Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tym, że felgi BMW są niskiej jakości się nie zgodzę, nie jednokrotnie słyszałem opinie różnych wulkanizatorów, że felgi w BMW są twarde i bardzo wytrzymałe, w moim przypadku są to BBSy.

 

Jak sam zauwazyles masz BBS, produkowane w Niemczech, spora czesc felg z palety E90 pochodzi juz jednak z Chin, w przypadku E70 wszystkie felgi pochodza z Chin. Twierdzisz, ze nie ma problemu? Polecam http://www.bbc.co.uk/blogs/watchdog/2009/10/bmw_alloy_wheels.html albo http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=315301 albo http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=190162

 

A czy robione w Chinach czy nie, nie zapominajmy, że co raz więcej firm produkuje rzeczy w Chinach a to tylko dlatego, że jednostkowy koszt wyprodukowania czegokolwiek jest dużo tańszy niż w krajach UE, przy użyciu tych samym maszyn i procedur.

 

Skad bierze sie wiec oszczednosc? Wytlumacz mi prosze w jaki sposob mozna wyprodukowac felgi, ktore sa tansze niz aluminium, z ktorego powinny byc zrobione?

 

Kolego Vermilion jesteś przedstawicielem firmy więc naturalnym jest, że będziesz zachwalał swój produkt.

 

Mylisz sie, poczytaj to co pisze tutaj, czy na bmw-sport, zawsze odpowiadam obiektywnie na kazde pytanie, nie jestem tutaj po to, aby zachwalac nasze produkty, ale po to, aby pomoc, aby pokazac, ze mamy wiedze wieksza niz inni sprzedawcy felg, nasze produkty obronia sie same swoja jakoscia.

 

 

Znam wielu ludzi, którzy kupili imitację oryginalnych felg, np. Audi i tłuką już 3-4 sezon i nie narzekają. Więc.. Nie ma co uogólniać, a wszelkiego rodzaju filmiki z yt...w tym przypadku są sponsorowane.

 

Film, ktory wrzucilem pokazuje procedure testowa felg w Japonii, jest wykonana przez producenta, gdybysmy posiadali takie maszyny w Polsce to nie byloby problemu abym Cie zaprosil do nas, abys przywiozl jakiekolwiek felgi i porownal ich wytrzymalosc z naszymi wlasnie w takim tescie.

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ostatnio rozmawiałem z klientem, który importuje pomniki z Chin.. Szok. Po prostu szok jakie są to niskie koszta już z transportem. Także jestem w stanie uwierzyć, że produkcja tam tych felg jest na prawdę tania - tańsza od materiału - jak napisałeś. I im się to płaca :mad2:

 

No powiem szczerze, że z niedowierzaniem przeczytałem, że felgi do E90 są 'made in china' :duh:

 

 

No cóż może kiedyś i ja zasmakuję Twoich felg :)

 

Pzdr.

Opublikowano
Ostatnio rozmawiałem z klientem, który importuje pomniki z Chin.. Szok. Po prostu szok jakie są to niskie koszta już z transportem. Także jestem w stanie uwierzyć, że produkcja tam tych felg jest na prawdę tania - tańsza od materiału - jak napisałeś. I im się to płaca :mad2:

 

Nie wiem jak jest w przypadku pomniku, ale wiem jak jest w przypadku felg, Chinczycy nie doplacaja do kazdej wyprodukowanej sztuki. Poprostu korzystaja ze znacznie nizszej jakosci aluminium pochodzacego z przetopu zlomu, w przypadku pomnika nie bedzie mialo to tak duzego znaczenia, w przypadku felg ma ogromne. Kazdy renomowany producent produkuje swoje felgi z aluminium pochodzacego z Rosji, z wydobycia, to w zasadzie standard w tej branzy i cena na calym swiecie jest podobna (wplywa na nia tylko koszt transportu).

 

Produkcja felg wymaga znikomego zespolu ludzi, a koszta pracy bylyby glownym sposobem oszczedzenia przenoszac produkcje do Chin. W praktyce jest inaczej, oszczedza sie na materiale (przetop zlomu), na technologii (Chinczycy produkuja wszystko najtansza metoda odlewu grawitacyjnego), na lakierowaniu (kilku Chinczykow z pistoletami jest tanszych niz robot lakierujacy felgi), na utwardzaniu (ktorego poprostu brak :) ), itd. Lista jest dluga.

