Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W kwestii bezpieczenstwa naszych piatek:

Kilka dni temu mialem powazny wypadek - uderzylem czolowo w bok samochodu przejezdzajacego przedemna (wymuszenie tamtego kierowcy).

Nie bede sie rozpisywal, bo nie o to chodzi - chcialem tylko powiedziec, ze policja i pogotowie wspolnie stwierdzilo, ze wiekszosc takich wypadkow konczy sie smiertelnie. Bardzo byli zdziwieni, ze mi zupelnie nic sie nie stalo, a na miejsce sciagnieto dwa wozy strazackie, 4 karetki i pelno policji.

Zadzialaly napinacze pasow, poduszki, strefy zgniotu itp.

 

To tak, gdyby ktos sie zastanawial, czy warto zaplacic za jakosc samochodu :)

Nie wiem czy nie zyje i nie ciesze sie zdrowiem dzieki temu, ze jechalem piatka a nie jakims starym gratem...

Opublikowano

No to chłopie dostałeś drugą szansę. nie zmarnuj jej.

Ja 6 lat temu miałem bardzo poważny wypadek moją starą E30, pękła mi opona i zaczęło mnie obracać, zatrzymałem się na słupie. Słup wszedł na metr na wysokości grodzi od strony pasażera. Ja wyszedłem z złamanym nosem (niezapięte pasy) i odrapaniami. Przeżyłem tylko dzięki temu ze auto było bardzo twarde i energia miała się gdzie pochłonąć.

Opublikowano
Życzę szybkiego zapomnienia o sprawie i fajnego nowego auta. A tymczasem można sobie w ucho włożyć testy zderzeniowe NCAP LINK itp. Gdzie pokazują, że nasze autka są gorsze od Laguny, Meganki, Forda Focusa i tym podobnym, w których pewnie nie chciałbyś siedzieć podczas tego zdarzenia? Nie zamienię na mniejsze i cały czas mam wyrzuty sumienia, że żona jeździ Lancią Y :(
Opublikowano
a da sie zalozyc fotelik jezeli nie ma isofix? wiem, ze mozna jakos podpinac pod pas bezpieczenstwa, ale to chyba nie jest do konca bezpieczne?
Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano
a da sie zalozyc fotelik jezeli nie ma isofix? wiem, ze mozna jakos podpinac pod pas bezpieczenstwa, ale to chyba nie jest do konca bezpieczne?

 

A co to za pytanie w tym temacie? Tak trochę ni z gruchy ni z gruchy :)

 

Można, zwykle zapina się pasem. ISOFIX to pomysł ostatnich czasów. Dobry fotelik bez ISOFIXa też jest bardzo bezpieczny.

Opublikowano
a da sie zalozyc fotelik jezeli nie ma isofix? wiem, ze mozna jakos podpinac pod pas bezpieczenstwa, ale to chyba nie jest do konca bezpieczne?

 

A co to za pytanie w tym temacie? Tak trochę ni z gruchy ni z gruchy :)

 

Można, zwykle zapina się pasem. ISOFIX to pomysł ostatnich czasów. Dobry fotelik bez ISOFIXa też jest bardzo bezpieczny.

 

dopiero teraz do mnie to dotarlo... Przepraszam, ale przegladalem kilka watkow otwartych w zakladkach i jakos tak przez pomylke zamiast w temacie odn fotelikow odpisalem w tym.. nie pytaj dlaczego ;-)

 

ale dzieki za odpowiedz!

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano
To tak, gdyby ktos sie zastanawial, czy warto zaplacic za jakosc samochodu :)

Nie wiem czy nie zyje i nie ciesze sie zdrowiem dzieki temu, ze jechalem piatka a nie jakims starym gratem...

 

Masz może jakieś zdjęcia twojego samochodu po zdarzeniu?

