Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ostatnio otrzymuję sporo wiadomości pw o aktualizację zdjęć,niestety z przykrością informuję, że dysk na którym je miałem padł i nie mogłem ich jak i wielu innych odzyskać

 

Witam chciałem opisać jak pozbyć się smrodku po wyłączeniu klimy i dostać się bezpośrednio do parownika w e90 bo w 90% on jest odpowiedzialny za ten przykry zapach w reszcie przesiąknięte gumy, pianki i łączenia na kanałach. Na forum w niektórych postach było opisane że trzeba odkręcić to i tam psiknąć ja postanowiłem zrobić fotki żeby innym było łatwiej i widzieli co i jak. W poprzednim aucie ozonowałem, robiłem ultradźwiękami i innymi cudami ale nic nie pomagało. W nowym postanowiłem zadziałać sam, najłatwiej się dostać w kokpicie pod nogami pasażera w e46 można od strony filtra kabinowego jednak w e90 jest z tym problem. Kupujemy preparat Wurtha serwisowy albo Airco cena ok 40-45zł. Różnica taka że wuth jest cieczą a drugi w postaci pianki ja użyłem Wurth zakupiony na aledrogo . Sorry za kiepskie zdjęcia ale robiłem komórką

http://img714.imageshack.us/img714/7932/wurthdodezynfekcjiklima.jpghttp://img715.imageshack.us/img715/4253/crtdoklimatyzacjis.jpg

 

Drugi raz użyłem preparatu który zdobyłem od znajomego Jest to środek w formie koncentratu przeznaczony do czyszczenia i dezynfekcji parowników

http://img844.imageshack.us/img844/6383/koncentratprocare.jpg

 

Przed pierwszą czynnością wykręcamy mikrofiltr kabinowy pod maską nie będę opisywał bo to chyba każdy wie jak :D

Następnie odkręcamy osłonę dmuchawy pod schowkiem dwie śrubki.

Potem odkręcamy schowek w sumie 6 śrubek , 2 pod siłownikiem schowek pociągamy do siebie wychodzi luźno a tyłu wypinamy dwie wtyczki z oświetlenia schowka i latarki

http://img32.imageshack.us/img32/1900/41811228.jpg

 

Ukaże się nam taki widok demontujemy część koryta nawiewu zaznaczone dwa mocowania, jedno blaszka którą odginamy a drugie na zatrzask

http://img834.imageshack.us/img834/3089/53306744.jpg

 

Po zdemontowaniu widzimy to część A będziemy wykręcać natomiast B to wylot powietrza z ruchomą łopatką

http://img232.imageshack.us/img232/9848/31018021.jpg

 

w przybliżeniu

http://img718.imageshack.us/img718/8307/54228088.jpg

 

Z tyłu jest język który delikatnie odciągamy i całą kopułę przekręcamy i sama opadnie

http://img845.imageshack.us/img845/6678/48464680.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/2734/62114307.jpg

 

Po wyjęciu ukaże się nam korytko prowadzące w lewo do środka samochodu ja mam chudą rękę więc jak włożyłem wyczuwałem parownik

http://img844.imageshack.us/img844/716/59705999.jpg

 

Teraz bierzemy preparat i sondę wkładamy w otwór i psikamy - zdjęcie powyżej, najlepiej wcisnąć tam rękę bo wtedy można kierować sondą po całym parowniku (od strony silnika)

http://img718.imageshack.us/img718/8307/54228088.jpg.

 

Umieszczam dodatkowo zdjęcie czujnika termometrycznego gdzie po jego demontażu powstaje otwór bezpośrednio na parownik od strony kabiny (tak jest w instrukcji tis BMW dot. czyszczenia klimatyzacji) Na zdjęciu powyżej widoczny jest po prawej stronie otworu nawiewu

 

http://img5.imageshack.us/img5/3169/dsc0393yi.jpg

 

Wypinamy wtyczkę i go wyjmujemy

http://img803.imageshack.us/img803/5085/dsc0394i.jpg

 

http://img546.imageshack.us/img546/9383/dsc0398sv.jpg

 

Następnie wkładamy sondę w powstały otwór i psikamy

http://img402.imageshack.us/img402/4560/dsc0396pd.jpg

 

Po wykonaniu wszystkiego składamy w odwrotnej kolejności i wymieniamy na nowy mikrofiltr kabinowy

Odczekujemy ok 40 min żeby preparat spenetrował parownik i możemy ruszać w drogę. U mnie pomógł ten sposób ale wiadomo że im bardziej zasyfiony parownik tym trudniej pozbyć się zapachu i jedynym wyjściem może okazać się wymiana czyli rozbieranie pół samochodu

Mam nadzieję że komuś się przyda

Edytowane przez argentorat

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

chwala Ci za to kolego - dzieki za fachowy instruktaz mam podobny problem na weekend wezme sie za to i podaze Twoja droga :)

 

mam tylko takie pytanie, a wlasciwie dwa:

1. czy po wypsikaniu tego preparatu w parownik i pozostale miejsca wlaczales klime? czy robiles to przy wlaczonej klimie/nawiewie/obiegu zamknietym ?

