Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od jakiegos czasu zaczelo mi trzas buda tylko na wolnych obrotach na jalowym i jak zwalniam stojac na swiatlach zaczyna to sie powtarzac dosc czesto macie jakies spostrzezenia? Do tej pory wyczyscilem egr,mechanik zerknal na poduchy pod silnikiem i mowi ze lewa do wymiany wiec od razu trzeba dwie ale powiedzial tez ze moga byc wtryski ktore sie tez zawieszaja.Slyszalem ze odma tez moze byc juz sam nie wiem.
Marcin
Opublikowano
Ok dzieki bede mial to na uwadze jak pojade do mechanika bo czasami trzesie buda na calej powierzchni karoseri zaczynajac od tylu konczac na przodzie. Jest jakis sposob zeby to sprawdzic i miec pewnosc?Wiesz jakie jest koszt w razie wymiany?
Marcin
Opublikowano
hm, jak trzęsie budą to stawiałbym na dwumas, no i poduchy, a słyszysz też stukanie przy pracy sprzęgła?
Opublikowano
........osobiscie zaczoł bym od sprawdzenia poduch pod silnikiem.......a dopiero póżniej doszukiwał bym sie problemów z "masowym" i wałem.
(*pozdrawiam*)
Opublikowano
dwumas raczej odpada bo nie szarpie silnikiem nic nie charczy,silnik pracuje rowno sprzeglo tez ok,stawialbym od najtanszych rzeczy czyli poduch a potem kolo pasowe. Pozdro
Marcin
Opublikowano

Podepnę się pod temat, bo nie ma sensu zakładać nowego.

 

Mam podobne objawy, to znaczy trzęsie mi całą budą, na zimnym mocniej, jak się rozgrzeje, to już mniej, ale dalej widać, że drga całe auto. Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że naciskając lekko sprzęgło czuć na nim wibracje (przy całkowicie puszczonym stoi stabilnie). Wydaje mi się, że to poduchy, ale czy to nie aby objaw kończącego się dwumasa?

 

Druga sprawa - czy to normalne, że zaraz po odpaleniu zimnego obrotu przez chwilę falują? Niewiele, ale jednak. Po ok. 30 sekundach obroty trzymają się już stabilnie.

Opublikowano
U mnie mechanik powiedzial ze czas wymienic poduchy ale zeby byly jakies oplakane to nie,na forum ludzie pisza o objawach konczacego sie dwumasu i u mnie takich nie ma raczej kolo pasowe obstawiam i poduchy. U mnie trzesie autem tylko na wolnych przygazuje lekko i znika,zadnych falowan obrotow i dziwnych dzwiekow z silnika tez nie ma i z reguly dzieje sie to kiedy silnik sie rozgrzeje na zimnym nigdy.
Marcin
Opublikowano
Podepnę się pod temat, bo nie ma sensu zakładać nowego.

 

Mam podobne objawy, to znaczy trzęsie mi całą budą, na zimnym mocniej, jak się rozgrzeje, to już mniej, ale dalej widać, że drga całe auto. Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że naciskając lekko sprzęgło czuć na nim wibracje (przy całkowicie puszczonym stoi stabilnie). Wydaje mi się, że to poduchy, ale czy to nie aby objaw kończącego się dwumasa?

 

Druga sprawa - czy to normalne, że zaraz po odpaleniu zimnego obrotu przez chwilę falują? Niewiele, ale jednak. Po ok. 30 sekundach obroty trzymają się już stabilnie.

Co do falowania obrotow to przeplywka moze juz pada a jezeli sprzeglo ci wibruje to faktycznie moze dwumas juz sie konczy a to jest dosc kosztowna wymiana.

Marcin
Opublikowano

Co do falowania obrotow to przeplywka moze juz pada a jezeli sprzeglo ci wibruje to faktycznie moze dwumas juz sie konczy a to jest dosc kosztowna wymiana.

