Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

argentorat - szacun za ten tutorial. +3 do mafijnego :cool2:

 

Zrobilem to w ten weekend, bez tych zdjec i opisu nie dalbym rady.

I rzeczywiscie dobrze jest poswiecic 20min wiecej i zdemontowac schowek i pozostale elementy, mozna dojsc do parownika tez z drugiej strony. Jest latwiej manewrowac sondom.

 

Uzylem preparatu wurth i rzeczywiscie koncowka sondy jest zbyt duza zeby przecisnac przez otwor od czujnika, podczas pilowania uszkodzilem ja :|.

Ale ostatecznie z obu stron spryskalem parownik i zapach skarpet jest juz teraz minimalny - czuc go tylko jak sie wylaczy klime. Po wakacjach jeszcze raz przeprowadze taka akcje.

 

Mam tylko jedno pytanie bo przy skladaniu naszukalem sie jak cholera 3ciej wtyczki w schowku. Jak sie demontuje schowek to trzeba wypiac kable USB, i od gory sa 2 wtyczki. Jedna idzie na prawo zeby zasilic lampke schowka a druga idzie po lewej stronie.... ale gdzie. No wlasnie jak ja wypinalem to sie zamocno nie przypatrzylem i mialem ogromny problem potem gdzie ja wpiac spowrotem bo nie moglem zlokalizowac (i nie zlokalizowalem) zadnego gniazda po lewej stronie schowka. W koncu po 10min intensywnego myslenia zauwazylem ze jest takie plasikowe meijsce ktore pasuje na ten kabelek ale jest to slepy koniec, pomyslalem ze jest to wiazka poprowadzona akurat pod jakas opcje wyposarzenia ktorej moze ja nie mam.

Czy ktos sie orientuje co to moze byc ?

 

ale jakiego mega zonka zaliczylem, jak zaczolem to skladac i przez 5min razem z znona szukalismy miejsca gdzie ten kabel wetknac. Bierze sie prostak za rozkrecanie beemeki i potem nie moze tego do kupy poskladac, dobrze ze zadna zrobka nie soztala, albo jakas inna czesc :D.

 

pozdr

Tomek

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Co do konserwacji turbiny. Rozebrać raczej się nie da bo trzeba by zdemontować wiatrak, a to duże ryzyko. Lepiej nasmarować tulejki łożyska olejem. One są z porowatego materiału, który trzeba nasączyć olejem (może jakiś z PTFE). Z reguły starcza to na rok, czyli następnej konserwacji.

 

No tez sie nad tym zastanawialem, tylko z dawkowaniem oleju trzeba uwazac bo jak sie rozkreci to olej moze sie rozchlapac do okola o potem sie brud i kuz do tego przykleja. Ja wzialem delikatnie olej na patyczek higieniczny i tam nasaczylem, ale dalej dosc ciezko sie obracalo. W takim sensie ze jak reka mocno probowalem rozkrecic turbine to max 2-3 obroty robila i sie zatrzymywala, po na oliwianiu nic sie nie zmienilo. Czy tak ma byc ? Generalnie nic nie piszczy ani nie gwiżdże, tylko w porownaniu z golfem 4 to od poczatku zauwazylem ze BMW potrafi mniejszy przeciag zrobic. A moze zle olej wciskalem :roll: ?

 

A czy taka sama turbina jest po stronie kierowcy ?

 

pozdr

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Panowie zapraszam na www.ozonowanie-samochodow.pl

 

Zajmuję się ozonowaniem samochodów tj. odgrzybianiem klimatyzacji, usówaniem przykrych zapachów z dojazdem do klienta na terenie Rybnika dojazd gratis poza + dojazd.

 

Cena usługi za samochód osobowy to 50zł.

 

pozdrawiam!

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Jest ciepło to i ja jutro zabiorę się za parownik ;-). Mam tylko takie pytanko.

 

Od strony czujnika wkładam wężyk z pianką i psikam połowę zawartości pianki w kierunku komory silnika? Zaś od strony wentylatora psikam pozostałą zawartość pianki w przeciwnym kierunku? Zostawiam tak na 30 minut i później włączam klimę. Czy nie ma żadnej obawy ze jak się zapoda zbyt dużą ilość pianki to coś się zaleje? W tej komorze co znajduje się parownik jest dołem odprowadzenie i cały ten brud powinien wylecieć właśnie tamtędy?

Opublikowano
Od pianki żaden bród nie wyleci. Jak masz zalepiony syfami parownik, to tylko czyszczenie mechaniczne, a pianki i inne preparaty wyłącznie chwilowo zamaskują smród, który i tak za chwilę wróci.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak się czyści regularnie to syf nie ma prawa bytu i pianka lub spray wystarcza.

Ale masz rację, że jak jest parownik zawalony to pianka nie pomoże.

