Skocz do zawartości

[E39] 530d Czujnik kąta skrętu kierownicy - kalibracja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Marcin z tego co kiedys gmerałem w tym temacie to wiem że jest tak :

wiec położenie kierownicy trzeba zaprogramować przez specjalny interfejs a nie przez ogólno powszechne oprogramowanie do BMW Boscha... i specjalny soft, podaje się a raczej wgrywa skrejne położenia kierownicy oraz położenie środkowe... a więc w takim przypadku polecam wizytę w ASO lub naprawdę u dobrego szpeca komputerowego.... i wszystko działa bez zażutu.. pozdrawiam zainteresowanych...
.Ten zenek zmienił w ASO za 700zł ten czujnik i za chiny nie działało,wtedy ktoś mu wgrał te ustawienia i wypośrodkowanie.Jak widać uchachany.POzdr

PS -Marcin słyszałem też że kalibracje mozna zrobić GT1 i programem uniwersalnym KTS 200,ale ile w tym prawdy,wiem też ze należy ponownie kodować ASC/DSC po kalibracji.Nie właściwie skalibrowany czujek wywala zawsze taki błąd jak czujnik skrętu.

Tu jeszce krótka lektura,ale zwiezła viewtopic.php?f=69&t=145024#p1112071 --może coś ci pomogłem,doczytałem też że niby DIS-em zrobi sie samemu kalibracje.POzdr i działaj

Opublikowano
już zrobiłem podjechałem do serwisu na Zaciszu (gość polecany przez BKP), 180 PLN i 20 minut, grunt, że zrobione

Marcin tak BTW, kiedyś mój szwag ojezdził sie jak debil za tym,świeciło i świeciło,a żaden magik nie miał bladego pojęcia,że głupie wymiany wachaczy i nie poprawiona zbiezność z geometria narobiła takiej choinki :lol: On wtedy jakieś 5 lat temu za geometrie i skalibrowanie zabulił ponad 4 stówki.Tak czy inaczej ciesze się z Tobą,że małym kosztem koniec nerwów i siwych włosów.POzdr :cool2:

PS-miłego spotka z okazji 2-giej rocznicy :norty: (9 lipiec)

  • 1 rok później...
Opublikowano
panowie powiedzcie mi jakie sa objawy zle skalibrowanego czujnika bo ja miałem wyciagnay cały silnik i zawieszenie i teraz ciezko chodzi czasem kierownica i wydaje czesem dziwny dzwiek a pompa chodzi ok jest to bmw e63 wspomaganie elekryczne bodajże

Panie Władzo jechałem szybko gdyż................poprostu lubie zapi....alać


http://images45.fotosik.pl/1795/d7228bb9e9fd6984m.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Koledzy odgrzewam kotleta

Zdjąłem kierownice w e39 (przedlift) taśma przykręcona do kierownicy i powstaje problem , na pewno rozkalibrowałem zestaw bo kręciłem pierścieniem, co teraz ?

Zamontować to po prostu wszystko jak ma być ? i jechać na kalibrację czy trzeba ustawić tą taśmę w pozycje 0 ?

pomocy bo nie wiem co zrobić a kierownica jutro wraca

Opublikowano
Koledzy odgrzewam kotleta

Zdjąłem kierownice w e39 (przedlift) taśma przykręcona do kierownicy i powstaje problem , na pewno rozkalibrowałem zestaw bo kręciłem pierścieniem, co teraz ?

Zamontować to po prostu wszystko jak ma być ? i jechać na kalibrację czy trzeba ustawić tą taśmę w pozycje 0 ?

pomocy bo nie wiem co zrobić a kierownica jutro wraca

 

Wszystko ok, nie ma czujnika konta skrętu w przed lifcie, trzeba tylko poprawnie ustawić taśmę, wcześniej sprawdzając czy zrobi 2,5 obrotu w obie strony zmontować jak było i gra :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik skrętu jest tylko przy DSC, ASC go nie ma, to nie zależy od liftu.
Opublikowano

Prosba do moderatora o modyfikacje tematu: [konta/kąta] ... :duh: aż boli jak się to czyta.

 

Panowie, krótkie pytanie.

Jako ze przymierzam się do wymiany kierownicy, musze na coś szczególnie zwrócić uwagę przy demontażu/montażu, uwzględniając, iż posiadam DSC, bo jak rozumiem, owy czujnik znajduje sie w kierownicy/taśmie wewnątrz? Więc można coś spierniczyć, rozregulować?

 

Robi się ar_wi,masz racje można oślepnąć :mrgreen: POzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic nie da się popsuć, wielokliny kierownicy i wałka kolumny mają znaki, a przy ustawieniu kiery na wprost, i jej zdjęciu taśma się blokuje, także nie można nią obrócić.

Wymieniasz jak zwykłą kiere, żadnych niespodzianek nie ma :wink:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Mam pytanie dotyczące samej kierownicy, ponieważ chcę w swoim e39 wymienić kierownicę ze względu na jej zużycie. Mam taką grubą trzy ramienną z M pakietu wielofunkcyjną (4 przyciski po lewej i 4 po prawej)

Taka jak na schemacie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=32_1137&hg=32&fg=35

 

Gdzieś czytałem, że trzeba zwrócić uwagę na mocowanie chyba poduszki bo są dwa rodzaje. Czy to prawda?

Opublikowano
Mam pytanie dotyczące samej kierownicy, ponieważ chcę w swoim e39 wymienić kierownicę ze względu na jej zużycie. Mam taką grubą trzy ramienną z M pakietu wielofunkcyjną (4 przyciski po lewej i 4 po prawej)

Taka jak na schemacie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=32_1137&hg=32&fg=35

 

Gdzieś czytałem, że trzeba zwrócić uwagę na mocowanie chyba poduszki bo są dwa rodzaje. Czy to prawda?

 

Byly poduszki jedno i dwu nabojobwe. Z tego co pamietam to jedno nabojowe byly przed liftem. U Ciebie bedzie chyba siedziec dwu nabojowa ktora ma dwie wtyczki. Najlepiej odkrec i zobacz. Piec minut roboty jak masz torxa odpowiedniego. Nie musisz nawet rozpinac wtyczek.

O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co pamietam to jedno nabojowe byly przed liftem.

 

Zmiana poduszek z jedno na dwunabojowe nie była związana z liftem (nastąpiło to znacznie wcześniej).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.