Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie a powiedzcie czy mimo podobnych objawów jak na początku tematu a braku błędów z przepływomierzem, cewkami, sondami może być tak, że to mimo wszystko awaria pochodzi z tych elementów, lub jeszcze innych?

Czy jeśli mam błąd z valveteonikiem to tam trzeba szukać przyczyny i nie zawracać sobie głowy przepływką, cewkami itd?

 

Zastanawiam się jaka jest logika tego systemu... Bo z tego co się naczytałem zepsuty może być zupełnie inny element, który nie wyskoczył jako błąd a powoduje on tylko błędy, które podaje komputer...

 

Wychodzi tu ewidentnie jak ważna jest właściwa diagnostyka..., doświadczenie i umiejętność interpretacji objawów. Tych które pokazuje samochód i komputer...

W tym przypadku skup się najpierw na Valvetronicu, tu nie tak bezpośredniego powiązania jak między sondą, przepływką, wtryskami i świecami.

Ten błąd mówi o strikte elektrycznym problemie.

Po pierwsze zobacz czy we wtyczce idącej od czujnika valvetronica nie ma oleju, częsty problem w moim silniku, nie wiem jak w twoim ale warto sprawdzić, olej może powodować przerwę w obwodzie.

Winny tez może być sam silnik Valvetronica, w błędzie jest też mowa o zbyt wolnym ruchu, jak masz INPE a chyba masz, to podłącz się i podczas pracy zobacz czy Valvetronic nadąża za wartością zadaną. Musisz wejść w podgląd VVT i tam masz 4 odczyty, dwa to wartości zadane, dwa to odczyty położenia. Przy przegazowywaniu powinny te wartości podążać za sobą dość płynnie i szybko.

Opublikowano

Tak zrobię, nie mam INPY ale będę to jakoś diagnozował... Błędy, o których wspominałem pokazał uniwersalny komputer. Nie wiem na ile ma to znaczenie. Jechać daleko nie mogę bo auto ogranicza moc...

 

W tej chwili błąd na desce (Engine malfunction with adverse effect on emissions) i tryb awaryjny mam już na stałe. Po każdym uruchomieniu auta wskakuje natychmiast. Obroty falują, coś jakby klepało właśnie z okolic Valvetronica, choć to tylko odczucia. Jutro pojadę z tym na warsztat... Zobaczymy.

Opublikowano

Skoro ogranicza moc to wygląda że Valvetronic zupełnie przestał żyć, o ile to znowu te same błędy.

Niech mechanik sprawdzi na początek wszystkie przewody i wtyczki Valvetronica, może coś się przerwało po prostu.

Opublikowano

Wiem gdzie to jest, sprawdzę wtyczkę, kable. Dam znać mg123 co wymyśliłem...

 

Powiedzcie czy valvetronic o ile się potwierdzi da się zreperować czy tylko wymiana?

Opublikowano
Ogólnie w Valvwtronicu mogą się popsuć w sumie dwie rzeczy silnik i czujnik i paradoksalnie czujnik jest dużo droższy. Z naprawianiem to chyba dość śliski temat, gdzieś tam widziałem jakieś próby naprawy ale według mnie to rzeźba i bardzo niepewny wynik. Jeśli stwierdzisz silnik to nie jest źle bo oryginlny silnik tylko bez logo BMW kosztuje około 800zł, gorzej z czujnikiem. W przypadku czujnika raczej szukałbym używki z w miarę pewnego źródła.
Opublikowano
Wystarczy zdjąć plastikową osłonę silnka i motor valvetronica masz na wierzchu. Jak nie chcesz sam próbować zdiagnozować to jedź do mechanika, a jak chcesz pokombinować lub potrzebujesz pomimo usterki pojeździć autem z w miarę pełną mocą to daj znać.

 

Wysłałem Ci PW.

Opublikowano (edytowane)

Panowie,

 

Błędy znikły same tak jak się pojawiły...

Jedyne co zrobiłem to odłączyłem kość od valvetronica i odłączyłem przewody cewek. Tylko wypiąłem i wpiąłem. Po tym zabiegu najpierw samochod uruchomił się w normalnym trybie i ograniczenie mocy nie wskoczyło (kontrolka silnika paliła się), a wcześniej natychmiast wchodził w ten tryb. Jak trochę pojeździłem to znikła również żółta lampka silnika...!

 

Co będzie dalej aż strach pomyśleć...

 

Nie miałem okazji podpięcia auta do komputera żeby zobaczyć czy tam coś siedzi. W każdym razie od wczoraj wielokrotnie samochod zapalałem, zimny i ciepły. Jeździłem i gwałtownie i spokojnie, i wszystko jest ok...

Edytowane przez TomaszM
Opublikowano

Jak podepniesz do kompa pewnie będą zapamiętane błędy ale nie będzie aktywnych, trzeba skasować i obserwować.

 

Jak takie coś pomogło to trzeba dokładnie przejrzeć wtyczki i najlepiej byłoby przejrzeć całą wiązkę wokół silnika bo może gdzieś masz nadcięty przewód. Tak na marginesie jak gdzieś jest przecięte więcej niż jeden przewód to mogą się na prawdę cuda wianki dziać z autem.

 

Ale ja obstawiam wtyczkę lub skrzynkę rozdzielczą z kablami, tam bym szukał najpierw.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

 

Problem po tygodniu jednak wrócił. Jak wiecie tropów było parę. Jedne mniej a drugie bardziej prawdopodobne. Starałem się wszystkie sugestie z tego tematu wziąć pod uwagę.

 

Dla potomnych, ponieważ nie dostałem odpowiedzi od osób z początku tego posta, które poinformowałyby nas co się w końcu okazało być problemem, informuję, że w moim przypadku pomogła wymiana silniczka Valvetronic. Błędy, które miałem to p1030 i p1024.

Opublikowano
dZIEKI za info.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.