Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam! jesienia kupilem 320d z przebiegiem ok 140tys. zima zauwazylem takie objawy: jadac na niskich, stałych obrotach (np na tempomacie) czasem auto sie zdławi(podkreslam czasem).nie jest to strasznie meczace, nie trwa non stop ale jednak cos jest! co to może być?? w tej chwili ok 160tys przebiegu i pokazuje sie juz od jakiegos czasu kontrolka dpf.teraz do dpf ok 8000km.czy to moze byc to? tankuje na orlenie i zima tylko verve. wiosna wymienilem przy okazji oleju itp filtr paliwa. mialem na poczatku wrazenie ze to pomoglo ale jednak nie:/ to jedna sprawa.druga to jak juz wspomnialem filtr. 160tys- usuwac czy czyscic??poza tym dlawieniem i kontrolka nie widze zadnych problemow.jakie roznice w cenie i na ile czasu takie czyszczenie wystarczy? jezdze najczesciej po Warszawie czasem trasa. Chcialbym tez zrobic chipa czy w zwiazku z tym nie lepiej odrazu wywalic dpf?myslalem tez o wywaleniu seryjnego wydechu i zalozeniu czegos co bedzie delikatnie burczalo:) kolega na watku a propos koncowki tlumika ma zalozone RM motors i mowi ze git:) co o tym myslicie?? jedyne co mnie martwi w tej chwili to to dławienie i chcialbym to najpierw wyjasnic zanim wogole cos zrobie. Tak jak mowie w sumie to mi to nie przeszkadza, jest tylko na dosc niskich obrotach , stała prędkość w trasie. Obawiam sie czy chip nie nasili tych objawow. od razu mowie nie znam sie jestem zielony:D gdzie to robic w Wawie i okolice ew Lubelskie. Pozdrawiam i czekam na sugestie! Michal
Opublikowano
jedyne co mogę ci doradzic to w pierwszej kolejności diagnostyka czyli zczytac auto i zobaczyc co je tam naprawdę boli, poza tym pomyśl o wymianie DPF lub wycięciu i oszukaniu auta, tak i tak cie to zaraz czeka, a problemy z mocą to jedna z przypadłości jaką serwuje zużyty DPF. poza tym warto od czasu do czasu ściągnąc kontrolnie kolektor dolotowy, przeczyścic, zmienic może świece i separator oleju... wtedy masz na długi czas spokój i pewnośc, przychodzi kolej na tuning :)
Opublikowano

1. Jesli piszesz temat i masz w nim kilka pytań z różnej beczki to warto zrobić to tak, zeby było choć troche czytelne, ponumeruj pytania albo zrób odstępy między nimi

2. W pierwszej kolejnosci doprowadż auto do porządku a nie myślisz przede wszystkim o chipowaniu

3. To co pokazuje komputer odnośnie filtra DPFa z odliczaniem kilometrów to tylko szacunkowy przebieg, czas kiedy filtr powinien być sprawdzony. jeśli jest w dobrym stanie, dobry przepływ i dobrze sam się oczyszcza to wystarczy skasować przegląd i jeżdzisz dalej. Natomiast jesli stopień zapełnienia jest wysoki to warto zrobić wymuszone wypalanie. Natomiast jesli filtr generuje jakies błedy to trzeba dokładnie sprawdzić co jest przyczyną, wyeliminować błąd. Ostatecznie wyciać i wyłączyć programowo filtr.

4. Jesli jezdzisz głównie po mieście to filtr może mieć problemy z prawidłowym samowyalaniem, warto zrobić traskę raz w tygodniu, kontroluj stan oleju i sprawdzaj czy go nie przybywa.