 

Poza tym znam cala mase firm eksportujacych zlom (i innego rodzaju materialy, ktore mozna poddac recyklingowi) wlasnie do Chin, ktory pozniej wraca spowrotem do Europy, troche w innej formie :)

 

No powiem szczerze, że z niedowierzaniem przeczytałem, że felgi do E90 są 'made in china' :duh:

 

Tak jak wspomnialem problem jest znany, nas mniej, bo E90 na ulicach nie jest tyle ile na zachodzie (chociaz dotyczy takze felg z E60/E61, E63/E64, F01 i innych nowych modeli). Pamietaj tez, ze jakosc drog w USA czy UK to zupelnie inna sprawa niz w Polsce, a pomimo tego felgi masowo pekaja (i mozna znalezc w tym prawidlowosc).

 

No cóż może kiedyś i ja zasmakuję Twoich felg :)

 

Zapraszam, bedziesz mogl sam ocenic ich jakosc i wytrzymalosc.

Opublikowano

Moja wypowiedz nie miala ani nuty ironii, wskazywala jedynie blad w Twojej logice. Bardzo niewiele produktow moze byc niezniszczalnych, oczekujesz gwarancji niezniszczalnosci produktu, ktoremu nie mozna zapewnic tych cech (wiec w jaki sposob mozna je gwarantowac?).

 

No właśnie nadal nie rozumiesz do czego zmierzam. Nie oczekuje gwarancji niezniszczalności tylko Twoja teoria mówiąca o technologii wytwarzania i wytrzymałości felgi nie ma pokrycia w rzeczywistości, bo tak czy inaczej felga ulegnie uszkodzeniu w spotkaniu z dziurą.

 

Argument wytrzymalosci bierze sie stad, ze nasze felgi (czy innych renomowanych producentow) sa produkowane zawsze z tego samego materialu, w ten sam sposob, przechodza dokladnie ten sam proces technologiczny, tym samym precyzyjnie mozemy okreslic ich wytrzymalosc. Felga kupiona dwa lata temu, bedzie miala jakosc nie odbiegajaca od tej, ktora sprzedajemy dzis (chyba, ze wprowadzimy nowy model, produkowany w innej technologii). To jest gwaranacja. W Chinach Twoja gwarancja jakosci bedzie uzalezniona od tego czy w danym miesiacu wlasciciel fabryki chce zarobic wiecej lub mniej, nikt nie kontroluje tego jakiego "aluminium" uzyje, czy przeprowadzi poprawny proces utwardzania itd. Nikt nie podpisuje sie pod takim produktem, wiec z jakoscia mozna zrobic wszystko, felga z jednej partii moze zupelnie odbiegac jakosciowo od felgi z nastepnej. Rozumiesz ta subtelna roznice?

 

I ten proces technologiczny akurat w moim przypadku sprawdził się ponieważ felgi spisują się dobrze. A to co napisałeś jest gdybaniem i zarazem szufladkowaniem wszystkiego tak jak na tą chwilę Ci pasuje.

 

Jedyny sposob w jaki moge Ci udowodnic przewage wytrzymalosci jednych felg nad drugimi, to taki test

, polecam.

 

Nie wyobrażam sobie, żeby producent felg mógłby zamieścić film na youtube porównując jego produkt z nieoryginalnym podobnej jakości. Ciekawe czemu komentarze zostały wyłączone? Może byłoby zbyt wielu użytkowników replik, które spisują się zdumiewająco dobrze?

 

Tak jak kazdy producent, gwarantujemy, ze felga jest pozbawiona wad wynikajacych ze zlej technologii produkcji, nie mozemy odpowiadac za zle uzytkowanie, uszkodzenia wynikajace z winy uzytkownika, zaniedbania. Felgi nie musza byc trzymane na strychu, popytaj ludzi na bmw-sport, ktorzy jezdza na naszych felgach 2-3 lata, jakos dziwnym cudem nie trzymaja ich na strychu, a felgi sa nadal proste :)

 

Rozumiem, że jest wielu użytkowników jeżdżących na felgach Vermilion, którzy są zadowoleni z użytkowania felg ale równie dobrze zadowoleni są użytkownicy tacy jak ja, którzy użytkują te nieoryginalne felgi.

Ponad to z tego co pamiętam w tym sezonie, użytkownik bmw e46 coupe na bmw-sport pogiął jedną z waszych felg wjeżdżając na studzienkę. Felga nadawała się do prostowania (?) zastanawiałem jak ten wątek potoczy się dalej ale bardzo szybko temat ucichł..

 

Spoko, jak zapewnie przewidziales, felge mozna uszkodzic takze chocby w przypadku stluczki (czego Ci nie zycze). Ciekaw jestem wtedy gdzie znajdziesz, jedna, brakujaca sztuke :)

 

Na ebay'u i allegro bardzo często wystawiane są właśnie te felgi, wystarczy poszukać.

http://cgi.ebay.de/BMW-Concept-CS-Design-Felgen-e46-e90-e91-e92-e93-e87-Z4-/280704684715?pt=Auto_Felgen&hash=item415b4d92ab

 

To zly przyklad, specjalnie omijalem w tej rozmowie oryginalne felgi BMW czy Audi, to w wiekosci tanie felgi niskiej jakosci produkowane w Chinach, w obu przypadkach dotykaja je problemy pekania, dosyc szeroko znane. Daleko im do produktu najwyzszej jakosci z najwyzszej polki cenowej. Sa idealnym wrecz przykladem tego na czym nie powinno sie oszczedzac.

