Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam następujący problem czytam i czytam dużo na forum ale nie znalazłem problemu takiego jak mój opisze po kolei co i jak.

Ciągle od zakupu auta walczyłem z klimatyzacją nabijałem ją chodziła czynnik uciekał wytrzymywał pół roku tak.

Zimą tego roku nie wiem czemu szlak mi trafił panel klimatronika ( kompletne przestał czymkolwiek sterować martwy) wymieniłem go na inny używany zakupiony na allegro.

Cena była dość dobra panel 70zł plus przesyłka.

Podmieniłem panel sprawdziłem że wszystko chodzi poza załączaniem sprężarki nie chodził wentylator klimatyzacji nie załącza sprężarka ani nie podnosiły się obroty w skrócie martwica.

Pomyślałem że uciekł czynnik chłodzący już kompletnie i czujnik ciśnienia rozłączył całkiem układ.

W końcu teraz przyszły upały wziąłem się za auto porządnie i wymieniłem parownik który po dodaniu kontrastu do układu ewidentnie pokazał wyciek.

Zakupiłem nowa chłodnicę klimy i przy okazji chłodnice wody (była w opłakanym stanie) wymieniłem całość sam problemu z tym nie było. Ładny i szybki dostęp.

Pojechałem nabić w środę klimę i okazało się ze po nabiciu czynnika weszło 1200g czy coś tak z tego co pamiętam klima wciąż nie załącza się nic cisza jak opisałem wcześniej.

Jako ciekawostkę którą przed chwilą sprawdziłem to mogę powiedzieć w nocy wydawało mi się, że klima się na chwilę załączyła poleciało bardzo chłodne powietrze ale padało i myślałem,

że tylko mi się zdawało ale coś mnie męczyło i przypomniałem sobie, że zdarzyło to się przy wyprzedzaniu i faktycznie poszedłem do auta zapaliłem silnik doje...m do pieca i co się okazuje?

Klima po włączeniu przycisku nie załącza się wystarczy tylko przy gazować do 4tys obrotów i łapie sprzęgło i włącza się wentylator. I klima pracuje jak ta lala do wyłączenia silnika aby ją załączyć ponownie muszę przy gazować na włączonej klimie. Sprawdziłem czujniki wysokiego ciśnienia przy z mostkowaniu pinów załącza się pierwszy bieg przy innej kombinacji też i drugi bieg od tak dla pewności ale działają bo po przy gazowaniu klima chodzi jak ta lala i sie płynnie przełącza między biegami.

Opublikowano
Dodam raz jeszcze klima ma super ciśnienia wszystko chodzi i chłodzi ok ale dopiero po przy gazowaniu do 4tys obrotów. Potem już bez gazowania klima chodzi jak ta lala. Jak nie przy gazuję raz mimo włączonego przycisku klimy na panelu klimatronika klima nie załączy się.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

A podłacz ją na krótko tzn pomijając panel - załącz ją na stałe

 

Moim zdaniem masz gdzieś zaśniedziały - przetarty przewód zasilający - przy większym prądzie z alternatora zasilanie przebija się i klima się - załącza się

 

Pozdro :D

Mario

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam kolegów mam nastepujacy problem nie mam napięcia na sprężarce klimatyzacji ani na wentylatorze. klima dzisiaj nabita chciałem zamostkowy na krotko zawór (czujnik) ten przy osuszaczu klimatyzacji ale nie wiem które piny czy któryś z kolegów wie gdzie są przekaźniki ewentualnie sterownik do klimy. Dodam ze mam zwykłą klimę na pokrętła

 

PS. po naciśnięciu przycisku dioda w środku się świeci wszelkie sugestie mile widziane

Opublikowano
Mówisz, że wszelkie sugestie mile widziane, a bezpieczniki posprawdzałeś :?: Niemcy, zwłaszcza w beemkach, lubują się w bezpiecznikach i chwała im za to. Z lokalizacją przekaźników może być kiepsko, bo te są porozmieszczane po całym samochodzie. Ale na pewno znajdzie się ktoś, kto wie gdzie szukać.
A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

bezpieczniki sprawdzone przynajmniej te pod maska w skrzynce z komputerami i przy akumulatorze.

chyba ze są gdzieś jeszcze?

Opublikowano
Mostkowanie czujnika nic ci nie da i nawet nie próbuj tego robić. Jest kilka innych możliwych przyczyn,wszystkich ci tu nie jestem w stanie wymienić,ale odezwij sie na pw to zdzwonimy się i pomogę ci posprawdzać krok po kroku to co trzeba.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Ile czynnika klimatyzacji wchodzi do 750 il rok 96'?...nie mam tej wartości na żadnej tabliczce .. Jutro jadę nabić klimę i nie chciałbym żeby nabili za mało lub za dużo..
Opublikowano
To jest na zielonej tabliczce na przednim pasie. Do E39 wchodzi 1,2 kg. Podejrzewam, że do E38 trochę więcej, pod dwójkę.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

2000g? To jest ogromna ilość i nie wiem czy osobówki tyle mają.

 

Do e39 wchodzi 1200 i 800. Nowsze miały mniej czynnika.

Do siódemki przed liftem chyba tak samo jak w przypadku e39 ,ale lepiej zapytać się w warsztacie gdzie robią klimę. Porządnym warsztacie, a nie u nabijaczy.

Opublikowano
Do 740iA wchodzi 625g czynnika. Skąd te liczby 2000 itd xD

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam pacjent to e38 z silnikiem m62b44. Od jakiegoś czasu nie zalacza mi się kompresor klimy tzn wogule nie startuje. Podlaczalem kompa i zdziwila mnie jedna rzecz ze w inpie w sterowniku klimy obroty silnika pokazuje 0. Dodam również ze nie dziala mi obrotomierz oraz ekonomizer.

 

Proszę o pomoc co sprawdzić oprócz bezpieczniki bo to już sprawdzone.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.