Skocz do zawartości

rdza na tarczach


tomek_d

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym zapytac czy macie rdze na tarczach hamulcowych od wewnetrznej strony do ok.2cm od krawedzi

Ja tak wlasnie mam i zastanawiam sie czy to nie wina tarcz/klockow, od strony zewnetrznej cale tacze sa bez sladu rdzy pomijajac 1-2mm krawedzi a od wewnatrz 2 cm rdzy. Poza tymi 2cm dalej tarcza wyglada dobrze, znaczy nie ma zadnych wzerow widocznej rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź klocki od wewnętrznej strony, moim zdaniem tarcza z obu stron powinna być równomiernie ściskana przez klocki, zatem i tarcza powinna być równomiernie wytarta, ja bym od razu wyjął klocki i sprawdził czy klocki z obu stron tarczy równo dolegają czy nie są wyszczerbione itp, tarcza jest zardzewiała na tym odcinku 2cm bo klocek w tym miejscu nie trze o tarczę, tylko kwestia dlaczego nie trze, być może okładzina się nierówno wytarła albo klocek jest wyszczerbiony.

na tym schemacie widać, że klocki z obu stron tarczy są takie same, tak więc i tarcza powinna być z obu stron tak samo ściskana przez klocki i tak samo wytarta.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS51&mospid=47560&btnr=34_1121&hg=34&fg=05

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym zapytac czy macie rdze na tarczach hamulcowych od wewnetrznej strony do ok.2cm od krawedzi

 

Nie mamy.

Tarcze i klocki do wymiany.

Sprawdz zaciski,tloczki czy nie sa zatarte.Czy pracuja tak jak powinny.Czy tloczki sie nie "kosza" w zacisku.

Tarcze powinny byc zurzyte rownomiernie na calej powierzchni.W twoim przypadku wewnetrzna strona nie hamuje jak trzeba.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie o to chodzi ze klocki i tarcze byly wymieniane w pazdzierniku 2010

pozakladane na smar miedziowy, wiec nie powinno byc nic krzywo i co ciekawe obie tarcze maja dokladnie to samo

chyba bede musial je jeddnak sciagnac o zobaczyc jak wygladaja klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm trochę dziwne by to było jakby z obu stron klocki od wewnętrznej strony tak samo się wyszczerbiły, że na obu tarczach zostaje 2cm pasek rdzy po obwodzie.

Tak czy siak trzeba zdjąć zaciski, klocki i zobaczyć klocki oraz czy na tarczach nie zrobił się próg, jak się zrobił to można przetoczyć minimalnie tarcze, nie ma chyba sensu wymieniać niedawno założonych tarcz na nowe z powodu małego progu, no chyba że tarcze są już zwichrowane czy coś to będą musiały zostać wymienione.

 

Nie ma co wróżyć z fusów, jak najszybciej trzeba zdjąć zaciski i klocki i zobaczyć co tam się dzieje, możesz zrobić fotki i wrzucić to będzie nam łatwiej zdiagnozować przyczynę takiego stanu rzeczy.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebralem dzis zaciski, ale wszystko ladnie chodzilo, nie pozapiekane

klocki wygladaj w porzadku, tylko nie wiem co z tymi tarczami

ponizej zdjecia

od wewnatrz

http://img88.imageshack.us/img88/7297/f2sx.jpg

z zewnatrz

http://img691.imageshack.us/img691/5807/f1sg.jpg

 

jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że klocki miałeś złe założone,tak czy siak i tak musisz wymienić tarcze i klocki bo te jak widać na zdjęciach nawet do przetoczenia się nie nadają.E39 to ciężka krowa przeważnie dużej mocy i na hamulcach nie ma co oszczędzać bo zatrzymać ją trudniej jak rozpędzić.

Bywa ze rdza na tarczy się pojawia, ale przeważnie jak auto dłuzej stało,nawet3h po umyciu pojawi się nalot na tarczach ,w twoim przypadku to ewidetnie niedopasowane klocki do tarcz i dla tego został nie wybrany zardzewiały rant

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jakiegos wyczuwalnego luzu to nie ma, zreszta prowadnice maja chyba wiekszy wplyw na rownomierne zuzywanie obu klockow(zewnetrzny odchodzi), a nie na czesciowe roznice w zuzyciu wewnetrznych klockow, ale moze sie myle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem przyczyna jest bardzo prosta, Wymień Płyn Hamulcowy. w passacie tak miałem i to był płyn, co prawda rdza pojawiła sie najpierw na tylnej osi ale po wymianie płynu i przetoczeniu tarcz założeniu nowych klocków wszystko działało idealnie. Patrząc w moją książke serwisową, jak auto było serwisowane w szwajcarii to razem z olejem zawsze zmieniano płyn hamulcowy(bremsenflugskeit). płyn jaki lałem był to ATE z tym ze wymaga on minimum corocznej wymiany. Lepiej go częściej wymieniać bo wtedy zawsze masz czysty układ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

[...]moim zdaniem przyczyna jest bardzo prosta, Wymień Płyn Hamulcowy.[...]
:shock:
[...]ATE z tym ze wymaga on minimum corocznej wymiany[...]
:shock:

Co moze miec plyn hamulcowy do nieprawidlowego zuzywania sie tarcz hamulcowych?

ATE bardziej higroskopijny?, moze znieniac przy kazdym tankowaniu?

Moze olej w tej Szwjacarii byl zmieniany co 2 lata? :norty:

Moze przy okazji wymiany plynu hamulcowego wymieniano olej? :mrgreen:

Jest to mozliwe, jezeli samochod robil z 5 tys. km rocznie...

