Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanko, otóż w swoim autku przeczyszczono mi filtry od turbiny i zmieniłem też przewody podciśnieniowe i teraz auto dużo lepiej "idzie"

Ale po wyskoczeniu na obwodnice i przejechaniu 5-10km na maxa ze tak powiem 3-4-5 i obroty wysoko 180-220 nagle odcięcie i komunikat ze silnik za gorący, i wtedy potrafi spod korka wywalic troche plynu chlodzacego Przy jezdzie do 160 czy plynnej jest ok!....ktod podpowiedzial mi ze termostat sie nie do konca otwiera, czyzby? a moze jest jakas inna przyczyna?

mam przebieg 205tys

tigra12
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po pierwsze bym sprawdzil temp silnika w ukrytym menu, a potem poziom plynu na zimnym silniku
Opublikowano
Poziom na pewno jest ok, tylko jak się zagrzeje to wywala pod ciśnieniem spod korka wiec jak ostygnie muszę dolać ,ale sytuacja się powtarza...
tigra12
Opublikowano
Kolego mam pytanie, gdzie znajduje się ten filterek od turbo? Słyszałem, że czyści się jakieś sitko, ale nie wiem gdzie go szukać?
Opublikowano
Kolego mam pytanie, gdzie znajduje się ten filterek od turbo? Słyszałem, że czyści się jakieś sitko, ale nie wiem gdzie go szukać?

 

To jest elektrozawór, powinieneś mieć go od strony kielicha pasażera z dwoma wężykami i jedna wtyczką.

 

Co do przegrzewania się to w szoku jestem diesle lubią wyższe temperatury ale żeby go tak zagotować szybko !!!

Posprawdzaj te temperatury w ukrytym menu w liczniku.

Jeśli termostat jest padnięty to z reguły chłodzi bardziej niż powinien. Kiedy wymieniałeś płyn ? może masz zarypana szlamem chłodnice i nie wydala już tak jak powinna?

Sprawdź tez wentylatory - włącz klimę i zobacz czy się wentylator kręci.

Opublikowano
Poziom na pewno jest ok, tylko jak się zagrzeje to wywala pod ciśnieniem spod korka wiec jak ostygnie muszę dolać ,ale sytuacja się powtarza...

 

A może poprostu któryś z gumowych węży jest gdzieś pekniety? Kiedy ciśnienie w układzie jest niskie wszystko jest ok, ale po przekroczeniu jakiegoś ciśnienia granicznego, wąż przepuszcza i spada ciśnienie, co może doprowadzić do wrzenia płynu i w konsekwencji wywalania

Opublikowano

jak wywala płyn zaworem bezpieczeństwa na zbiorniczku to znaczy, że mocno przegrzewasz silnik. Temp otwarcia tego zawory jest nie pamiętam chyba ok 120-130 st.

 

do przegrzania może dojść w dwóch przypadkach, jeśli zacięty termostat nie otworzy dużego obiegu (a awarie termostatów zdarzają się często w BMW) albo jeśli jest gdzies wyciek i brakuje płynu.

 

Jeśłi u Ciebie przy normalnej jeżdzie a przed wywaleniem płynu przez zawór bezpieczeństwa poziom płynu jest ok to stawiam na termostat.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Witam wszystkich:)Zaparkowałem samochód po spokojnej jeździe na ok 10min.Po tym czasie gdy ruszyłem wyświetlił się komunikat o wysokiej temperaturze silnika po ujechaniu ok 200metrów zatrzymałem samochód a na wyświetlaczu był już komunikat na czerwono że silnik przegrzany,zatrzymaj pojazd,poczekaj aż ostygnie (czy jakoś tak).Dodam iż temperatura którą pokazuje na zegarze obrotomierza była cały czas w normie a mimo ustawienia nadmuchów na maksymalnie ciepłe i tak leciało chłodne.Po 2h powtórka i to samo.Poziom płynu jest ok.Rura która idzie górą od chłodnicy do silnika jest gorąca a ta wychodząca od dołu była cały czas zimna.....Czy padł termostat i nie otwiera ,czy coś innego? i czy termostat jest na tej dolnej rurze wychodzącej z silnika?.Z góry dziękuję za pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich:)Zaparkowałem samochód po spokojnej jeździe na ok 10min.Po tym czasie gdy ruszyłem wyświetlił się komunikat o wysokiej temperaturze silnika po ujechaniu ok 200metrów zatrzymałem samochód a na wyświetlaczu był już komunikat na czerwono że silnik przegrzany,zatrzymaj pojazd,poczekaj aż ostygnie (czy jakoś tak).Dodam iż temperatura którą pokazuje na zegarze obrotomierza była cały czas w normie a mimo ustawienia nadmuchów na maksymalnie ciepłe i tak leciało chłodne.Po 2h powtórka i to samo.Poziom płynu jest ok.Rura która idzie górą od chłodnicy do silnika jest gorąca a ta wychodząca od dołu była cały czas zimna.....Czy padł termostat i nie otwiera ,czy coś innego? i czy termostat jest na tej dolnej rurze wychodzącej z silnika?.Z góry dziękuję za pomoc.