 

Więc teraz chińskie, oryginalne bmw, audi czy innych producentów aut są złe, a reszta z Vermilionami na czele są o wiele wyższej jakości? Jak dałbym przykład felg porsche, które się pogięły czy uległy uszkodzeniu też powiedziałbyś, że są kiepskiej jakości?

 

Jeżeli poruszasz też inne wątki to mam do Ciebie pytanie, bo zawsze mnie to zastanawiało. Czemu np wasze felgi Vermilion Consilium albo Breytony Race GTS nie są nazywane replikami modelu BMW CLS? Wzór jest przecież prawie identyczny. Równie dobrze można to porównać z felgami DARE-LM i BBS-LM.

Opublikowano (edytowane)

Edit* 1 post za dużo

 

Przecież przy produkcji masowej koszty produktu można znacząco obniżyć, a w chinach wszystko jest 'masowe'.

 

Jeżeli chodzi o pieniądze to nie jestem w stanie uwierzyć, że koszt wyprodukowania 1 felgi BBS-LM to 4,200zł.. za 2 komplety takich kół można kupić nowy samochód.. a to już jest śmieszne i nie przekonasz mnie, że jest inaczej. Proces technologiczny wytwarzania felgi jest bardziej skomplikowany od procesu wytworzenia samochodu.

 

Moim zdaniem to coś w stylu porównania Porsche 911 GT2 RS vs Nissan GT-R R35

Osiągi praktycznie te same tylko ceną trochę się różni.

Edytowane przez Cienciar
Opublikowano

co do "kraniku", właśnie dlatego ma taki kształt aby nie "walić" sadzą w innych kierowców,

nie masz filtra masz kranik , jasne i logiczne :cool2: ale nie dla wszystkich :cry:

 

co argumetacji kolegi Vermilion to 90% prawdy, 8% to marketing :mrgreen: 2% inne, sam produkuję dobro z aluminium, na jedno z rozwiązań mam patent, życie bardzo mnie zdziwiło jak zobaczyłem swój produkt tylko taki lekko inny :wink: ...po włożeniu do maszyny wytrzymałościowej okazało się, że moje ma Rm=220Mpa a "kopia" ma Rm=140Mpa... wyglądają "identycznie" dodatkowo może okazać się, że na "gorszej podróbie" można zyskać większą marże niż na oryginale :mrgreen: ....więc teoretycznie wszyscy powinni być szczęśliwi...

 

co do firm od felg, miałem problem z OZ, przyjechał pracownik, porobił testy, miał wiedzę i był wiarygodny :cool2: firma zwróciła mi kasę, przeprosiła...już widzę spotkanie z dytrybutorem z chińskiego bazarku sprzedającego wszystko: "...Panie ja Pana nie pamietam a ten rachunek to nie mój a tak to rozmawiał Pan z moim kuzynem ale on już wyjechał..."

 

właśnie dlatego nie stosuję "zamienników" w negatywnym tego słowa znaczeniu, rozumiem produkt z jednej fabryki i z różnicą, że jeden ma znaczek firmowy a drugi nie i przez to jest różnica w cenie ale nigdy jak argumentem jest przecież "wyglądają identycznie" albo nawet lepiej...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano (edytowane)

Moja wypowiedz nie miala ani nuty ironii, wskazywala jedynie blad w Twojej logice. Bardzo niewiele produktow moze byc niezniszczalnych, oczekujesz gwarancji niezniszczalnosci produktu, ktoremu nie mozna zapewnic tych cech (wiec w jaki sposob mozna je gwarantowac?).

 

No właśnie nadal nie rozumiesz do czego zmierzam. Nie oczekuje gwarancji niezniszczalności tylko Twoja teoria mówiąca o technologii wytwarzania i wytrzymałości felgi nie ma pokrycia w rzeczywistości, bo tak czy inaczej felga ulegnie uszkodzeniu w spotkaniu z dziurą.

 

Nie wiem do czego zmierzasz, kazda felge da rade uszkodzic, tak jak kazdy samochod da rade rozbic. Nie wiem czego oczekujesz. Pokazalem Ci sposob sprawdzenia wytrzymalosci danego produktu, jedyny wymierny jaki istnieje.

