Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kilka miesięcy temu zrobiłem chipa na 220 km i 500 nm. Po jakimś czasie zmieniłem filtr powietrza który jak się okazało był w stanie katastrofalnym (aż dziw ze silnik jechał). Auto dostało nowego tchnienia niestety okazało się że sprzęgło z nadmiaru mocy zaczęło ślizgać. Zaznaczam, ze sprzęgło i koło dwumasowe mam nowe i są prawidłowo ustawione (potwierdzona diagnoza w ceniony na forum warsztacie). No i powstał mały problem, bo nie można (jak mi powiedziano w zakładzie Radzikowskiego w Wwie) wzmocnić docisku w sprzegle do 530 d bo jest autoregulacja.

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły jak ten problem rozwiązać. Zaznaczam, że mocy nie zmniejsze, nic przecież nie przebije świadomości, ze mam teraz pewnie (jak się okazało po wymianie filtra powietrza) ok 230 km i 510 nm (ostrożnie szacując).

Konrad
Opublikowano
kolego a czy masz objawy slizgania sie sprzegla na wyzszych biegach, bo ja borykam sie z podobnym problemem tyle tylko ze jeszcze nie zmienialem kola wdumasowego, od kiedy mam podniesiona moc tez chyba do 230 KM i ok. 500 Nm zaczelo mi przepuszczac sprzeglo, jedni mechanicy twierdza ze nie ma mozliwosci zeby od takiej mocy przepuszczalo sprzeglo a inni twierdza ze przy zle napisanej mapie wtrysku krzywa momentu obrotowego zbyt gwaltownie idzie do gory w momencie zalaczenia turbiny i sprzeglo nie daje rady przeniesc tego momentu, dwumas mam w miare dobry(nic nie stuka i cichutko pracuje) ale na starej tarczy bylo widac wieksze zuzycie okladziny ciernej po zewnetrznej stronie tzn. od strony kola dwumasowego i po zewnetrznej srednicy tarczy bylo bardziej wyslizgane roznica prawie 1mm, zastanawiam sie czy wymienic kolo dwumasowe czy zdjac chipa
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
Chyba najlepszym rozwiazaniem byloby zalozenie kompletnego sprzegla od e60 530d o mocy 218/231 km
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Chyba najlepszym rozwiazaniem byloby zalozenie kompletnego sprzegla od e60 530d o mocy 218/231 km

Koledzy ja w temacie nie pomoge za dużo ,ale powiem tak że z BMW X5 2004/05r -3.0d ASB jest GM 390,a w manualu normalna jak w 5er.Wiem też ze sprzęgło X5,przy tym samym silniku i skrzyni ma jakieś wzmacniane.--tyle ode mnie,uswiadomił mnie szwag przed chwilą.Moze taki myk zastosować i nie będzie tak podatne na poślizg. :wink:

Opublikowano

Wiem na razie tyle, że w e46 330d jest takie samo sprzęgło ale ma mocniejszy docisk. W dobrym zakładzie powiedzieli mi ze powinno być ok.

 

Z drugiej strony mam pytanie, czy to że sprzęgło z e60 218 KM podejdzie to to jest potwierdzona wiadomość czy tylko przypuszczenie, ?

Konrad
Opublikowano
Na racingforum czytalem ze podchodzi bez zadnego problemu
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
ja wiem ze podejdzie od E60 i od X5 bo jest takie same jak u nas ale wcale nie jest ono wzmacniane, bede wymienial niebawem kolo zamachowe, a jesli to nie pomoze to chipsy pojda do kosza
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano

Ja wiem na pewno, że od 330 D ma mocniejszy docisk (reszta podobno taka sama).

 

Co do e60 to specjalistą nie jestem, ale skoro e60 ma większą moc i moment to (tak mi wydaje) sprzęgło powinno więcej znieść. e60 miało 218 KM I 231 KM I 500 NM. Na logikę to to sprzęgło powinno być mocniejsze.

Konrad
Opublikowano

tu nie chodzi o wysokosc mocy i momentu tylko o rownomiernosc ich wzrostu, na wykresie z hamowni powinno byc plynne wzrastanie mocy i momentu, a przy zle napisanym programie wtrysku moze byc tak ze najwiekszy moment wystepuje w momencie zalaczenia turbiny tak od 2 do 2,3 tys obr. i pozniej spada, nie jestem specem w tej dziedzinie ale u mnie poslizg nastepuje wlasnie w tym zakresie obrotow wiec stad moje przypuszczenia, a wracajac do docisku to znalazlem cos takiego

http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-dociskowa-sprzegla,bmw,5-touring-e39-1997-01-2004-05,530-d-193km,16-1892-15268-100052-0-294-883082001243.html

GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
dzwoniłem, to jest docisk od sprzęgła sachs performance, cena za sam docisk ok. 2000 zł niestety. Nie udzielono mi tez informacji czy to jest część sprzęgła sachs performance (w sensie czy wszystko musi być sachs performance aby działać) i czy będzie ten docisk współpracował z seryjnym sprzęgłem.
Konrad
Opublikowano
Wiem na razie tyle, że w e46 330d jest takie samo sprzęgło ale ma mocniejszy docisk. W dobrym zakładzie powiedzieli mi ze powinno być ok.

 

Z drugiej strony mam pytanie, czy to że sprzęgło z e60 218 KM podejdzie to to jest potwierdzona wiadomość czy tylko przypuszczenie, ?

