Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można, oleje są w pełni mieszalne ze sobą.
Opublikowano

:?: :?:

 

- oleje są nie mieszalne powstaną dwie wartswy tak jak w "drinku",

- lepiej dolać i mieć dwie wartswy niż jeździć na min.,

- ja bym kupił tą samą klasę czyl 0w-30 a ewentualne zmiany po pełnej wymianie oleju...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cytat z artykułu:

 

Oleje mineralne i syntetyczne można mieszać. Dawno temu /lata 70-te/, pierwotne syntetyki zawierały glikol, który powodował totalną inkompatybilność z innymi olejami – powodował zżelowanie w przypadku wymieszania ze standardowym olejem. Od wielu lat glikol nie jest stosowany, a syntetyki produkowane są na bazach polialfaolefinowych i estrowych. Są one bez wątpienia mieszalne z olejami konwencjonalnymi a na rynku znajdują się produkty, które de-facto są mieszankami olejów syntetycznych z mineralnymi. Najlepiej jednak jest mieszać oleje o tej samej klasyfikacji jakościowej – zapewnia to kompatybilność dodatków, a tym samym zachowanie ich efektywności

Opublikowano
- oleje są nie mieszalne powstaną dwie wartswy tak jak w "drinku"

 

Czy to pewne?

Do celow garazowych zlewam od dluzszego czasu rozne oleje w jedna butle.

Na ile pamietam to w srodku jest juz Mobil Delvac MX 15W-40, Shell Rimula (nie pamietam dokladnego oznaczenia) 15W-40, Shell Helix (nie pamietam dokladnego oznaczenia) 10W-40 no i resztka ostatnio lanego do BMW Mobil 1 New Life 0W-40.

Uzywam tej mieszanki do smarowania roznych bzdetow ale do samochodu bym jej nie zalal... :D

Jak dotad nic sie w w tej butli nie rozwarstwialo.

Pytanie jak to moze wygladac w wysokich temp i pod obciazeniem.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano
:?: :?:

 

- oleje są nie mieszalne powstaną dwie wartswy tak jak w "drinku",

- lepiej dolać i mieć dwie wartswy niż jeździć na min.,

- ja bym kupił tą samą klasę czyl 0w-30 a ewentualne zmiany po pełnej wymianie oleju...

 

oleje podane przez autora postu są pełnymi syntetykami o wysokiej klasie API, spełnianie wymogów tej klasy np SM/CF powoduje, ze olej musi być mieszalny z innym produktem tej klasy. Trzeba sprawdzić dokladnie parametry tych dwóch olejów ale jestem pewien na 99%, ze są w pełni mieszalne.

 

Wiadomo, że najlepiej uzupełniać olej tym samym co jest zalany w silniku ale dolweka 0,5 litra na pewno w niczym nie zaszkodzi.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Oleje sa mieszalne.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:?: :?:

 

- oleje są nie mieszalne powstaną dwie wartswy tak jak w "drinku",

- lepiej dolać i mieć dwie wartswy niż jeździć na min.,

- ja bym kupił tą samą klasę czyl 0w-30 a ewentualne zmiany po pełnej wymianie oleju...

 

Na czym opierasz swoją opinię?

Pytam bo to dość oryginalna teza.

Opublikowano
Oleje mozna mieszac- syntetyk do syntetyka, polsyntetyk do.......itp. Nie wpadajmy w paranoje bo trzeba bedzie sie zastanawiać czy mozna dopompowac kola z innego kompresora....... :D
Opublikowano
Oleje mozna mieszac- syntetyk do syntetyka, polsyntetyk do.......itp. Nie wpadajmy w paranoje bo trzeba bedzie sie zastanawiać czy mozna dopompowac kola z innego kompresora....... :D

Dokładnie ...

Opublikowano
:?: :?:

 

- oleje są nie mieszalne powstaną dwie wartswy tak jak w "drinku",

- lepiej dolać i mieć dwie wartswy niż jeździć na min.,

- ja bym kupił tą samą klasę czyl 0w-30 a ewentualne zmiany po pełnej wymianie oleju...

 

Na czym opierasz swoją opinię?

Pytam bo to dość oryginalna teza.

 

na doświadczniu z chemi z polibudy, parę lat mineło i ukazaliście mi, że nastąpiły zmiany,

 

dzięki :cool2:

 

jednak jako "staruch" w swoim aucie i głowie nie będę mieszał różnych płynów :wink:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
a jak w trasie komputer będzie kazal dolać Ci litr oleju a na stacji benzynowej nie będzie dokładnie takiego jaki masz a alternatywny to co dolejesz czy laweta? :mrgreen:

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

teoretycznie jest taka szansa, praktycznie nie:

1) przyzwyczajony z poprzedniej marki do częstego sprawdzania oleju, gdzie zużycie dochodziło do 1l/700km, sprawdzam często :cool2: ,

2) w LCI masz na ekranie navi, rysunek silnika z kreską poziomą o stanie oleju, w mikro skali ta sama miarka jest na wyświetlaczu komp. pokładowego, rozbieżność pomiędzy rysunkiem a bagnetem w moim aucie nie występuje,

3) na chilę obecną ~40 tys. przebiegu moje auto właściwie nie zużywa oleju,

4) z powodów braku na stacji oleju zmieniłem mniej popularną markę MOTUL :cool2: na wszędzie dostępny CASTROL EDGE :| ,

5) mam BMW assistance do 2015r...