 

A w kwesti bezpieczeństwa dzisiejszych BMW. Kiedyś widziałem w tvn turbo wypadek z udziałem E65. Zderzyła się dwukrotnie, pasażerowie pierwszego napotkanego samochodu (cinquecento) zgineli na miejscu, pasazerowie drugiego z ciezkimi obrazeniami. A rodzinka z e65 bez zadnych obrazeń

Opublikowano

Można, zwykle zapina się pasem. ISOFIX to pomysł ostatnich czasów. Dobry fotelik bez ISOFIXa też jest bardzo bezpieczny.

 

Niestety te bez iso wypadają dużo słabiej przy zderzeniach bocznych

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To tak, gdyby ktos sie zastanawial, czy warto zaplacic za jakosc samochodu :)

Nie wiem czy nie zyje i nie ciesze sie zdrowiem dzieki temu, ze jechalem piatka a nie jakims starym gratem...

 

Masz może jakieś zdjęcia twojego samochodu po zdarzeniu?

 

A w kwesti bezpieczeństwa dzisiejszych BMW. Kiedyś widziałem w tvn turbo wypadek z udziałem E65. Zderzyła się dwukrotnie, pasażerowie pierwszego napotkanego samochodu (cinquecento) zgineli na miejscu, pasazerowie drugiego z ciezkimi obrazeniami. A rodzinka z e65 bez zadnych obrazeń

tez to ogladałem

Opublikowano

Można, zwykle zapina się pasem. ISOFIX to pomysł ostatnich czasów. Dobry fotelik bez ISOFIXa też jest bardzo bezpieczny.

 

Niestety te bez iso wypadają dużo słabiej przy zderzeniach bocznych

 

A to na pewno :) Tylko kolega chyba ma problem, że nie ma wcali ISO w swoim aucie i wtedy może spokojnie zastosować zwykły tylko DOBREJ FIRMY!! I będzie niemal tak samo bezpieczny jak ten z ISO. Na pewno w bocznych ten z ISO będzie lepszy, bo jest jakby "sztywno" przymocowany do auta a nie lata. Ale jak zapnie się bardzo mocno pasem zwykły fotelik, to też wydaje się stabilny.

Opublikowano

domyslam sie, ze ten z iso bezpieczniejszy/lepszy - ale problem w tym, ze nie mam mocowan, takze jedyny jaki wchodzi w gre to ten z mocowaniami przy pasach - niestety. Kupilem auto rodzinne i nie zwrocilem uwagi czy ma isofix, a dziecko juz w drodze... No coz, trzeba bedzie obejsc sie bez tego i zakupic jakis lepszy fotelik z porzadnymi mocowaniami. Slyszalem dobre opinie o Recaro, widzialem tez te seryjne bmw w podobnej cenie co Recaro. Linki ponizej

 

PS - czy Moderator moglby przeniesc posty odn fotelikow do odpowiedniego tematu, prosze? Sorry za offtop.

 

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-Baby-Child-Kid-Car-Seat-Black-Anthracite-I-II-/170651550275?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bba00243

 

http://cgi.ebay.co.uk/RECARO-Baby-Seat-Young-Sport-Asphalt-Grey-/220737084378?pt=UK_Baby_CarSeats_EH&hash=item3364f49bda

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

Dziwię się że nie masz ISOFIX'a a wiem że E60 miało te mocowania w standardzie !! Zresztą jest dyrektywa która mówi że auto wyprodukowane po 2004 powinno być wyposażone w te mocowania w standardzie (nie dotyczy pojazdów których konstrukcja jest sprzed 2004 roku). W "starszych" autach X5 miało w standardzie (nawet z 2000 roku) "siódemka" E65, Mercedes S i ML (roczniki od 2000), E46 po FL a E60 miało od początku (wszystkie broszury z fotelików o tym śpiewają)

Poszperaj dobrze w tylnej kanapie - jeśli masz materiałowa tapicerkę mocowania są ukryte między siedziskiem a oparciem (musisz włożyć rękę w "szparę" ;) )

Jeśli skóra powinny być po dwie zaślepki na miejscu 2 i 4 (tylna kanapa) odczepia się je i voilla ;)

 

