Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czyściłem u siebie parownik na jesień, troche bez sensu bo nie był zagrzybiony tylko przykurzony i ten zapach dalej pozostał - ten typ tak ma. Czas operacji około 6h z przerwami.

 

http://images65.fotosik.pl/675/6bab05e625f05248med.jpg

 

 

o ja pierdziu ! :) ostatnio tez mi mechanik powiedzial,ze te typy byc moze tak maja ;) jakos mu nie uwierzylem, ale skoro u CIebie po rozebraniu piszesz, ze byl lekko zakurzony, a smrod dalej zostal .... byc moze czas w to zaczac wierzyc jednak ;)

 

oczywiscie nie w kazdym przypadku tak musi byc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie w aucie nie może śmierdzieć. Twierdzenie, że ten typ tak ma jest nie na miejscu.

A kanały powietrzne były sprawdzane ? W nich też się trochę syfu zbiera.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bialy proszek to podobno aluminium sie utlenia

Dokładnie tak.Może był używany jakiś agresywny środek,który reaguje ze stopem aluminium z którego jest wykonany parownik lub zewnętrzne czynniki atmosferyczne (jakieś np.kwaśne opary).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Znalazłem w sieci instrukcję Liqui Moly jak dostać się do parownika w naszych E90, aby odgrzybić klimatyzację bezpośrednio na parowniku. Według tego dokumentu wystarczy tylko zdemontować dolną osłonę, pod schowkiem. Nie trzeba wyciągać schowka. Możliwe to jest?

 

Tutaj link: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/med_DOMB-79ZK93_50B09F/$file/BMW%203er%20E90%20E91.pdf

Opublikowano

Po krótce na podstawie dokumentu można przypuszczać, iż wystarczy zdemontować osłonę pod schowkiem i przez miejsce osadzenia czujnika temperatury "zaaplikować" czyściciela klimy ;)

 

Jak dobrze pójdzie to w sobotę to zweryfikuję i dam znać! :cool2:

Opublikowano
Po krótce na podstawie dokumentu można przypuszczać, iż wystarczy zdemontować osłonę pod schowkiem i przez miejsce osadzenia czujnika temperatury "zaaplikować" czyściciela klimy ;)

 

Jak dobrze pójdzie to w sobotę to zweryfikuję i dam znać! :cool2:

 

spoko :cool2: wszyscy beda dzwięczni :)

Opublikowano

Dzisiaj miałem czas sprawdzić sposób odgrzybiana klimatyzacji podany w linku ze strony Liqui Moly:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/med_DOMB-79ZK93_50B09F/$file/BMW%203er%20E90%20E91.pdf

 

Z radością mogę potwierdzić, iż aby odgrzybić klimatyzację i usunąć smrodek, nie trzeba ściągać schowka i wyciągać wentylatora tak jak to było opisywane wcześniej. Wystarczy tylko ściągnąć osłonę pod schowkiem, wypiąć kabel od podświetlenia nóg, oraz od dodatkowego gniazdka, jeśli ktoś takowe posiada.

Po wyciągnięciu osłony i włożeniu głowy "pod schowek" po lewej stronie ukaże nam się taki oto widok:

 

http://images63.fotosik.pl/806/3cc782bc1b5d7c2bmed.jpg

 

Wtyczka z zieloną kreską to interesujący nas czujnik. Podważamy go delikatnie śrubokrętem, wychodzi bez problemów, nie ma żadnych zatrzasków itp.

 

http://images65.fotosik.pl/808/4f64e41ba562be2amed.jpg

 

Przez otwór w którym umieszczony był czujnik wprowadzamy wężyk od środka do czyszczenia klimatyzacji i aplikujemy go.

Po całej operacji składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Wszystko dokładniej jest opisane w dokumencie z Liqui Moly.

Relacja skromna bo nie za bardzo jest gdzie się tam ruszyć ;) :oops:

 

No i zdjęcia robione budzikiem :lol: :mrgreen:

Opublikowano
Dzisiaj miałem czas sprawdzić sposób odgrzybiana klimatyzacji podany w linku ze strony Liqui Moly:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/med_DOMB-79ZK93_50B09F/$file/BMW%203er%20E90%20E91.pdf

 

Z radością mogę potwierdzić, iż aby odgrzybić klimatyzację i usunąć smrodek, nie trzeba ściągać schowka i wyciągać wentylatora tak jak to było opisywane wcześniej. Wystarczy tylko ściągnąć osłonę pod schowkiem, wypiąć kabel od podświetlenia nóg, oraz od dodatkowego gniazdka, jeśli ktoś takowe posiada.