 

Argument wytrzymalosci bierze sie stad, ze nasze felgi (czy innych renomowanych producentow) sa produkowane zawsze z tego samego materialu, w ten sam sposob, przechodza dokladnie ten sam proces technologiczny, tym samym precyzyjnie mozemy okreslic ich wytrzymalosc. Felga kupiona dwa lata temu, bedzie miala jakosc nie odbiegajaca od tej, ktora sprzedajemy dzis (chyba, ze wprowadzimy nowy model, produkowany w innej technologii). To jest gwaranacja. W Chinach Twoja gwarancja jakosci bedzie uzalezniona od tego czy w danym miesiacu wlasciciel fabryki chce zarobic wiecej lub mniej, nikt nie kontroluje tego jakiego "aluminium" uzyje, czy przeprowadzi poprawny proces utwardzania itd. Nikt nie podpisuje sie pod takim produktem, wiec z jakoscia mozna zrobic wszystko, felga z jednej partii moze zupelnie odbiegac jakosciowo od felgi z nastepnej. Rozumiesz ta subtelna roznice?

 

I ten proces technologiczny akurat w moim przypadku sprawdził się ponieważ felgi spisują się dobrze. A to co napisałeś jest gdybaniem i zarazem szufladkowaniem wszystkiego tak jak na tą chwilę Ci pasuje.

 

Pouzytkuj je dluzej, to, ze masz je 4 miesiace nic nie znaczy. Poprzedni wlasciciel tych felg mial juz doswiadczenie z replikami, dlatego chcial sie jak najszybciej tych pozbyc :)

 

 

Jedyny sposob w jaki moge Ci udowodnic przewage wytrzymalosci jednych felg nad drugimi, to taki test

, polecam.

 

Nie wyobrażam sobie, żeby producent felg mógłby zamieścić film na youtube porównując jego produkt z nieoryginalnym podobnej jakości. Ciekawe czemu komentarze zostały wyłączone? Może byłoby zbyt wielu użytkowników replik, które spisują się zdumiewająco dobrze?

 

Dla Twojej wiadomosci komentarze byly wylaczone od poczatku, a nazwa producenta tych felg nie jest podana. Nie ma czegos takiego jak repliki felg zdumiewiajaco dobrej jakosci, po chwilowym zachwycie spowodowanym niska cena zawsze przychodzi z czasem gorycz problemow zwiazanych z tymi felgami - popatrz sobie jak wyglada sprawa na rynku amerykanskim, gdzie osoby z podobnym podejsciem jak Ty, po pol roku probuja sie pozbyc tak wychwalanych przez siebie replik :)

 

Tak jak kazdy producent, gwarantujemy, ze felga jest pozbawiona wad wynikajacych ze zlej technologii produkcji, nie mozemy odpowiadac za zle uzytkowanie, uszkodzenia wynikajace z winy uzytkownika, zaniedbania. Felgi nie musza byc trzymane na strychu, popytaj ludzi na bmw-sport, ktorzy jezdza na naszych felgach 2-3 lata, jakos dziwnym cudem nie trzymaja ich na strychu, a felgi sa nadal proste :)

 

Rozumiem, że jest wielu użytkowników jeżdżących na felgach Vermilion, którzy są zadowoleni z użytkowania felg ale równie dobrze zadowoleni są użytkownicy tacy jak ja, którzy użytkują te nieoryginalne felgi.

Ponad to z tego co pamiętam w tym sezonie, użytkownik bmw e46 coupe na bmw-sport pogiął jedną z waszych felg wjeżdżając na studzienkę. Felga nadawała się do prostowania (?) zastanawiałem jak ten wątek potoczy się dalej ale bardzo szybko temat ucichł..

 

Tak jak wspomnialem zadne felgi nie sa niezniszczalne i nie da sie takich wyprodukowac. Przyklad przytoczony przez Ciebie jest mi doskonale znany, felga ulegla skrzywieniu spowodu nieprawidlowego (zbyt niskiego cisnienia) powietrza w oponie, gdyby bylo prawidlowe nic by jej sie nie stalo, napisz do wlasciciela tego E46 Coupe, to potwierdzi Ci moje slowa :) Nie jestesmy w stanie udzielac gwarancji na tego typu uszkodzenia wynikajace wlasnie z zaniedban w uzytkowaniu.

 

Spoko, jak zapewnie przewidziales, felge mozna uszkodzic takze chocby w przypadku stluczki (czego Ci nie zycze). Ciekaw jestem wtedy gdzie znajdziesz, jedna, brakujaca sztuke :)

 

Na ebay'u i allegro bardzo często wystawiane są właśnie te felgi, wystarczy poszukać.

http://cgi.ebay.de/BMW-Concept-CS-Design-Felgen-e46-e90-e91-e92-e93-e87-Z4-/280704684715?pt=Auto_Felgen&hash=item415b4d92ab

 

I sa to dokladnie te same felgi, ktore masz Ty? Czy jedynie podobnie wygladajace? Dziwnym trafem maja inne szerokosci i inne ET :) O tym pisze od samego poczatku, znajdz teraz felge tego samego producenta jak te, ktore juz posiadasz. Beda podobne, ale nie identyczne :cool2: Beda roznily sie wygladem, waga, kolorem lakieru.

