Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie...po chłodnicy kolejny problem, jak się darzy to się darzy :mad2:

 

Pękła mi sprężyna tylna na ostatnim zwoju, auto naturalnie siadło i delikatnie przyciera na nierównościach.

 

I teraz nie wiem co mam kupić żeby było dobrze. Zawieszenie niby M-Technic ale po oględzinach stwierdziłem że z sprężyny założone mam jakieś takie czerwone i nie wyglądające absolutnie na mtechnika. I teraz pytanie czy do amortyzatora (nie mam bladego pojęcia jaki siedzi z tyłu) który współgrał ze sprężyną czerwoną (obniżającą) mogę założyć oryginał Mtechnika czy nie.

 

Jeśli tak to gdzie w ogóle mogę znaleść jakiś nr seryjny sprężyny Mtechnik ?? Ewentualnie gdzie kupić ??

 

Jeśli nie wchodzi zamiana to czy mogę sugerować się tylko kolorem sprężyny i kupić po prostu jakąś czerwoną do e39 i wymienić ?? czy muszę zdemontować z auta starą i dobrać coś w sklepie i nie sugerować się kolorem

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

//edit zmieniłem tytuł posta

Edytowane przez Goldi_Cz-Wa
Opublikowano

Ja bym zdemontował starą sprężynę, może będą na niej jakieś napisy/oznaczenia.

Jeśli to są sprężyny obniżające to może będzie podane o ile obniżają.

Od razu z obu stron wymień sobie.

 

nr części znajdziesz tu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=31_0869&hg=31&fg=80

a sprężyny tu http://www.czescidobmw.pl/, co prawda teraz nie mają w ofercie nic do M technic ale jakiś czas temu mieli tam podział na standardowe zawieszenie i M technic i można było sprawdzić ceny części, zadzwoń i zapytaj, albo poszukaj na alledrogo lub w jakimś sklepie w twoim mieście.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nr części sprężyn nie znajdzie się w ETK, do sprężyn jest osobny katalog BMW.

Jeśli springi są czerwone to na pewno nie są to sprężyny BMW.

 

NA amorku z pewnością masz jakieś numery/napisy. Sprawdź co to jest.

Opublikowano
podepnę sie pod wątek z bardzo podobnym problemem; mam chyba walnięty jeden zwój z tyłu po prawej stronicy bo mi jakoś tak bardziej siedzi i niestety mam zawieszenie sie okazuje m-technik II, a co za tym idzie koszty nowego :mad2: , czy to zawieszenie różni sie budową od zwykłego m-technika? czy można zastosować zamiennie jakieś inne amorki i sprężyny czy tylko ori? Jeżeli tak to proszę o jakieś konkretne sugestie. w ASO za sprężyny na tył mi zaśpiewali 400pln/szt. a za amorki na tył ponad 900pln/szt. Rozumiem ze to aso, ale skąd taaaka zaporowa cena? w czym tkwi różnica?
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ASo po prost są takie ceny. Amorki do zwykłego zawiasu są tańsze tylko o 50zł :mrgreen:

 

Do mtechnika są zamienniki - amorki Sach Advantage (to jest to samo co zakłada BMW).

Gorzej ze sprężynami, ale możesz kupić np zestaw Eibacha Pro Kit.

Opublikowano

Jak już zbaczamy z tematu pękniętej sprężyny to i ja o coś zapytam.

W mojej buni tył siedzi troszkę niżej niż przód, a konkretnie mierząc od środka otworu centrującego felgi do rantu nadkola (w pionie) z przodu jest odległość 35cm, a z tyłu 33/33,2cm.

Na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE61&mospid=47548&btnr=33_0450&hg=33&fg=45

numerami 3 i 7 są oznaczone podkładki (górna i dolna) sprężyny.

I teraz moje pytanie brzmi, czy te podkładki występowały w różnych grubościach? Czy można nimi w pewnym zakresie regulować prześwit zawieszenia?

W mercedesie jest taki patent zastosowany i zmieniając grubość podkładki o 1cm unosimy/opuszczamy auto o 2cm, czyli dokładnie tyle o ile jest mi potrzebne unieść tył auta, nie chcę opuszczać przodu bo i tak jest dość nisko, a mieszkam przy nieutwardzonej drodze gdzie często są dość głębokie dziury i doły i nie chciał bym połamać zderzaka albo obcierać "brzuchem".

Zawias mam ori M technic, a auto to sedan z 96r.

P.S. Zawieszenie sztywne, nie buja więc nie sądzę żeby sprężyny były ubite.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
hmm, to moze u mnie tez spreżyny są całe i mam ten sam problem co ty z siądniętym autem?!?! kurcze w chwili obecnej nie mam warunków zeby zajrzec pod autko :cry2:
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano

Heh to może u mnie też :D

Dużo Wam siadły auta? u mnie tył osiadł o 2cm względem przodu, co prawda mierzyłem to na pełnej butli LPG (62l) więc trochę obciążenia było w bagażniku.

Tylko co mogło usiąść? Ja u siebie zdejmowałem wszystkie 4 koła po zakupie auta i sprawdzałem wszystkie wahacze itp itd czy nie mają luzów, wszystko sztywne nic nie wskazuje na jakieś uszkodzenia w zawieszeniu, nie klepie na dziurach ani nic.

 

Albo po prostu sprężyny się ubiły i dlatego siadło o 2cm, ale zagadki kolegi wyżej, że tylko jedna strona siadła i to z dnia na dzień to nie rozumiem.