wyglada mi to na pompe wody

Opublikowano
Jutro podstawię autko na warsztat i mam nadzieję że szybko ustalą co jej dolega.Po odebraniu z warsztatu napiszę co było grane
Opublikowano
Z tym komunikatem o przegrzaniu silnika mialem podobnie. Kilka razy wyswietlil mi sie komunikat o przegrzaniu silnika w dziwnych sytuacjach jak u ciebie tzn.np po przejechaniu spokojnie okolo 2km wywalilo mi komunikat. Po kilkuminutowym postoju pojechalem w trase i bylo ok. albo po przejechaniu 2km rano na zimnym silniku postal pozniej z godzinke i znowu chcialem pojechac 2km wlaczylem silnik a tu komunikat silnik przegrzany. Bylem na programie serwisowym i mialem bledy o przekroczonej wartosci max z inteligentnego czujnika akumulatora. Przyczyna moze byc padajacy akumulator albo zacinajacy sie momentami termostat jak i pompa wody. U mnie jak jeszcze raz wyskoczy ten komunikat to podlaczam serwisowke i bede wiedzial przy jakim przebiegu to sie stalo z jakiego czujnika ewentualnie jesli nie bedzie sladu, ze to z winy elektroniki to zapobiegawczo wymienie termostat (swoja droga wymieniany we wrzesniu) i przede wszystkim pompe wody, ktora stawiam na drugim miejscu za akumulatorem. Napisz jaka diagnoza od mechanika...
Opublikowano
W warsztacie powiedzieli tak jak gorik79 ze na 99% to pompa wody.Podobno fabryczne pompy miały plastikowy wirnik który ma skłonność do obrywania się.Jak będzie już pewność na 100% i autko znowu będzie śmigało to poinformuję czy to to i jakie koszty:/
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dopiero dzisiaj odebrałem autko.Faktycznie siadła elektryczna pompa wody,która do tanich nie należy:/ sama pompa 1550zł.

a od czego sa koledzy na forum na moja znizke miałbys sporo taniej ta pompe chyba ze na biednego nie trafiło :D

Opublikowano
Dopiero dzisiaj odebrałem autko.Faktycznie siadła elektryczna pompa wody,która do tanich nie należy:/ sama pompa 1550zł.

a od czego sa koledzy na forum na moja znizke miałbys sporo taniej ta pompe chyba ze na biednego nie trafiło :D

:) mądry Polak po szkodzie, w przyszłości będę pamiętał:)swoją drogą troszkę na nią musiałem czekać.Najpierw przyszła nie ta ...potem nie było...sprowadzali z...?....dzięki za zainteresowanie tematem;)

  • 1 rok później...
Opublikowano

witam

mam pytanie po spokojnej jezdzie w miescie (8km) w menu ukrytym pokazuje temp.105 stopni

nie mam zadnego komunikatu ze silnik goracy myslicie ze to normalne?

na zimnym silniku plynu jest ok,czytalem na forum ze problemow jest duzo z niedogrzanym silnikiem

zima ale moj ma chyba za wysoka temp. dodam tez ze ostatniio spalanie skoczyllo do ok.13l/100

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
A proszę powiedźcie jak wejsc w ukryte menu (temp silnika) oraz czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy wody?
tigra12
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A proszę powiedźcie jak wejsc w ukryte menu (temp silnika)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.