 

na racingforum napewno pisali, że sprzęgło z 5er 218KM podchodzi p&p ale do 330d e46 204KM

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

 

na racingforum napewno pisali, że sprzęgło z 5er 218KM podchodzi p&p ale do 330d e46 204KM

Ciekawe jak ma się sprawa ze wstawieniem sprzęgła od e60 530d 218km do e39 530d 193km :?:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

 

na racingforum napewno pisali, że sprzęgło z 5er 218KM podchodzi p&p ale do 330d e46 204KM

Ciekawe jak ma się sprawa ze wstawieniem sprzęgła od e60 530d 218km do e39 530d 193km :?:

Ja takie wlasnie zalozylem do siebie, jest identyczne jak w e39 193KM i nic nie pomoglo

GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
hm to już nie wiem co robić, pytanie czy sprzęgło do e60 218 km jest identyczne jak z tym od e39 (tzn już wiemy, że podejdzie) ale czy docisk jest identyczny, bo do e46 330d docisk jest mocniejszy.
Konrad
Opublikowano
ten komplet(tarcza, docisk i lozysko) co zakladalem u siebie nadaje sie tez do e46 330d, bynajmniej tak twierdzi producent, a malo tego to tez jest taki sam jak w 540i, 740i, oraz niektorych X5, mysle ze u ciebie nie lezy wina w docisku sprzegla, tylko calkiem mozliwe ze masz tak jak ja krzywo wytarta bieznie na kole dwumasowym, najlepiej wyciagnij tarcze i dobrze ja zbadaj czy rowno sie wyciera, a dwumas daj do sprawdzenia biezni, ja bede wymienial dwumas w sobote i dam ci znac jakie beda tego efekty, wstrzymaj sie te pare dni, bo u siebie wiem juz ze bieznia krzywo sie wytarla, jezeli mi to nie pomoze to niestety bede musial zrezygnowac z tej zwiekszonej mocy, troche mi szkoda ale wszystko juz wymienilem co bylo zwiazane ze sprzeglem, a autka na pewno nie zmienie
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano

Witam, ja mam sprzęgło nowe i dwumas po 30 tys km, miałem dwumas rozbierany i było (chyba) ok. Rozmawiałem z człowiekiem który robił mi chipa i jestem umówiony na korektę w sierpniu. Wykres rzeczywiście u mie idzie ostro w górę przy 2300 obr, moze to jest przyzcyna. Rozmawiałem tak w ogóle z gościem od czipa i mówił, że te nasze sprzęgła powinny wytrzymać nawet 550-570 nm, więc rzeczywiście może to być kwestia przebiegu krzywej.

 

Sprzęgło zapewne i tak zmienie na mocniejsze z e60 lub e46, a nuż mi to pozwoli zachować większą moc i moment.

 

Czekam na info, myślę, że temat tu poruszany zainteresuje więcej osób.

 

pozdr

Konrad
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Mam do wymiany sprzęgło, oznak dwu-masy nie mam. Mam podniesiona moc do 240 hp i 600nm, przejeździłem na tym spokojnie 2 lata :) Wpadłem na pomysł ze jeśli mam do wymiany sprzęgło to dlaczego nie zastosować od e60 530d? teoretycznie powinno być mocniejsze i powinno pasować, czy ktoś z was może to potwierdzić? Nie chciałbym znaleźć się w sytuacji gdzie kupie sprzęgło kompletne od e60, a mechanik powie ze nie pasuje...

Opublikowano
wymienilem wczoraj kolo dwumasowe i nareszcie przestalo mi sie slizgac sprzeglo, co do sprzegla od e60 to jest takie same jak w e39, bynajmniej tak twierdza w sklepie po nr. seryjnym wychodzi ze nadaje sie i do e39, e60, x5 i kilka jeszcze silnikow benzynowych ma ten sam rodzaj sprzegla, u mnie tez nie bylo objaw grzechotania dwumasy ale mialem krzywo wytarta bieznie na kole dwumasowym i to byla przyczyna poslizgow sprzegla, moje 530d ma silnik wzmocniony na ok 500 Nm i 230 KM, dwumas LUK kosztowal mnie po znajomosci 1600zl. a normalnie dla przecietnego klienta kosztuje 2100zl.
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano

Ale masz dwumas od e60? Bo te od e60 stoją drożej i pytanie czy sa ze sobą zamienne.

Bo ja do swojej 530d placiłem za dwumas LUK-a jakos 1350zł w hurtowni Mareks (Modlnica-Kraków)...

Opublikowano
czy moj dwumas jest taki sam jak w e60 tego nie wiem, wiem ze sprzeglo mam takie same
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano

dzięki za odpowiedz :) Czyli sprzęgło w e39 niczym się nie rożni od e60? te od e60 nie jest wcale mocniejsze?

Mam nadzieje ze u mnie nie będzie potrzeby wymiany dwumasy bo typowych dla niej objawów nie mam ,ale to dopiero wyjdzie po wymianie sprzęgła. Objawy na początku zaczęły się gdy jechałem na 4 biegu przy ok. 80km/h i wcisnąłem gaz do końca wtedy obroty szły, a dopiero później prędkość rosła, obecnie gdy zmienię bieg z 2 na 3 i mocniej wcisnę gaz od razu obroty lecą, a auto zaczyna iść pod koniec, dosłownie zachowuje się jak automat, opóźniona reakcja na gaz.

 

dwumas od e60 tez będzie pasować jakby co?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.