Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam opony runflat 245/45/17 95Y GY eagle nct5. No i pojawilo sie wybrzuszenie. Tylko jest dosyc male i nie wiem czy sie tym przejmowac. I nie wiem, czy wczesniej tego nie zauwazylem i jezdzilem normalnie, czy po prostu pojawilo sie akurat dzisiaj. Dla jasnosci dodam, ze nie mam zadnych bledow na idrive. Szlag mnie trafia jak pomysle, ze musialbym wymieniac 2 opony na runflaty lub 4 na normalne opony. Jak wiadomo koszt nowych runflatow nie jest maly...

Tak czy siak, prosze o opinie czy mam sie tym przejmowac i wymienic opony na nowe, czy wybrzuszenie nie jest na tyle powazne/niebezpieczne? A moze kupic jedna uzywana opone z bieznikiem 6mm (mam taka mozliwosc)?

 

Zdjecia ponizej (wybrzuszenie jest przy literze N, na wysokosci 245)

 

http://img607.imageshack.us/img607/2042/20110712174948.jpg

http://img217.imageshack.us/img217/1079/20110712175006.jpg

http://img696.imageshack.us/img696/6513/20110712174954.jpg

http://img560.imageshack.us/img560/4818/20110712175012.jpg

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

To mój pierwszy post, więc witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

 

Jakiś czas temu miałem identyczne wybrzuszenie.Również na oponie GY runflat, tylko 245/40/18.

Uszkodzenia boczne są nienaprawialne i dość niebezpieczne.U mnie wybrzuszenie też było niewielkie, ale zdecydowałem się wymienić opony na nowe.

 

Teraz mam założone również opony typu runflat "Hankook S1 Evo", ale komfort jazdy w porównaniu do GY jest o niebo lepszy.

Zgadzam się z użytkownikiem Rufio, że te GY to chyba jakaś lipa.

Opublikowano

Dokładnie miałem taką samą przypadłość, rok temu po powrocie z poligonu czyt. (trasy krajowej podczas remontów) wyszedł guz z boku, a opony dopiero pierwszy sezon :/ również RF GoodYear NCT5. 245/40/18.

Żadnego błędu w idrivie, ani drgań na kierownicy itp. Ze względów bezpieczeństwa zmieniłem jak tylko udało mi się kupić nową parę, niestety tych samych GY.

Opona po zdjęciu z felgi wygląda jak nowa, nie ma guza, ale i tak nadaje się na śmietnik.

Pozdr!

Opublikowano
Rozumiem, że zmniejszenie ciśnienia w oponach z tyłu nic nie da? Skoro po zdjęciu opony z felgi ta przypadłość ustępuje...
Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

myśle, że albo wada fabryczna albo puściło opasanie opony najprawdopodobniej od uderzenia w dziure - uszkodzenie mechaniczne.

 

sam mam podobne w swoich kończących sie juz oponach, stało się to ok rok temu na wiosnę, przejeżdziłem cały zeszły sezon i połowe obecnego i wszystko ok, wybrzuszenie się nie powiększa, opona nie bije. ten sezon to będzie ostatni sezon moich opon bo bieżnik juz zbliza się do 2,5-3 mm.

 

ja jeżdze głównie po mieście + raz na jakiś czas niedługa trasa ale generalnie jeżdza dosć spokojnie, nie przekraczam 120-130 km/h więc przy takim jeżdzeniu zdecydowałem się zjeżdzic opony do końca.

 

Możesz je zostawić ale jeśli jeżdzisz dużo tras i czasem z predkościami 160 km/h i więcej to tu ryzyko już rośnie. Wybór należy do Ciebie. Szkoda, bo jeszcze 6 mm bieżnika to co najmniej 2 sezony

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

dzisiaj zauważyłem na swojej oponie identyczne wybrzuszenie.

Ponieważ są to zimówki, to z założenia nie szaleje, poza tym głównie stoje w korkach w mieście.