2. czy zamiast tego wurtha moze byc "zwykly" preparat PLACK'a - kupilem taki ostatnio do ogrzybiania klimatyzacji i odswiezania nawiewow oraz niby do zabijania zarazkow :p

Opublikowano
wszystko robimy na wyłączonej klimie i odczekujemy z 30 minut potem można włączyć. Pamiętaj że jak bardzo śmierdzi nawet to może nie pomóc ale spróbować warto A preparaty typu plack sobie odpuść one tylko ładnie pachną lepiej kupić jakiś serwisowy. Ja kupowałem tu http://allegro.pl/wurth-serwis-odgrzybiacz-klimy-najtansza-wysylka-i1713399754.html

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

1. Jedna uwaga jeśli chodzi o demontaż wentylatora dmuchawy. Język za obudową łatwo ułamać dlatego najlepiej podważyć go chwytając za sam koniec a nie tuż przy obudowie. Po podważeniu odkręcamy obudowę w przeciwną strone niż zwykle "lewy gwint"

2. czy macie jakiś sposób na smarowanie, konserwacje czpienia silnika wentylatora? ja dałem troche smaru jedynie na miejsca gdzie był dostęp

 

na dole

http://img94.imageshack.us/img94/8955/20110814143640.jpg

 

i pod plastikowym osadzeniem wentylatora.

http://img14.imageshack.us/img14/4089/20110814143652.jpg

 

Czy jest to w ogóle rozbieralne, żeby rozłożyć na czesci pierwsze oczyscic dokładnie i nasmarować?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do konserwacji turbiny. Rozebrać raczej się nie da bo trzeba by zdemontować wiatrak, a to duże ryzyko. Lepiej nasmarować tulejki łożyska olejem. One są z porowatego materiału, który trzeba nasączyć olejem (może jakiś z PTFE). Z reguły starcza to na rok, czyli następnej konserwacji.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Poradnik bardzo przydatny, wczoraj się za to zabrałem. Myślę, że powinieneś dopisać, że jeśli ktoś ma wersję z cup holder'ami to jeśli ich nie wymontuje to nie ma szans, żeby wyjął schowek. Wczoraj stanąłem w tym punkcie i dopiero po przeszukaniu TIS'a znalazłem odpowiedź.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Operację już wykonałem. Niestety jeszcze lekki smrodek czuję (może jestem przeczulony).

Mam pytanie: czy parownik czuć pod palcami jako chropowatą strukturę (siateczkową)?

 

Czy poza czyszczeniem parownika warto też wpsikać preparat w kratki do kanałów?

Opublikowano
Tak , ja czułem strukturę podobną do chłodnicy więc mniemam że to był parownik. W tym roku robię powtórkę bo też mi coś już zalatuje i przy okazji nasmaruję silniczek od nawiewu bo mi coś piska, możesz psiknąć jeszcze w kratki pod filtrem przeciwpyłkowym no i obligatoryjnie jego wymiana. Prawda jest też taka że jak jest on zasyfiały b. mocno to takie czyszczenie też może nie dać super rezultatów

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

 

Lekko wygiąć sondę. Czyszczenie odbywa się przez powstały otwór. Spryskiwać w kierunku jazdy!

O ile dobrze pamiętam to przez czujnik zaznaczony na zdjęciu

http://zapodaj.net/ceca84145bdf.jpg.html

 

Dzisiaj robiłem powtórkę czyszczenia demontaż wszystkiego dwa razy szybciej niż rok temu. Rok temu czyściłem przez otwór powstały po demontażu silnika dmuchawy, teraz też tamtędy ale potwierdzam co napisał Adam12345, teraz dodatkowo zrobiłem przez czujnik temperatury pokazany na zdjęciu, wystarczy wyjąć z niego wtyczkę i prosto się go całego wyciąga i przez otwór psikamy na parownik.

Wniosek taki że przez otwór czujnika psikamy na parownik od strony kabiny, a przez otwór po silniku dmuchawy na stronę od silnika i wtedy pięknie czyścimy go z dwóch stron.

Dodatkowo taki sposób robią serwisy BMW (a przynajmniej tak zalecają w TIS) wklejam linka

http://tis.bmwcats.com/doc1100701/

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

W e90 – e91 zawsze robię przez ten czujnik tylko ma do tego odpowiedni pistolet razem z sondą i ciśnienie 9bar

Jak ktoś chce sposoby do innych modeli to proszę pisac

Opublikowano

ja poprosze kolegę Adama 12345 o instrukcję jak dostać sie do parownika najlepiej w E 36 compact 1997 z klimą

 

tutaj lub na priv'a

 

dzieki kolego adam za info na priva

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie zrobiłem tak jak było napisane w tym temacie. I nic... Dalej mi śmierdzi ale tylko na ciepłym a w aucie często robi się taki zaduch... Na dodatek mam tak że z nawiewów wylatują mi ciągle farfocle, nawet jak je wydmucham to auto postoi parę godzin to znów wylatują przy włączeniu dmuchawy na więcej niż 3... mam już dosyć!

