Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ostatnim tygodniu miałem problemy z odpalaniem auta zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym - długo kręcił aż wreszcie wczoraj ledwo odpalił ale chodził na 500obr/min i w ogóle nie reagował na gaz. Zajrzałem pod maske i w wężykach przy filtrze szły pęcherzyki powietrza. Po zgaszeniu i przy kolejnej próbie odpalenia paliwo wcale nie płynie tylko stoi i widać pęcherze powietrza w wężach.

Po podpięciu pod kompa wyskoczył błąd nr 70 : Control unit injection pump - czyli wygląda to na sterownik pompy wtryskowej?

Zrobiłem mały test- zdjąłem wężyk przy filtrze paliwa i mimo kręcenia rozrusznikiem ropa nie leci - czy tak ma być?

Czy w związku z tym teścikiem pompa podprogowa (ewentualnie pompa w baku?) nie działa i ona jest powodem tego błędu na pompie wtryskowej czy po prostu uszkodzeniu uległo coś w pompie wtryskowej i nastawiać się na grubszy remont :?: :(

Opublikowano
niestety VP44 mają problemy z powietrzem i jak się zaczynają pojawiać w wężykach to wiadomo że niebawem pompa zdechnie. Błąd odnosi się do sterownika pompy... zapewne chodzi o sławny upalający się tranzystor.
Opublikowano

no to niezbyt miłe wieści dla mojego portfela... :cry2:

a jeśłi mógłbyś mi jeszcze napisać (lub ktoś inny oczywiście też :wink: ) jak działa system zasilania paliwem przed pompą vp44?

czy ten mój test ze zdjętym wężykiem coś oznacza? czy pompa podprogowa powinna podawać jakieś konkretne ciśnienie na filtr paliwa i dalej na pompe vp czy to pompa vp powinna zasysać paliwo?

chciałbym wiedzieć czy to normalne że przy kręceniu rozrusznikiem wcale nie leciała ropa? czy może też jest coś nie tak z pompą podprogową ?

łudziłem się że to może ona nie daje ciśnienia a pompa vp sama nie wyssa paliwa ze zbiornika :)

z tego co wyczytałem to ten tranzystorek nie spala sie bez powodu, ale czy zawsze spalony tranzystorek oznacza zdychającą pompę vp?

Opublikowano
ale chwila zaraz!!! Ty masz CRa???? chodzi o auto z Twojego opisu????

 

E39 2.0d nigdy nie miały CR-a, nawet w 2002 roku. wszystkie E39 520d były na VP44.

Opublikowano
a no to gra gitara :cool2: Najlepiej sprawdzić czy pompka podaje do zbiorniczka z filtrem paliwa... tzn wyciągasz filtr paliwa, przekręcasz kluczyk i obserwujesz czy zbiorniczek się wypełnia paliwem. Jeśli tak to tutaj jest raczej wszystko OK.
Opublikowano
ale chwila zaraz!!! Ty masz CRa???? chodzi o auto z Twojego opisu????

 

spokojnie :) silnik to zwykły m47 dlatego zamieściłem moje pytanie na forum e46 bo w e39 ten silnik nie jest zbyt popularny.

 

Najlepiej sprawdzić czy pompka podaje do zbiorniczka z filtrem paliwa...

 

tu nie do końca wiem o jaki zbiorniczek chodzi. w 320d jest wymienny sam wkład filtra paliwa? bo u mnie jest to cały filtr razem z metalową obudową, z której wychodzą dwie rurki czyli IN i OUT.

 

wcześniej już pisałem, że zdejmowałem wężyk zasilający filtr paliwa i ani po przekręceniu kluczyka ani podczas kręcenia rozrusznikiem z tego wężyka nie poleciała ani kropelka ropy. w związku z tym obstawiałem pompę podprogową(dodatkowo po przekręceniu kluczyka wcale nic jej nie słychać) ale zmylił mnie ten błąd z kompa i dlatego pytam na forum.

 

wyciągasz filtr paliwa, przekręcasz kluczyk i obserwujesz czy zbiorniczek się wypełnia paliwem. Jeśli tak to tutaj jest raczej wszystko OK.

 

u mnie nic nie leci więc chyba w pierwszej kolejności muszę sie dostać do tej pompki podprogowej i nie wiem, może podłączę ją na krótko, jak wtedy nie ożyje to chyba mam winowajcę :cool2:

Opublikowano
o matko... to wszystko w tej E39tce inaczej porobione jak w E46. No ale faktycznie jeśli Ci nie podaje paliwa na pompe VP to najprawdopodobniej będzie to podprogowa. A czy po przekręceniu kluczyka w drugą pozycję słychać jak pracuje??
Opublikowano
no właśnie chodzi o to że nie słychać tej pompki po przekręceniu stacyjki, całkowita cisza. kilka dni temu zdarzało sie co kilka odpaleń że coś głośno buczało po przekręceniu stacyjki na 2, potem buczenie znikło a teraz cisza...
Opublikowano

nie zwróciłem uwagi na dźwięki przekaźników...

sprawdzałem juz bezpieczniki w schowku i są całe. a ten przekaźnik jest obok bezpieczników czy jeszcze za nimi?

powinien cykać nawet gdy pompka nie działa czy właśnie nie powinien?