A co do fotelika - mój junior jeździ tylko w RECARO - ma już 4 lata i to jest jego trzeci fotelik z tej firmy. Polecam są dość bezpieczne w testach- wygodne - praktyczne (np możliwość pochylenia oparcia by dziecko spało w pozycji półleżącej lub w obecnej wersji MONZA są głośniki wbudowane w osłonę głowy które subtelnie grają i można je podpiąć do telefonu ipoda. ..., do tego pompowane poduszki i takie tam ;) ). W dodatku wykonane są solidnie a tapicerka nawet po kilku praniach (różnie bywa ) wygląda jak nówka. I mam to przećwiczone u siebie. Polecam z czystym sumieniem przyszłym rodzicom ;) . Jeszcze jedna sugestia... odkąd mam na pokładzie brzdąca całkowicie zmienił mi się sposób jazdy - chociaż nieraz słyszę z tyłu "tata - depnij i wyprzedź to pierdzikółko"

 

EDIT:

Jeśli mogę coś zasugerować - oglądnij najpierw foteliki na żywo i porównaj materiały tapicerki - są dwa różne - i jak dobrze pamiętam ten który daleś w linku jest taki bardziej "sztuczny" . ja mam mikrofibrę http://cgi.ebay.co.uk/Recaro-MONZA-SEATFIX-Booster-Black-Silver-FREE-Shades-/280592687870?pt=UK_Baby_CarSeats_EH&hash=item4154a0a2fe a tu masz producenta http://www.recaro-cs.com/en/products/child-seats/ece-group-iiiii/recaro-monza-seatfix.html#c110598

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Dziekuje za wskazowke!

Okazalo sie, ze mam mocowania isofix. Po prostu zasugerowalem sie tym, ze skoro mam skorzana tapicerke, to powinny byc klapki w oparciu. A ich nie ma, stad wnioski same sie nasunely - brak isofix. Dziwne, ze mam je miedzy siedziskiem a oparciem. Samochod jest z 09/2004. Chyba, ze jest to jakas inna metalowa czesc w ksztalcie litery U, ktora nie jest isofixem :mad2: heh...

Tak, czy siak - dzieki serdeczne na naprowadzenie mnie na wlasciwy trop. Decyzja zapadla na Recaro, ale na poczatek musze kupic gondole ustawiona tylem do kierunku jazdy, zamiast fotelika, nieprawdaz?

 

http://cgi.ebay.co.uk/RECARO-Young-Profi-Plus-Child-Car-Seat-Isofix-base-/350425124509?pt=UK_Baby_CarSeats_EH&hash=item5196f70e9d

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

;) dobrze że się znalazło - powinny być po dwa mocowania w kształcie " U " na każdej ze stron (stalowe).

http://img219.imageshack.us/img219/4366/27486807ej3.jpg

 

Jak już będziesz je miał ;) to sugeruję następującą kolejność zakupów:

1. Baza / podstawa do mocowania fotelika (w twoim przypadku na początek NOSIDEŁKA ;) a nie gondoli - ta jest do wózka ) http://www.recaro-cs.com/en/products/child-seats/isofix-base.html

2. Podkładka na siedzenie żeby skóry nie zmasakrowało ani nie wygniotło(fotelik z noworodkiem to jakieś 15 kg + baza i ciągle rośnie) http://www.recaro-cs.com/uploads/pics/3400.20900.00_09.jpg

3. Wspomniane nosidełko które przesłałeś w linku (czyli pierwszy "fotelik" dziecka)

4. Następny etap jak już dzieciak będzie swobodnie siedział (9miesięcy do 1 roku) http://www.recaro-cs.com/en/products/child-seats/ece-group-i/recaro-young-expert-plus.html w tym przypadku wykorzystujesz JUŻ zakupioną bazę i nadal ją eksploatujesz.

5. Kolejne zakupy w wieku około 2-3 lat (w zależności od wzrostu dziecka) http://www.recaro-cs.com/en/products/child-seats/ece-group-iiiii/recaro-monza-seatfix.html tutaj już się zapina dziecko pasami z samochodu a nie wbudowanymi. Baza już jest niepotrzebna gdyż fotelik ma swoje mocowania.

