Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, walcze z falujacymi wolnymi obrotami i staram się wykluczać elementy pokolei, ponieważ na kompie żadnych błedów nie wykazuje. Moje pytanie rozchodzi się o zawór DISA a mianowicie, jakie powinno być prawidłowe jego działanie? Z tego co wyczytałem powyżej 3k obrotów powinna się otworzyć klapka - czyli powinno widać to na zewnątrz poprzez zaciągnięcie tego tłoczka, dobrze mówie? u mnie on conajwyżej ruszy się minimetr, może 2. Czyli jak mam rozumieć? do wymiany? Mógłby ktoś spojrzeć u siebie jak to wygląda(ile on się odchyla) i rozwiać ten problem raz na zawsze, już wiele osób o to pytało, ale nie widziałem jeszcze nigdzie odpowiedzi.
Opublikowano
Czy tak ciężko podnieść maskę dodać gazu powyżej 3 tyś obrotów i zobaczyć jak zachowuje się zawór DISA. Nie wszystko da się znaleźć w internecie, czasem trzeba wyjść na dwór i własnoręcznie coś zrobić. Jest w stanie ktoś pomóc?
Opublikowano
Kolego Ja np. nie wiem jak ty widzisz jak sie zachowuje zawór DISA z pod maski jak on jest w kolektorze dolotowym, przynajmniej u mnie w 318i i żeby zobaczyć jak sie otwiera klapka musze go całego wykręcic. Wiec może inaczej sformułuj pytanie. Wiem np jak wygląda zużyty i nowy ale wyjety, a nie przy 3 tys obrotów.
Opublikowano

u mnie w e46 m52TU normalnie jest widoczny i widac jego pracę z tym, że u mnie on tylko lekko drgnie przy dodawanie gazu i chodzi właśnie o to czy jest on rozwalony czy może całkowicie sie otwiera dopiero przy bardzo wysokich obrotach, dlatego chciałbym żeby ktoś zaobserwował to u siebie. To nie jest tania rzecz więc wolałbym być pewny

 

Tutaj filmik jak wygląda DISA u mnie:

Opublikowano

to już widziałem, ale nie o to mi chodzi, a jak poprostu padła i już zawór się nie otwiera to raczej nie będzie już nic klekotac, no i o to mi chodzi czy to na zewnątrz zaworu DISA da się zauważyć jak on się otwiera, ale widzę że nikt nikt nie potrafi mi odpowiedzieć, a wystarczy sprawdzić jak to u was wygląda.

Odme wymieniłem i większość węży też, świece i wszystkie filtry, więc naprawde już mało co zostało a auto świruje jak świrowało

Opublikowano

nie na filmikach nikt nie dodaje gazu, a z tego co wyczytałem zawór DISA otwiera sie dopiero przy około 3-4tys obrotów, a chodzi mi o to czy on powinien otworzyć się o całe 90 stopni,czy może jedynie lekko uchylić, u mnie jedynie lekko drgnie (przy dodaniu gazu powyżej 3k) w miejscu które zaznaczyłem na zdjęciu da się to zaobserwować. Dlatego jak mógłby ktoś zobaczyć u sibie jak to wygląda przy dodaniu gazu, czy też tylko lekko drgnie, czy może schowa się cały ten tłoczek, który zaznaczyłem na zdjęciu. Sorry za upierdliwość ale trochę kosztuję taki zawór, więc wiadomo..