W poprzednim aucie po myciu ciśnieniowym parownika preparatem TUNAP w końcu przestało "dziwnie pachnieć"

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Witam wszystkich...

u mnie problem wygląda następująco...

jak odpale silnik...bez klimy na ciepłe powietrze, to szyby parują i czuć słodkawy zapach przez 30 sekund...

po załączeniu klimy para schodzi, brzydki słodki zapach ciepłego powietrza też znika...

chociaż wczoraj odpaliłem z klimą i chyba zanim w 100% zaczęła działać, to też zaparowało i był słodki swąd.

słyszałem że mogło zaciągnąć płynu chłodniczego lub może układ być nieszczelny.

co o tym myślicie ?

czy piszecie też o tym słodkim zapachu?

bo jeśli nie...to boje się, że jak zniweluje ten słodki zapach to następnie będe wdychał stare skarpety :?

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie a czy w e90/91 jest cos takiego jak filtr obiegu wewnetrzengo ? Nie chodzi mi o mikrofiltr klimy, ktory jest pod maska tylko o cos takiego:

http://www.xoutpost.com/853716-post21.html

Bo jesli jest a nikt tego nie wymienia to z tego tez moze smierdziec.

A uzywal z was ktos preparatu K2 Klima doctor? http://k2.com.pl/component/ssproducts/product/1958-k2-klima-doktor-500-ml/search,1

 

Pozdro

Tomek

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie a czy w e90/91 jest cos takiego jak filtr obiegu wewnetrzengo ? Nie chodzi mi o mikrofiltr klimy, ktory jest pod maska tylko o cos takiego:

http://www.xoutpost.com/853716-post21.html

Bo jesli jest a nikt tego nie wymienia to z tego tez moze smierdziec.

A uzywal z was ktos preparatu K2 Klima doctor? http://k2.com.pl/component/ssproducts/product/1958-k2-klima-doktor-500-ml/search,1

 

Pozdro

Tomek

 

Nie widziałem czegoś takiego u siebie w E90 2009.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam warto piankę na parownik trzeba się dostać do niego, później nabój do środka i spokój na dwa lata może dużej... W każdym przypadku inaczej
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich,

mam małą prośbę - czy mógłby ktoś wrzucić ponownie zdjęcia, które były umieszczone w pierwszym poście? Chciałbym się dostać do owej dmuchawy a niestety nie ma już do zdjęć dostępu. Byłbym wdzięczny za pomoc:)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam kolegów,

 

Przy okazji wymiany uszkodzonego rezystora dmuchawy dotarłem do etapu wyjęcia wentylatora dmuchawy.

Poniżej wrzucam fotki które poniekąd powinny ułatwić demontaż tym który chcą wyczyścić parownik.

1) Demontaż schowka jest banalnie prosty : 8 wkrętów które widać po otwarciu klapy + 2 którymi przykręcona jest dolna osłona schowka.

*w przypadku wersji z cup holderami należy je najpierw zdemontować w tym celu należy zdemontować listwę plastikową oraz odkręcić 4 wkręty (po 2 na cup holder) - listwę wystarczy delikatnie podważyć (ja użyłem malutkiego płaskiego śrubokręta , przymocowana jest na 2 plastikowych spinkach i 2 metalowych bolcach)

http://images76.fotosik.pl/802/9fa2c0bec92763b2med.jpg

Po odkręceniu wszystkich wkrętów mocujących schowek wystarczy go lekko pociągnąć i wychodzi. Następnie odpinamy wtyczki od podświetlenia schowka i gniazda latarki.

2) Demontaż nawiewów na nogi pasażera: z prawej strony nawiew jest zasunięty na element dmuchawy z lewej strony jest na wcisk (lekko podważyć zatrzask i zeskoczy natomiast z prawej strony zsunąć w dół)

http://images78.fotosik.pl/802/0bedbd9a4a503dfemed.jpg

3) Demontaż wentylatora dmuchawy: od strony silnika jest uchwyt (język) który mocuje wentylator. Trzeba go delikatnie odciągnąć i przekręcić całość w lewo. Wentylator odpadnie. Następnie odpinamy 1 wtyczkę która jest doczepiona do rezystora dmuchawy.

http://images76.fotosik.pl/802/9c6134f98e1f8457med.jpg

Tutaj widać plastikowy język który należy delikatnie podważyć w celu demontażu wentylatora.

Korytko które powstaje po demontażu wentylatora:

http://images78.fotosik.pl/802/1c56aa47f6faa5c1med.jpg

 

Niestety nie odgrzybiałem parownika przy tej okazji (nie było potrzeby). Więc nie wiem gdzie trzeba wsunąć sondę z środkiem Wurth.

Czy ktoś kto to robił może podpowiedzieć gdzie jest ten otwór na sondę ? czy trzeba coś jeszcze odkręcić ?

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego GrzesiekRZ, ja odgrzybiam tak:

 

1. Demontuję wszystko tak jak pokazałeś na zdjęciach

 

2. Sondę od pianki CRC wprowadzam w miejsca zaznaczone strzałkami

http://i.imgur.com/eq0qMmF.jpg

 

W otwór po dmuchawie (żółta strzałka) wkładam rękę z sondą. Ręką należy wyczuć parownik. Piankę wstrzykuję do momentu aż wypełni całą komorę parownika, a następuje to wtedy gdy pianka zaczyna wypływać z otworu po dmuchawie.