Po wyciągnięciu osłony i włożeniu głowy "pod schowek" po lewej stronie ukaże nam się taki oto widok:

 

http://images63.fotosik.pl/806/3cc782bc1b5d7c2bmed.jpg

 

Wtyczka z zieloną kreską to interesujący nas czujnik. Podważamy go delikatnie śrubokrętem, wychodzi bez problemów, nie ma żadnych zatrzasków itp.

 

http://images65.fotosik.pl/808/4f64e41ba562be2amed.jpg

 

Przez otwór w którym umieszczony był czujnik wprowadzamy wężyk od środka do czyszczenia klimatyzacji i aplikujemy go.

Po całej operacji składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Wszystko dokładniej jest opisane w dokumencie z Liqui Moly.

Relacja skromna bo nie za bardzo jest gdzie się tam ruszyć ;) :oops:

 

No i zdjęcia robione budzikiem :lol: :mrgreen:

 

a masz auto z uchwytami na kubki czy nie? bo jezeli tak, to czy ciezej wtedy jest zdjac pokrywe od schowka ?

Opublikowano

Ale nie demontujesz nigdzie pokrywy od schowka. Ściągasz tylko osłonę, która jest pod schowkiem. Przykręcona na dwa Torxy T20.

Wykręcasz dwie śrubki, wkładasz głowę pod schowek we wnękę na nogi i po lewej stronie ujrzysz dojście do czujnika ;)

Opublikowano
Ale nie demontujesz nigdzie pokrywy od schowka. Ściągasz tylko osłonę, która jest pod schowkiem. Przykręcona na dwa Torxy T20.

Wykręcasz dwie śrubki, wkładasz głowę pod schowek we wnękę na nogi i po lewej stronie ujrzysz dojście do czujnika ;)

 

 

aaaa okej teraz kapuje ;) myslalem, ze tam wszystko trzeba poodkrecac ;) jak tylko sie cieplej zrobi, biore sie za to

Opublikowano
Ale nie demontujesz nigdzie pokrywy od schowka. Ściągasz tylko osłonę, która jest pod schowkiem. Przykręcona na dwa Torxy T20.

Wykręcasz dwie śrubki, wkładasz głowę pod schowek we wnękę na nogi i po lewej stronie ujrzysz dojście do czujnika ;)

 

 

aaaa okej teraz kapuje ;) myslalem, ze tam wszystko trzeba poodkrecac ;) jak tylko sie cieplej zrobi, biore sie za to

 

Good Luck ;) 15 minut roboty ;) :cool2:

Opublikowano

Zgadza się koledzy tylko jest jedno ale. Wpsikując preparat tylko przez otwór powstały po wyjęciu czujnika pryskamy parownik tylko od strony kabiny. Natomiast po demontażu wiatraka i włożeniu ręki w otwór dosięgniemy wężykiem i spryskamy parownik także od strony komory silnika.

Tak więc wydaję mi się że warto poświęcić 30 minut więcej i zrobić to porządnie :D

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
ja ostatnio próbowałem tak zrobić i oczywiście przez otwór po czujniku nie wchodzi ta czerwona końcówka wężyka wurtha... ;/ musiałem to zrobić bez tej końcówki ale nie odgrzybiło do końca.. planuję powtórzyć proces z crc (oczywiście filtr wymieniłem) mam pytanie jak głęboko wkładać wężyk przez ten otwór ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ehh.. pianka nie pomogła do końca.. jest lepiej niż było aczkolwiek ciągle smierdzi choć już mniej.. chyba zostaje mi podjechac na jakies odgrzybianie ozonowe? jaki jest najlepszy sposób odgrzybiania serwisowego? czym kierowac sie przy wyboru serwisu do wykonania tej usługi?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wprawdzie nic mi smierdzi, ale mam 3 mc maluszka i wole odgrzybic klime.

 

Mam zamiar podjechac na ozonowanie odgrzybianie i wymiane oleju w sprezarce ponoc standard) i stad moje pytanie: czy takie zabiegi jak ozonowanie sa bezpieczne dla parownika ? (oczytales sie o bialym proszku z kratek i wole zapytac)

 

Niewiem jakimi srodkami robia, ale bedzie podpiete pod maszyne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.