Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem właśnie w trakcie załatwiana formalności zakupu e91 318d 143km z końca 2007r. o przebiegu 175 tys.

Mam pytanie dotyczące silnika. Mianowicie z silnika dobiega dziwny dźwięk - takie nieregularne grzechotanie. Pojechałem z nim do mechanika - ten twierdzi, że to pompa wody ale jakoś nie do końca jestem przekonany.

Czy może to być łańcuch rozrządu? Jeśli tak, to ile może kosztować jego wymiana?

Opublikowano
Witam. Bylo duzo o tym na forum. Mozliwe ze to rozrzad, a to sporo kosztuje. Kolega prmax mial duzo z tym do czynienia. Zobacz jego posty. Pozdr.
Opublikowano
Generalnie wszystkie silniki N47 chodza glosno na wolnych obrotach a koszt wymiany rozrzadu to ok 3000 częsci z robocizna . Rozrzad szelesci po dodaniu gazu od ok 1200 obr/min. Wystepuje też dziwny grzechot na wolnych obrotach ale to juz kola zembate i koło posrednie i łozyska igiełkowe wałkow balansujacych - niestety ASO uważa ze tak ma byc co moim zdaniem jest wadą konstrukcji tego silnika ktory jest montowany do dziś. Jazda z uszkodzonym (wadliwym) rozrzadem moze doprowadzic do urwania się łańcucha a wiem ze byly takie przypadki przy wiekszych przebiegach
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jeżeli zaraz po odpaleniu na zimnym nie grzechota ( rozumiem , że to taki jakby dźwiek obcierania się czegoś o coś ) , a po pełnym nagrzaniu też tego nie ma , to nie jest raczej problem z rozrządem , poza tym co Ci ten dźwiek tak naprawdę przeszkadza ? W końcu siedzisz w środku ;) Ja mam swoją 318d od prawie 3 lat i od samego początku wydaje taki dziwny dzwiek i nie wiem dokładnie co to, ale zrobiłem już nim ponad 50tys km i ani się nie nasila ani nic , w serwisie jak testowałem uzywki z PS to też tak miały a przebiegi były różne. Jeździj i się nie przejmuj a to że komuś coś tam wyskoczyło od tego niby rozrządu to tak samo jak powiedzieć , że padła od tego turbina albo co innego... URBAN LEGEND i tyle, gdyby to było naprawdę strasznie groźne to dawno już wszyscy mieli by to po cichutku wymienione na przeglądach lub głośna darmowa akcja serwisowa by z tym była

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Jeżeli zaraz po odpaleniu na zimnym nie grzechota ( rozumiem , że to taki jakby dźwiek obcierania się czegoś o coś ) , a po pełnym nagrzaniu też tego nie ma , to nie jest raczej problem z rozrządem , poza tym co Ci ten dźwiek tak naprawdę przeszkadza ?

 

Zagrzechotało dość wyraźnie zaraz po odpaleniu zimnego silnika z samego rana. Po nagrzaniu grzechocze lecz jedynie na biegu jałowym, powyżej tych obrotów tego nie słychać.

Opublikowano
Kupic i jezdzic - a jak padnie motor to drugi kupic te silniki nie sa drogie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Rozmawiając telefonicznie z ASO BMW mechanik zasugerował mi, że ten dźwięk może wydawać kończące się sprzęgło (a dokładniej tłumik drgań skrętnych). Czy spotkaliście się z takim przypadkiem aby sprzęgło tak grzechotało?
Opublikowano
Nie sugeruj się tym co ktoś powiedział ! To musi osluchac chociażby zwykły mechanik !
Opublikowano
Po stronie sprzęgła jedyny element tlumiacy to koło dwumasowe ! Nowe ok 3400 w ASO , zamiennik z IC to ok 2000 . Na allegro za kompletne sprzeglo ideał ok 20000km 1000zl do wyboru do koloru !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie po odpaleniu grzechotal napinacz z rolka, po wymianie cisza. Cos kolo 270 zl w aso czesci. Do tego wymienilem tez pasek od razu, polecam sprawdzenie tego.
Opublikowano
U mnie po odpaleniu grzechotal napinacz z rolka, po wymianie cisza. Cos kolo 270 zl w aso czesci. Do tego wymienilem tez pasek od razu, polecam sprawdzenie tego.

Mechanik zdjął pasek wieloklinowy i odpalił silnik - niestety dźwięk był nadal słyszalny..

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Znam ten odgłos !!! Wjedz na kanał lub podnośnik usłuszysz go glosniej z tyłu silnika - kolego na moje ucho to łancuszek - ciekawe w jakim stanie jest juz koło na wale przy takim przelocie.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
u mnie pracuje tak
i jest ok. konsultowałem to z mechanikiem i w ASO. A Twojego linku nie mogę otworzyć.

 

 

U mnie brzmi mniej więcej tak samo, któregos razu jak nie zapomne to wrzuce ten swój, kolego powyżej u Ciebie to straszliwie brzmi nawet przyodpalaniu , ogólnie to masakra :shock:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Napisze tak - rozrząd nie jedynym problemem odgłosów tego silnika . Łożyska i kola zębate na wałkach wyrównoważających tez czasem powodują dziwny odgłos tych silników.
Opublikowano
jest to niestety dźwięk z łańcucha rozrządu, znany serwisom przypadek opisany w systemie puma , w dwóch przypadkach; wały korbowe do daty produkcji 01/01/09 muszą równiez zostac wymienione i w tym przypadku zaleca się wymianę silnika, koszty roboty ze starym są wyższe. w drugim przypadku, z wałem z młodszej produkcji wystarczy wymienic koło zębate pompy paliwa, na wałku głowicy i na pompie oleju, plus 3 łańcuszki i szyny prowadzące, koła zębate i głównie prowadnice zostały zmodyfikowane i wykonane z innych materiałów, to jest główna wada - no i oczywiście zintegrowana z wałem korbowym dolna zębatka w wałach ze starszej produkcji :(
Opublikowano

Wiem, że pytanie jest trochę naiwne ale jak długo mogę jeździć takim uszkodzeniem?

Dodam, że samochód ma 176 tys. przebiegu.

Opublikowano
a więc... jak nauczysz się z tym życ to znam auto z tym problemem od 3 lat, obecnie ma 295 tys km i dźwięk się nie pogarsza a auto jeździ dobrze, właściciel narzeka na głośniejszą pracę z rana, ale to szybko przechodzi i pozostaje jak dawniej natężone, ale auto odpala i jeździ dobrze, to może też po trosze wynikac z ogólnego dużego przebiegu - fachowcy straszą, że w końcu przeskoczy na pompie paliwa i auto stanie ale mnie na chłopski rozum nie wydaje się możliwe, żeby to się stało, to nie jeden gumowy pasek tylko trzy łańcuchy...
Opublikowano
Na pompie wtryskowej nie przeskoczy tylko na wale korbowym - chyba nie widziałeś tej konstrukcji na żywo !!!! Łańcuch się urwie a nie przeskoczy !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.