Skocz do zawartości

Temp rośnie a płyn chłodnicy ucieka...


radziu77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam BMW 525i E39 Touring po lifcie z gazem, stag 300+,po kupnie auta wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy bo wtedy miałem dziurke gdzie był wyciek,potem musiałem wymienic obudowe termostatu gdzie była tez dziurka i przewód plastikowy tez,w koncu zrobiłem z nim porządek a tu gong plyn chłodnicy mi ucieka a nie widzę zeby gdzies uciekała,raz czy moze pare razy widziałem plama plynu pod silnikiem ale nie mogłem potem nigdzie znaleźc przyczyny....

 

natomiast podczas jazdy gdy właczam 19 i na 7 sprawdzając temperature to kiedy jest mało plynu to mi wzrasta tem nawet az do 110 ale kiedy przygazuje to spada mi temperatura do 90 nawet do 85 i tka na okrągło,nie mam juz siły co mam z tym fantem zrobic?

 

czy to wina zle odpowietrzenia?

czy to nie przypadkiem zależny jest wentylator klimy?(bo akurat mi nie działa a biorę go do rozbierania)

czy to nie przypadkiem uszczelka pod głowica?(dodam ze na zimnym silniku odpala super,nie ma niebieskiego dymu,poziom oleju jest w porządku)

 

Dolewam plynu kiedy przejade 100km to musze dolewac az pół litra plynu.

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dziwne, żeby tak wszędzie się dziury tworzyły. Możliwe, że uszczelka/głowica robi ciśnienie w układzie. Możliwe również, że przepuszcza parownik i się ciągle zapowietrza, a to też generuje wzrosty ciśnienia. Spróbuj wypiąć parownik z układu, uszczelnij, węże i pojeździj dzień. Jeżeli wszystko będzie ok to masz winowajcę. Jeżeli będzie bez zmian to zrób test na zawartość CO^2 w płynie chłodniczym. Płyn chłodniczy może Ci uciekać otworem przelewowym w zbiorniku lub przez korek, jeżeli wzrasta ciśnienie. Jeżeli byłby gdzieś permanentny otwór to płyn sączył by się również na postoju i byś widział, że kapie. Pomijam fakt, że płyn może uciekać do cylindra lub do oleju. Nie wiem, czy w tym silniku jest wisko, jeżeli tak to może jest padnięte i wzrasta temperatura, ale to byś widział na wskaźniku. Wentylator klimy wspomaga chłodzenie jak wisko nie daje rady. Jeżeli w silniku nie masz w ogóle wiska to wentylator elektryczny jest zasadniczym i wtedy to na pewno gotujesz silnik.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to sprawdze parownika i węże,tyle ze parownika mam jeszcze na gwarancji to pojadę do gazownika....natomiast wisco pracuje dmucha ostro,a czy to mozliwe jakby węże nie były szczelne to może doprowadzic do zapowietrzania?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, układ musi być szczelny. Znajdź wyciek, u mnie na przykład kiedyś pęknięty był wąż od nagrzewnicy delikatnie, sączyło się bardzo mało, że tego nie widziałem. Natomiast auto ciągle się przegrzewało w korkach. Jak w końcu wąż pękł zupełnie, wymieniłem i jak ręką odjął. Jeżeli wisko kręci, to znaczy, że chłodnica jest ok, a to znaczy, że nie ma gazów w układzie chłodzenia, a to znaczy, że się nie zapowietrza, a to znaczy, że po prostu masz gdzieś nieszczelność i tyle.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatm

Tez kiedys walczylem z chlodzeniem, i znalazlem bardzo maly wyciek z zaslepki z przeodu silnika na lewo od termostatu http://imageshack.us/photo/my-images/651/autj.jpg/

Widzialem tylko krotka zielona smuge ponizej zaslepki (wyciekalo parowalo szlo w powietrze). Znalazlem to przypadkowo

Proponuje rowniez wejsc pod auto, sciagnij oslone silnika i patrz (jesli miales plame pod silnikem musi gdzies sie saczyc)

Nie namawiam ale uszczelnilem u siebie wlewajac specyfik do takich drobnych wyciekow....

 

Jesli nie widac gzie leje ja bym sprobowal takiego srodka uzuc (nie zaszkodzi jak niektorzy mowia) tylko nie przesadz

 

Ps. Wiatrak klimy musi dzialac gdyz wspomaga chlodzenie. Uklad chlodzenia jest cisnieniowy do 2 barow

Jesli wiatrak sie nie wlacza, temperatura rosnie. Z praw fizyki wynika ze w ukladzie zamknietym wzrost temperatury powoduje wzrost cisnienia, ktore jesli przekroczy 2 bary zostaje wypuszczone przez korek zbiorniczka wyrownawczego (jest w nim specjalny zaworek) i masz swoj drobny wyciek "przez wiatrak"

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis odpowietrzałem układ na zimnym silniku,o dziwo nie przegrzewal sie i podawał temp 86-97,więc jak na razie jest ok,wymienie w tygodniu wiatrak klimy i dam relacje jak pojdzie dalej..

 

mam pytanie:

czy jesli jest układ zapowietrzony to będzie wywalał plyn?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie:

czy jesli jest układ zapowietrzony to będzie wywalał plyn?

będzie bo układ ciśnieniowy musi mieć ciśnienie by nie gotowało

 

no jak nie bedzie dziury to nie bedzie wywalalo, chyba ze cos peknie ;)

no moze korek popusci, ale watpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak nie bedzie dziury to nie bedzie wywalalo, chyba ze cos peknie ;)

no moze korek popusci, ale watpie

wszystko załeży od tego ile brakuje płynu czyli jak mocno zapowietrzony

jeśli cały układ zdrowy i sprawny to wywali przez korek bo od tego on jest

a jeśli masz coś stare lub węże sparciałe to urwie

w skrajnym przypadku dochodzi do uszkodzenia głowicy a nawet pęknięcia tulei cylindrowej

no niestety ale to wszystko znam z doświadczenia nie teorii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.