Może gumowa podkładka sprężyny pękła i wyleciała i stąd ten tył usiadł, ale to raczej mało prawdopodobne.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dużo Wam siadły auta? u mnie tył osiadł o 2cm względem przodu

To jest normalne,nie osiadł tylko ten typ tak ma.Patrząc na twoje auto w galerii( :cool2: ) masz wszystko ok.Nie podnoś tyłu.Rozmawiałem kiedyś z gościem który to zrobił i auto się źle prowadziło.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
tyle że u mnie siadła tylko prawa tylna strona. jak auto stoi na równej nawierzchni to widać stojąc z tyłu że strona lewa jest nieco wyżej a prawa niżej. Z lewej stronicy można jakies dwa palce włożyć między oponę a błotnik natomiast z prawej raczej jest na styk..
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
  • Moderatorzy
Opublikowano
Leciutko tył z prawej strony to chyba każdy z nas ma niżej,ale trzeba się mocno wpatrzec.U ciebie coś musi być nie tak skoro aż tak mocno,wiedź na kanał i popatrz na spokojnie.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Dwie rzeczy przychodzą mi do głowy. Pierwsza to, że aut zawsze siada jak jest zupełnie wylany amortyzator i nie trzyma żadnego ciśnienia. Miałem tak w dwóch BMW. Druga, to tuleje tylnej belki, jeżeli są zupełnie zerwane auto siada na tą własnie stronę, polecam, żebyś to sprawdził.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

A jak auto z obu stron równomiernie siadło?

Gdyby amorki były wylane to by nie tłumiły, a jakby nie tłumiły to auto by się bujało, a u mnie jest sztywne, tzn nie buja.

Tuleje tylnej belki sprawdzę dokładnie, ale gdyby były zerwane to by chyba dawały jakieś oznaki tego oprócz obniżenia tylu, np. stukanie czy pływanie tyłu na zakrętach, a nic takiego u mnie nie występuje.

 

P.S. Jak zdejmowałem koła to te podkładki pod sprężynami wyglądały na nieco zmęczone i zbite, wyglądały jakby ktoś je porządnie ubił i aż rozlazły się lekko na boki ( nie popękały) może to jest przyczyną obniżenia się tyłu? No i na pewno obciążenie bagażnika, pełna butla 62l + kolo zapasowe z zimowego alu 16" 225/50 to dość znaczne obciążenie, pewnie około 100kg.

W poniedziałek/wtorek zajrzę do tego jeszcze i do piszczących hamulców z tyłu.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Zrobiłem wczoraj jeszcze próbę i zamieniłem stronami kolumny mc phersona i dalej z tej samej strony auto siedzi... czyli amor i sprężyna jest ok (tak by siadł z drugiej strony).

 

Pojechałem także na sprawdzenie zbieżności i geometrii i oczywiście wszystko w jak najlepszym porządku :roll:

 

Pozostaje mi już chyba tylko rozebrać tylne zawieszenie i po kolei każdą część zbadać :roll:

  • Moderatorzy
Opublikowano

A może w kielichu coś się uszkodziło?(Bez niepotrzebnych skojarzeń)

Wtedy może amor wpada za głęboko?

ec2Wze6.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Zrobiłem wczoraj jeszcze próbę i zamieniłem stronami kolumny mc phersona i dalej z tej samej strony auto siedzi... czyli amor i sprężyna jest ok (tak by siadł z drugiej strony).

 

Pojechałem także na sprawdzenie zbieżności i geometrii i oczywiście wszystko w jak najlepszym porządku :roll:

 

Pozostaje mi już chyba tylko rozebrać tylne zawieszenie i po kolei każdą część zbadać :roll:

 

Witam

Czy udało się rozwiązać problem?

Opublikowano
Panowie podłącze Się pod temat z nadzieją ze pomożecie: a więc w swojej E39 mam zawias Mtechnik i przyszedł czas na wymianę amorków, rozmawiałem na ten temat z mechanikiem który stwierdził, że bez problemu można wsadzić tam zwykłe amory które są dużo tańsze niż dedykowane do Mtecha. I tu mam pytanie czy taki zabieg nie skróci żywotności zawiasu ewentualnie samego amortyzatora?? z góry dzięki za pomoc
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Z tego co wiem, to w M technik zawieszenie jest niższe o 2cm, na 100% sprężyny są krótsze więc i amorki mogą być krótsze.

Poza tym nie wiadomo jak będzie się zachowywało zawieszenie po wymianie na amorki od zwykłego zawiasu, ja bym nie kombinował i założył takie amorki jakie powinny być.

 

Amorki przednie Sachs do 523i M technik to koszt 548zł/szt, a do standardowej 523i 436zł/szt. Więc przy wymianie to raptem 224zł różnicy, niby 220zł piechotą nie chodzi ale co ile wymienia się amorki? przecież nie raz w roku, tym bardziej, że Sachs to dobra firma.

 

Możesz też kupić amorki Monroe Reflex do M technika po 355zł/szt ale nie wiem jak jest z jakością tej firmy.

 

Ja bym zainwestował w sachsa do M technika i nie kombinował, bo jak kupisz amorki do standardowego zawiasu i wpakujesz do M technika i okaże się, że zawieszenie dziwnie się zachowuje i coś jest nie tak, to co wtedy? Kupisz odpowiednie amorki, a te do standardu sprzedasz jako używane za 1/2ceny?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

A może ktoś z was testował Bilsteina model B8 http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&34=0,11,121&36=854&35=0&32=5093&14=19&10=0017818029876299018019&12=130

z tego co widać jest dedykowany do Mtecha, wiec nie powinno być problemów

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.