Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otóż w moim 323i czasem zapala się CHECK ENGINE. Silnik nie szwankuje, pracuje pięknie, trzyma moc i pali w normie.

 

Po podlączeniu pod komputer wychodzi błąd SONDA LAMBDA rząd 2 czujnik 1. I teraz moje pytanie - co to oznacza w praktyce? Czy "rząd 2" oznacza w 100% że jest to sonda za katalizatorem?

 

 

Obstawiacie uszkodzoną sondę czy też moze zużyty/zapchany katalizator? jakies pomysły, sugestie?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano (edytowane)
Otóż w moim 323i czasem zapala się CHECK ENGINE. Silnik nie szwankuje, pracuje pięknie, trzyma moc i pali w normie.

 

Po podlączeniu pod komputer wychodzi błąd SONDA LAMBDA rząd 2 czujnik 1. I teraz moje pytanie - co to oznacza w praktyce? Czy "rząd 2" oznacza w 100% że jest to sonda za katalizatorem?

 

 

Obstawiacie uszkodzoną sondę czy też moze zużyty/zapchany katalizator? jakies pomysły, sugestie?

 

błąd kolego rząd drugi wcale nie oznacza że jest to sonda za katalizatorem ,jaki masz silnik ? ile sond lambda ? jaki rocznik auta ? jeśli są to cztery sondy ,auto po 2002r to pierwsza i druda znajduje się na kolektorze wydechowym tzn . pierwsza to bank 1 i druga to bank 2 ,z czego bank 1 to połączenie rur wydechowych z 1 i 4 cylindra ,bank 2 to połączenie rur wydechowych z 2 i 3 cylindra ,następnie masz 3 sonde w miejscu gdzie wszystkie wyloty łączą się już w jedną rurę tzn. przed katalizatorem i 4 sonde masz wtedy za katalizatorem .....

...moja diagnoza....jeśli zapala ci się check raz na jakiś czas i sam nie raz znika ,auto jeżdzi normalnie ,ale traci trochę mocy ( i nie dam sobie powiedzieć że jest inaczej ) ,tzn. że musisz sprawdzić kabelki przy samych sondach :) ,ja stawiam na to że przy sądzie przed katalizatorem pękł-urwał się któryś z 6 kabelków-drucików ,bo to nie są normalne plecione przewody ...zdejmij okrycie kebli przy sądzie i dokładnie oglądnij ,lekko wyginaj po kolei każdy kabelek,aż w izolacji poczujesz luz ..w tym miejscu będzie pęknięty przewód :cool2:

 

...jeśli chodzi o twoją 323i (teraz dopiero się dopatrzyłem :) ) to masz 6-cylindrowy silnik w układzię rzędowym , posiadasz 4 sondy ,w tym wypadku bank 1 to 1 - 2 i 3 cylinder - rząd 1 to sonda na kolektorze wylotowym z góry ,rząd 2 to sonda za katalizatorem ...bank 2 to 4 - 5 i 6 cylinder , rząd 1 to sonda na kolektorze wylotowym z góry ,rząd 2 to sonda za katalizatorem

Edytowane przez GregoryTczew
Opublikowano (edytowane)
323i 1999 rok, sondy są 4 silnik 2.5 litra M52 6 garnków oczywiscie Edytowane przez Maciek323
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
323i 1999 rok, sondy są 4

już wiem ,dopisałem wyżej ;) sprawdz przewody przy sondach za katalizatorem pozdro

Opublikowano
dzięki za szybką radę - czy ten urwany ewentualnie kabel to sztukowac czy go wymienic?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
dzięki za szybką radę - czy ten urwany ewentualnie kabel to sztukowac czy go wymienic?

 

bez problemu można go naprawić :) potrzebny ci będzie miedziany kabelek pleciony i lutownica ...przecinasz przewód w miejscu pęknięcia ,zdejmujesz izolację po 1cm z każdej strony ,nakładasz kloszulke termokurczliwą na jedną ze stron i łączysz kabelkiem miedzianym ,zaciśgasz koszulkę ,opalarką podgrzewasz żeby się zacisnąła ,można jeszcze taśmą izolacyjną zabezpieczyć i gotowe :cool2:

Opublikowano
a czy taki efekt CHECK ENGINE i bład lambdy moze dawac zużyty bądz zapchany katalizator? Auto ma 189 tys km i katalizator pewnie fabryczny, wiec miał prawo sie zużyć.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
ja stawiam na to że przy sądzie przed katalizatorem pękł-urwał się któryś z 6 kabelków-drucików ,bo to nie są normalne plecione przewody ...zdejmij okrycie kebli przy sądzie i dokładnie oglądnij ,lekko wyginaj po kolei każdy kabelek,aż w izolacji poczujesz luz ..w tym miejscu będzie pęknięty przewód :cool2:

 

 

Obejrzałem dokładnie przewody. Żaden nie wydaje się byc uszkodzony.

