Skocz do zawartości

330xd Nie zawsze ciągnie jak powinien...Proszę o porady...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, koledzy pomóżcie. Moja bunia (330xd automat 184KM) ma taki wkurzający problem, że nie zawsze ciągnie jak powinna.

Przykład: Chcę wyprzedzać, daję kick'a i raz z miejsca przyspiesza a raz zamula jakbym mu ręczny zaciągnął. Wtedy muszę kilka razy podeptać po gazie aż za którymś razem dopiero zacznie ciągnąć. Jest to strasznie wkurzające a nawet niebezpieczne w momencie wspomnianego wyprzedzania.

Co może być przyczyną takiego niedomagania.

Turbina była regenerowana niecały rok temu. (potem miałem szereg problemów bo po regeneracji auto praktycznie nie chciało jechać, kombinowałem z przepływkami, początkowo zamiennikami potem w końcu kupiłem org., wymieniałem przewody, wymieniłem odmę, potem w końcu czyściłem EGR i filterki na elektrozaworkach przy turbo i za dolotem i wtedy dopiero była poprawa ale tak jak piszę na wstępie nadal ma te chwilowe zadyszki)

Chciałbym w końcu ten problem zlikwidować na dobre. Myślę czy nie kupić nowych części które wcześniej czyściłem tylko nie chciałbym wyrzucać kasy w błoto bo jej nigdy za wiele. Co może być bezpośrednią przyczyną takich zawieszeń? Zastanawiam się nad przetwornikiem ciśnienia (11747796634), elektrozawór (11747810831), czujnik ciśnienia (13622246977), a może jeszcze jakiś inny winowajca ?? Jak myślicie od czego zacząć, która część jest najbardziej prawdopodobną przyczyną ?? A może wieszają się klapy?? Na pewno wyczyszczę jeszcze raz dokładnie EGR.

Dodam że silnik pracuje równo, bez jakiegoś niepokojącego kopcenia, leję mu V-power diesel.

Proszę o sugestie... od czego zacząć, na co zwrócić uwagę?? Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Czyszczenie zawórków egr i turbo nie zawsze daje rezultaty i trzeba wymienić na nowe.
Opublikowano
Jaka jest dokładna data produkcji Twojego auta? Mam na myśli miesiąc, bo jeśli wymieniłeś przepływkę na BOSCH-a to powinieneś też zrobić reprogramowanie sterownika silnika. Możliwe też, że elektrozaworek przy turbo się wiesza, ale jeśli nie reprogramowałeś sterownika po zmianie przepływki na nową BOSCHA(...527,...468) to zrób to w pierwszej kolejności.
Opublikowano

Autko jest z lutego 2001 (VIN - JN03080). Nie robiłem żadnego reprogramowania ... nawet nie wiem o co chodzi, więc jak możesz napisać o co kaman ....

Saitek właśnie po przeczytaniu postu od robertbmw wcześniej czyściłem te siateczki ;), ale przeczytam może się coś nowego pojawiło...

Opublikowano

Który to jest ten N75 ? bo nic mi to nie mówi ;)... już wiem widzę go na allegro.

yoshimura01 z tym to chyba nawet nic nie robiłem. A czy on może właśnie powodować takie problemy ??

Opublikowano
napisałeś że czyściłeś filterki czyli jednak coś musiałeś robić :wink: a właśnie w tych elektrozaworach są jeszcze wewnątrz dodatkowe filtry, które też się zapychają i nie ma sensu czyszczenie tylko wymiana na nowy.
Opublikowano

Tak zgadza się, czyściłem ten który jest za kolektorem (przy tym uwaliłem kabelek, zdejmując kolektor, ale na szczęście dało się wyleczyć ;) ) i ten co jest przy turbinie.

A tak z innej beczki, zastanawiam się nad zakupem interfejsu i pyt. czy ten będzie dobry?

http://allegro.pl/interfejs-bmw-usb-adapter-20-e36-e46-polska-inpa-i1688120909.html?source=oo

żebym od razu umiał obsłużyć i moją starą bunie e36. (2w1)

Od którego programu zaczynać swoją przygodę? INPA czy DIS a może jeszcze inny....

Opublikowano
Autko jest z lutego 2001 (VIN - JN03080). Nie robiłem żadnego reprogramowania ... nawet nie wiem o co chodzi, więc jak możesz napisać o co kaman ....

Saitek właśnie po przeczytaniu postu od robertbmw wcześniej czyściłem te siateczki ;), ale przeczytam może się coś nowego pojawiło...

