Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj jak wracałem do domu, pojawił mi się taki komunikat, v.USA wiec taki napis zamiast ikonki silnika, kolor żółty.

Nie zauważyłem zadnej zmiany w pracy silnika, wszystko tak jak było.

W manualu napisali: Engine malfunction with adverse effect on exhaust emissions czyli Awaria silnika wpływająca niekorzystnie na emisje spalin

 

looknąłem na e90post i tak koles też miał takie coś pare razy, za każdym razem jak jechał do serwisu to mu wymieniali najpierw elementy dolotu (filtry, czujki itd..) potem wzieli sie za wydech, (sondy. kat itd...) i nic to nie poprawiło, co jakis czas dalej mu się to włącza...

 

ktoś może coś podpowiedzieć z doświadczenia...?

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Niedawno też analizowałem ten problem.

Zapaliła mi się żółta kontrolka silnika - w instrukcji opisana jako awaria silnika z pogorszeniem emisji spalin.

Tak jak piszesz, żadnych innych objawów.

Na różnych forach znalazłem następujące możliwe przyczyny (w kolejności od najczęściej podawanych):

1. awaria przepływomierza (w układzie dolotowym),

2. awaria cewek zapłonowych lub świec zapłonowych (gubione niektóre cykle zapłonu co nie zawsze czuć),

3. awaria jednej z sond lambda

4. złej jakości paliwo

5. mycie silnika (znalazłem 1 taki przypadek - zawilgocenie układu zapłonowego).

 

Pomyślałem, że zacznę od świec - miałem 97 tys.km i nigdy nie były wymieniane (co 100tys.km i tak wymiana). Jednak zanim zdążyłem podjechać do serwisu na wymianę świec i diagnostykę, kontrolka sama zgasła - po zatankowaniu paliwa do pełna na BP i przejechaniu jakieś 20km. Diagnostyka wykazała błąd sondy lambda, jednak mechanik stwierdził, że powodem mogły być świece lub paliwo, a nie bezpośrednia awaria sondy. Świece oczywiście wymieniłem. Od tego czasu zrobiłem około 350km i jest spokój.

Opublikowano

"po zatankowaniu paliwa do pełna na BP i przejechaniu jakieś 20km"

 

Miałem taki sam problem w A4 '07 po zatankowaniu pełnego baku na BP ale już po 2km... serwis=>złej jakości paliwo.

Od tamtej pory nigdy więcej nie wjechałem na BP, jak i nigdy więcej nie zobaczyłem już tej kontrolki.. (odpukać).

Opublikowano

przepływomierz raczej wykluczam, bo praca silnika jest równa i nie zamula, silnika nie myłem i deszczu nie było, cewka - nie sądzę

świec też nie podejrzewam, komputer pokazuje 60kkm do wymiany, możliwe, że paliwo, bo ostatnio tankowałem na stacji na której w sumie rzadko tankuje... albo sonda

 

wyjeżdze wahe i poczekam w takim razie

z tego co piszecie rozumiem ze kontrolka powinna zgasnąć sama...? czy trzeba jej jakiś reset zrobić?

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Co do stacji paliwowych - to kontrolka zapaliła się, gdyż jeździłem na paliwie z Shella, a zgasła gdy zatankowałem na BP.

Jednakże nie mam pewności czy była to kwestia paliwa czy też świec. W moim przypadku niczego nie resetowałem - kontrolka zgasła sama.

Opublikowano

kurde, też tankowałem na shellu wtedy, zapaliło sie po ok 50km... :shock:

 

dzięki za info :)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

zupełnie nierozumiem takiego gdybania moze to moze tamto ten service engine soon to takie chceck engine w wersij usa. bo jak bys im napisał chceck egine to by się przestraszyli i pozwali dealera ze sprzedał im zly silnik.

Trzeba podłączyc kompa i zczytac błędy w sterowniku silnika dopiero pozniej cos wymieniac. nawet jesli kontrolka zgasla to i tak w pamięc jest ten bład.

