Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich , jako że F25 to mój pierwszy wozik z segmentu premium interesują mnie koszty ekspolatacji , zaznaczam iż mam pakiet 5-cio letni (chyba szyscy go mają) . W tej chwili mam już 20.000 Km i jestem po pierwszym przeglądzie - koszt 0 zł .

 

Zastanawia mnie kiedy pójdą klocki ile to będzie kosztowało i co pierwsze naprawde kosztowne mnie czeka np rozrząd i ile to będzie kosztowało.

 

Coś mi kiedyś mignęło o jakis pakietach na klocki hamulcowe itp czy koś wie coś więcej na ten temat ?

 

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To wszystko jest tak teraz zrobione że zobaczysz....

jak miałem e46 to klocki wymieniałem i wszystkie akcje serwisowe miałem co 10-20tys km i ciągle mi to zmieniali za $$$$ --- nie było wtedy pakietów!!!!

 

potem miałem bmw 1 i miałem pakiet wiec nagle okazało sie ze moje klocki wytrzymują nie 10-20 tys tylko 50 tys!!!!!!!!! tak pokazywał komputer!!!!!!!! jak pojechałem wkurwiony do serwisu że kijowo hamuje to powiedzieli że komputer pokazuje że na klockach jeszcze 10 tys km ja mówie ze mam juz na nowych klockach prawie 50 tys i sie boje jezdzic. oni ze komputer wie lepiej. kazalem zdjąc koło mechanikowi i zobaczyc ale sie nie zgodzili bo mam pakiet!!!!!

wiec sie wkurilem i pojechałem do innego serwisu tam zdjeli koło i powiedzieli że hamulce sa juz do niczego1!!!!!!!!! a komp pokazywał dalej 10tys km na hamulcaach.....

tak to jest z tymi pakietami. komputery serwisowe sa inaczej ustawione i wtedy w bmw sie wszystko kalkuluje!!!!!

i olej wymieniasz co 20 kilka tysiecy!!!!!

 

a rezultat jest taki ze po dwóch latach konczy sie sie gwarancja i wszystko sie sra a Ty zaczynasz płącić $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Opublikowano

Coś mi kiedyś mignęło o jakis pakietach na klocki hamulcowe itp czy koś wie coś więcej na ten temat ?

Miałem pakiet Ultimate (z klockami itp) w E61.

Auto w 3-4tym roku miało 2 naprawy gdzie części kosztowały 3 i 2k zł (wyższe pakiety przedłużają też gwarancję mechaniczną stąd też cena; podstawowy zawierają tylko przeglądy olejowe o ile pamiętam).

Klocki, olej zawsze mogłem wymienić 5kkm przed wskazaniem komputera, więc olej co 25kkm był wymieniany i nikt nie marudził (Inchcape, Wwa). Nie wydałem złotówki w serwisie przez 4 lata, nawet żaróweczki w przednich ringach szły z pakietu (dokładnie: Bawaria mnie za to raz policzyła, ale po bezpłatnej wymianie w konkurencji wróciłem do nich dla zasady i oddali pieniążki bez szemrania).

Ja szczerze polecam!

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Z tego co wiem to silnik 2.0d jest na łańcuchu wiec koszty odpadają..... Reszty kosztów nie znam jeszcze nie doświadczyłem :)
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem to silnik 2.0d jest na łańcuchu wiec koszty odpadają..... Reszty kosztów nie znam jeszcze nie doświadczyłem :)

Łańcuch mają też silnik TSI VW i niestety znakomita część ich użytkowników musi je wymieniać przez 100k KM bo się rozciągają... mam nadzięję, że w 2.0d tak nie będzie.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Co tam rozciąganie, przy silniku 1.4 tsi wadliwe są napinacze łańcucha i wielkie bum rozrządu jest rzeczą nikogo nie dziwiącą, patrząc ile osób zgłasza problem metalicznego dźwięku z tych napinaczy się wydobywającego. Pół sezonu turbo kamery na tym jedzie.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
..........

Zastanawia mnie kiedy pójdą klocki ile to będzie kosztowało i co pierwsze naprawde kosztowne mnie czeka np rozrząd i ile to będzie kosztowało.

...........

Ja właśnie dolatuję do 15 kkm. Mój komputer pokazuje, że klocki przód skończą się za 26 a tył za 50 kkm. Cienko coś z trwałością i bardzo duża rozbieżność przód-tył. Ciekawe co jest powodem. Zaznaczam, że jeżdżę większość w krótkie trasy 100-200 km, bez częstego hamowania i tylko trochę po mieście. A jak u Was to wygląda?

Opublikowano

Ja właśnie dolatuję do 15 kkm. Mój komputer pokazuje, że klocki przód skończą się za 26 a tył za 50 kkm. Cienko coś z trwałością i bardzo duża rozbieżność przód-tył. Ciekawe co jest powodem. Zaznaczam, że jeżdżę większość w krótkie trasy 100-200 km, bez częstego hamowania i tylko trochę po mieście. A jak u Was to wygląda?

 

Powodem jest kierunek jazdy, pojeździł trochę na wstecznym to pewnie tylne zaczną się szybciej zużywać :-). Przód przejmuje na siebie większą część odpowiedzialności, więc szybciej się zużywa.

