Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie proszę o pilna rade mam problem z odpaleniem auta. Rozrusznik kręci a auto pali. Problem pojawił się 2 tygodnie temu auto pierwszy raz nie chciało odpalić, jednak za 3 razem odpaliło i spoko. 2 dni temu auto nie zapaliło rano ale podłączyłem prostownik i po 2 h odpaliło, jednak też kręcił już rano. Dziś w centrum miasta po godzinie postoju nie zapaliło. Podjechałem z kluczykami myślałem, że może to wina np imobilaizera? Co to może być Ku*wa

Proszę o rade bo muszę rano coś zrobić z autem.

Opublikowano
szczerze mówiąc nie wiem, żaden ze mnie mechanik i to pierwszy mój disel. Ja to poznać ? to takie lekkie buczenie ?
Opublikowano
wygląda na czujnik położenia wałka rozrządu jeśli Ci nie pali zimny i ciepły. Podjedź na kompa i sprawdź czy się coś nie zapisało. Wymieniłeś filtr paliwa??
Opublikowano
nie wymieniałem filtra, a co do czujnika wału jakie mogą być objawy jego uszkodzenia i czy można jakoś odpalić auto, bo wolał bym unikać lawety.
Opublikowano
aha, czyli bardzo możliwe że odłożyła się parafina z ropy i zalepiło całkowicie filtr. Najpierw proponuję wymianę filtrów i diagnozę komputerową... bo w tej sytuacji nie jest możliwa precyzyjna diagnoza. Pozdr
Opublikowano

Zapytałem o dźwięk pompy, bo sam mam problem z odpalaniem samochodu. Bez różnicy czy ciepły czy zimny. Problem ujawnia się po myjni, mega deszczu i nad morzem. Po przekręceniu kluczyka na drugą pozycję słychać specyficzny dźwięk pompy. Dosyć głośny i może faktycznie można nazwać to buczeniem. Dzisiaj już wiem, że jeśli rano czy po dłuższym postoju nie słyszę 'buczenia' to nie zapalę. Kręci, ale nie pali. Aku nowy.

Na forum wyczytałem, że wina może tkwić w przekaźniku pompy za schowkiem. Jutro sprawdzę jak sprawa wygląda. Pompa raczej jest okej i daje radę, bo problem pojawia się jak jestem w Gdańsku i ekstremalne odczułem to w weekend będąc w UK.

Opublikowano
sprawdź na wtyczce która jest wpięta do pompki. Powinno być 12V po przekręceniu kluczyka na 2gą pozycję. Jak nie poda albo napięcie będzie za małe to wiadomo, że przekaźnik siedzi. Dziwna sprawa z tym działaniem... czyżby wilgotność powietrza jakoś wpływała na to [????]
Opublikowano

Pojęcia zielonego nie mam. Czytam i zastanawiam się nad wszystkim.

Generalnie temat wilgoci pojawił się w momencie, kiedy jednoznacznie stwierdziłem, że bliżej morza jest mega problem.

Zastanawiam się jeszcze czy delikatnie przetarty jeden kabelek z czterech (chyba) wchodzących do wtyczki, która przy wlewie oleju jest wpięta do listwy CR (popraw mnie jeśli źle dedukuję) nie ma z tym bezpośredniego związku. Obawa jest, że w końcu nie odpali, ale póki co tak jeżdżę.

Raz miałem problem, że nie mogłem usłyszeć pompy, a kiedy po entym włożeniu kluczyka i przekręceniu na drugą pozycję pojawił się wspomniany dźwięk spróbowałem zapalić to silnik chciał zapalić jakby jedna świeca odpalała się od drugiej. Ta miałem zimą przed wymianą świec i na słabym aku. Zwykle gdy po kilku nieudanych próbach odpalenia pojawi się charakterystyczny dźwięk to czekam, aż zniknie inspekcja, kontrolki itd. Jeśli dźwięk dalej jest słyszalny to pali od strzału. Wspomniany raz chciałem odpalić szybciej i stąd efekt nierównego zapalenia.