 

jutro z rana sprawdzę ten przekaźnik

Opublikowano
no powiem Ci że nie wiem jak to jest w E39, ale jest przekaźnik od pompki wstępnej i oczywiście po przekręceniu MUSI być słyszalne TYKnięcie. Wiesz co! najlepiej sprawdź czy dochodzi do pompki napięcie i tyle... nie będziesz musiał się grzebać z przekaźnikami... jak nie będzie dochodzić tzn że albo jest przekaźnik wywalony, albo bezpiecznik. Jeśli dochodzi tzn że pompka zdechła.
Opublikowano
pedros, u siebie nie masz żadnej pompy podprogowej, jest normalna pompa w baku.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

kameleon - to mnie teraz zaskoczyłeś :shock:

to w takim razie co to jest za pierdółka pod podwoziem auta tzn pod fotelem kierowcy?

to podprogowa jest tylko w CR?

 

po południu będę miał auto na kanale to się przyjrze temu dokładnie ale wydaje mi się że jest to jakaś pompka wstępna bo nawet na allegro takie występują.

jeśli nawet to nie jest pompka to w takim razie ta w baku zdechła bo nie podaje paliwa do filtra;

 

yoshimura - tyknięcie w schowku jest po przekręceniu kluczyka na poz.2 więc jakieś przekaźniki sie odzywają.

Opublikowano

no zobaczymy, liczę się z tym ale mam nadzieje że to wina pompy paliwa a nie wtryskowej.

wydaje mi się że problem tkwi w dostarczeniu paliwa do pompy vp44 bo chyba od tego jest pompa w baku, a tak jak wcześniej pisałem przed filtrem paliwa w wężach sucho

Opublikowano
kameleon - to mnie teraz zaskoczyłeś :shock:

to w takim razie co to jest za pierdółka pod podwoziem auta tzn pod fotelem kierowcy?

to podprogowa jest tylko w CR?

 

 

nie wiem co tam masz, ale według schematu to nic tam nie ma . część nr 9 nie występuje na liście. podprogowa jest w CR

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM71&mospid=47536&btnr=16_0432&hg=16&fg=15

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

no właśnie też patrzyłem na realoem i tak by wynikało z tego że nie ma tej pompki. Zostaje do sprawdzenia ta w baku w takim razie.

 

 

edit:

przed chwilą wczołgałem się pod auto i faktycznie nie ma pompy podprogowej, więc jedynym winowajcą powinna być pompa w zbiorniku.

I to by sie nawet zgadzało bo takie dziwne buczenie przed odpaleniem dało sie słyszeć kilka dni temu chyba gdzieś z tyłu auta, później zanikło a teraz zanikło pompowanie paliwa...

 

z tego co zauważyłem wstępnie to chyba będę musiał odpiąć zbiornik żeby sie dostać do tej pompy?

Opublikowano
z tego co zauważyłem wstępnie to chyba będę musiał odpiąć zbiornik żeby sie dostać do tej pompy?

absolutnie! zdejmij kanapę tylną i po prawej stronie [za fotele pasażera] jest pompka.

Opublikowano
z tego co zauważyłem wstępnie to chyba będę musiał odpiąć zbiornik żeby sie dostać do tej pompy?

absolutnie! zdejmij kanapę tylną i po prawej stronie [za fotele pasażera] jest pompka.

 

dokładnie pod kanapa jest dekielek a pod nim pompa pozatym jak sciagniesz juz ten dekiel to wtedy bardzo dobrze slychac czy pompa pracuje. Musze Ci powiedziec ze tez u siebie myslalem ze to pompa paliwa bo tez jakos dziwnie przestala pracowac ale okazalo sie ostatecznie ze jedna pompa VP44 do naprawy

http://www.tapicerki.carsdream.com/images_page/logo.jpg

http://www.tapicerki.carsdream.com/

Opublikowano
ok dzięki panowie za pomoc, dokopałem sie już do tej pompki pod siedzeniem i nadal po przekręceniu stacyjki cisza, pozostaje jeszcze sprawdzić napięcie na kablach ale raczej to pompa zdechła
Opublikowano

sytuacja wydaje sie być opanowana :) po wymianie pompki paliwa silnik miał problemy z właściwą pracą ale po krótkim holowaniu załapał (pewnie sie odpowietrzył dopiero) i teraz jeździ jak przed awarią :cool2:

 

pozdrawiam.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Nie będę zakładał nowego postu podepnę się do tematu.

Dziś spotkało mnie rozczarowanie: mianowicie po odpaleniu auta, po chwili zgasło i nie mogę odpalić. Paliwa połowę zbiornika. Paliwo dochodzi do filtra paliwa - sprawdzone. Czyli pompa niskiego ciśnienia sprawna. Podłączając pod Impę wychodzi bez przerwy ten sam błąd:

67 Control unit Injection pump

Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów:

Czy dobrze odczytałem : błąd sterownika pompy wtryskowej ?

czyżby to był padnięty tranzystor do do sterownika pompy VP44 VP 44 ?

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.