Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!

zastanawiam sie nad wlaniem tego własnie oleju http://www.autoexpert.pl/plebiscyt_pdf/C-28.pdf. Miał ktoś doczynienia z olejami fuchs do samochodów osobowych?? wiem ze do cieżarówek, maszyn budowlanych i rolniczych oleje fuchs są najlepszym wyborem. Mam znajomego przedstawiciela fuchs i olej bede mieć 100% oryginalny a jak wiadomo w pl to podstawa :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
API ma CF i specyfikację BMW Long Life to oznacza że jest dobrej jakości tak że możesz go lać.
Opublikowano

jak możesz to poczekaj na XTL, może nawet już jest dostępny, w kwietniu jeszcze nie mieli w Gliwicach więc zdecydowałem sie na LM Diesel Synthoil

sam zasiegałem języka na forum skody u "góru" olejowego PAOLO ESCO, wkleje co napisał moze się przyda:

...

hehe zachwaliali u Ciebie LM 4100 5W/40 …w takim razie DIESEL SYNTHOIL 5W-40 (olej lekkiego biegu) będzie lepszy…i jest full syntetykiem na bazie polialfaoleiny PAO – tak jak pisałem.

Dodatkowo DIESEL SYNTHOIL 5W-40 ma API CF – wiec jest typowym olejem-w pierwszej kolejności zastosowania do silnika diesla! Ma normę alternatywną BMW Longlife-98

 

BMW wprowadził w 2004 roku specyfikację BMW Long Life-04, głównie dla olejów "low SAPS", przeznaczonych do najnowszych modeli benzynowych i Diesla (z filtrem cząstek stałych) spełniających normę Euro 4.

norma LL-01FE (Fuel Efficiency), to norma dla olejów z wydłużonym okresem wymiany i poprawiającym współczynnik sprawności silnika - została zachowana.

W użyciu pozostaje jeszcze trzecia norma LL-01 (bez fuel efficiency) zwykła norma LL

- BMW Longlife LL-98 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B3)

- BMW Longlife LL-01 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)

- BMW Longlife LL-04 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)

 

BMW

 

BMW - Oleje silnikowe do silników benzynowych, rok budowy przed 1998, lub

silników Diesla.

BMW Longlife-98 - Oleje silnikowe do silników benzynowych, produkcja - od

roku 1998.

BMW Longlife-01 - Oleje silnikowe do silników benzynowych, produkcja - od

września 2001. (minimalna jakość A3/B3)

BMW Longlife-01 FE - Oleje silnikowe dla określonych silników benzynowych,

produkcja od 2001. (minimalna jakość A3/B4)

 

BMW Longlife-04 - Oleje silnikowe dla określonych silników, produkcja od

2004 (minimalna jakość A3/B4)

 

Klasyfikacja olejów wg ACEA

 

Nowa klasyfikacja ACEA przewiduje ….

 

A - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych

B - Oleje do silników Diesla małej pojemności w samochodach osobowych i

dostawczych – to Ciebie interesuje

C - Oleje do silników Diesla z filtrem cząstek stałych w samochodach

osobowych

A3 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne o wyższych

wymaganiach niż A2. Mniejsze straty przy odparowaniu (Noack), wyższa

odporność na utlenianie.

B3 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne. Przewyższa ACEA B2 w

odniesieniu do czystości tłoka i stabilności lepkościowej.

B4 - Oleje do silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI).

 

Aktualnie obowiązuje najnowocześniejsza norma SM dla silników benzynowych oraz klasa CI-4 dla silników Diesla w pojazdach użytkowych. Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych nie są obecnie klasyfikowane w klasie API.

DIESEL SYNTHOIL 5W-40 ma specyfikacje:

API CF

ACEA B4-04 – aprobata taka jak u wszystkich pozostałych ! olejów przez Ciebie wymienionych. Dodatek ACEA –C3 C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8% (HTHS > 3,5 mPas). – w sumie Ciebie nie dotyczy. Więc nie biorę jej pod uwagę…to nie ma sensu przy silniku który ma 200 tys km.

oraz BMW Longlife-98

dlaczego nie wyższą specyfikację…hehe bo robienie ponownej specyfikacji kosztuje i Liqui Moly zrobiło taką specyfikację nową dla Top Tec 4100!!! Zwróć uwagę że ACEA B4-04 które spełnia DIESEL SYNTHOIL 5W-40 to stosunkowo nowa norma ! Jak do Twojego diesla na pewno będzie super. ACEA i tak jak poprzednio jest skierowana głównie dla silnika DIESLA! …powiem więcej…sam jeżdżę na tym oleju mimo, że nie ma on normy VW 505.01 do pompowtryskiwaczy…a czy to zle..wątpię bo olej ten bije na głowę LM top Tec 4100 5w/40 pod względem właściwości i jest full syntetykiem …a więc olejem godnym uwagi!