Opublikowano

no byłoby fajnie, ale nie mam możliwości podłączenia kompa, jeszcze...

dlatego pytam

 

z drugiej strony wcześniejsze moje samochody nie miały takich kontrolek, jezdziłem nimi latami [e 28 - 9 lat mi przejezdziło i nie miało takiej kontrolki] i było ok...

stąd pytanie

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Tak jak kolega bmw-driver napisał, po 30 kolejnych km samo zgasło :P

więc najprawdopodobniej coś z paliwem

 

dziękuje za info wszystkim :)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie mi tez sie zapalila ta zolta kotrolka w serwisie popieli mi pod komp i wyskoczyly bledy P0420 i P0430 czy to oznacza ze musze wymienic teraz katalizatory 3000 zl szt??
Opublikowano

spokojnie z tymi komputerami i wymianami, nie dajmy się zwariować...

zauważyłem tendencje, że jak komuś się zapali lampka albo coś stuknie w nadkolu, albo parują szyby to już biegnie z wtyczką do samochodu

wsłuchaj sie w prace silnika, sprawdź przewody i świece, o ile nastąpiła zmiana w jego pracy, jeżeli nie... wyjeździj paliwo z baku, zatankuj na innej stacji i zobacz czy nie zniknie samo

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
.

Trzeba podłączyc kompa i zczytac błędy w sterowniku silnika dopiero pozniej cos wymieniac. nawet jesli kontrolka zgasla to i tak w pamięc jest ten bład.

niekoniecznie...

miałem taką ikonkę + napis: "wtryski włączone", auto po zgaszeniu nie chciało odpalić, odpaliło po jakiś ~20 minutach jak kompletnie wystygło..

wróciłem z odpoczynku i wczoraj przy którymś gaszeniu w mieście ten sam problem:

ikonka + napis tym razem: "zapłon włączony"...

 

z racji, że to 2. raz to podjechałem na komp:

- na kompie 0 błędów a Pan serwisant z miną szefa mówi: "..wszystko OK..."

odpalam i ten sam problem czyli: ikonka + napis o włączonym zapłonie, Pan "oczy w słup + mała cegła", podłącza komp i w tym samym czasie co jest ikonka + napis, komp diagnozuje brak usterek...

 

stawiam na:

- złe paliwo, mam cały czas te samo, które zalałem jak wystąpił problem 1. raz,

- złe działanie dodatkowego zabezpieczenia...

 

wypalę cały zbiornik (zatankowane BP ultimate) i jak będzie dalej problem to wycinka zabezpieczenia...jak problem będzie dalej występował to będe kombinował...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Rozmawialam z jednym z mech i powiedzial ze za bardzo nie mam co sie przejmowac bo to glupieja sondy za katalizatorami a nie te ktore sa przed i odpowiadaja za mieszanke.
Opublikowano
Tym samym potwierdza się teoria kiepskiego paliwa, oraz ewentualnie... kończącego służbę filtra powietrza :)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
podobno mozna te sondy z tylu katalizatora oszukac zeby nie zapala sie kontrolka SES. czy ktos slyszal o czyms takim jak: "spark plug non fouler" gdzie to mozna kupic i czy to działa?? (EMULATOR SONDY LAMBDA)
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie dziwna sprawa bo ja też zatankowałem na BP jadąc nad morze i właśnie wyskoczyła mi pomarańczowa kontrolka silnika Błędy katalizatora P0420 i P0430 ciekawa sprawa z tym BP. Bunia normalnie jeździ praca silnika bardzo dobra hmm.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
te emulatory nic nie pomagają miałem założone i tylko sie narobiłem przy zakładaniu a w dodatku wyskoczył jakiś dodatkowy błąd i samochodem zaczęło szarpać Mi pomogło dopiero jak zatankowałem 98 kontrolka zgasła
  • 3 lata później...
Opublikowano
Wczoraj jak wracałem do domu, pojawił mi się taki komunikat, v.USA wiec taki napis zamiast ikonki silnika, kolor żółty.

