Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kiedy możemy mówić o przeładowaniu a kiedy o normalnym chwilowym overbooscie? Czyli kiedy myśleć o ingerencji w układu regulacji ciśnienia doladowania? 136km 320d
Opublikowano
Robiłem pomiar ciśnienia doładowania manometrem i przy ok 1.3 bar gwałtownie spada ciśnienie do 0.7 i tak trzyma chwilkę a potem rośnie do 0,9 bar. Kolejne przyspieszenie i znowu to samo. Czy to tryb awaryjny?
Opublikowano

przy trybie awaryjnym auto muli do zgaszenia silnika albo czasami pomaga odłączenie aku .... 1,3 to za dużo !!!!

a jak EGR u Ciebie ???? masz zaślepiony czy nie ???

zaworki sprawne ????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Chyba problem rozwiązany. Przeregulowałem sztangę gruszki. Najpierw przekręciłem nakrętki w strone gruszki ok 2mm i wtedy przeładowanie było notoryczne, dochodziło do 1.3bar i spadało do 0.7bar. Następnie przestawiłem nakrętki w strone turbiny ok 1.5mm od pozycji wyjściowej i turbina przestała przeładowywać. W tej chwili ciśnienie na niskich biegach (gdy jest mniej czasu na reakcjie cięgna) dochodzi do 1.1 bar i opada do 1.0 bar. Na wyższych przełożeniach wyraźnie widać że narastanie ciśnienia przed maksimum zwalnia i dochodzi do 1.0bar. Dziwne jest że gdy dochodziło do przeładowania komp nie wpadał w tryb awaryjny!? Jedynie gwałtownie zbijał ciśnienie.

 

Jeszcze mam takie przemyślenia: w naszych autach za zamknięcie ciśnienia prócz sprawnego zaworka odpowiada szczelne przyleganie do siebie łopatek turbiny w pozycji zamknietej. W końcu tu niema zaworu upustowego tyko kierownice.

Ale tu prosił bym bardziej wtajemniczonych o opinie czy faktycznie tak jest.

Opublikowano

Nie napisałeś mi że ciśnienie 1,3 osiągnąłeś po regulacji sztangi.

Poza tym nie jestem pewien czy to za dużo ponieważ ciśnienie w kolektorze dolotowym miałeś na poziomie 2,3 bara (oczywiście jak byłeś u mnie i rozumiem ze to było przed regulacją sztangi (odkręcaniem w stronę gruszki)) .

A co do zbijania ciśnienia powyżej 1,3 to jest to regulowane przez zmianę ciśnienia na elektrozaworze i wysterowanie sztangi.

 

Co do obecnego wyregulowania sztangi to trzeba by sprawdzić jakie masz teraz ciśnienie w kolektorze dolotowym, żeby się nie okazało że będziesz miał podwyższoną temperaturę spalin poprzez zbyt bogata mieszankę.

Opublikowano

Ciśnienie 1.3 bar osiągał motor przed regulacją sztangi tylko w specyficznych okolicznościach. Na przykład na I, II i sporadycznie na III biegu. Po pierwszej regulacji (nakrętki w stronę gruszki) przeładowanie było notoryczne, a po korekcie w drugą stronę nie przeładowuje.

 

Przeładowanie po tej pierwszej regulacji było bardziej ewidentne. Cisnienie spadało jak nożem uciął, nawet odczuwałem szarpnięcie silnika. Nie jestem pewien jeszcze jednej obserwacji, że przy tych błednych ustawieniach sztangi ciśnienie w kolektorze miałem nawet jak hamowałem silnikiem, a w tej chwili spada praktycznie do zera.

Opublikowano
Poza tym nie jestem pewien czy to za dużo ponieważ ciśnienie w kolektorze dolotowym miałeś na poziomie 2,3 bara (oczywiście jak byłeś u mnie i rozumiem ze to było przed regulacją sztangi (odkręcaniem w stronę gruszki))

 

Przed wizytą u Ciebie sztangi nie ruszałem.

Opublikowano
EGT rośnie gdy mieszanka jest zbyt uboga :wink:

 

 

Kurde TC jak zwykle masz rację.

Zasugerowałem się tym ze w czasie dopalania DPF sterownik zwiększa spalanie i temperatura spalin rośnie. I dlatego myślałem że przy bogatej mieszance temperatura wzrasta, ale doczytałem i teraz wiem że :

"Czy przy spalaniu ubogiej mieszanki wzrasta obciążenie cieplne silnika? Wzrasta, ponieważ w mieszance jest więcej tlenu. Dawniej były z tym problemy, m.in. dochodziło do wypalenia zaworów. "

Opublikowano

nie to że mam rację tylko tak po prostu jest .... :wink:

dlatego jest morderstwem dla silnika jak ktoś podniesie całą mapę turbo do góry auto jedzie lepiej ponieważ turbo więcej pompuje .... to tak jak z papierosami ludzie palą i żyją ... :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Z tego co zaobserwowałem u siebie to nie mam tych śrub na klucz 13 albo 10, chyba że są gdzieś indziej przynajmniej ja ich nie widzę. Czy jeżeli ich nie ma to wystarczy tylko tym sprzęgiełkiem kręcić?
Opublikowano
Artur najpierw sprawdź czy wartość rzeczywista narasta proporcjonalnie z żądaną przez ECU i wtedy podejmij decyzję o regulacji wodzika VTG. Bo tak to możesz narobić sobie niepotrzebnych problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.