Opublikowano
18tys i po roku pierwsza wizyta serwisowa.Wymiana filtrów i coś tam jeszcze w ramach pakietu. Informacja - za 4tys będą TYLNE klocki do wymiany,powiedziano mi że to norma po 20tys. Stuki - przekładnia do wymiany.Uzyskałem informację,że od grudnia jest zmieniona przekładnia.Czy ktoś już zmienił tą przekładnie na nową poprawioną - stuki znikły ?
Opublikowano

Ja właśnie dolatuję do 15 kkm. Mój komputer pokazuje, że klocki przód skończą się za 26 a tył za 50 kkm. Cienko coś z trwałością i bardzo duża rozbieżność przód-tył. Ciekawe co jest powodem. Zaznaczam, że jeżdżę większość w krótkie trasy 100-200 km, bez częstego hamowania i tylko trochę po mieście. A jak u Was to wygląda?

 

Powodem jest kierunek jazdy, pojeździł trochę na wstecznym to pewnie tylne zaczną się szybciej zużywać :-). Przód przejmuje na siebie większą część odpowiedzialności, więc szybciej się zużywa.

Wróć, moja pomyłka. Jest dokładnie odwrotnie :-). Tył do wymiany za 26000km. Piszą, że rozkład masy jest 50/50, ponadto przy normalnej jeździe moment obrotowy jest przekazywany w stosunku 60% tył i 40% przód. Z czego zatem wynika taka różnica?

Przegląd mam za 10tyś. Nawet gdybym zrobił już za 5tyś (BMW pozwala) to i tak do kolejnego przeglądu będę musiał zmienić klocki tylnej osi. Ktoś z Was wie ile to kosztuje?

Opublikowano
18tys i po roku pierwsza wizyta serwisowa.Wymiana filtrów i coś tam jeszcze w ramach pakietu. Informacja - za 4tys będą TYLNE klocki do wymiany,powiedziano mi że to norma po 20tys. Stuki - przekładnia do wymiany.Uzyskałem informację,że od grudnia jest zmieniona przekładnia.Czy ktoś już zmienił tą przekładnie na nową poprawioną - stuki znikły ?

Które klocki wymieniałeś i Ile płaciłeś za klocki, a ile za robociznę? Moje auto jest z czerwca 2011 to mam nową, czy starą przekładnię?

Opublikowano

Które klocki wymieniałeś i Ile płaciłeś za klocki, a ile za robociznę? Moje auto jest z czerwca 2011 to mam nową, czy starą przekładnię?

 

Klocki będe miał do wymiany za 4tys. Dla własnego zdrowia psychicznego wolałem nie pytać o cenę :lol:,po założeniu i tak pewnie będe myślał,że są ze złota. Sądze,że masz starą przekładnie.Jesienią,kiedy w serwisie zgłaszałem problem stuków powiedziano mi,że BMW nad tym intensywnie pracuje a wcześniejsze wymiany przkładni nic nie dawały - stuki wracały. U mnie stuki pojawiły się po ok.9tys -auto ze stycznia 2011.Pozdrawiam

Opublikowano

Wróć, moja pomyłka. Jest dokładnie odwrotnie :-). Tył do wymiany za 26000km. Piszą, że rozkład masy jest 50/50, ponadto przy normalnej jeździe moment obrotowy jest przekazywany w stosunku 60% tył i 40% przód. Z czego zatem wynika taka różnica?

 

Rozkład masy oczywiście ma znaczenie, ale przy tak równomiernym główna różnica to kierunek jazdy :-). Jak masz rower pod ręka, to spróbuj na sucho - stojąc obok zaciągnij przedni hamulec i spróbuj pchać do przodu, a później zaciągnij tylny i to samo.

Oczywiście dochodzą jeszcze kwestie techniczne trwałości klocków - równie dobrze może być np inna ścieralność z tyłu żeby wyrównać trwałość i wymiany względem przodu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Moj pierszy przegląd przy przebiegu 21.kkm :

Olej filtry bezplatny, klocki tyl 1050 zł :mad2: ,dezinfek. klimy 190zl.

i radosc z jazdy do następnego przegladu :norty:

Opublikowano
Moj pierszy przegląd przy przebiegu 21.kkm :

Olej filtry bezplatny, klocki tyl 1050 zł :mad2: ,dezinfek. klimy 190zl.

i radosc z jazdy do następnego przegladu :norty:

Możesz podać jaki to był serwis / miasto?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem to silnik 2.0d jest na łańcuchu wiec koszty odpadają..... Reszty kosztów nie znam jeszcze nie doświadczyłem :)

niestety f25 produkowane do marca 2011 maja silnik z wada rozrzadu, wiec predzej czy pozniej zacznie szelescic, a potem sie zerwie. :norty:

Poczytajcie watki o serii 1 i 3..