Nie zauważyłem zadnej zmiany w pracy silnika, wszystko tak jak było.

W manualu napisali: Engine malfunction with adverse effect on exhaust emissions czyli Awaria silnika wpływająca niekorzystnie na emisje spalin

 

looknąłem na e90post i tak koles też miał takie coś pare razy, za każdym razem jak jechał do serwisu to mu wymieniali najpierw elementy dolotu (filtry, czujki itd..) potem wzieli sie za wydech, (sondy. kat itd...) i nic to nie poprawiło, co jakis czas dalej mu się to włącza...

 

ktoś może coś podpowiedzieć z doświadczenia...?

 

Panowie mam to samo, napiszcie co było powodem? Gdzie szukać problemu?

Opublikowano

Sprawdziłem auto pod komputerem i pokazały się błędy:

 

2E83 pomocnicza pompa wody redukcja mocy (nieciągły)

2E85 pomocnicza pompa wody komunikacja (nieciągły)

2E8B inteligentny czujnik akumulatora

2A38 velvetronic, serwomotor, powolny ruch, przerwa w obwodzie

 

E104 - deska rozdzielcza

 

Do tego jakieś posiały się inne błędy, chyba wtórne, spowodowane tymi powyżej i jakoś ich nie wiążę z moją awarią.

 

Zastanawiam się co to może być bo objawy z początku postu mam takie same, teraz gdy jest ograniczona moc i błąd na desce falują obroty.

Auto zapala bez problemu i przy lekkim dodawaniu gazu natychmiast wyskakuje błąd.

Macie jakiś trop? OD czego zacząć, jak to dalej diagnozować?

Opublikowano
Z błędów które wkleiłeś to 2A38 velvetronic, serwomotor, powolny ruch, przerwa w obwodzie jest najbardziej związany z pracą silnika. Przerwę w obwodzie to możesz sprawdzić za pomocą zwykłego multimetru, z tym że nie wiem czy przewody motoru valvetronic są jakoś łatwo dostępne, ale powinno - bo motor jest u góry silnika. Jakby nie było przerwy to możesz sprawdzić czy nie ma jakichś problemów z akumulatorem - przeczyścić klemy, naładować go itp.
Opublikowano (edytowane)

Ci kotrym wyskoczyl blad katow w 325i macie po prostu martwe katy przez duza konsumpcje oleju, temat wraca co 2 miesiace . Jak byscie poszukali na forum to byscie nie pytali. Ten silnik ma defekt pierscieni (patrz temat Marvel.marv, kompendium N52 i jak dbac o wasze BMW na gorze przyklejony w E9X). Macie zuzycie oleju w okolicach min 1L/ 3000 km albo wiecej to wystarczy aby zabic katy.

 

Czeka was wymiania katow jezeli chcecie odzyskac pelna moc iprzejsc nastepna kontrole techniczna bez lapowki dla pana jasia. Przy CES z martwyimi katami wasze 218 koni zmienily sie w 180/190 mw. i zmienicie mechanikow jak czytam ze wam mechanik powiedzial zeby olac problem. Jest nie kompetentny i to raczej Tadek ktory mechanikuje na osiedlu niz mechanik.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Panowie a powiedzcie czy mimo podobnych objawów jak na początku tematu a braku błędów z przepływomierzem, cewkami, sondami może być tak, że to mimo wszystko awaria pochodzi z tych elementów, lub jeszcze innych?

Czy jeśli mam błąd z valveteonikiem to tam trzeba szukać przyczyny i nie zawracać sobie głowy przepływką, cewkami itd?

 

Zastanawiam się jaka jest logika tego systemu... Bo z tego co się naczytałem zepsuty może być zupełnie inny element, który nie wyskoczył jako błąd a powoduje on tylko błędy, które podaje komputer...

 

Wychodzi tu ewidentnie jak ważna jest właściwa diagnostyka..., doświadczenie i umiejętność interpretacji objawów. Tych które pokazuje samochód i komputer...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.