Sprzęgło wibruje tylko wtedy, kiedy się je lekko naciśnie, przy odpuszczonym nic się nie dzieje. Z okolic silnika też nie słychać żadnych stuków, więc liczę na to, że dwumas jeszcze trochę potrzyma. Wiesz może, jak się kształtują ceny dwumasów?

 

Co do falowania - jak mówiłem, faluje minimalnie tylko po odpaleniu zimnego przez jakieś 30 sekund, później trzyma stabilnie.

Opublikowano
Sprzęgło wibruje tylko wtedy, kiedy się je lekko naciśnie, przy odpuszczonym nic się nie dzieje. Z okolic silnika też nie słychać żadnych stuków, więc liczę na to, że dwumas jeszcze trochę potrzyma. Wiesz może, jak się kształtują ceny dwumasów?

 

Też tak mam, że pedał sprzęgła mrowi gdy go dotykam stopą - po wciśnięciu nic nie czuć. Tłum mechaników z ASO, nie ASO moje auto widział i każdy mi mówił, że dwumas jest jeszcze w znośnym stanie. Do wymiany się średnio palę, bo jest wprost ohydnie drogi: 1700zł to dolna granica cenowa za zamiennik LUK (chociaż trafiają się w takiej cenie też zestawy z kpl. sprzęgła). Żeby było wredniej - cholernie ciężko na alledrogo i w hurtowniach te dwumasy dostać. No i jak tu mówić, że traktor jest tani w eksploatacji :duh:

Opublikowano
Srednio przy przebiegach powyzej 200tys trzeba sie liczyc ze kiedys nas czeka wymiana turba, kola pasowego czy dwumasu,czasami nawet wczesniej ale jak juz zrobisz spisz spokojniej w kieszeni mniej ale auto smiga milo,decydujac sie na takie auto trzeba sie z tym liczyc.Ja dzis odkrylem ze cos mi w moscie halasuje i musze zerknac na poziom oleju i raczej wymienie choc niektorzy odradzaja mowia zeby dolac mam juz najechane 234 tys wiec podejrzewam ze nikt tam dawno nie zagladal.
Marcin
Opublikowano
To ktoś takie herezje głosi? :D

 

Ok, nie chcę zrobić tu flejma :) marcin78uk, święta racja :) dwumas jest o tyle wredny, że jak go zaniedbamy to możemy pozbyć się silnika. Ale nie róbmy tu hydeparku, moja uwaga była całkowicie niepotrzebna :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam podobny problem.

 

Na zimnym silniku jak wyjezdzam z garazu (wzniesienie) szarpie silnikiem. Przy 3 osobach w srodku myslalem ze nie wyjade. Jak sie auto rozgrzeje to jest o niebo lepiej. Moze to byc poducha?

Wykorzystaj potencjał swojej nowej Garrettki :8)


Pomoc drogowa w Krakowie http://www.janhol.pl

-------------

C-O-N

Opublikowano
Nie sadze ze by to byly poduchy,jak sa walniete to na zimnym czy na cieplym trzesie buda tak samo powinno to byc czuc na jalowym i jak zwalniasz przy swiatlach wydaje mi sie ze to cos innego,niech sie wypowiedza bardziej doswiadczeni ktorzy mieli takie objawy szarpania jak ty.
Marcin
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
A wiec po miesiecznej jezdzie z nowymi poduszkami pod silnikiem i skrzynia niestety konczy mi sie dwumas.Poduchy nie pomogly trzesie buda nadal do tego po wcisnieciu sprzegla na cieplym silniku slychac buczenie z wiec podejrzewam lozysko oporowe.Koszty sa konkretne dwumas razem ze sprzeglem LUK 2500zl plus 400zl za robocizne.Nic nie pozostalo tylko ogarnac browara. Edytowane przez marcin78uk
Marcin
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Trzesienie ustalo powodem byl padajacy dwumas plus sprzeglo przy przebiegu 240km koszt wymiany okolo 3 tys wraz z robocizna,zabolalo w portfelu ale teraz auto bajka,wyrzucilem przy okazji klapki z kolektora i zregenerowalem turbine koszt ogolny byl spory ale auto trzeba kochac.....
Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.