 

To zly przyklad, specjalnie omijalem w tej rozmowie oryginalne felgi BMW czy Audi, to w wiekosci tanie felgi niskiej jakosci produkowane w Chinach, w obu przypadkach dotykaja je problemy pekania, dosyc szeroko znane. Daleko im do produktu najwyzszej jakosci z najwyzszej polki cenowej. Sa idealnym wrecz przykladem tego na czym nie powinno sie oszczedzac.

 

Więc teraz chińskie, oryginalne bmw, audi czy innych producentów aut są złe, a reszta z Vermilionami na czele są o wiele wyższej jakości? Jak dałbym przykład felg porsche, które się pogięły czy uległy uszkodzeniu też powiedziałbyś, że są kiepskiej jakości?

 

Jeżeli poruszasz też inne wątki to mam do Ciebie pytanie, bo zawsze mnie to zastanawiało. Czemu np wasze felgi Vermilion Consilium albo Breytony Race GTS nie są nazywane replikami modelu BMW CLS? Wzór jest przecież prawie identyczny. Równie dobrze można to porównać z felgami DARE-LM i BBS-LM.

 

BMW Styling 127 z BMW E46 M3 CSL

 

http://www.e46m3.us/wp-content/uploads/2010/09/E46M3CSL_wheel1.jpg

 

Vermilion Consilium

 

http://img11.imageshack.us/img11/1134/consiliumaniumgrey19852.jpg

 

Breyton GTS

 

http://img827.imageshack.us/img827/9896/breytonracegtsbsci3l.jpg

 

Swietny przyklad, z ktorej strony te wzory sa identyczny? Z tego co widze, to, to co je laczy, to jedynie ramiona w ksztalcie V. Jak duzo innych roznic jestes w stanie znalezc, bo ja moge ich wypisac calkiem sporo?

 

Ok, a teraz Twoj przyklad

 

Dare LM

 

http://img299.imageshack.us/img299/8653/100904111901.jpg

 

BBS LM

 

http://i55.tinypic.com/24cxxj8.jpg

 

chyba troche nie trafione jest to Twoje porownanie, nie uwazasz?

 

Tym samym tokiem myslenia wszystkie felgi o ramionach typu V czy prostych sa ze soba identyczne. Wiesz czym jest replika?

 

co argumetacji kolegi Vermilion to 90% prawdy, 8% to marketing :mrgreen: 2% inne, sam produkuję dobro z aluminium, na jedno z rozwiązań mam patent, życie bardzo mnie zdziwiło jak zobaczyłem swój produkt tylko taki lekko inny :wink: ...po włożeniu do maszyny wytrzymałościowej okazało się, że moje ma Rm=220Mpa a "kopia" ma Rm=140Mpa...

 

Fajnie wyliczyles te % :lol:

 

wyglądają "identycznie" dodatkowo może okazać się, że na "gorszej podróbie" można zyskać większą marże niż na oryginale :mrgreen: ....więc teoretycznie wszyscy powinni być szczęśliwi...

 

Na podrobach zawsze jest wieksza marza niz na oryginalnych produktach, felgi z Chin sa produkowane za psie grosze, okolo 1/4-1/3 ceny za jaka sa sprzedawane na allegro, po drodze wklada sie oczywiscie takze pieniadze do kasy UE (jako, ze sa objete clem antydumpingowym).

 

właśnie dlatego nie stosuję "zamienników" w negatywnym tego słowa znaczeniu, rozumiem produkt z jednej fabryki i z różnicą, że jeden ma znaczek firmowy a drugi nie i przez to jest różnica w cenie ale nigdy jak argumentem jest przecież "wyglądają identycznie" albo nawet lepiej...

 

Cegla to cegla, wyglada jak cegla to znaczy, ze musi byc tak samo dobra jak inna cegla :cool2:

 

AO moglbys napisac kiedys co z aluminium produkujesz, zawsze mnie to ciekawilo.

Edytowane przez Vermilion
Opublikowano
co do "kraniku", właśnie dlatego ma taki kształt aby nie "walić" sadzą w innych kierowców,

nie masz filtra masz kranik , jasne i logiczne :cool2: ale nie dla wszystkich :cry:

 

Równie dobrze mogłeś napisać, że nie powinienem szybko jeździć, bo będe 'walił' gumą, błotem, pyłem, a czasami kroplami wody w innych kierowców tak jak by to miało jakiekolwiek znaczenie.

