Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Dziś po długim okresie czasu podłączyłem EGR spowrotem, ku mojego ździwieniu zaczoł dziwnie chodzić, zdjołem rure od intercoolera otwiera sie i zamyka (strasznie hałasuje) a powinien być na wolnych obrotach otwarty ??

 

Po zamianie kostek od elektrozaworka żaluzji EGR otwarty jest cały czas ale się nie zamyka (zrobiłem to tak dla sprawdzenia :D )

 

Po normalnym podpięciu elektrozaworka sprawdziłem na konpie i wyskoczył błąd że Przepływomierz na wolnych obrotach daje za mało powietrza

Po odpięciu EGR nie ma tego błędu

 

 

 

Panowie co to może być?? Elektrozaworek?? miał ktoś taki przypadek?? da się jakoś to ustawić w DIS??

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
EGR pracuje na jałowym i do 2500-3000 obr. Dalej jest odcinany przez sterownik. To co zrobiłeś z tą podmianą to normalne, bo żaluzje są otwierane i zamykane na stałe. Dziwne z tym przepływomierzem, bo wygląda na to, że zaniża dawkę powietrza!!! przy odpiętym EGR powinien być JEGO błąd i odnosić się do wyższej dawki powietrza 50mg/suw co objawia się głośną i twardą pracą silnika. Coś jest nie teges z przepływką albo EGR jest stale zawieszony w pozycji otwartej. Jaką wartość pokazuje INPA w zasysanej masie powietrza na biegu jałowym??
Opublikowano
Sprawdź, czy połączenie przeplywka-turbo jest szczelne, jeśli tam zasysane byłoby lewe powietrze, wtedy przepływka wskaże mniej zassanego powietrza. Ważny jest też tam wąż gumowy który zakładasz na króciec odpowietrzający skrzynię korbową, on też musi być szczelny.
Opublikowano
Ważny jest też tam wąż gumowy który zakładasz na króciec odpowietrzający skrzynię korbową, on też musi być szczelny.

dokładnie! ja tam dodatkowo dałem opaskę zaciskową.

Opublikowano

Też mam tam opaske zaciskową, przepływka zaniża tylko z egr. Test Przepływomierza w dis wypadł bardzo dobrze ale z odłączonym Egr

 

EGR pracuje na jałowym i do 2500-3000 obr. Dalej jest odcinany przez sterownik. To co zrobiłeś z tą podmianą to normalne, bo żaluzje są otwierane i zamykane na stałe. Dziwne z tym przepływomierzem, bo wygląda na to, że zaniża dawkę powietrza!!! przy odpiętym EGR powinien być JEGO błąd i odnosić się do wyższej dawki powietrza 50mg/suw co objawia się głośną i twardą pracą silnika. Coś jest nie teges z przepływką albo EGR jest stale zawieszony w pozycji otwartej. Jaką wartość pokazuje INPA w zasysanej masie powietrza na biegu jałowym??

 

Przepływke mam org bosch moge podmienić bo ma też pierburga dobrego, ale jeżeli przepływka daje dobre wartości bez egr a gdy go podłanczam to ten tłoczek chodzi w tom i spowrotem zamyka sie i otwiera a powinien być cały czas otwarty tak??

 

 

Co do błędu to kiedyś sie pokazywał a teraz niewiem dlatczego nie ??

Opublikowano
nie nie może być cały czas otwarty bo by Ci silnik zadusiło. Jak się cyklicznie otwiera i zamyka to jest OK... tylko dlaczego zaniża wartość przepływki. Dawno temu wymieniałeś filtr powietrza?? nie masz gdzieś dziury w dolocie [charakterystyczne syczenie]?? I jaka wartość masy powietrza i ciśnienia doładowania na jałowym??
Opublikowano
nie nie może być cały czas otwarty bo by Ci silnik zadusiło. Jak się cyklicznie otwiera i zamyka to jest OK... tylko dlaczego zaniża wartość przepływki. Dawno temu wymieniałeś filtr powietrza?? nie masz gdzieś dziury w dolocie [charakterystyczne syczenie]?? I jaka wartość masy powietrza i ciśnienia doładowania na jałowym??

 

 

Filtry wymieniane co 15 tyś z olejem

 

Nic nie syczy chociaż intercooler sie kiedyś pocił ale tam nic nie leci bo zaklejłem pozatym ciśnienie by się niezgadzało z zadanym i zamierzonym

 

 

Ciśnienia nie pamiętam

 

ale w inpie 40 jednostek a w dis około 400-450 jednostek na jałowym biegu

 

 

wszystkie testy w dis wypadły pozytywnie (przepływki i ciśnienia)

Opublikowano
błąd Egr wyskakuje jak odłącze wtyczke od elektrozaworka

 

To raczej normalne, przerwany obwód! Ale nie daje żadnej informacji o działaniu czegokolwiek.

 

Reszta wygląda na uszkodzony elektrozaworek egr. Podmień na ten od turbo. Te zaworki nie działają 0-1 one płynnie zmieniają przepustowość. U Ciebie najwyraźniej zbyt mocno się otwiera. Za dużo spalin wraca do dolotu i o tyle mniej powietrza przepływa przez przepływke.

Opublikowano

panowie może od tego właśnie dużo palić ??? zauważyłem też że lepiej idzie na zimnym niż na ciepłym, dlaczego????

 

Nie kopci, nie bierze płynu ani oleju niby temp na wyświetlaczu w normie (środek), uszczelka raczej odpada.

 

Czytałem gdzieś że jak jest zimny silnik to olej jest gęściejszy i wtedy lepiej funkcjonuje pompa próżniowa czy jakoś tak :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.