Przepraszam za takie łopatologiczne tłumaczenie, ale dopiero się uczę i fachowe nazewnictwo nie jest mi znane. :wink:

Opublikowano
oczywiście że ten kabel ma znaczenie! To jest czujnik ciśnienia w listwie i kiedy nie działa to i nie będzie podawało paliwa w celu ochrony sinika przed uszkodzeniem! Napraw to jak najszybciej bo wygląda na to, że tutaj jest Twój problem.
Opublikowano

Być może to jest ta przyczyna, ale łatwiej mi przychodzi wyjęcie przekaznika niż rzeźba z kablami. ;) Jak na szybko próbowałem odpiac wtyczkę to miałem kłopot, a nie chciałem szarpać, żeby nie wyrwać czegoś. Kabel jest delikatnie goły. Bez izolacji jest dosłownie milimetr na załamaniu zaraz po wyjściu z wtyczki. Jak to ogarnąć? Izolacja taśma to głupota? Przegladalem wczoraj Allegro to dostępne są całe wiazki tylko, a z tym to już wiecej zabawy. Jak odpiac ta wtyczkę i czy coś wymieniać czy można izolować?

Dzięki za pomoc.

Opublikowano
auto jest już u mechanika jutro idzie do roboty. Co do rad, kurde nie słychać niczego jak włączam zapłon błoga cisza poza jednym delikatnym jakby pstryknięciem. Pompa Paliwa 600 zł :(
Opublikowano
Jestem ostro wkurzony Panowie mam konkretnych partaczy w warsztacie w którym zostawiłem auto niby, zaznaczam niby wychodzi , że jakaś mała pompa daje ciśnienie duża nie daje. Koszt regeneracji tej pompy wg. nich to ok 3000 !!! Dodatkowo nie dają gwarancji , że ta cześć jest odpowiedzialna za awarie. Przyczyną miało być to , że auto musiało jeździć na prawie pustym zbiorniku LOL. Przez 4 miesiące zaświeciła mi 2 razy rezerwa !! zawsze tankuje wcześniej. Kazali wziąć auto do dobrego pompiarza. Co mam na to myśleć. Warsztat to dno, ale jaki może być koszt pompy jeżeli to faktycznie to, zaznaczam, że nie miałem , żadnego sygnału, że pompa może być BAD.
Opublikowano

Hahaha pompa CR kosztuje mniej I to nowka poza watpie aby Ci padla ... zrob diagnostyke moze ktos z forum mieszka niedaleko Ciebie ... jak Yoshi pisal czujnik walka, regulator na listwie moooze pompka posrednia w co watpie, moze problem nie jest mechniczny tylko immo odlecialo ... ktos tu na forum mial taki problem.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem e46 320d 150km 2003, i niestety pojawił się już pierwszy problem. Silnik kręcił ale nie odpalał, wyczytałem na forum żeby posłuchać czy pompa pod siedzeniem chodzi po przekręceniu kluczyka na 2 i było z tym różnie raz się włączała raz nie ale średnio po kilku próbach odpalała, mechanik stwierdził że pompa się powoli kończy i dlatego wymieniłem na nowa Pierburg 650zl (razem z filtrem paliwa). Po wymianie wszystko ok ale niestety tylko przez 3 tyg:( Problem znowu się pojawił a nawet bym powiedział że jeszcze ciężej jest z zaskoczeniem pompy(wcześniej następowało to po przekręceniu kluczyków kilka razy a teraz kilkanaście a nawet i kilkadziesiąt). Nie zauważyłem żadnej reguły zależnej od temperatury silnika lub otoczenia, po prostu odpala jak jej się chce:) I chcę jeszcze dodać że gdy już zapali nie ma żadnych problemów, wszystko działa OK, nie palą się również żadne niepotrzebne kontrolki podczas zapalana...

BARDZO PROSZĘ O PORADĘ

Opublikowano

moze problem lezy w elektryce, niech ci sprawdza czy za kazdym razem dochodzi prad i sygnal z auta ktory steruja pompa i wymusza jej prace. Bo sie moze okazac ze dobra pompe wymieniles na nowa ktora po prostu nie dostaje sygnalu do pracy. Moze cos z alarmem fabrycznym albo immobilisierem? nie wiem na jakiej zasadzie działa ori alarm ale moze odcina pompe i nie idzie auta odpalic?

o ile oczywiscie go masz bo ja mam osobny zalozony wiec dziala po swojemu :P

szukam
Opublikowano
Miałem podobny problem. Zwróć uwagę czy problem z odpaleniem występuje przy sporej wilgotności powietrza... Ja miałem tak, że w Warszawie paliła, a w Gdańsku był kłopot. Przekaźnik jest za schowkiem. Ja demontowałem schowek, później śrubkę, która trzyma przekaźniki. Dwa zaczepy na wcisk u góry i masz. Przekaźnik w pierwszym lepszym BMW kosztował 42 PLN. Wymiana 20 minut. Od tamtej pory problem znikł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.