśli nie podziała to wtedy będziemy myśleć o wymianach...

 

aż jestem ciekawy czy coś z tego wyjdzie

Opublikowano
Samo oczyszczenie piasty to jeszcze mało, powinieneś sprawdzić czy bicie wzdłużne tarcz mieści się w granicach tolerancji. Jak nie to albo poprawić montaż albo wymienić piasty.
Opublikowano
nowe tarcze nie mają 'granicy tolerancji bicia" tarcza ma byc prosta. bić mogą dresy w bramie. zużyte łożyska raczej nie mają takich objawów tylko przy hamowaniu. szoruj piasty, myj benzyną i skręcaj koła:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nowe tarcze nie mają 'granicy tolerancji bicia" tarcza ma byc prosta.quote]

I tu się mylisz. Po zamotnowaniu tarczy na piasty, dopuszczlane jest bicie, ale na tyle małe że baz znaczenia dla pracy koła. Jak dobrze pamiętam jest to mniej niż 1/10 milimetra.

Opublikowano
może być jeszcze jedna przyczyna sworzeń ten dłuższy ja tak miałem i nie dość że biło to jeszcze ściągało na jedną stronę
Opublikowano

Miałem podobną sytuację tyle, że u mnie drgania było czuć jeszcze jakiś czas po zwolnieniu pedału hamulca.

Powodem był zapieczony tłoczek w zacisku. Kupiłem nowy tłoczek plus zestaw naprawczy za 60 zeta i problem z głowy.

Podnieś auto i spróbuj obrócić kołem czy nie stawia oporu.

Opublikowano
to chyba tarcze na targu kupiłes. sprawdz czy nie są plastikowe albo z modeliny pomalowane srebrzanką. Bicie moze miec łożysko piasty i chyba o tym piszesz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kupisz tarcze TRW, ATE to msz tam instrkukjcę montażu, jak mierzyć i co mierzyć i masz wszystko łądnie opisane. Poczytaj sobie a bedziesz wiedzieć. :D
Opublikowano
ja mam to samo bicie ale przy dużych prędkościach jak przekraczam 140 i hamuje to kierownice chce wyrwać normalnie
Opublikowano
ja mam to samo bicie ale przy dużych prędkościach jak przekraczam 140 i hamuje to kierownice chce wyrwać normalnie

jeżeli występuje tylko przy hamowaniu to na 90% jest to wina tarcz

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

polecam sprawdzić też stan amortyzatorów bo to też może wpływać na bicie kół

 

ja mam wymienione wszystko nowe tarcze klocki łożyska ok sworznie też wymienione 5 dni temu a jednak okazało się ze dalej bije jak wciskam hamulec przy większej prędkości (opony bez balonów i felgi też proste) pojechałem na stacje kontroli i amortyzatory ledwo po 20% przód

 

ps. jestem z Chrzanowa (Bmw Team Chrzanów) od niedawna mieszkam w Warszawie :) gdzie idzie kupić tutaj amorki (nie allegro) no i warsztat tani żeby przełożyli ??

 

pozdrawiam

Opublikowano
polecam sprawdzić też stan amortyzatorów bo to też może wpływać na bicie kół

 

ja mam wymienione wszystko nowe tarcze klocki łożyska ok sworznie też wymienione 5 dni temu a jednak okazało się ze dalej bije jak wciskam hamulec przy większej prędkości (opony bez balonów i felgi też proste) pojechałem na stacje kontroli i amortyzatory ledwo po 20% przód

 

ps. jestem z Chrzanowa (Bmw Team Chrzanów) od niedawna mieszkam w Warszawie :) gdzie idzie kupić tutaj amorki (nie allegro) no i warsztat tani żeby przełożyli ??

 

pozdrawiam

jak nie były porządnie wyczyszczone piasty,to tarcza krzywo siądzie i efekt jest taki sam jak przy krzywych tarczach.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
to co to trzeba zdjąć koło i obdrapać piaste?kiedyś na praktykach jak miałem w serwisie to robiłem takie coś skrobaliśmy piasty i tak się zastanawiałem po co?czyli to ma wpływ widocznie jakiś
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kiedyś na praktykach jak miałem w serwisie to robiłem takie coś skrobaliśmy piasty i tak się zastanawiałem po co?czyli to ma wpływ widocznie jakiś

Nie jakiś ale zasadniczy wpływ na trwałość tarczy hamulcowej. Jeśli za długo tak pojeździsz to na 100 procent tarczen bedą do wyrzucenia (może i uda się przetoczyć).

Opublikowano
polecam sprawdzić też stan amortyzatorów bo to też może wpływać na bicie kół

 

ja mam wymienione wszystko nowe tarcze klocki łożyska ok sworznie też wymienione 5 dni temu a jednak okazało się ze dalej bije jak wciskam hamulec przy większej prędkości (opony bez balonów i felgi też proste) pojechałem na stacje kontroli i amortyzatory ledwo po 20% przód

 

ps. jestem z Chrzanowa (Bmw Team Chrzanów) od niedawna mieszkam w Warszawie :) gdzie idzie kupić tutaj amorki (nie allegro) no i warsztat tani żeby przełożyli ??

 

pozdrawiam

jak nie były porządnie wyczyszczone piasty,to tarcza krzywo siądzie i efekt jest taki sam jak przy krzywych tarczach.

 

no tak ale koledzy u mnie przypadek był taki że

wszystko było ok porządnie po wymianie klocków i tarcz nic nie goniło ,elegancko śmigał samochód, ale po jakimś czasie jazdy po naszych drogach zaczęło niby stukać łożysko (wg mnie niby bo na mechanice się super nie znam) i te właśnie bicie na kierownicy przy hamowaniu...

jak pisałem parę dni temu wymienili mi sworznie przy kole (były już wyruchane)* łożyska okazały się dobre a stukanie niby łożyska spowodowane było krzywą oponą lewy przód... (wymiana) i teraz wg opinii 2 mechaników winne że trzęsie przy hamowaniu są słabe amortyzatory które są słabe i nie tłumią już nierówności jak dawniej a co idzie przenoszą wszystko na kierownice ... mam nadzieje że jak je wymienię to będzie dobrze bo ostatnio po mocniejszym hamowaniu z 180km/h -do 30 chciało mi już ręce

u***rwać :D

 

*dodam jeszcze że z powodu mojej "oszczędności$$" (rocznik 02/1991) i jeździe na słabych amortyzatorach w ciągu 2 miesięcy rozwaliło mi dwa sworznie lemforder-a które musiałem wymienić ....a za tydzień będą w końcu nowe amorki....

Opublikowano
bicie (szarpanie) kołami podczas gwałtownego hamowania z dużej szybkości ponad 120 na godzinę jest spowodowane luzem na sworzniu zwrotnicy wymienić obydwa i spoko pewne nic więcej nie szukaj.Natomiast dziwne hałasy po puszczeniu sprzęgła to może być łożysko oporowe jeżeli nie wymieniłeś ewentualnie ktoreś łożysko w skrzyni biegów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.