Jak jest WADA Fabryczna (znana) to wcześniej czy później BMW ogłosi (lub zostanie zmuszony) akcję serwisową... więc nie ma co się na zapas denerwować.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Z tego co wiem to silnik 2.0d jest na łańcuchu wiec koszty odpadają..... Reszty kosztów nie znam jeszcze nie doświadczyłem :)

niestety f25 produkowane do marca 2011 maja silnik z wada rozrzadu, wiec predzej czy pozniej zacznie szelescic, a potem sie zerwie. :norty:

Poczytajcie watki o serii 1 i 3..

Jak jest WADA Fabryczna (znana) to wcześniej czy później BMW ogłosi (lub zostanie zmuszony) akcję serwisową... więc nie ma co się na zapas denerwować.

Za rok i jakieś 22 tyś. minie mi gwarancja i chyba BMW przestanie się mną interesować w kwestii darmowych napraw, w tym akcji serwisowych. Gdzieś pisali na tym forum, że problem z napędem rozrządu może się pojawić już przy 50 tyś. czyli w moim przypadku po ok. 2,5 roku eksploatacji. Byłbym niepocieszony gdyby wtedy ziściło się znaczenie skrótu BMW ( będziesz miał....i takie tam). Teoretycznie można przedłużyć gwarancję do 100 kkm i 5 lat. Warto Waszym zdaniem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za rok i jakieś 22 tyś. minie mi gwarancja i chyba BMW przestanie się mną interesować w kwestii darmowych napraw, w tym akcji serwisowych. Gdzieś pisali na tym forum, że problem z napędem rozrządu może się pojawić już przy 50 tyś. czyli w moim przypadku po ok. 2,5 roku eksploatacji. Byłbym niepocieszony gdyby wtedy ziściło się znaczenie skrótu BMW ( będziesz miał....i takie tam). Teoretycznie można przedłużyć gwarancję do 100 kkm i 5 lat. Warto Waszym zdaniem?

Bądź dobrej myśli, każda akcja serwisowa / przywoławcza obejmuje WSZYSTKICH właścicieli nie ważne czy są jeszcze czy po gwarancji (zobacz na stronie UOKiK).

 

Jeśli tylko Twój VIN będzie na liście "felernych" części danego producenta - z urzędu MUSI Cię obsłużyć tak stanowi prawo PL i EU.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Mały OT a propos łańcucha. Kilka lat temu miałem mazdę 6 mps - silnik 2.3 na łańcuchu właśnie. Znałem połowę właścicieli podobnych samochodów w w-wie i chyba każdy miał problemy z łańcuchem lub jego osprzętem (u mnie zresztą na gwarancji wymieniali wariator / napinacz). Inaczej mówiąc przygotujcie się, że godz 0 kiedyś nadejdzie :twisted:
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
To zadziwiające, że np. w E39 w silnikach na łańcuchu (np. M57) nie ma z nim problemów. A przynajmniej nie jest to super popularna bolączka tych aut.
Opublikowano
A tak przy okazji to w F25 2.0d łańcuch jest od strony skrzyni biegów czy z przodu.

Jest z tylu czyli od strony skrzyni, takze jakakolwiek ingerencja to zwalanie silnika - caly dzien roboty, albo dluzej

Chyba nie sadzicie ze BMW oglosi na to akcje serwisowa naglasniana przez UOKIK - tak samo jak nie przyznalo sie do stukajacych kolumn kierownicy w F25

Nie ma sie co tym przejmowac - ten typ tak ma. Wazne by przedluzyc gwarancje i tyle :norty:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Wlasnie jestem po zmianie klockow z przodu rowny 1000 w dex Lubin. Przedluzenie gwarancji 2200zl nie ma sie nawet nad czym zastanawiac. Aha i na gwarancji maja mi robic tloczki klapy bagaznika bo skrzypia niemilosiernie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie jestem po zmianie klockow z przodu rowny 1000 w dex Lubin. Przedluzenie gwarancji 2200zl nie ma sie nawet nad czym zastanawiac. Aha i na gwarancji maja mi robic tloczki klapy bagaznika bo skrzypia niemilosiernie

Coś Ci tanio wyszło :mrgreen: czy to przedłużenie gwarancji czy zamiana na inclusive plus?... Jak kiedyś pytałem to wychodziło 5tys. z inclusive na inclusive plus.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wróć, moja pomyłka. Jest dokładnie odwrotnie :-). Tył do wymiany za 26000km. Piszą, że rozkład masy jest 50/50, ponadto przy normalnej jeździe moment obrotowy jest przekazywany w stosunku 60% tył i 40% przód. Z czego zatem wynika taka różnica?

Przegląd mam za 10tyś. Nawet gdybym zrobił już za 5tyś (BMW pozwala) to i tak do kolejnego przeglądu będę musiał zmienić klocki tylnej osi. Ktoś z Was wie ile to kosztuje?

Ale to normalne. Kazdy niemieckie auto z klasy Premium tak ma. Kiedy wciskasz pedal hamulca, Twoj samochod zaczyna hamowac tylnymi hamulcami, zanim docisnie przednie. Zaleznie od sily nacisku do kontaktu przednich hamulcow moze nigdy nie dojsc. Zapobiega to wychylowi samochodu do przodu podczas hamowania i poprawia komfort jazdy. Nie ma sie czym niepokoic.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.