Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! w tym poście chciałbym podzielic sie z Wami moimi najświeższymi fascynacjami na temat nowych innowacji napędowych w koncernie bmw. Chciałbym poznac Wasze opinie i spostrzeżenia na ten temat, w końcu to przyszłośc, a po moim spotkaniu z e - mini mogę tylko stwierdzic że bardzo bliska i fajnie realna, niezorientowanym podpinam link http://www.bmw-i-usa.com/en_us/ a na rozbudzenie wyobraźni pare fotek ze spotkania z mini - e - to autko to ogień! jedzie aż miło i tankujesz w gniazdku...

http://img809.imageshack.us/img809/5235/minietg.jpg

GDZIE WYDECH DO DIASKA?? :)

http://img847.imageshack.us/img847/8677/minie1.jpg

http://img854.imageshack.us/img854/9030/minie2.jpg

http://img863.imageshack.us/img863/6692/minie3.jpg

Opublikowano

Moim zdaniem naped elektryczny to ślepa uliczka w motoryzacji. Pracuje w przemysle motoryzacyjnym i mam wiele danych , które nie sa upublicznione. Zaczynajac od aspektow ekologicznych... jesli rzeczywiscie wzrosła by sprzedarz takich pojazdów to wzrosnie rowniez zapotrebowanei na enegrie elektryczna , a wiec potrzeba bedzie wiecej elektorwni. Obecnie jest tredn odchodzenia od siłowni nukleranych wiec co pozostaje?? paliwa kopalne i duże zwiekszenie emisji CO2. Oczywiście są i siłownie wiatrowe itp , ale jest to segmęt niszowy. Wiec gdzie tu ekologia? Nastepny aspekt to juz same akumulatory , ktore poza wysoka masa i dużym ryzykiem eksplozji w wyniku kolizji ( wyłaczajac prodkukty Tesla w wiekszości ) są dość problematyczne w utylizacji. Jak na razie nie wiele firm sie tym zajmuje bo jest to poprostu nie opłacalne. Nie wspomne juz o ich cene... po co jakies 5-6 lat trzeba je wymienić. Oferowane są obecnie dwie metody : zakup nowego lub jego wynajęcie.

Samo auto oczywiscie jest reklamowane jako bardzo tanie w eksploatacji i ma wystarczajacy zasieg... w warunkach labulatoryjnych - to ostatnie zdanie jest jakos pomijane w reklamach. Jest to podobna sprawa jak w przypadku tradycyjnych jednostek napedowych. Zasięg drastycznie zmniejsza się przy niskich temperaturach i nie pomaga tez system odzyskiwania energi. Radio , klima i inne dodatki rowniez maja wplyw na zasieg takich pojazdow. Tesla rozwiazal po części ten problem , ale ceny jego pojazdów sa bardzo wysokie.

To tylko kilka podstawowych problemów dotyczacych melexów. Mam nadzieje , że użytkownicy zdadzą sobie sprawe , że to nie przyszłośc i odrzuca takie szaleńcze pomysły. Emisja szkodliwych dla środowiska substancji przez silniki spalinowe jest znikoma.

Rekin Król Szos!

Gaz do kuchenki nie do samochodu a na prąd to odkurzacz!

Opublikowano
W takim razie czy według Ciebie istnieje jakaś alternatywa dla obecnych źródeł napędu? Idąc tym tokiem rozumowania ogniwa paliwowe też odpadają ponieważ to koniec końców tylko inna forma baterii. BMW swojego czasu eksperymentowało z wodorem jako czynnikiem pędnym, ale znów - wytworzenie wodoru to także duży wydatek energii. Pozostaje chyba tylko LPG, które jest tanie tylko ze względu na niższą akcyzę.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
a ja dziś jechałem za jakimś elektrycznym lotusem - piękny i odchodził aż miło - podczas gdy radio huczało reklamami wprowadzonego właśnie do sprzedaży nissana leaf, oczywiście 100% elektrycznego. wszystko to tworzy wrażenie, że jednak to będzie, przynajmniej niedaleka przyszłośc. też mnie martwi sprawa ciężkich i nagle kończących się baterii ale leasing owych brzmi sensownie, na pewno na pierwszy rzut skuszą się na te oferty firmy z flotami, jedynie z czasem można zacząc analizowac czy to raczej przyszłośc czy też ślepa uliczka, jedno jest pewne - paliwa się kończą, stany już jadą z rezerw żeby nie zakłócac gospodarki ale nawet ogromne rezerwy ameryki kiedyś się skończą przy ich apetycie, a chiny zjedzą wszystkie resztki i wyliżą talerz do czysta...
Opublikowano
To że paliwa się kończą wcale nie jest taką oczywistą oczywistością. OPEC, Chińczycy i Hindusi swoją drogą, ale według mnie ceny paliw są sztucznie windowane przez rynki. Tak czy inaczej jedyna stacja w mojej okolicy gdzie NoPb jest poniżej 5 zł to Neste (4,99). BMW już mówi o instalowaniu w nowych trójkach silników 3-cylindrowych, mniejsze auta koncernu mają mieć napęd na przód, więc producenci starają się wycisnąć ile się da z napędu spalinowego co oznacza że realistycznie nie widzą jeszcze dla niego alternatywy.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano

Tiaaa, paliwa sie koncza, a prad sie bierze z gniazdka w scianie... :mrgreen:

Tankowanie trwa 10 minut (razem z ewentualna kolejka i placeniem), ladowanie kilka godzin z wysokowydajnego zrodla, o ktore ciezko w domu, lub dluzej z rozsadnych zrodel, potem okolo 100 kilometrow, no chyba ze ogniwa paliwowe.