 

Czyli w Twoim aucie też był montowany wadliwy przepływomierz z końcówką 314. Skoro twierdzisz, że wymieniłeś na nowy BOSCH-a to pewnie masz już ten z końcówką 468 lub 527. A jeśli tak jest i masz już ten nowy to do niego wymagana jest reprogramacja sterownika. Temat powszechnie znany w 320D bo ich jest więcej, ale i Twojego motoru też się tyczy. Przeprogramowania sterownika można dokonać samemu za pomocą kabelka na USB i DIS-a lub też poszukać kogoś, kto już się tym kiedyś zajmował, bo serwisy zazwyczaj życzą sobie nawet do 600zł za tą operację :shock: Jeśli czujesz się na siłach zrobić to samemu to jest wątek na forum opisujący krok po kroku co trzeba nacisnąć w DIS-ie. Jeśli nie wymieniałeś elektrozaworków sterujących turbo i EGR, to na pewno warto to zrobić, ale na początek sprawdź jaki masz przepływomierz, bo jeśli już nowy, a nie reprogramowaleś sterownika to takie objawy też będą występować, a jest to wymagane przy wymianie.

Opublikowano
Wszystkie sterowniki wymagały przeprogramowania jeśli w aucie była wadliwa 314. A z informacji jakie pozyskałem w lutym 2001 w 330xd też była 314, więc i reprogramacja jest potrzebna.
Opublikowano
Co do przepływki to miałem końcówkę ...468, ale myślę że chyba nic nie zaszkodzi mimo wszystko zrobić reprogramację bo nie wiem czy tam już wcześniej mechanik jak mu auto nie jechało nie zrobił jakiejś podmianki. Zamawiam dopiero kabelek ale nie wiem czy ten który napisałem powyżej będzie ok ?? Zerknijcie na niego i dajcie znać czy mogę zamawiać .... I jak przyjdzie to będę działać w tym kierunku...
Opublikowano
Możesz bez problemu sprawdzić czy reprogramacja jest wymagana. Jak kupisz kabelek instaluj INPA i sprawdź jaki masz aktualnie wgrany soft, podaj go na forum i ktoś ci sprawdzi, czy trzeba zmieniać soft czy nie. Wtedy będziesz miał jednoznaczną odpowiedź czy trzeba iść w tym kierunku rozwiązując Twój problem, czy trzeba szukać innych możliwych przyczyn np elektrozaworki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Trandolf mam już kabelek, udało mi się postawić twojego gotowca, jeszcze nie podłączałem do auta bo mam ostatnio urwanie głowy (urodziła mi się pierworodna ;) ) , ale niepokoi mnie to że nawet na sucho bez podpięcia do auta świeci na czarno także IGNITION czy to znaczy że kabelek jakiś uszkodzony ? Jakbyś mógł mnie pokierować gdzie odczytać wersję oprogramowania (to nie musi być już bo pewnie jeszcze parę dni minie zanim się zabiorę za to ale żebym później wiedział co i gdzie naciskać w INPIE) Z góry dziękuję za pomoc... i Pozdrowionk Edytowane przez aresag
Opublikowano
To, że świecą obie kontrolki to ostatnio normalne. Dziwie się tylko dlaczego kiedyś nie stanowiło problemu podpięcie wykrywania zapłonu, a teraz leci się po najmniejszej linii oporu mostkując te dwa wejścia. Problemu nie powinno być jeśli zawsze będziesz pamiętać o włączeniu zapłonu przed rozpoczęciem diagnozy. Nie jestem pewny czy DIS czasem nie wymaga chwilowego wyłączenia zapłonu, aby przejść do kolejnego etapu testu, coś takiego mi chodzi po głowie, ale dokładnie już nie pamiętam. Do samej diagnozy INPA nie powinno to stanowić problemu. Jeśli chodzi o sprawdzenie numeru softu to wchodzisz w sterownik silnika, a tam wybierasz identification (chyba f2), a jeśli INPA ode mnie to identyfikacja. Tam będziesz mieć dwa numerki softu, przepisz je do wątku i ktoś sprawdzi czy wymagane jest reprogramowanie.
Opublikowano (edytowane)

Prosiłbym jeszcze żeby mi ktoś napisał ile tam jest do wymiany tych elektrozaworków czujników itp... bo ja się pogubiłem, widzę coś takiego:

- Elektrozawór 11747810831

- Czujnik ciśnienia 13622246977

http://poradnik.telewizor.eu/naprawa-tv.php

- Przetwornik ciśnienia 11747796634 i tu właśnie się gubię bo według RealOEM jeden widzę przy turbosprężarce (pomiędzy nią a zbiornikiem ciśnienia) a drugi o takim samym nr jest przy EGR wydaje się że wygląda inaczej i nie wiem o co chodzi. Jakby mi to ktoś wyjaśnił będę wdzięczny... są dwa takie same ??