 

co do firm od felg, miałem problem z OZ, przyjechał pracownik, porobił testy, miał wiedzę i był wiarygodny :cool2: firma zwróciła mi kasę, przeprosiła...już widzę spotkanie z dytrybutorem z chińskiego bazarku sprzedającego wszystko: "...Panie ja Pana nie pamietam a ten rachunek to nie mój a tak to rozmawiał Pan z moim kuzynem ale on już wyjechał..."

 

Mógłbyś trochę więcej napisać na ten temat (głównie chodzi mi o sposób uszkodzenia)? Bo z tego co wiem felgi OZ są raczej z wyższej półki?

Opublikowano

miałem problem z DSC, po "sprwadzeniu" okazało się, że na innych ciężkich felgach układ "nie świruje", felgi były idelanie równe, wyważone i doważone na samochodzie, opony nowe, wizulanie podczas jazdy nie biły, na maszynie nie biły a auto świrowało jak "butowałeś"...

 

okazało się, że lekki model bez domieszek wzmacniających nie dawał rady obciążeniu przy pełnym bucie, Nm wyginały ramiona, nie będę pisał jaki to model ale po mojej przygodzie z katalogu został wykreślony jako do stosowania powyżej 600Nm na oś...mogli mnie olać, bo jak zamawiałem napisałem, że idą do 330d...ale podeszli do zgadnienia poważnie, był zapis, że dla 335d można stosować a moje auto jest porównywalne "mocowo" właścnie do tego modelu..

 

zwrócili kasę, przeprosili, dali b. duży rabat...mimo wpadki mam dla nich "szacunek", mimo, że wiuzalnie nie pasują do BMW używam ich produktów...

 

co do "kraniku", właśnie dlatego ma taki kształt aby nie "walić" sadzą w innych kierowców,

nie masz filtra masz kranik , jasne i logiczne :cool2: ale nie dla wszystkich :cry:

 

Równie dobrze mogłeś napisać, że nie powinienem szybko jeździć, bo będe 'walił' gumą, błotem, pyłem, a czasami kroplami wody w innych kierowców tak jak by to miało jakiekolwiek znaczenie.

niby tak ale chodziło mi o co innego, dobrze, że Tobie to nie przeszkadza :wink: ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Tak jak wspomnialem zadne felgi nie sa niezniszczalne i nie da sie takich wyprodukowac. Przyklad przytoczony przez Ciebie jest mi doskonale znany, felga ulegla skrzywieniu spowodu nieprawidlowego (zbyt niskiego cisnienia) powietrza w oponie, gdyby bylo prawidlowe nic by jej sie nie stalo, napisz do wlasciciela tego E46 Coupe, to potwierdzi Ci moje slowa :) Nie jestesmy w stanie udzielac gwarancji na tego typu uszkodzenia wynikajace wlasnie z zaniedban w uzytkowaniu.

 

Co do uszkodzenia felgi VERMILION na bmw-sport właściciel nie napisał, że w oponie było zbyt niskie ciśnienie ale jeżeli dobrze znasz tą sprawe i rzeczywiście tak jest to zwracam honor.

 

Swietny przyklad, z ktorej strony te wzory sa identyczny? Z tego co widze, to, to co je laczy, to jedynie ramiona w ksztalcie V. Jak duzo innych roznic jestes w stanie znalezc, bo ja moge ich wypisac calkiem sporo?

 

chyba troche nie trafione jest to Twoje porownanie, nie uwazasz?

 

Tym samym tokiem myslenia wszystkie felgi o ramionach typu V czy prostych sa ze soba identyczne. Wiesz czym jest replika?

BMW Styling 127 z BMW E46 M3 CSL

 

http://www.e46m3.us/wp-content/uploads/2010/09/E46M3CSL_wheel1.jpg

 

Vermilion Consilium

 

http://img11.imageshack.us/img11/1134/consiliumaniumgrey19852.jpg

 

Nie widzę dużej różnicy pomiędzy CSL, a Consilium.. Na przemian ramiona w kształcie litery V i U. Póki co widzę, że ma 1 ramie w kształcie V więcej.

 

I sa to dokladnie te same felgi, ktore masz Ty? Czy jedynie podobnie wygladajace? Dziwnym trafem maja inne szerokosci i inne ET :) O tym pisze od samego poczatku, znajdz teraz felge tego samego producenta jak te, ktore juz posiadasz. Beda podobne, ale nie identyczne :cool2: Beda roznily sie wygladem, waga, kolorem lakieru.