 

Można jeszcze zrobić inny patent i kupić zamiast punktu 4 i 5 fotelik http://www.recaro-cs.com/en/products/child-seats/ece-group-iiiiii.html który jest "uniwersalny". Wg mnie zaleta jest jedna TYLKO - płacisz raz. Ale zdecydowanie wad jest więcej z doświadczenia znajomego ktory go kupił. Nie ma mocowania ISOFIX, fotelik jest pancerny, ciężki, problematyczny, trzeba zdejmować wkładki aby dopasować dzieciaka, dziecku nie jest specjalnie wygodnie w tym, kombinacje z pasami bezpieczeństwa i mocowaniem go do siedzenia aby nie latał. ja uważam że jak coś jest do wszystkiego to naprawdę jest do niczego i dlatego ja wolałem wydać nieco więcej i kupić coś co będzie spełniało swoje zadanie.

 

EDIT:

Jest jeszcze jedna zaleta fotelików markowych a przede wszystkim Recaro :) . Po zakończeniu użytkowania wystawiasz go na Allegro i sprzedajesz praktycznie od ręki otrzymując zwrot na poziomie ca. 50-70% wartości (zależy jaki fotelik) co w konsekwencji oznacza że wydatki masz na poziomie Chińskiego chłamu no-name, któremu bym nie zaufał. Foteliki Recaro są solidne więc spokojnie kolejnemu dziecku posłużą.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Czy ten konfigurator z którego wziąłeś obrazek z tylna kanapą jest jeszcze gdzieś dostępny ?

 

A tak na marginesie, jeśli chodzi o foteliki to warto zainteresować się także fotelikami BRITAX RÖMER, od okupują najwyższe miejsca w rankingach bezpieczeństwa

Opublikowano

Dzieki za szczegolowy opis :cool2: Rzeczywiscie lepiej kupic 2 oddzielne foteliki, jak napisales, niz jeden uniwersalny. Wyjdzie nieco drozej, ale jakosc/komfort bedzie bez porownania. Mata tez sie oczywiscie przyda - super sprawa, jak sie nie chce porysowac tapicerki.

 

Odnosnie isofix, to u mnie wyglada to jak na zdjeciu zalaczonym ponizej - mam skorzana tapicerke, ale nie mam klapek. Jedynie stalowe zaczepy miedzy siedziskiem a oparciem - po 2 uchwyty z kazdej strony. Nie wiem, czy tak powinno byc - niby po rozkodowaniu vin tapicerka sie zgadza, takze siedzenie nie byly zamieniane z materialowych na skorzane. Tylko dziwne, ze nie ma tych klapek w oparciach. No, ale najwazniejsze ze jest isofix :cool2:

 

Jeszcze raz dzieki za liste zakupow - skopiowalem sobie ja do telefonu heh :wink:

 

PS. Gondole oczywiscie pomylilem z nosidelkiem, moj blad.

 

a tu zdjecie mojego siedzenia:

http://img577.imageshack.us/img577/2928/62340977.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

A jeszcze odn fotelikow BRITAX RÖMER to niestety nie ma takiego wyboru miedzy nimi - jezeli mowimy o kolorze/doposazeniu typu wbudowane glosniczki, czy podlokietniki itp.. Czytalem, ze sa w czolowce jezeli chodzi o bezpieczenstwo, ale maly wybor miedzy modelami nieco odstrasza. Sa one dosyc popularne w USA (spory wachlarz modeli), ale w UK tak sobie...

