Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, podczas jazdy zaczęła mi migać kontrolka aku, czy to problem z alternatorem czy może aku już siada.

Jak do tej pory żadnych objawów nie zauważyłem,dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano
W testach zagarów sprawdź napięcie ładowania alternatora. Dokładniej będzie to test nr 9.0.
Opublikowano

Sprawdziłem jest 13,9 przy pełnym obciążeniu.Ta kontrolka aku potrafi nie zapalić się nawet przez 20km, gdy po chwili zaczyna pulsować.Elektryk stwierdził że padają szczotki,ale to jest alternator valeo i w tym modelu zakładano 16 rodzai.

I żeby dobrać odpowiedni trzeba zdemontować stary.

Opublikowano
Ja w swoim m54 wymieniałem szczotki bez demontażu alternatora a mam trochę ciaśniej niż ty. Poza tym jak spojrzysz na oznaczenie alternatora to bez problemu znajdziesz do niego szczotki/regulator bez demontażu.
Opublikowano
Ja w swoim m54 wymieniałem szczotki bez demontażu alternatora a mam trochę ciaśniej niż ty. Poza tym jak spojrzysz na oznaczenie alternatora to bez problemu znajdziesz do niego szczotki/regulator bez demontażu.

Byłem dzisiaj po te szczotki i spisałem cała tabliczkę, miał tylko chińske firma (CARGO) w cenie110zł.Powiem choć to chińske wygląda na solidne wykonanie.Zobaczymy jak będzie się sprawowało.

Opublikowano

Niedawno też skończył mi się alternator i moja kontrolka raz na jakiś czas zapalała się na kilka sekund w zalezności od obrotów. Być moze problem tkwi w nazewnictiwe ale moja nie mrugała.... przez mruganie rozumiem jej migotanie jak w przypadku kierunkowskazu.... czy ktos może to wyjaśnić?

Poza tym przecież ładowanie na poziomie 13,9 to chyba ok, chociaż może ciekawe jak jest na wolnych obrotach.

Pozdrawiam,

Piotrek

Opublikowano
Niedawno też skończył mi się alternator i moja kontrolka raz na jakiś czas zapalała się na kilka sekund w zalezności od obrotów. Być moze problem tkwi w nazewnictiwe ale moja nie mrugała.... przez mruganie rozumiem jej migotanie jak w przypadku kierunkowskazu.... czy ktos może to wyjaśnić?

Poza tym przecież ładowanie na poziomie 13,9 to chyba ok, chociaż może ciekawe jak jest na wolnych obrotach.

Przy prawidłowym ładowaniu powinno oscylować w granicy 14,5 V.Tak stwierdził elektryk,jeśli poniżej,to coś zaczyna szwankować.Ta kontrolka różnie miga,potrafi przez 20 km.nawet nie mrugnie,gdy po chwili zapala się z rożną częstotliwością .

Opublikowano
Moim zdaniem ładowanie alternatora powinno się utrzymywać w granicach 14,3V - 14,6V. Jeżeli jest inaczej to znaczy że coś zaczyna wysiadać.
Opublikowano

Z punktu widzenia akumulatora kwasowego:

Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V

Opublikowano
Niedawno też skończył mi się alternator i moja kontrolka raz na jakiś czas zapalała się na kilka sekund w zalezności od obrotów. Być moze problem tkwi w nazewnictiwe ale moja nie mrugała.... przez mruganie rozumiem jej migotanie jak w przypadku kierunkowskazu.... czy ktos może to wyjaśnić?

Poza tym przecież ładowanie na poziomie 13,9 to chyba ok, chociaż może ciekawe jak jest na wolnych obrotach.

Witam ponownie,właśnie jestem po wymianie szczotek.Po ciężkich bólach wyiołem szczotko trzymacz i okazało się że jest spalony i musiałem zdemontować cały alternator co zaieło mi około15 min.Tatrze nie warto się męczyć skoro po wyjęciu wentylatora jest całkiem dobry dostęp.Informacje kolegów jak wymontować alternator były bardzo pomocne.Alternator firmy [valeo] ma nie wymienny komutator ,a regeneracie polegała na zatoczeniu powierzchni pod szczotki na wymiar tuleiek od rozrusznika [dopasowanych wymiarem] i zlutowaniu z zatoczonym komutatorem.Podałem najczarniejszy scenariusz,ale umie się ziścił.Nie wiem na jak długo taka regeneracja wytrzyma,ale będę wiedza na przyszłość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.