 

Niemniej jednak zastanawiam się na ile niebezpieczna jest taka usterka i czy można z nią jeździć ?

Czy fakt, że mam RunFlaty chroni mnie jakoś przed kompletnym rozerwaniem opony ?

 

Dziękuję !!

Piotr

Opublikowano

Witam

 

tez mialem na oponie letniej RF 245 40 18.zaczelo mi uchodzic powietrze przy kazdym dopompowaniu garb byl coraz wiekszy.Wymienilem wszystkie opony poniewaz byly z 2004 roku i troche zjezdzone.

Opublikowano
po dziurze miałem wieksze wybrzuszenie do czasu gdy sprzedawałem autko również w GY r17 tylko że od środka było nawet bardzo duże jeżdziłem przez pół roku nie wiedząc o tym aż na diagnostyce przy sprzedaży zauważyliśmy( ale komp wyczuół to chyba z dwa razy opisując że któreś koło punktuje, sprawdzałem je z zewnątrz,pompowałem i jeżdziłem). ja bym jakąś pojedynke poszukał dla świętego spokoju.
Opublikowano
Poki co bede obserwowal i do kwietnia sie jakos potelepie chyba. Na przyszla zime wymienie dla spokoju, ale na razie chyba oleje temat. Wyzerowalem czujniki
Opublikowano

Koledzy, mam jeszcze pytanie: gdybym zdecydowal sie zmienic ta opone na identyczna, ale nie runflat (znalazlem taka tania na allegro) to bedzie bardzo zle? Przypominam ze to na sezon zimowy, wiec zadncuch szalenstw ani tras nie planuje.

 

Dzieki!

P

Opublikowano

będzie bardzo źle

na osi muszą być identyczne opony.

Nie jeździj z taką oponą - ona ma teraz osłabione zbrojenie i jest znacznie bardziej podatna na uszkodzenie, co za tym idzie? może dojść do kolizji.

Ja bym kupił taką samą, używaną, ale bez uszkodzeń :cool2:

Opublikowano

jasna sprawa - przespałem sie z tematem (dosłownie, haha) i kupie RSC 7mm (moje obecne mają 6mm), rok młodszą.

Waham się jeszcze dwiema aukcjami - jedna opona ma łatę po gwoździu (podobno szczelna), a druga jest jak nówka, jest droższa i ma 8mm bieżnika (więc dużo więcej od równoległej na osi). Którą byś radził wybrać ?

Opublikowano

Też to przerabiałem. Było to skutkiem wpadnięcia w dziurę. Zrobiłem kilka zdjęć komórką (w nocy i w deszczu więc kiepsko wyszły), poprosiłem policję na miejsce zdarzenia do spisania protokołu, zakupiłem nową oponę na fakturę i wysłałem komplet do zarządcy drogi. Po miesiącu przekazem dostałem zwrot całej kwoty.

Wystarczy poszukać fajnej dziury.

Opublikowano

Wiesz, ja nie moge narzekac bo opony i tak dostałem gratis do felg ;)

Ktoś wie, czy załatana po gwoździu opona RSC będzie okay, czy ryzyko zbyt duże ?

Mam na nią dobrą cenę

Dzięki !

P

Opublikowano
Wiesz, ja nie moge narzekac bo opony i tak dostałem gratis do felg ;)

Ktoś wie, czy załatana po gwoździu opona RSC będzie okay, czy ryzyko zbyt duże ?

Mam na nią dobrą cenę

Dzięki !

P

Opona będzie jak najbardziej ok. pod warunkiem że uszkodzenie nie było na boku tylko na bieżniku.

Napewno nie jeżdzij z guzem, to bardzo niebezpieczne .

Moim zdaniem ogólnie RSC są w naszych warunkach do dupy ... U mnie po zmianie na zwykłe rewelacja :cool2:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
posiadam e60 trzy lata i 3 oponki już zmieniałem bo miałem guza na boku jedną continental i dwie dunlop winter sport m3. wszystkie run flat i powiem że strasznie są mało odporne na dziury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.