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

CDXA - zaczerpnąłem obrazek z google.pl :)

 

2chap - ciesze się że lista zakupów się przydała. jeśli chodzi o Romera znajomy ma i nawet sobie go chwali. Mnie przekonało Recaro do siebie - własnie designem i szeroką paleta kolorów i możliwości. Natomiast u mnie mocowania (E60) wyglądają jak niżej na zdjęciach. I tak się spotykałem we wszystkich e60 które mają skórzana tapicerkę. Materiałówki miały tak jak ty - schowane pomiędzy oparcie a siedzisko. Może to wynika z tego czy oparcia są dzielone i składane ?? Tak mi wpadło do głowy teraz

 

http://img40.imageshack.us/img40/1701/10072011169.jpg

http://img839.imageshack.us/img839/3161/10072011168.jpg

http://img232.imageshack.us/img232/3050/10072011167.jpg

 

Sorry za jakość zdjęć - robione telefonem.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Jam mam opcję 465 "system załadunkowy", czyli m.in. dzielone i składane oparcie tylnej kanapy, tapicerkę skórzaną i mam plastkiowe zaślepki do ISOFIX.

P.S. Może by zmienić tytuł wątku? :wink:

Opublikowano

Prosilem Moda o przeniesienie postow do tematu o fotelikach, ale chyba tu za często nie zagląda.

 

Odnośnie kanapy, to mam dzielona, ale nie składa się. Nawet nie wiedziałem, ze można ja złożyć w wersji sedan... Nurtuje mnie ten brak zaslepek. Wiem, ze to drobnostka, ale jednak coś oznacza. Czy jestem jedynym właścicielem e60 ze skorzanymi fotelami, bez zaslepek? Nie może być...

 

Tak czy siak, dziękuję wszystkim za cenne wskazówki dotyczące wyboru fotelika dla dziecka.

 

Pozdrawiam!

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano
Panowie a jak jest w e60 z air bag kierowcy?chodzi mi czy jak mam nie zapiete pasy tez wystrzeli mi poduszka w kierownicy?w ktorym miejscu z przodu sa czujniki zgniotu czy jak to sie fachowo nazywa?
Opublikowano

Mam ochotę Ci odpisać, że nie wystrzeli, tylko wysunie się nóż do filetowania, ale napiszę uczciwie, że wystrzeli, w odróżnieniu do poduszki pasażera, która w większości aut nie strzela jak nie ma tam pasażera...

 

PASY SĄ DO ZAPINANIA A NIE KOMBINOWANIA!!

Opublikowano
Odnośnie kanapy, to mam dzielona, ale nie składa się. Nawet nie wiedziałem, ze można ja złożyć w wersji sedan...

Siedzisko tynej kanapy nie składa się. Napisałem o składanym oparciu tylnej kanapy.

 

Odnośnie fotelika, to mi osobiście najbardziej przypadł do gustu Concord Transformer XT (ISOFIX oczywiście) i w takim wożę swoją córę. Polecam przyjrzeć się temu modelowi - wydaje się, że jest to najbardziej zaawansowany technicznie fotelik na rynku. Skorupa wydaje się najsolidniejsza z całej stawki, poza tym wraz z regulacją wysokości zmienia się również szerokość fotelika. Wpominany Recaro również sprawia na żywo bardzo pozytywne wrażenie, ale w testach wypada wyraźnie gorzej (3 gwiazdki) od np. Concorda czy Romera (4 gwiazdki), a przecież to właśnie bezpieczeństwo jest najważniejsze. BTW - 5 gwiazdek nie ma żaden fotelik w tej grupie.

Opublikowano
Prosilem Moda o przeniesienie postow do tematu o fotelikach, ale chyba tu za często nie zagląda.

 

Odnośnie kanapy, to mam dzielona, ale nie składa się. Nawet nie wiedziałem, ze można ja złożyć w wersji sedan... Nurtuje mnie ten brak zaslepek. Wiem, ze to drobnostka, ale jednak coś oznacza. Czy jestem jedynym właścicielem e60 ze skorzanymi fotelami, bez zaslepek? Nie może być...

 

Tak czy siak, dziękuję wszystkim za cenne wskazówki dotyczące wyboru fotelika dla dziecka.

 

Pozdrawiam!

 

Nie tylko Ty tak masz:) Nie wiem jak będzie wyglądało zaczepienie fotelika bez tych zaślepek czy tam się skóra nie po przeciera...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.