http://imageshack.us/photo/my-images/808/disaq.jpg/

Opublikowano
ZAWÓR DISA NIE MA STANU POŚREDNIEGO. Kiedy elektrozawór dostanie napięcie z komputera to podaje podcienienie z kolektora dolotowego na membranę w DISIE a ta otwiera - nie uchyla - przesłonę. Od cała tajemnica. Mam silnik m43b19 i nie mam jak nagrać działania więc tłumacze łopatologicznie. Jeżeli nie masz pełnego ruchu na tłoczku to zawór nie działa prawidłowo. Powodów może być kilka. Po podłączeniu auta pod komputer można wymusić zadziałanie przesłony ale tylko na uruchomionym silniku - przy wyłączonym będzie tylko słychać prace elektrozaworu podającego podciśnienie. Wątpię też aby ten element miał coś wspólnego z falującymi obrotami no chyba że jest w jakiś sposób nieszczelny i auto dostaje lewe powietrze.
Opublikowano
Do zaworu DISA nie dochodzi żadne podciśnienie, a jedynie wtyczka dwupinowa. Tez właśnie wydaje mi się że ten zawór powinien być do końca otwarty, ale wolałem się upewnić. Wiem, że raczej nie powinno to mieć nic wspólnego z wolnymi obrotami, ale jeżeli nie działa to przydaloby się coś z tym zrobic
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
ZAWÓR DISA NIE MA STANU POŚREDNIEGO. Kiedy elektrozawór dostanie napięcie z komputera to podaje podcienienie z kolektora dolotowego na membranę w DISIE a ta otwiera - nie uchyla - przesłonę. Od cała tajemnica. Mam silnik m43b19 i nie mam jak nagrać działania więc tłumacze łopatologicznie. Jeżeli nie masz pełnego ruchu na tłoczku to zawór nie działa prawidłowo. Powodów może być kilka. Po podłączeniu auta pod komputer można wymusić zadziałanie przesłony ale tylko na uruchomionym silniku - przy wyłączonym będzie tylko słychać prace elektrozaworu podającego podciśnienie. Wątpię też aby ten element miał coś wspólnego z falującymi obrotami no chyba że jest w jakiś sposób nieszczelny i auto dostaje lewe powietrze.

 

Kupiłem drugi zawór DISA wyrwałem za 50zł ze szrotu i o dziwo działa wszystko bez problemu :) auto lepiej zbiera się na niższych obrotach. Stary zawór rozwaliłem aby sprawdzić jego zasadę działania. A ona nie jest taka skomplikowana. NIE MA żadnego podciśnienia z kolektora, no bo gdzie i jak?:P jak część która wchodzi w kolektor jest szczelna. Na dole zaworu DISA jest mała dziurka, a wewnątrz elektrozawór, który po włączeniu silnika jest otwarty, zatem zawór powinien się zamkykać(u mnie tak się nie działo ponieważ wewnątrz jest taka membrama na kształ małego kondoma, która była delikatnie pęknieta co przekładało się na to że zawór nie zaciągnie a tym samym się nie zamknie)po przekroczeniu tych ok. 3500obr zawór dostaje impuls i elektrozawór sie domyka a tymsamym Zawór DISA się otwiera. Zatem jak DISA jest uszkodzona odczuwalne będzie to jedynie na niskich obrotach. U mnie jest widoczna poprawa momentu.

Opublikowano
NIE MA żadnego podciśnienia z kolektora, no bo gdzie i jak?

ja chcialbym tylko poruszyc ta kwestie [bo DISA juz wytlumaczyles :wink: ] Wbrew temu co napisales podcisnienie wystepuje z kolektorze ssacym [dolocie] ze wgledu na suwy ssania powietrza do cylindrow. Dzieki temu wytwarzane vacum jest wykorzystywane do prawidlowej pracy ukladu wspomagania hamulcy.

Opublikowano
Tego nie powiedziałem chodziło mi o to, że podciśnienie z kolektora nie jest doprowadzane do zespołu regulacyjnego DISA, dodam jeszcze, że zawór DISA nie jest rozbieralny, może jedynie jakimś cudem udało by się rozebrać część, w której własnie jest ta membrama, mi się tego nie udało zrobić bez złamania bolca trzymającego wewnątrz. Cała reszta rozbiera się tylko za pomocą młotka ;)
  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam Mam pytanie co do zaworu Disa na zapalonym silniku plastik ten , który wychodzi z zaworu cały czas jest w pozycji wsunietej nawet gdy dodam gazu ok 4tys nie reaguje. Popchnalem go trochę w stronę tzw. Gruszki i wysunął się ale po dodaniu lekko gazu znów się schował . Wyjalem zawor łopatki są ok zatkalem pałacem odpowiedsznik od dołu łopatki. Pracaja powoli Co jest przyczyna że nie wykonuje ruchu gdy jest zamontowana? Proszę o pomoc
  • 2 lata później...
Opublikowano
Zawor disa dziala na podcisnieniu kolektora ssacego trudno jest to zauwazyc poniewaz przy klapce jest mala dziurka przez ktora tworzy sie podcisnienie w obudowie zaworu disa a dolkadnie akumulatorze podcisnienia a cewka na disie jest do jego uwalniania pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.