 

Po skasowaniu błędów CHECK ENGINE dosć szybko wrócił (po kilkunastu kilometrach). Znowu wyrzuciło bład: sonda lambda rząd 2 czujnik 1 (brak sygnału) oraz 2 inne błędy: ODCHYLENIE MIESZANKI RZĄD 1 oraz ODCHYLENIE MIESZANKI RZĄD 2

 

Co ciekawe auto jezdzi normalnie, nei pali też więcej beznyny. Zrobiłem trase poand 500 km w weekend, średnie spalanie 7,1 litra - czyli na pewno nie za wysokie jak na taki silnik.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

kolego to co zacytowałeś powyżej dotyczy 4 cylindrowego silnika ,a do twojego opis był niżej...czyli miałeś sprawdzić sondy za katem ,są tam dwie na zwężce ..oraz dwie na kolektorze wydechowym z góry (czyli przed katem ),powinno być je widać patrząć z góry na kolektor.

A na kompie byłeś u elektryka ? czy sam sobie sprawdzasz błędy ?

 

rys. układu wydechowego i sondy:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AM31&mospid=47638&hg=11&fg=50

 

tu pod nr.9 sondy za katem :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM31&mospid=47638&btnr=18_0329&hg=18&fg=10

Opublikowano
Kolego sprawdź czy nie masz czasami pękniętego kolektora (zwłaszcza puszki katalizatora) . Walczyłem z tym błędem dwa lata temu gdy uszkodziłem kolektory w Cro. Skończyło się na wymianie kolektorów które są razem z katalizatorami. Jeżeli chcesz mieć pewność że to sonda czy katalizatora to zamień sondy za katalizatorem miejscami. Jeżeli błąd powróci i zamiast rząd 2 miejsce 1 będziesz miał rząd 2 miejsce 2 to znaczy że sonda padnięta (zresztą nawet wpięcie się w sondę i jej pomiar pokaże czy jest sprawna). Jeżeli błąd pozostanie taki sam jak teraz to musisz szukać przyczyny w kolektorze/katalizatorze.
Opublikowano
kolego to co zacytowałeś powyżej dotyczy 4 cylindrowego silnika ,a do twojego opis był niżej...czyli miałeś sprawdzić sondy za katem ,są tam dwie na zwężce ..oraz dwie na kolektorze wydechowym z góry (czyli przed katem ),powinno być je widać patrząć z góry na kolektor.

A na kompie byłeś u elektryka ? czy sam sobie sprawdzasz błędy ?

 

Sprawdziłem przewody zarówno od sond przed, jak i za katalizatorem.

 

Co do kompa to kolega ma komputer KTS i on sprawdzał/kasował mi błędy.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
jeśli sprawdziłeś przewody ,to pozostaje tylko opcja zamiany sond tak jak pisze kolega " transporter0 "
Opublikowano
Jeżeli błąd pozostanie taki sam jak teraz to musisz szukać przyczyny w kolektorze/katalizatorze.

 

Zużyty (nie pęknięty) katalizator też moze powodować wyrzucanie takiego błędu?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Aha sprawdziłem jeszcze że rząd 1 czujnik 1 to pierwsza sonda przed katalizatorem (dla cylindrów 1,2,3), a rząd 2 czujnik 1 to druga sonda też przed katalizatorem (dla cylindrów 4,5,6).

 

Bylem u elektronika. Robilismy pomiar napięcia sond w trakcie jazdy w warunkach rzeczywistych. Wszystkie 4 sondy pracują dobrze.

 

Wynika z tego że sondy jako takie są sprawne. Tylko czasem wyskakuje bład BRAK NAPIECIA sondy RZAD 2 CZUJNIK 1 i wtedy od razu pojawia sie BŁAD SKŁADU MIESZANKI.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sprawa rozwiązania.

Winny był gumowy przewód idący do kolektora dolotowego, miał jakieś pęknięcie. Brał falszywe powietrze i sonda wariowała.

 

Po wymianie na oryginał BMW pełen spokój, przejechane 200 km i bez wyswietlenia CHECK. Wydaje mi sie nawet że autko troszke mniej pali :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
zawsze tak jest ze nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia powoduja zaburzenia skladu mieszanki, a tym samym odczyty czujnikow powietrza. To rowniez dotyczy nieszczelnosci w ukladzie wydechowym. Czy zdazaly sie okresowe falowania obrotow??
Opublikowano
zawsze tak jest ze nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia powoduja zaburzenia skladu mieszanki, a tym samym odczyty czujnikow powietrza. To rowniez dotyczy nieszczelnosci w ukladzie wydechowym. Czy zdazaly sie okresowe falowania obrotow??

 

Bardzo delikatnie sobie zafalowały dość rzadko wolne obroty, ale to tak w przedziale 100-200 obrotów nie więcej.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.