5. Jeśli chodzi o to mulenie to podpiąc do kompa i odczytać błędy, sprawdzić co je generuje.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Z tym wycinaniem DPF-u to jakaś paranoja. Ci co się nie znają radzą takie głupoty tak samo jak wymiana opon z runflat na zwykłe a zazwyczaj auto fabrycznie zawieszenie ma przystosowane do runflata i po wymianie na zwykłe opony zawieszenie pracuje źle a ludzie gadają i piszą opinię, że opony kupili do bani. Wracając do tematu to Natek dobrze ci radzi. Ja mam już 170 tys przejechane i sprawdzałem DPF jak nowy, ale śmigam trasy często i Niemka pierwsza właścicielka tylko trasy robiła bo tak zobaczyłem w historii nawigacji. Trasa czyści DPF i przebieg nie ma tu znaczenia. Rozmawiałem z kolegą co ma warsztat do przystosowywania aut do specjalnych wymogów klientów i mówi mi, że dostaje czasem nowe lub małym przebiegiem auta i auto stoi mu na warsztacie tydzień dwa i jest co chwilę odpalane na wolnych obrotach i siada DPF więc już opracowali czyszczenie DPF-a ale ostatnio zapomnieli i mercedes jaki robił zapchał tak filtr, że nie zauważyli komunikatu i stanął całkiem. Musieli wypalać sadzę jakąś dawką wzbogaconą. On mi mówił, że mam lepiej mając BMW bo ponoć jak filtr traci ciśnienie czyli zapycha się to w nowych BMW komputer uruchamia zwiększoną dawkę paliwa by wypalić sadzę i sam się oczyszcza. Po wycięciu DPF-a jest kicha bo nowe auta kopcą. Pewnie widzieliście już nie raz nowe pasaty mercedesy co kopciły, dla mnie to żenada tak kopcić. Lepiej już kupić stary samochód wtedy to jest normalne, że kopci.
Opublikowano
No rzeczywiscie troche lipa tak zadymiac ale z drugiej strony wiekszosc ludzi pisze ze wcale im nic nie dymi ew czasem jak sie mocno wdusi... A moze ktos podac namiar na dobra stacje diagnostyczna w Wawie (ew okolicach) gdzie znaja sie na Bmw i moga mi sprawdzic to dlawienie i stan filtra a przy okazji nie wciskaja kitu i nie zdzieraja?? Bo w jednej juz bylem i gosc jak zobaczyl komunikat to odrazu stwierdzil ze trzeba zrobic czyszczenie za 1500zl albo wywalic :shock: bez zadnej diagnostyki. Co do filtra- raz w tygodniu na wycieczke zeby filtr byl ok?...z calym szacunkiem, ale nie sadzisz ze to troche przesada?:D na wycieczki jezdze wtedy kiedy mam na to czas i ochote a nie kiedy trzeba filtr przedmuchac:D jak nie bedzie problemu i mozna bedzie normalnie jezdzic to git. Jak nie to idzie do kosza i nawet nie ma o czym gadac:D Tym bardziej ze mieszkajac w Warszawie czasami z miasta wyjezdza sie przez godzine:D Wiec jednak bede szukal bardziej praktycznego rozwiazania. pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym wycinaniem DPF-u to jakaś paranoja. Ci co się nie znają radzą takie głupoty Po wycięciu DPF-a jest kicha bo nowe auta kopcą. Pewnie widzieliście już nie raz nowe pasaty mercedesy co kopciły, dla mnie to żenada tak kopcić. Lepiej już kupić stary samochód wtedy to jest normalne, że kopci.

 

Przesadzasz :duh: Skoro się znasz to napisz dlaczego nie warto go wywalać ? Ja usunąłem DPF-a mechanicznie i komputerowo i nic mi nie kopci, teraz nie muszę się o nic martwić co jest związane z tym ustrojstwem.

 

...z calym szacunkiem, ale nie sadzisz ze to troche przesada?:D na wycieczki jezdze wtedy kiedy mam na to czas i ochote a nie kiedy trzeba filtr przedmuchac:D

 

Dokładnie i dlatego ja się pozbyłem filtra bo jeżdżę 95 % po mieście a co tygodniowe jeżdżenie po autostradzie aby się wypalił jest dla mnie nieporozumieniem.

Opublikowano
dobrze że chociaż ktoś zna się na rzeczy i głupot nie gada, jak np. o przystosowaniu zawieszenia pod runflaty, a ten specjalista od przystosowań to pewnie DPF wyciąga i rozpuszczalnikiem przepala :) skoro potrafi go zapchac w tydzień na warsztacie to nie takie rzeczy potrafi :norty: gdzieś tam padła stawka 1500 za czyszczenie, to za podpięcie kompa i uruchomienie procedury czy oldskulowe mycie? w obu wypadkach kosmos... a dobrze usunięty filtr nie przysparza nam zmartwień, najwyżej pozytywy - jak zostało napisane najnowsze modele robią to same bo od jakiś 4- 5 lat myśli się o narastającym problemie stania w korkach ale wcześniej auto, szczególnie niemiecki segment premium było w założeniach przeznaczone głownie do komfortowych podróży autostradowych - poza modelami miejskimi, mało ich w tej klasie
Opublikowano
szczerze to nie mam pojecia za co te 1500zl koles spojrzal na kontrolki, przebieg i powiedzial ze zaprasza na czyszczenie za 1500... generalnie do ostatniego spotkania mu ufalem ale cos mi sie to nie spodobalo:D
Opublikowano

TRADEM

 

troche przesadzasz, każdy użytkownik może użytkowac auto w innych warunkach i ma inne potrzeby. Jesli Ty często robisz trasę to ok ale ktoś inny może jeżdzić tylko po mieście i może mieć z tym kłopot.

 

Co do kopcących "nowych" aut na drodze to nie wydaje mi się, żeby wszystkie auta miały powycinane filtry ale z drugiej strony jest to stosowane od ok 2005-2006 roku więc auta, które wygladają jeszcze względnie na nowe mogą jeszcze nie miec filtra. mam kolege z Volvo S60 D5 z 2004 r i tam filtra nie ma. Aut o też nie dymi.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
szczerze to nie mam pojecia za co te 1500zl koles spojrzal na kontrolki, przebieg i powiedzial ze zaprasza na czyszczenie za 1500... generalnie do ostatniego spotkania mu ufalem ale cos mi sie to nie spodobalo:D

 

uruchomienie procedury wymuszonego oczyszczania powinna być nieco wyższa od ceny standardowego podpięcia do komputera. NIektórzy biora za to 200 PLN i jestem w stanie to zaakceptowac. Czyszczenie chemia to koszt ok 500 PLN, więc 1500 PLN to jakaś pomyłka. Ale jak argumentem jest, "wie Pan, wymiana filtra to ponad 5 koła więc u mnie musi to kosztować" to nie mam uwag

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.