Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otóż do rzeczy :)

 

Nie działa mi czujnik ciśnienia na tylnej osi... z przodu wszystko ok, kontrolka się kiedyś zaświeciła.

A z tyłu tak w jednym jak i w drugim kole nic...

Jechałem sobie dziś rano trasą katowicka, nawet nie poczułem, że powietrze uszło... rant opony się starł, ogólnie opona do wymiany.

Opony z tyłu continental sport contact 2 nie RTF

Opony z przodu pirelli euforia RTF.

 

Może ta różnica opon na osiach ma jakieś znaczenie ?

 

Miał ktoś podobny przypadek ? gdzie szukać ?

Oczywiście komputer nie zgłasza żadnego problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie jest możliwe abyś nie poczuł braku powietrza w jednym tylnym kole w oponie bez RFT - chyba, że był to super niski profil, czyli felgi 19' lub więcej. W kołach nie ma czujników, - analizowane są prędkości obrotowe kół i jeżeli komputer zarejestruje różnicę wypisze komunikat. Wykluczam także awarię systemu bo miałbyś sygnalizację awarii ABS -u, a zapewne i kontroli trakcji. Przyczyna może być taka:

1. Wyłączony system kontroli ciśnienia - nie jestem pewny czy jest możliwa taka opcja, lub brak inicjalizacji systemu - ale wtedy byłby pewnie odpowiedni komunikat.

2. W obu kołach było mało powietrza, ale jedna opona była słabsza i ta uległa uszkodzeniu.

Podaj więcej szczegółów takich jak: rozmiar opon, ich zużycie, czy powietrze zeszło w czasie jazdy do zera, czy tylko trochę itp.

Opublikowano

Nic nie jest wylaczone, w przedniej osi dziala.

 

 

Zeszlona tyle, ze zdarlo troche bok opony, moze pozniej wrzuce zdjecia.

wleklem sie powoli w korku i nie czulem nic.

postawilem auto, poszedlem na pol godziny i zobaczylem ze nie ma powietrza.

mysle ze ma tu wplyw wysokosc opony... przod to 45 a tyl 50.

pojezdzilem troche za oponami dzisiaj bo musze kupic nowe i kupie 45.

zrobie test spuszczajac powietrze i sie okaze.

 

przod pirelli euforia 225/42/17' RSC

 

tyl sport contact 225/50/17 NIE RSC

Opublikowano

E90 to europejczyk 320i

 

BTW:

Bylem dzisiaj u gumiarza i polecil mi opony Viking protech 2, pierwsze slysze, naklejka na tym byla continentala i niby to continental robi.

chce kupic 4 nowe opony a jak nie to dwie euforie, zeby bylo wszystko cacy.

Opublikowano
nic ci nie da spuszczenie powietrza na postoju, komputer nie wykryje na postoju

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Kamilo jak spuszcze powietrze na postoju i sie przejade to zadziala ;)

Artuj jeszcze ich nie kupilem, wiekszosc na zamowienie...

sezon w pelni ciezko cos dostac, maja tylko jakies vikingi o ktorych nie slyszalem i nie wiem czy sa warte zakladania.

Do konca tygodnia musze sie uporac z oponami i z tym sprawdzaniem cisnienia...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź na oponeo.pl, opony.pl i innych hurtowniach internetowych. Dostawa kurierem z reguły po 2-3 dniach i płatne przy odbiorze.
Opublikowano

Juz sa zalozone :)

 

Problemem jest teraz to, ze zaswiecila sie kontrolka cisnienia w oponach i nic nie daje kalibracja w BC...

Opublikowano
Ale jak nic nie daje kalibracja, przeciez mozesz nawet skalibrowac opony na kapciu. Tam nie ma czujnika cisnienia, `system` zbiera dane z czujnikow ABS-u. Moze jakis czujnik ci padl?
Opublikowano

Juz wszystko ok, po prostu zle sie do tego zabralem :)

dzisiaj spuszcze z tylnego kola powietrze i sie przejade, moze zadziala.

Opublikowano
Ale jak nic nie daje kalibracja, przeciez mozesz nawet skalibrowac opony na kapciu. Tam nie ma czujnika cisnienia, `system` zbiera dane z czujnikow ABS-u. Moze jakis czujnik ci padl?

 

Skalibruj zatem system na kapciu a później dopompuj koło. Przy ponownej utracie ciśnienia nie zostaniesz najprawdopodobniej ostrzeżony. Wiem, bo z jednego koła uciekało mi powietrze (zaraz przed zimą). Co 2 dni musiałem dobić lekko powietrza i się tak właśnie bawiłem "co się stanie jeżeli". Opony ROF, były na wykończeniu więc poszły od razu na śmietnik po takich eksperymentach.

 

Kalibracja po każdym pompowaniu / zmianie kół i nie ma przebacz. Inaczej może się zdarzyć tak jak miał autor tematu. Problem z czujnikami ABS objawiałby się zbyt wczesną reakcją ABS (nawet na suchej prostej nawierzchni przy lekkim naciśnięciu hamulca) a po dłuższym dystansie komunikatem o awarii ABS/DSC.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

O to mi chodzilo:

 

...

Problemem jest teraz to, ze zaswiecila sie kontrolka cisnienia w oponach i nic nie daje kalibracja w BC...

 

Nawet jak skalibruje na kapciu to kontrolka powinna zgasnac. O tym o czym napisales, wiem, tez kiedys probowalem.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
jak ktos by chcial ja mam do sprzedania komplet nowych czujników do bmw ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.