Czerwoną strzałką zaznaczony jest czujnik temperatury, który należy wyjąć. W otwór po czujniku wprowadzam sondę i tak samo wstrzykuję piankę aż zacznie wypływać

 

Następnie należy chwilę poczekać, aż pianka zmieni się w ciecz i ścieknie kanałem odprowadzającym. Pod samochodem musi być kałuża. Świadczyć to będzie o drożności kanału.

 

Pianki wystarcza na dwie takie operacje. Ja czynność odgrzybiania wykonuję dwa razy. Drugi raz po 30 min.

 

Według mnie pianka CRC jest lepsza o sprayu Wurha. Pianka wypełnia całą przestrzeń komory parownika i wchodzi we wszystkie zakamarki. Sprayem Wurtha nie da się dotrzeć w każde miejsce, bo nie rozpręża się jak pianka.

 

Jeżeli ktoś nigdy nie czyścił kanałów powietrznych to też polecam to zrobić, bo zbiera się tam sporo brudu.

 

Do wyczyszczenia kanałów używam sprayu Wurtha ( pianka CRC też może być). Po demontażu listew ozdobnych na drut spawalniczy (taki jakiego używa się do spawarek TIG) nawijam miękką gąbkę, a na gąbkę mikrofibrę.

Mikrofibrę spryskuje obwicie sprayem i przystępuję do czyszczenia kanałów. Wygląda to jak czyszczenie przewodów kominowych. Czynność powtarzam do momentu aż kanały będą całkowicie czyste.

 

Po poskładaniu wszystkiego obowiązkowo wymiana filtra kabinowego. Ja takie czyszczenie przeprowadzam dwa razy w roku i problemu z nieprzyjemnymi zapachami nie mam.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam!

Skorzystałem z foto poradnika jak zdemontować wentylator dmuchawy.

Niestety nie mogłem sobie poradzić z wyjęciem wentylatora. Albo mam inne mocowanie (model 2010 E91) albo przeoczyłem ten język.

W załączniku przesyłam fotki, może ktoś mnie pokieruje? Muszę to ustrojstwo nasmarować :)

Z góry dziękuję za pomoc!

 

PS Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :) Przy okazji demontażu schowka znalazłem port USB :cool2: podłączając iphone - ładuje go, jednak nic więcej nie można zrobić. Jakieś porady do czego to jeszcze służy?

 

http://imgur.com/a/3RV0Y

http://i.imgur.com/eS9aQzU.jpg

http://i.imgur.com/IRohaXY.jpg

http://i.imgur.com/5M7yPTm.jpg

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam pytanie - czy od strony dmuchawy gdy będę czyścił parownik to płyn będzie spływał przez ten sam otwór od skroplin?

Wydaje mi się że tak ale wolę być pewny aby nie zalać :)

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Tutaj zmalałem dokument Liquid Moly w wersji angielskiej, ale dla X1.

Jest opisane po kolei co robić, jak aplikować i jak ustawić nadmuch, to dość ważne informacje dla prawidłowego oczyszczenia kanałów.

 

Chciałem przy okazji zapytać o "ukryte" gniazdo USB za schowkiem, prawda to czy fake? :P

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja w Mondeo stosowałem 4 lata i nic się nie działo z parownikiem, w zeszłym tygodniu zastosowałem drugi raz w E90 i póki co nic się nie dzieje, raczej jest to bezpieczne chyba że parownik w E90 jest jakiś "Inny"
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Pozwolę sobie odkopać temat - idzie lato :norty: iiiii :cry2:


Po odpaleniu auta mam przez parenaście sekund mega nieprzyjemny zapach z nadmuchów...niby znika ale gdy wyjdę z auta i odetchnę świeżym powietrzem i wejdę do auta to czuć że powietrze w aucie nie jest najlepsze.

Próbowałem już paru specyfików w tym Wurth-a do klimatyzacji, ozonowanie itp...pomagało na parę chwil.

Odpływ z parownika mam drożny, kanały powietrza nie są zabrudzone i obawiam się że pozostaje mi mechaniczne wyczyszczenie parownika i reszty.


Czy ktoś już się w to bawił ? Dużo pracy ? Czy trzeba na dzień dobry kupować jakieś oringi itp które muszą być nowe przy składaniu ?

Wiem że demontaż deski nie jest mega trudny ale demontaż całego modułu od grzania/klimy chyba już tak :)

Są filmy na youtube ale chcę zasięgnąć rad z podwórka....

Opublikowano

Spróbuję, spróbuję.

Właśnie czytałem o tym na forum angielskim.

Tak czy owak deskę będę ściągał bo mam trochę dodatkowych prac przy okazji wymyję dokładnie te kanały powietrzne,

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.