 

 

Jeśli masz pod bokiem Fuchsa to śmigaj i kup Fuchs Titan GT1 5W/40 ..najlepiej w technologii XTL …dodatek ten sprawia że olej jest zdecydowanie szybciej rozprowadzany w zimnym silniku!!! Ale ten Fuchs to nie 100% syntetyk – choć naprawdę jest super!

TITAN Supersyn Longlife SAE 5W-30 NIE!!! daruj sobie ten olej! aha i nie jest full syntetykiem tylko " Ultra High Performance, extreme fuel-economy oil " wysokiej jakości olejem z nastawieniem na ekonomię …. zdecydowanie słabszy olej niż LM I Fuchs GT1!!!

Kup DIESEL SYNTHOIL 5W-40 lub Fuchsa GT1 5W/40 – POLECAM OBA!

Opublikowano
kurde ale wychodzi na to ze to nie jest pełen syntetyk... :roll: to wymiana co 10tys km bo 15 pewnie nie wytrzyma i nie bedzie miec idealnych właściwości :(
Opublikowano

a jednak chyba nie do końca...

Titan GT1 5W/40 XTL , Titan GT1 Pro C-3 5W/30 XTL

 

Jak widać, bez wnikania i rozdrabniania się na czynniki pierwsze - te dwa Fuchsy to oleje na bazie syntetycznej - cokolwiek ma to znaczyć ...( a może np. oznaczać “Group III” can be legally labeled “Synthetic” - “Synthetic” is a marketing term, not a technical term)...jak w przypadku pewnej marki - mamy tu szansę zakupić olej z domieszką bazy syntetycznej, zapewne wzbogacony polimerami i dodatkiem HC.

 

---> Fuchs Pro Flex 5W/30 XTL

 

Bardziej zaskoczony byłem kartą Fuchsa Pro Flex 5W/30 XTL a zwłaszcza składem oleju bazowego (choć w sumie wiadomym było, że Fuchs nie jest pełnym syntetykiem). Pro Flex ma całkiem porządne parametry i liczyłem, że baza tego oleju bedzie także syntetyczna....a tutaj "rafined mineral oils" - podobnie jest z GT1 Longlife III 5W/30 czyli raczej wysoko przetworzony HC poprawiony i ulepszony polimerami.

 

...

 

---> Każda baza olejowa HC, PAO i Ester może mieć przewagę nad innymi.

HC najlepiej czyści, PAO jest najbardziej odporne na ścinanie a Estry są najbardziej stabilne termicznie. Domyślam się, że dodając PAO do grupy III producenci zwiększają wydajność.

więcej str. 181 "Jaki olej do tdi" OCP

Opublikowano
dzięki wielkie andie :cool2: :cool2: zamówiłem Fuchs titan gt1 xtl 5w40 5l za ok 165zł (po rabacie u znajomego) jak wymienie to podziele sie info na temat tego oleju :cool2: najważniejsze olej prosto od dystrybutora wiec 100% ori :D :D
Opublikowano

nie ma za co

napisz jak po wymianie

sam chciałem go kupić, jednak gosć z Fuchs polska gadał że dopiero ok. lipca będzie, a ja w kwietniu zmieniałem

mi weszło dokładnie 5l, więc dokupiłem litr na dolewki, wiec zastanów się nad ilością

 

pozdr.

Opublikowano
mi na 15 tys bierze ok 0,2-0,3l(na motulu) wiec myśle ze tu bedzie podobnie a litr zawsze można zamówić i na nastepny dzień mam :D już sie nie moge doczekać wymiany :mrgreen:
  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy można ten olej zalać do auta z filtrem DPF ? Narazie mam wlany Castrol SLX Professional 0w30 - Low Saps czy to dobry pomysł z przejściem na tytułowego FUCHS'a ?

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
Czy można ten olej zalać do auta z filtrem DPF ? Narazie mam wlany Castrol SLX Professional 0w30 - Low Saps czy to dobry pomysł z przejściem na tytułowego FUCHS'a ?

 

jak najbardziej :cool2:

 

TITAN GT1 5W-40

NajwyŜszej klasy olej silnikowy do

samochodów osobowych

i dostawczych z wydłuŜonymi

i standardowymi okresami wymian. Został

opracowany specjalnie do pojazdów

wyposaŜonych w systemy oczyszczania

spalin

i turbodoładowanie. Zapewnia optymalny

rozruch w niskich temperaturach, niskie

zuŜycie oleju oraz ograniczoną emisję

spalin do atmosfery.