 

Różnią się ET i szerokością(?) muszę sprawdzić dokładnie tą szerokość, bo szczerze to nie jestem do końca pewny jaka jest 9 czy 9,5. Sklep dh wheels na allegro, niedawno miał wystawione te felgi. Z ciekawości jutro zadzwonie i zapytam czy są dostępne w takim rozmiarze jak moje. To, że nie ma ich teraz np na ebay'u naprawdę nie znaczy, że nie ma ich w ogóle http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320693329224

Opublikowano
miałem problem z DSC, po "sprwadzeniu" okazało się, że na innych ciężkich felgach układ "nie świruje", felgi były idelanie równe, wyważone i doważone na samochodzie, opony nowe, wizulanie podczas jazdy nie biły, na maszynie nie biły a auto świrowało jak "butowałeś"...

 

okazało się, że lekki model bez domieszek wzmacniających nie dawał rady obciążeniu przy pełnym bucie, Nm wyginały ramiona, nie będę pisał jaki to model ale po mojej przygodzie z katalogu został wykreślony jako do stosowania powyżej 600Nm na oś...mogli mnie olać, bo jak zamawiałem napisałem, że idą do 330d...ale podeszli do zgadnienia poważnie, był zapis, że dla 335d można stosować a moje auto jest porównywalne "mocowo" właścnie do tego modelu..

 

zwrócili kasę, przeprosili, dali b. duży rabat...mimo wpadki mam dla nich "szacunek", mimo, że wiuzalnie nie pasują do BMW używam ich produktów...

 

Szkoda, bo pamiętam jak zażarcie w galerii broniłeś tych felg 17 cali (bodajże?) ich wagi, różnicy przyspieszeń itp.

 

A na jakie felgi wymieniłeś?

Opublikowano

Co do uszkodzenia felgi VERMILION na bmw-sport właściciel nie napisał, że w oponie było zbyt niskie ciśnienie ale jeżeli dobrze znasz tą sprawe i rzeczywiście tak jest to zwracam honor.

 

Poza tym wlasciciel tamtego E46 zrobil tak jak powinno sie robic, zglosil sie do zarzadcy tej drogi i odzyskal pieniadze na nowa felge z ich ubezpieczenia.

 

Nie widzę dużej różnicy pomiędzy CSL, a Consilium.. Na przemian ramiona w kształcie litery V i U. Póki co widzę, że ma 1 ramie w kształcie V więcej.

 

Roznica jest w ksztalcie ramion, w tym jak sa oparte na obreczy, we wkleslosci tych felg (nasze maja znacznie wieksza), nasze felgi maja znacznie ostrzejsze krawedzie na kazdym z ramion (drozsza produkcja), itd.

 

widac to chocby tutaj

 

http://img295.imageshack.us/img295/8582/dsc0168kc.jpg

 

http://img94.imageshack.us/img94/9205/img0748yb.jpg

 

Różnią się ET i szerokością(?) muszę sprawdzić dokładnie tą szerokość, bo szczerze to nie jestem do końca pewny jaka jest 9 czy 9,5. Sklep dh wheels na allegro, niedawno miał wystawione te felgi. Z ciekawości jutro zadzwonie i zapytam czy są dostępne w takim rozmiarze jak moje. To, że nie ma ich teraz np na ebay'u naprawdę nie znaczy, że nie ma ich w ogóle http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320693329224

 

Dalej nie rozumiesz problemu, szerokosc i ET to drobiazgi. Nadal nie masz pewnosci, ze kupisz to samo, nawet gdy parametry felgi beda takie same. Zastanawiales sie jak Chinczycy skopiowali cos co nigdy nie bylo dostepne w normalnej sprzedazy? Na podstawie zdjec, kazdy producent po swojemu zaprojektowal ta felge, wiem, ze nie widzisz subtelnych roznic w designie (przykladem niech bedzie porownanie Stylingu 127 i Consilium) i to jest podstawowy problem. Nie zycze Ci dokupywania jednej felgi do kompletu, ktory masz, bo wtedy dokladnie zrozumiesz, ze dlaczego w przypadku tego typu felg w praktyce nie ma zadnej oszczednosci.

Opublikowano

Szkoda, bo pamiętam jak zażarcie w galerii broniłeś tych felg 17 cali (bodajże?) ich wagi, różnicy przyspieszeń itp.

 

A na jakie felgi wymieniłeś?

te, które broniłem dają radę, są brzydkie :mrgreen: ale lekkie i mocne :cool2: a wyniki/prowadznie mówią same za siebie ...

po przejechaniu 20 tys. wyglądają jak "nówka", jest to ich "naj" seryjny model więc raczej powinnien dawać radę :mrgreen: ...

 

nie dał rady model z górnej półki ale trochę "gorszy" (cięższy) i tańszy ...montowany seryjnie w limitowanych imprezach STI i focusach RS ...

