Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wiem ze nikt na forum nie jest wrozka. niestety w okresie swiateczno noworocznym nie mialem dostepu do komputera i jak sie uda to dzisiaj podlacze samochod, ale myslalem ze moze ktos na forum mial podobny problem i moze podsunie pomysl gdzie szukac przyczyny.

 

Dzisiaj byłem na kompie i oto jakie były błędy

https://www.dropbox.com/s/3u22x62wtrsl5b6/IMAG0679.jpg

 

z tego co sam zrozumiałem

1 błąd pojawił się pewnie jeszcze przed wymianą regulatora napięcia

2 błąd oznacza zapewne uszkodzony termostat

3-6 to błędy informujące o uszkodzonych cewkach

 

A czy ktoś może napisać co oznaczają następne?

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolego błędy te mogą występować z przyczyn takich jak;

-padnięta klema ibs

-poluzowany przewód prądowy gdziekolwiek dodatni lub ujemny itp,

ponieważ moduły pracują od 9 do 16volt w przeciwnym razie zostają wyłączone w celu zabezpieczenia przed spaleniem.

Proponuję sprawdzić instalację elektryczną.

Opublikowano

przewody pod maska jak i przy aku sprawdzone, nie zauwazylem zeby byly jakies luzne. co do klemy ibs to czy nie powinien sie pojawic sie blad o padnietej klemie po podlaczeniu do kompa? jak pisalem wczesniej u mnie problem dot nierownej pracy silnika po odpaleniu przy niskiej temperaturze zew. ale w serwisie bmw gdzie wczoraj podlaczyli samochod pod kompa powiedzieli ze przyczyna pewnie sa te padniete cewki. poza tym jedynie swiatelko w srodku przygasa i rozjasnia sie jak dodaje i puszczam pedal gazu. ludzie z padnieta klema pisza na forum ze problemow maja znacznie wiecej.

 

a ktory kabelek nalezy odlaczyc od klemy zeby zabaczyc czy cos sie zmienilo bo czytalem ze w ten sposob mozna sprawdzic czy to klema jest padnieta?

 

https://www.dropbox.com/s/q4lh0egj60xzgcd/klema.jpg

Opublikowano

hehe uzgodnijcie zeznania :) to ten co idzie do klemy czy niebieski?

 

po odlączeniu jakiego mam się spodziewać efektu? że wszystko będzie działało jak powinno?

Opublikowano

Wychodzi na to że ostatnim podejrzanym jest IBS. Kilka dni temu wymieniłem cewki które wyskoczyły na kompie, ale auto nadal od czasu do czasu po nocy pokazuje błąd silnika, falują obroty a wraz z nim swiatełko w środku i w drzwiach.Za drugim odpaleniem auta jest w miarę normalnie i błedu nie ma. Na dodatek dzisiaj wyskoczył błąd PDC i oczywiście po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu PDC znowu zaczęło działać. Nie skojarzyłem wcześniej ale jakiś czas temu pojawił mi się też błąd ABS potem kontroli trakcji które po ponownym odpaleniu już się nie pojawiały. Czytałem też na jednym z forów że uszkodzony IBS to także np słabe ogrzewanie szyby tylniej czy słaby nawiew... to tak jak u mnie :)

Odłącze tą niebieską wtyczkę od IBS i zobaczę czy błędy nadal będą się pojawiały, bo jak rozumiem nie powinny.

 

 

No i znowu nie trafiłem. Wczoraj wróciłem do domu koło 16, rano o godzinie 7 przy temperaturze -4 stopni po odpaleniu samochodu moje objawy znowu się pojawiły. Znowu kontrolka silnika, falowanie obrotów tak jak miał zaraz zgasnąć i komunikat "high engine loads may damage catalytic converter..."

 

Nie ma już pomysłu, a czytając inne fora nawet zagraniczne ludzie piszą że przyczyną mogą być"

 

- odmy

- przepustnica

- katalizator

- cewki (ostatnio wymieniłem te które wskazywał komputer)

- regulator napięcia (też wymieniony)

- ibs (ma teraz odpięty)

 

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz otóż po rozgrzaniu na silniku czuć delikatne wibracje....

Nie mam pomysłu co już może być przyczyną wiem że tak się dzieje jak samochód stoi około 14 godzin i gdy na dworzu jest zimno (temperatura odczuwalna poniżej 0) Po pracy czyli po 8 godzinach odpala normalnie.

 

Może macie jakieś pomysły?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Chyba jestem bliżej rozwiązania problemu. Wczoraj podłczyłem znowu pod komputer i jedyny błąd jaki się pojawia to czujnik temperatury cieczy chłodzącej czyli jak rozumiem termostat. Termostat został wymieniony ale problem z odpalaniem samochodu po dłuższym postoju w niskiej temperaturze jest nadal (szarpie, falują obroty, pojawia się i miga kontrolka silnika) a przy okazji błąd termostatu pojawia się po każdym podłączeniu do kompa.

 

W związku z tym mam pytanie, podobno są jakieś dwa czujniki temperatury w E60. Jeżeli to prawda to od jakiego należałoby zacząć wymianę?

 

Pomóżcie bo mnie krew już zalewa.

  • 1 rok później...
Opublikowano
... czujnik temperatury cieczy chłodzącej czyli jak rozumiem termostat ...

 

no to źle rozumiesz

termostat i czujnik to dwie różne rzeczy

 

pozdrawiam

Opublikowano
witam. problem podobny błąd kontroli trakcji, skrzynia układ kierowniczy, czasem pokazuje tez akumulator z wykrzyknikiem. byłem u mechanika- podłączył samochód do kompa i wyszło dużo błędów( 33) związanych z prądem- spadki napięcia itd. Ładownie przez alternator na kompie wyszło idealnie, pokasował błędy ale nie mógł skasować błędu-aktywnego układu kierowniczego i podejrzewa że może być gdzieś przetarty przewód od układu kierowniczego i to może być przyczyna tych przepięć a nie regulator napięcia. Tylko mnie niepokoi jedna rzecz, że to wszystko dzieje się rano jak samochód zimny, widać że np wycieraczki chodzą wolniej wyskakują błędy głównie skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Mechanik uważa, że to przepięcie na przewodzie od układu kierowniczego powoduje taki skok napięcia czy przepięcie, że na zegarach pokazuje brak ładowania. Co Wy sądzicie??
Opublikowano
... nie mógł skasować błędu-aktywnego układu kierowniczego ...

 

kasowanie błędów nic nie da, będą się pojawiały po przekręceniu stacyjki

trzeba odpalić auto i skręcić parę razy kierownicą na maksa w lewo i w prawo ( lub w prawow i w lewo )

po kilku odpaleniach kontrolka na desce powinna zgasnąć i wtedy można skutecznie skasować pamięć usterek

 

pozdrawiam

Opublikowano
Błąd AFS zawsze tak kasuje jak piszesz kolego poprzez skręcanie kierownicą. Chodzi o to, że na desce rozdzielczej nie ma błędu wyświetlonego( żółta kierownica) tylko błąd widać po podłączeniu do kompa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.