Skocz do zawartości

320D Problem po zalaniu benzyny do diesla M47N


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, Panowie przywiozłem z Italii 320D 150KM Touring z 2002 roku, kupiłem jako uszkodzone, tzn bardzo duży problem z rozruchem, jak już odpaliło to bardzo kopciła ogolnie nierówne obroty itd, po zwiezieniu do Polski INPA w ruch i wyszły uwalone wtryski, kupiłem 4 używane wtryski i podczas wymiany skapnąłem się, że ktoś wcześniej zalał benzyne zamiast ropy do auta i pewnie dlatego padły. Z baku spuszczone wszystko, wtryski wymienione-zakodowane i teraz tak autko odpala odrazu na wolych obrotach chodzi równo ale ma problem z wkrecaniem się na wyższe obroty, tzn od jakichs 1500 do 2200 slychać terkotanie i kawałek dalej już jakby lepiej się wkręcał i póżniej pod koniec obrotów znow to samo, dodam że teraz korekty wtrysków 0,4 0,3 0,5 0,4, podczas jazdy oczywiście brak mocy im bardziej wciśnięty pedał gazu tym bardziej się muli, ogólnie tak jakby ją przelewało bo ekonomizer potrafi iść poza skale tzn pokazuje ponad 20L i spalanie srednie 16L. Macie jakieś pomysły gdzie zajrzeć dalej ?

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano

1) w kwestii terkotania: czy wymieniłeś miedziane podkładki pod wtryskiwaczami?

2) a co do braku mocy to to co zwykle: przepływka, sterowanie turbo, szczelność dolotu i wydechu do sprawdzenia. auto kopci?

Opublikowano
Tak wymieniłem podkładki na nowe z ASO, brak mocy wynika właśnie z tego problemu terkotania i trudnego wkręcania się na obroty.

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
zdejmij kolektor dolotowy i sprawdź, czy wszystkie klapki i nity są na swoim miejscu. jeśli nie ma, to już masz winowajcę... klapka raczej nie wpadła, bo by ci przekosiło cały silnik ale jakiś nit mógł się wyrwać.
Opublikowano
Wiesz co ściągałem już kolektor i klapki były już usunięte dlatego troche je wykluczyłem, tylko teraz pytanie czy ktoś je usunął czy wpadła wcześniej jedna i dopiero ktoś je usunął ;/

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
Jak auto było zalane paliwem a nie napędem. To powinieneś wymienić też filtr paliwa! Nie wiem jak to pompa CR zniosła, oraz wszystkie czujniki na szynie CR. Skoro masz inpę to zrób odczyty wartości korekt oraz resztę z silnika przy wyższych obrotach w czasie jazdy. Ważne tez jest czy po przejechaniu się i przeciągnięciu do końca obrotów na paru biegach pokazują się jakieś błędy w silniku.
Opublikowano
Właśnie błędów żadnych jedynie sterownik od świec ale to nie ma znaczenia, korekty wtrysków takie jak podałem ale to na biegu jałowym, którym dokładnie wskazaniom przyjrzeć się na Inpie poza wtryskami ?

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
Ciśnienie na szynie CR i to co pokazuje przepływomierz czyli Air Mas, bo gdy masz złe paliwo lub jakiś problem z paliwem to komputer będzie świrował. Będzie próbował dopasować dawkę powietrza do dawki paliwa. Korekty sprawdź tez na wyższych obrotach pod obciążeniem.
Opublikowano
A powiedz mi gdzie podaje ciśnienie na szynie CR pod INPĄ ?

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
W wartościach analogowych tam gdzie sprawdzasz korekty wtrysków tylko chyba jedno menu wcześniej (Analog 2 chyba).
Opublikowano
Okay jutro to sprawdzę a jakie am być prawidłowe ?

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
Okay jutro to sprawdzę a jakie am być prawidłowe ?

 

przy każdym słupku w INPIE masz narysowaną skale, pole zielone i czerwone. jeśli będzie prawidłowe to będziesz widział od razu że jest na zielonym polu na skali.

Opublikowano
Ciśnienie na szynie CR i to co pokazuje przepływomierz czyli Air Mas, bo gdy masz złe paliwo lub jakiś problem z paliwem to komputer będzie świrował. Będzie próbował dopasować dawkę powietrza do dawki paliwa. Korekty sprawdź tez na wyższych obrotach pod obciążeniem.

nigdy tak nie będzie ... ECU zawsze dopasowuje dawkę paliwa do zmierzonego powietrza .... NIGDY ODWROTNIE

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Ciśnienie na szynie CR i to co pokazuje przepływomierz czyli Air Mas, bo gdy masz złe paliwo lub jakiś problem z paliwem to komputer będzie świrował. Będzie próbował dopasować dawkę powietrza do dawki paliwa. Korekty sprawdź tez na wyższych obrotach pod obciążeniem.

nigdy tak nie będzie ... ECU zawsze dopasowuje dawkę paliwa do zmierzonego powietrza .... NIGDY ODWROTNIE

 

Masz rację :duh: oczywiście że będzie dopasowywał dawkę paliwa do powietrza. '

Musisz popatrzeć na wartości oczekiwane przez ECU i zmierzone przez ECU bo to jest ważne! Wartości nie powinny się różnić więcej niż 10%.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie wszystkie wartości są w normie poza przepływomierzem, np wartość zadana 990 a wartość otrzymana 500, więc mówie może przepływka, zamieniliśmy na przepływomierz sprawny z kumpla 320d i to samo i znów inpa podaje takie wartości, co może być przyczyną takich wskazań ? Dodam jeszcze, ze po odpięciu podciśnienia i zaślepieniu od zaworu EGR jest troche lepiej, ale i tak auto nie jedzie tak jak ma jechac.

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
Na inpie pokazuje prawidłowe ciśnienie aktualne jest troszke wyższe od zadanego.

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
Nie jestem pewien czy nie trzeba zrobić adaptacji przepływomierza. Tak żeby od nowa nauczyło się pokazywać wskazania.
Opublikowano
W m47n nie trzeba nic robić po wymianie przepływomierza

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano
Dokładnie w m47n nie trzeba robić adaptacji.

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano

Ale ja nie mówię o przeprogramowaniu DDE po wymianie przepływomierza z starego modelu na nowy.

Ja mówię o zrobieniu adaptacji przepływomierza (wykasowaniu wartości zmiennych, gromadzonych w trakcie jazdy) po zalaniu paliwa zamiast ON. Paliwo mogło mieć wpływ na zgłupienie DDE i teraz dziwne cyrki się dzieją ogólnie z mieszanką paliwowo powietrzną.

Opublikowano
Panowie, po odpięciu EGR i zaślepieniu, auto jedzie lepiej ale tak zwiększyło się doładowanie, że zrzuciło węza z dolotu jak jedno jest powiązane z drugim ?? Macie jakie pomysły ?

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
Zawór N75 też już podmieniony był na inny i dalej to samo ;(

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.