Wychodzi z tego Melex na miasto, ladowany noca.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
w domu mam, tak jak zresztą wszyscy dookoła prąd z wiatru a potem ze ściany :) więcej jak 70km dziennie robię ze 4 razy do roku, także nawet takie mini o zasięgu 250km na jednym 4,5 godz ładowaniu wystarczyłby mi aż nadto przynajmniej w 90% wypadku zapotrzebowania na auto - jakieś kontrargumenty staram się wyciągnąc, a co :mrgreen:
Opublikowano
a ja dziś jechałem za jakimś elektrycznym lotusem

tesla roadster, na bazie lotusa elise

 

Samo auto oczywiscie jest reklamowane jako bardzo tanie w eksploatacji i ma wystarczajacy zasieg... w warunkach labulatoryjnych - to ostatnie zdanie jest jakos pomijane w reklamach. Jest to podobna sprawa jak w przypadku tradycyjnych jednostek napedowych. Zasięg drastycznie zmniejsza się przy niskich temperaturach i nie pomaga tez system odzyskiwania energi. Radio , klima i inne dodatki rowniez maja wplyw na zasieg takich pojazdow. Tesla rozwiazal po części ten problem , ale ceny jego pojazdów sa bardzo wysokie.

posluchaj tego

i powiedz mi co sadzisz
Opublikowano
mnie facet przypadł do gustu, gada bardzo rzeczowo i na temat, sami widzicie, że wszystko jest już ładnie zaplanowane i policzone bardzo szczegółowo. co prawda w danii byłem raz jakieś 5 lat temu i nie bardzo kojarzę jego podniet na temat tego kraju :) ale w holandii gdzie mieszkam naprawdę to widac, podatkami zabijają, infrastruktura powoli się pojawia w postaci jakiś dziwnych urządzeń na poboczach a wiatr robi prąd dla większości kraju. trochę nie podoba mi się pomysł z ładowaniem gdzie popadnie jak tylko zaparkujesz, to brzmi skomplikowanie i jakoś nie bardzo... wolałbym żeby baterie dopracowali do ładowania w nocy w domu z własnego źródła, to byłoby najlepsze rozwiązanie, najwyżej częstsze wizyty na "myjce" celem podmiany czy coś... zobaczymy w jakim kierunku to pójdźie, ale przepowiadanie fiaska tej całej inicjatywy to trochę nie bardzo, za dużo zaczyna się mówic i dziac dookoła tematu, mnie na przykład osobiście gryzie kwestia moralna jaką facet poruszył pod koniec, czyste powietrze i zdrowe jedzenie to coś co lubie jednocześnie trując środowisko...niefajnie z lekka
Opublikowano
Jak można wywnioskować z mojej uprzedniej wypowiedzi jestem wielkim przeciwnikiem napedu elektrycznego w samochodach. Pojazdem Nissana mialem okazje jezdzic nie raz i znam to auto od strony technicznej rownież - to moja praca - więc mogę sobie pozwolić na wypowiedz , ze to jest ślepa uliczka motoryzacji. Obecnie świat opanawała zielona moda... , ale samochody są najmniejszych źródłem emisji CO2. Ciągłe zwiekszanie wymagań - EURO5 - to też bardziej chwyt marketingowy , a nie realna potrzeba. Urzadzenia typu PDF to maszynka do robienia pieniedzy , ale to juz temat na inna dyskusję. Wracajac do tematu co innego jak nie bateryjka. Paliwa kopalne nie skoncza sie za rok czy dwa - światowe zapasy tego surowca są bardzo duże. Zwrócie uwagę , że Rosja , Nigeria , Venezuela i OPEC reglamentuja wydobycie w celu utrzymania wysokich cen surowca , którego maja bardzo dużo. Można zastosowac układy elektryczne wspomagające jednostke napedowa - i tu zrezygnował bym z silników wysokoprężnych czemu... bo ich koszt produkcji i dostosowania do norm emisji spalin jest bardzo wysoki oraz ceny ON sa utrzymane sztucznie na poziomie niższym od benzyny. Koszt produkcji ON jest bardzo wysoki - energie mozna magazynowac w lekkich ukladach litowo-polimerowych. "doładowanie" elektryczne zmniejszy dość mocno zużycie paliwa. Jako całkowita odmianę można zastosowac wodór. BMW ma opracowana technologie. Wytwarzanie wodoru może być łatwiejsze w przyszłości przy zastosowaniu nowoczesnej generacji reaktorow nuklearnych , które wytwarzaja jako produkt uboczny wodór , który może być również wykorzystany przy uzdatnianiu kiepskiej jakości zasiarczonej ropy naftowej. Jednak moim zdanie nie ma alternatywy dla paliw kopalnych.

Rekin Król Szos!

Gaz do kuchenki nie do samochodu a na prąd to odkurzacz!

Opublikowano

o paliwa kopalne tez sie na zapas nie martwie. brazylia liczy na rope u wybrzezy, trzeba kibicowac coby przewidywania okazaly sie prawda, bo jak cos trysnie to beda tam trzecie najwieksze zloza swiata, kompletnie nie ruszone.

 

a pdf to syf i gnoj, normy euro to zielony marketing, wiadomo. kasa plynie, a placa klienci w serwisach

Opublikowano
Obecnie samochody na baterie (zaznaczam, na baterie, nie elektryczne) to totalna porażka i nieporozumienie, a ludziom wciska się do głów pierdoły, że są fajne.
Opublikowano
Pare miesiecy temu szf BMW na Ameryke powiedział ze samochody elektryczne w realnym świecie sie nie sprawdzają. A przyszłość ekonomicznych aut bedzie raczej związana z silnikami Diesla

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.