 

ale na 100% będę pamiętał, że oleje z danej grupy są mieszalne :cool2: :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
teoretycznie jest taka szansa, praktycznie nie:

1) przyzwyczajony z poprzedniej marki do częstego sprawdzania oleju, gdzie zużycie dochodziło do 1l/700km, sprawdzam często :cool2: ,

2) w LCI masz na ekranie navi, rysunek silnika z kreską poziomą o stanie oleju, w mikro skali ta sama miarka jest na wyświetlaczu komp. pokładowego, rozbieżność pomiędzy rysunkiem a bagnetem w moim aucie nie występuje,

3) na chilę obecną ~40 tys. przebiegu moje auto właściwie nie zużywa oleju,

4) z powodów braku na stacji oleju zmieniłem mniej popularną markę MOTUL :cool2: na wszędzie dostępny CASTROL EDGE :| ,

5) mam BMW assistance do 2015r...

 

ale na 100% będę pamiętał, że oleje z danej grupy są mieszalne :cool2: :cool2:

 

Czy w silniku 3,0 jest bagnet ? Zastanawiam się z jakiego powodu zrezygnowali z niego w silnikach 2,0.

Opublikowano

cytat: "2) w LCI masz na ekranie navi, rysunek silnika z kreską poziomą o stanie oleju, w mikro skali ta sama miarka jest na wyświetlaczu komp. pokładowego, rozbieżność pomiędzy rysunkiem a bagnetem w moim aucie nie występuje,"

 

Ta osoba ma silnik 3,0 i auto z 2010r. Więc jak ?

Opublikowano
cytat: "2) w LCI masz na ekranie navi, rysunek silnika z kreską poziomą o stanie oleju, w mikro skali ta sama miarka jest na wyświetlaczu komp. pokładowego, rozbieżność pomiędzy rysunkiem a bagnetem w moim aucie nie występuje,"

 

Ta osoba ma silnik 3,0 i auto z 2010r. Więc jak ?

 

Ta osoba ma 330D, więc ma i bagnet.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Szukam na forum, ale niemoge znalesc odpowiedzi,

czy e90/91... 320d (177km, 184km) maja zwykly bagnet na ktorym mozna sprawdzic stan oleju ??, czy tylko przez komputer pokladowy ??

Opublikowano
powinien mieć, bo to diesel.

??? czemu diesel ma miec bagnet a benzyna nie ?!! troche dziwne uzasadnienie.

 

Gdzies wyczytalem, ze e90/91...320d niemaja bagnetu a poziom mozna sprawdzic, tylko prze kompa pokladowego co dlamnie jest nieporozumieniem, dlatego pytam bo mi to niepasuje.

 

Moze ktos potwierdzic jak to jest z tym bagnetem w wersjach 320d ?

Opublikowano

@Lendio,

 

Nie chodzi o uzasadnienie, ale BMW tak robi. O ile wiem w benzynie zrezygnowało z bagnetów, a w dieslu nie. Generalnie nie wiem z jakiego powodu - pewnie ma to związek ze sposobem pomiaru i jego pewnością.

Jako dowód, w sumie żaden :) , zobacz wpisy w tym wątku. Ci co mają benzynę, jak ja, nie mają bagnetu. Ci z od dieseli mają :lol:

 

Sprawdziłem właśnie, że N47 do 2008 ma bagnet. nr części 11438506777.

Zaraz sprawdzę późniejsze.

 

N47N też ma. Nr części 11438516508.

Oba po prawej stronie silnika.

Opublikowano
@Lendio,

 

Nie chodzi o uzasadnienie, ale BMW tak robi. O ile wiem w benzynie zrezygnowało z bagnetów, a w dieslu nie. Generalnie nie wiem z jakiego powodu - pewnie ma to związek ze sposobem pomiaru i jego pewnością.

Jako dowód, w sumie żaden :) , zobacz wpisy w tym wątku. Ci co mają benzynę, jak ja, nie mają bagnetu. Ci z od dieseli mają :lol:

 

Sprawdziłem właśnie, że N47 do 2008 ma bagnet. nr części 11438506777.

Zaraz sprawdzę późniejsze.

 

N47N też ma. Nr części 11438516508.

Oba po prawej stronie silnika.

 

 

OK , czyli wychodzi, ze jednak wszystkie e9.. 320d maja bagnet :D

 

Dzeki wielkie :),

NIemialem pojecia, ze bmw w benyznach moze niemiec a w dieslu tak (wczesniej nigdy sie niespotkalem z taka opcja w innych markach)

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.