Edytowane przez aresag
Opublikowano

Elektrozaworek od turbo i egr to np. TO Ten od egr i turbo są identyczne. Jeśli będziesz wymieniać elektrozaworki to nie zapomnij o przewodach podciśnieniowych jak jeszcze nie zmieniałeś, bo stare kruszą się w środku i pozapychają ci filterki w nowych elektrozaworkach. A czujnik ciśnienia doładowania jest zamontowany w kolektorze dolotowym, wystarczy tylko wyczyścić, a jest to nr 18

http://realoem.com/bmw/diagrams/v/i/128.png

Opublikowano

Trandolf ten link który mi podałeś odnosi się do przetwornika ciśnienia 11747796634 (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2336&hg=11&fg=45&hl=1 i na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2838&hg=11&fg=45), czyli mam rozumieć że potzrebuję 2 szt. tak ?

A teraz jeszcze pytanie co z 11 na pokazanym przez ciebie rysunku. Ta 11 ma nr 11747810831 i jest opisana jako elektrozawór (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2836&hg=11&fg=40&hl=11)

czy też go kupować, czy też on jest odpowiedzialny za co innego???

Czujnik chyba też kupię nowy bo już go raz czyściłem i po czyszczeniu to on i tak nie wyglądał jak nowy...

Zastanawiam się nad przewodami, niby je kolo wymieniał po regeneracji turbinki rok temu i teraz nie wiem...

Sorki że cie tak mecze :wink:

Opublikowano
Te przetworniki ciśnienia jak pisałem są identyczne dla EGR i turbo. Więc jak kupisz to zmień razem z przewodami podciśnieniowymi. Polecam przewody silikonowe ponieważ nie parcieją po czasie i nie kruszą się brudząc układ podciśnieniowy od środka. Co do tego elementu 11 to jego tylko możesz przeczyścić i też sprawdzić przewód podciśnieniowy, odpowiedzialny jest on za klapki, wymieniać go na nowy nie musisz jak działa poprawnie. Jeśli czujnik ciśnienia doładowania wygląda tragicznie to też go wymień, ale zazwyczaj pomaga moczenie w benzynie lub rozpuszczalniku, wtedy cały nagar odpadnie i powinien wyglądać jak nowy. Otwór po nim w kolektorze wyczyść patyczkiem do uszu, a w skrajnych przypadkach trzeba ten otwór przebić, bo mógł zarosnąć nagarem od środka. Środek czujnika czyścisz delikatnie szpilką. Podłączając auto pod kompa możesz sprawdzić czy czujnik działa poprawnie. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapalającą wszystkie kontrolki (nie palimy auta) podłączasz inpa i sprawdzasz aktualne ciśnienie doładowania, będzie ono takie samo jak ciśnienie atmosferyczne, a po uruchomieniu silnika na biegu jałowym mogą się nieznacznie podnieść. Zazwyczaj czujnika się nie wymienia, ale decyzja należy do Ciebie. Przy wymianie przewodów podciśnieniowych powiedz mechanikowi niech dokładnie sprawdzi cały układ podciśnienia, żeby podciśnienie gdzieś nie uciekało.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam po dłuższej przerwie. Jestem po wymianie wcześniej wymienianych elementów, jak się okazało przy robocie jest tam jeszcze jeden elektrozawór (umiejscowiony poniżej bagnetu od oleju), jak się nie mylę to ma nr 11747810831. Nie jest za drogi więc myślę że też go w najbliższym czasie wymienię. Miałem 4m wężyka silikonowego i jeszcze zabrakło gdzieś ok 1m. Najbardziej mnie zdziwiło że te wężyki są też podpięte do poduszek silnika... tak z czystej ciekawości ktoś wie może czemu to służy ??? Bo ja nie mam zielonego pojęcia. Póki co nie podpiąłem jeszcze auta pod kompa bo jakoś nie było czasu i nadal nie wiem czy wymagane jest reprogramowanie http://hobby-elektronika.eu/programator.html sterownika silnika. Póki co jest pewien progres bo silnik reaguje bardziej żwawo ale ciągle to jeszcze nie jest "to". Wydaje mi się że rzadziej ale nadal nie zawsze reaguje bezpośrednio po naciśnięciu gazu. Dalej zdarza się że trzeba trochę "popedałować" zanim się obudzi i rwie do przodu. W najbliższych tygodniach będę się dalej bawił i napiszę co i jak...
  • 8 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.