Jezeli jest z Radomskiego Zaglebia Szwajcarskiego, to jest to mozliwe...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja to się dziwię, że ktoś w ogóle się przyznaje, że ma auto ze Szwajcarii. :) Przecież stamtąd tylko gigantyczne dzwony są przyciągane. Innych się nie opłaca, bo w tym kraju samochody są droższe niż w Niemczech itd. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name=">Arecki<"

ATE bardziej higroskopijny?' date='

[/quote]

haha

 

Koledze ARECKi proponuje zagłębienie sie w podręcznik "chemia 1 klasa gimnazjum" higroskopijność to zdoloność do pochłaniania wilgoci, zjawisko które raczej nie ma racji bytu w układzie hamulcowym.

nie używa sie słów których znaczenie sie nie zna. to po pierwsze

 

chodzi o to żeby płyn miał jak najmniejszą ściśliowść a on po czasie traci swe właściwości jak wszystko sie zużywa i nie da takiego samego ciśnienia z na przedniej osi jak na tylnej dlatego zazwyczaj piersze oznaki starego płynu pojawiają sie na tylnej osi ale nie zawsze. daje sobie jaja uciąć ze po wymianie płynu w moim przypadku problem zniknął. oczywiście trzeba przetoczyc tarcze i zmienić klocki bo inaczej sie tego nie pozbędziesz ale 98000 km i nie widać powrotu usterki

dla ścisłości ja to miałem w passacie. klocki zmieniłem na te same które były czyli ferrodo, tarcza była ate.

 

płyn ATE trzeba co roku zmieniać bo tak zaleca producent płynu!!

 

owszem samochód kupiłem w szwajcarii ale nie dla zysku jak to robią buraczani fachowcy z naszego kraju. że z dwóch zrobią jedną maline i potem wychodzą jaja, sprawdając nr vin to otrzymujesz info z serwisu ze samochód spalił sie 2 lata temu.

zapłaciłem duzo, na allegro widziałem do tej pory 2 egzemplarze droższe ale pomimo wydania wiekszej sumy jestem zadowolony z zakupu. i mam pewnośc poniewarz auto sprowadził znajomy.

 

jezeli chodzi o dzwonowe samochody ze szwajcarii to stwierdzenie kolegi ze tylko rozbitki przyjeżdzają ze szwajcarii jest taką samą prawdą jak stwierdzenie ze bmw jeżdzą tylko chamy, buraki w dresach, bolki kurwiarze i złodzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze ARECKi proponuje zagłębienie sie w podręcznik "chemia 1 klasa gimnazjum" higroskopijność to zdoloność do pochłaniania wilgoci, zjawisko które raczej nie ma racji bytu w układzie hamulcowym.

:duh: Pozostawiam to bez komentarza :duh:

nie używa sie słów których znaczenie sie nie zna. to po pierwsze

Nie sadz innych po sobie.

A po drugie :?:

 

Slyszales moze kiedys o temperaturze wrzenia plynu hamulcowego i co powoduje jej spadek?

Moze plyn hamulcowy zuzywa sie w wyniku tarcia, lub po prostu kisnie? :mrgreen:

 

Marnie zaistniales na tym forum. Pierwszy post i takie bzdury. Nie bylo nawet "dzien dobry".

 

PS Proponuje uzupelnic nieco wiedze: http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/1139/kontrola-i-wymiana-plynow-hamulcowych.html

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dobra wyszedłem na idiote. nie sądziłem ze moze pobierać wode przez węże elastyczne. przyznaje ze nie dysponowałem tą wiedza jaką kolega raczył sie podzielić.

aczkolwiek nadal upieram sie ze przyczyna jest płyn, wiem to poniewarz miałem identyczną sytuacje.

 

co do wymiany płynu hamulcowego z olejem to nie znam przyczyny ale wiem ze było zmieniane, zawsze lano płyn ATE tyle wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mtm_tm Z tego co na pisałeś wywnioskowałem, że miałeś takie objawy w Passacie i wymieniłeś płyn hamulcowy jednocześnie oddając tarcze do przetoczenia i wymieniłeś klocki, według mnie poprawę dało przetoczenie tarcz i wymiana klocków, bo płyn hamulcowy nawet jakby był nie wiem jak stary, albo nawet jakby zamiast płynu była woda to i tak nie spowoduje nierównomiernego wytarcia klocka/tarczy. Bo ten płyn popycha tylko tłok, który dociska klocek do tarczy i nie ma bata żeby to miało wpływ na to czy klocek równo czy nie równo wyciera się wraz z tarczą.

 

Moim skromnym zdaniem płyn hamulcowy nie ma żadnego wpływu na sytuację autora tematu, ale nie przeczę że wymiana płynu to zły pomysł, świeży płyn nigdy nie zaszkodzi, ale na pewno nie pomoże usunąć przypadłości z paskiem rdzy na tarczy.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jakiegos wyczuwalnego luzu to nie ma, zreszta prowadnice maja chyba wiekszy wplyw na rownomierne zuzywanie obu klockow(zewnetrzny odchodzi), a nie na czesciowe roznice w zuzyciu wewnetrznych klockow, ale moze sie myle

 

Myślę że jak prowadnice mają luz to wewnętrzne klocki mogą się zkaszać przy hamowaniu i nie równo dolegają do tarcz,ale to tylko teoria,nigdy tego nie miałem,stawiam raczej na to że klocki są za wąskie albo źle założone.Płyn hamulcowy w tym przypadku nie ma żadnego wpływu,instrukcja mówi żeby wymieniać co dwa lata ale znam przypadki że płyn nie był wymieniany 10lat ,czego nie popieram,i hamulce działały bez problemu.

Daj znać jak się z tym uporasz, bo to ciekawy przypadek. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.