Opis:

Najnowsza generacja silników spalinowych,

charakteryzujących się niskim zuŜyciem

paliwa, wydłuŜonymi przebiegami pomiędzy

wymianami i niską emisją splin do atmosfery,

wymaga zastosowania olejów silnikowych o

najwyŜszych parametrach technicznych.

Jednocześnie bardzo istotne jest zapewnienie

długookresowej Ŝywotności systemów

oczyszczania spalin. TITAN GT1 5W-40

wykorzystuje najnowsze pakiety dodatków

uszlachetniających, które zapewniają

najwyŜsze parametry techniczne. TITAN GT1

5W-40 gwarantuje łatwy rozruch silnika w

niskich temperaturach otoczenia, doskonałą

stabilność termiczną i ochronę przed

zuŜyciem.

Zastosowanie

TITAN GT1 5W-40 spełnia wymagania

najnowszych silników benzynowych i diesla.

Spełnia wymagania wielu producentów

pojazdów, w tym silników VW z

pompowtryskiwaczami. TITAN GT1 5W-40

moŜe być stosowany w pojazdach

wyposaŜonych w systemy oczyszczania spalin

jak równieŜ w pojazdach, w których te systemy

nie występują. TITAN GT1 5W-40

charakteryzuje się doskonałymi

właściwościami smarnymi, nawet w

najtrudniejszych warunkach pracy. Jest

mieszalny i kompatybilny z innymi, markowymi

olejami silnikowymi, jednakŜe domieszki olejów

obcych mogą spowodować obniŜenie

parametrów technicznych.

Korzyści

· Zalecany do samochodów osobowych

róŜnych marek

· Dopuszczony do stosowania

w silnikach diesla marki VW

z pompowtryskiwaczami zgodnie

z normą VW 505.01

· Wysoka stabilność termiczna

· Łatwy rozruch w niskich temperaturach

otoczenia oraz szybka cyrkulacja oleju

w układzie.

· Doskonałe zabezpieczenie przed

zuŜyciem (wałek rozrządu, popychacze

zaworów)

· Niskie odparowanie skutkujące niskimi

ubytkami.

· MoŜe być stosowany równieŜ

w silnikach benzynowych.

Specyfikacje/dopuszczenia

· ACEA C3

· ACEA A3/B4

· API SM/CF

· BMW LONGLIFE-04

· FORD M2C917-A

· MB APPROVAL 229.31

· PORSCHE A40

· RENAULT RN0700/RN0710

· VW 502 00 / 505 00 / 505 01

Rekomendacje Fuchs

· FIAT 9.55535-S2

 

Charakterystyka techniczna

Gęstość w 15oC DIN 51757 0,854 g/ml

Kolor DIN ISO 2049 2,0 ASTM

Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 250oC

Lepkość dynamiczna w -30 oC DIN 51 398 6100 mPas

Lepkość kinematyczna w 40oC DIN 51562-1 85,0 mm2/s

Lepkość kinematyczna w 100oC DIN 51562-1 14,2 mm2/s

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze pod oknem prawie sprzedawcę produktów Millers'a - który wybrać Fuchs czy Millers ?

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze pod oknem prawie sprzedawcę produktów Millers'a - który wybrać Fuchs czy Millers ?

 

to już zależy od Ciebie :D ja mam przedstawiciela Fuchs pod nosem i od niego biore duze ilości olejów silnikowych, przekładniowych oraz hydraulicznych do cieżarówek i maszyn rolniczych i mam pewność ze olej zawsze jest ori :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wlany FUCHS Titan GT1 z punktu, który zaopatruje przedstawiciel na warszwę - też powienien być oryginalny :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sam zasiegałem języka na forum skody u "góru" olejowego PAOLO ESCO, wkleje co napisał moze się przyda:

na forum BMW masz to samo a nawet więcej bez pytania guru Skody.

trzeba tylko wszystko przeczytać a nie w jednym, temacie sto takich samych pytań.

zerknij:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=50554&start=90

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

po to pytałem, bu tutaj w większosci tylko ściagnięte dane z netu...

 

nie jestem ekspertem olejowym bynajmniej.

poskładałem tylko oficjalne źródła z netu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po to pytałem, bu tutaj w większosci tylko ściagnięte dane z netu...

 

nie jestem ekspertem olejowym bynajmniej.

poskładałem tylko oficjalne źródła z netu

no i to samo mniej więcej a nawet więcej wyczytałem z oficjalnych i laboratoryjnych źródeł.

zresztą zapomniałem już dawno to na co 4 bite dni poświęciłem żeby zrozumieć i opisać te normy.

więc dlatego nie jestem ekspertem bo mi to niepotrzebne do niczego

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.