 

...zmień miejsce CB :mrgreen: :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dopiero teraz zauwazylem to co dopisales po edycji

 

Jeżeli chodzi o pieniądze to nie jestem w stanie uwierzyć, że koszt wyprodukowania 1 felgi BBS-LM to 4,200zł.. za 2 komplety takich kół można kupić nowy samochód.. a to już jest śmieszne i nie przekonasz mnie, że jest inaczej. Proces technologiczny wytwarzania felgi jest bardziej skomplikowany od procesu wytworzenia samochodu.

 

Wiesz w jaki sposob i gdzie sa produkowane LM? To nie sa felgi odlewane, to felgi kute i ich koszt produkcji jest nierozerwalnie zwiazany wlasnie z tym jak skomplikowany jest proces ich produkcji. Nie sa produkowane w Niemczech tak jak tanie felgi pokroju CH, sa produkowane w wyspecjalizowanej fabryce w Japonii (ktora nawet nie nalezy do BBS), ktora produkuje takze wszystkie magnezowe BBS przeznaczone dla sportu. Wiesz dlaczego tak jest? Bo tylko ta firma dysponuje drogim sprzetem potrzebnym do produkcji

 

Jezeli nie widzisz uzasadnienia cenowego, to poszukaj prosze ile kosztuja prasy uzywane do wykuwania felg albo 5-osiowe frezarki CNC uzywane do ich koncowej obrobki ;)

 

Tutaj mozesz obejrzec caly proces

 

 

i dla porownania Rays

 

 

zapomnij, proces produkcji podrobek nawet nie przypomnia tego co widzisz na tych filmach

 

Moim zdaniem to coś w stylu porównania Porsche 911 GT2 RS vs Nissan GT-R R35

Osiągi praktycznie te same tylko ceną trochę się różni.

 

W ten sposob mozesz porownac BBS i Rays (na odpowiednich miejscach).

 

Osiagom (ale dokladnie parametrom technicznym) oryginalow i ich podrobek daleko. Tak jak wytlumaczyl Ci juz AO, cos moze wygladac podobnie, miec jednak wielokrotnie nizsza wytrzymalosc.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cienciar - Lekkie modyfikacje; nadkola nie pasowały więc trzeba było pobawić się z otworami i dopasować odpowiednio, płyta została. Była zabawa ze spryskiwaczami, przeciekały z załączonymi do zderzaka rurkami. Halogeny dostałem w komplecie, są inne. Ogólnie miało wszystko pasować, skończyło się na dniu roboty.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Cienciar powiedz mi czy wymieniłeś może progi? Masz zamiar ewentualnie zmieniać? Byłbym zainteresowany szczególnie prawą stroną.

 

Pozdr.

Opublikowano

Kolego eXide progów jeszcze nie wymieniałem ale mam zamiar to zrobić jeszcze przed tym sezonem.

Do allegro trochę zraziłem się przy zakupie tylnego zderzaka m-pakiet, ponieważ jeden ze sprzedawców przesłał mi zderzak od e91.. dlatego zastanawiam się nad aso albo allegro ale tylko z moich okolic żeby odebrać osobiście.

 

Z tego co słyszałem nie ma większych problemów przy progach m-pakiet?

Opublikowano
Kolego eXide progów jeszcze nie wymieniałem ale mam zamiar to zrobić jeszcze przed tym sezonem.

Do allegro trochę zraziłem się przy zakupie tylnego zderzaka m-pakiet, ponieważ jeden ze sprzedawców przesłał mi zderzak od e91.. dlatego zastanawiam się nad aso albo allegro ale tylko z moich okolic żeby odebrać osobiście.

 

Z tego co słyszałem nie ma większych problemów przy progach m-pakiet?

 

Aj daj spokój, już na allegro kiedyś zderzak chciałem kupić - igła stan.. szkoda gadać, ze 3 odsyłałem. Kupiłem w końcu od kumpla, który zakładał m-pakietowe niestety akurat prawą listwę progową miał pękniętą :(

 

Dlatego jak będziesz sprzedawał to koniecznie daj mi znać.

 

A zderzak przedni sprzedałeś?

 

 

Pzdr.

Opublikowano
Z czym dać znać jak będe sprzedawał? Zderzaka przedniego nie sprzedawałem, bo w dzisiejszych czasach różnie to bywa, a wziąłbym za niego jakieś 300zł pewnie;)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

świetne felgi!

też o nich myślałem :)

 

gleba naprawdę konkretna

 

 

 

podaj proszę parametry felg oraz rozmiar opon, może masz więcej fotek z nastawieniem na pokazanie felg?

Opublikowano

przód 8,5J ET44 opony 235/35/19,

tył 9,5J ET44 +20mm dystanse, opony 265/30/19 pirelli p zero nero.

 

zdjęć niestety więcej nie mam, brak umiejętności jak i porządnego aparatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.