 

 

Czyściłem WURTEM

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam cały czas problem z klimą.

Próbowałem już chyba wszystkiego. Ultradźwięki, pianka, spray WURTH 2 razy, płukanie parownika środkiem TUNAP i nic nie pomogło.

Jak jest włączona klima to nic nie śmierdzi.

Po wyłączeniu klimatyzacji na włączonym nawiewie czuję dziwny zapach.

W czasie demontażu schowka jak odgrzybiałem środkiem WURTH to w okolicach poduszki powietrznej i bezpieczników czuć ten sam zapach, który się pojawia na włączonym nawiewie. Dokładnie sprawdziłem te okolicy, ale nic niepokojącego nie znalazłem.

Jak ma ktoś pomysł co jeszcze można zrobić lub zna jakiś profesjonalny zakład zajmujący się klimatyzacjami to będę wdzięczny za pomoc.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja mam to samo... W piątek wymieniłem filtr + odgrzybiłem ozonem w zakładzie i nic to nie dało...

 

Może w tym tygodniu ściągne deske i zobacze co tam się dzieje, bo już mnie to wkurrrr szczerze mowiąc.

Opublikowano
Ja mam to samo... W piątek wymieniłem filtr + odgrzybiłem ozonem w zakładzie i nic to nie dało...

 

Może w tym tygodniu ściągne deske i zobacze co tam się dzieje, bo już mnie to wkurrrr szczerze mowiąc.

 

Spróbuj tak jak pisałem w pierwszym poście tak robią też w serwisie

http://tis.bmwcats.com/doc1100701/

 

Michał 330xd jak powyższe metody jak i płukanie nie pomogły to obawiam się że pomoże tylko wymiana parownika, a to są już koszty i w cholerę rozbierania.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się z wiem co powoduje ten "dziwny zapach".

Kupiłem jakiś czas temu taką o to piankę http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/72/05/05/2572050544 i spryskałem nią parownik dość konkretnie. Na hurtowni nie mieli nic innego, a mnie coś skusiło i kupiłem ten syf.

Zapach, który się pojawia na samym nawiewie jest taki jak zapach tej pianki tylko trochę mniej intensywny.

2 dni temu wyjąłem listwy ozdobne i WURTHEM spryskałem kanały wentylacyjne. Pod filtrem i przy dmuchawie od strony filtra też popryskałem.

"Dziwny zapach" jest już mniej wyczuwalny. Podejrzewam, że tak pianka gdzieś została w obudowie parownika.

Zamówiłem piankę CRC http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/84/57/04/2584570488 i spryskam nią parownik. Mam nadzieję, że pomoże.

A jak nie to jadę do kolegi Adam12345.

A jeżeli chodzi o wymianę parownika to bardziej od kosztów przeraża mnie to, że po wymontowaniu deski będzie wszystko trzeszczało.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Witam,

Polecam Kolegom preparat o nazwie "Frionett" - w wersji Activ lub mocniejszej Power.

Jest to preparat do profesjonalnego czyszczenia urządzeń klimatyzacyjnych i chłodniczych. Rozrabia się go z wodą i nanosi np. spryskiwaczem ciśnieniowym. Preparat ma działanie odtłuszczające. Można sobie dorobić rurkę do opryskiwacza lub pokombinować i wykorzystać np tą z Wurth'a.

Uprzedzam że nie jest to tani preparat ale jak ktoś ma znajomego co zajmuje się serwisowaniem klimatyzacji np. w biurach to może jakoś sobie załatwi.

Podczas czyszczenia klimatyzacji u mnie w biurze - jeden z Panów był tak uprzejmy że odlał mi trochę tego środka do butelki po wodzie.

Wczoraj wymieniałem nagrzewnicę i wymyłem wyczystko tym środkiem. Zero smrodku:)

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Dzieki Autorowi za poradnik.

Ostatnio wyczyscilem w ten sposob moj parownik.

Pozdrawiam!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
e90 - e91

1. Wymontować osłonę pod schowkiem.

2. Wymontować czujnik termometryczny.

3. Lekko wygiąć sondę. Czyszczenie odbywa się przez powstały otwór. Spryskiwać w kierunku jazdy!

O ile dobrze pamiętam to przez czujnik zaznaczony na zdjęciu

http://zapodaj.net/ceca84145bdf.jpg.html

Masz jakiś swój zakład lub robisz to po godzinach ? :D - może byc PW

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a czy w e90 po lifcie - 2009r - bedzie to tak samo wygladalo? bo tez nosze sie z zamiarem usuniecia smrodku.

 

 

nie czekalem na odpowiedz i .... wlasnie skonczylem rozbierac ;) jest dokladnie tak samo.

 

powiedz mi jeszcze jak daleko wsadziles reke,bo moja do malych raczej nie nalezy, mi udalo sie siegnac tylko-jakchs 3 cm tego parownika. I jeszcze jedna rzecz, jak ten parownik jest umiejscowiony w stosunku do jazdy,zebym wiedzial mniej wiecej w ktora strone psikac ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.