Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Może mi ktoś powiedzieć czy skrzynia autom. GP wychodziła przed liftem do jakiego rocznika?

Chyba GM! General Motors... tak?

możesz to poznać bo: GM ma 5 biegów, inne 6 biegów.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Koledzy czy w skrzyni GM podczas dolewania oleju na pracującym silniku skrzynia ma być w pozycji P czy na D bo są różne szkoły.

N - luz

 

jak dasz na jazdę (D lub R) to wytworzy się ciśnienie, skrzynia zacznie ciągnąć, wtedy poziom będzie nieprawidłowy

jak dasz na postój (P) to będziesz miał zablokowaną skrzynię, nie wepchniesz lub nie wypchniesz auta z warsztatu, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Opublikowano
Koledzy czy w skrzyni GM podczas dolewania oleju na pracującym silniku skrzynia ma być w pozycji P czy na D bo są różne szkoły.

N - luz

 

jak dasz na postój (P) to będziesz miał zablokowaną skrzynię, nie wepchniesz lub nie wypchniesz auta z warsztatu, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Kazda skrzynia automatycza przy uzupelnianiu stanu oleju ma byc w pozycji- P-

Opublikowano
No to już wszystko jasne. Moja skrzynka cos zaczyna dziwnie sie zachowywać podczas włączania 5 biegu, dlatego postanowiłęm spróbować z wymianą oleju, a jak nie, to skrzynia pójdzie do przeglądu do fachowca. Szkoda, że nie można zastąpić skrzyni GM skrzynią ZF-a.
Opublikowano
Jak włączysz ją w pozycję P to jak przepchniesz auto np z dworu do warsztatu lub na podnośnik?

:?: :?: :?: :?: :?:

Nie rozumiem po co mam z "dworu" popychac samochod wazacy 2200 kg do warsztatu ?

Wjezdzam na podnosnik kolumnowy i dzialam... :mrgreen:

Opublikowano

A jaka jest różnica między P a N? Bo ja nie widzę żadnej, poza tym, że P blokuje skrzynię zapadką?

A uszkodzony automat jak wciągasz na lawetę? Na P czy na N?

Opublikowano
A jaka jest różnica między P a N? Bo ja nie widzę żadnej, poza tym, że P blokuje skrzynię zapadką?

A uszkodzony automat jak wciągasz na lawetę? Na P czy na N?

Ale co ma piernik do wiatraka ?

Czlowiek pytal na jakiej pozycji powinna byc skrzynia przy uzupelnianiu oleju a nie jak ja na lawete wciagnac ? :duh: :mrgreen:

Nie wiem jaka jest roznica miedzy P a N przy uzupelnianiu oleju,trzymam sie kart technicznych a one wyraznie mowia ze skrzynia ma byc w pozycji P.

Dla mnie to mozesz dolewac na PRNDs na raz.

 

Niekiedy jak automat jest uszkodzony,to nie dasz nawet rady lewarka na twoje P przestawic,wiec twoje teorie pozostaw dla siebie...

Opublikowano
Dla mnie to mozesz dolewac na PRNDs na raz.

 

Niekiedy jak automat jest uszkodzony,to nie dasz nawet rady lewarka na twoje P przestawic,wiec twoje teorie pozostaw dla siebie...

 

gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem...

potrafisz wbić PRNDs na raz??? :duh:

Opublikowano
gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem...

potrafisz wbić PRNDs na raz??? :duh:

Ja nie,ale ty nie powinienes miec z tym problemu :modlitwa: :roll2:

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Panowie nie mogę znaleźć coś o zmianie oprogramowania do ASB. Czy robi się, co to daje, jaki koszt?
Opublikowano
Może mi ktoś powiedzieć czy skrzynia autom. GP wychodziła przed liftem do jakiego rocznika?

Chyba GM! General Motors... tak?

możesz to poznać bo: GM ma 5 biegów, inne 6 biegów.

czy to tyczy sie tylko diesla?czy niema ZF 5cio biegowych w benzynie? po lifcie
Opublikowano
Pewny nie jestem ale chyba byly też wersje FL 3,0 benzynki ze skrzyniami GM. Niech mnie ktoś poprawi jeśli mówię żle. Moja jutro jedzie na lawecie do szpenia od ASB. Będzie sekcja i oględziny.
Opublikowano
N od P rozni mechaniczna blokada (bolce) ktorych N nie ma a P ma. Instrukcje sa jednak po to pisane by ktos z nich korzystal... chociaz sam chyba bym sie na dynamiczna wymiane oleju nie zdecydowal. Jestem po zwyklej i jest OK ;-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Skrzynia wyremontowana. Pierwsze 300 km już za mną. Spostrzeżenia narazie jak najbardziej ok. Wymienione zostały wszystkie tarczki (tak kazałem), przekładki, uszczelnienie całe, pierścienie teflonowe (jeden był pęknięty i zapięła mi z tego powodu dwa biegi razem co spowodowało spalenie tarczek) Regeneracja konwertera filt olej narazie do płukania na okres 2000km. Koszt 5000zł. Kosztownie ale mam nadzieję, że polata następne 200 tys km.

Teraz tylko dbać o czas wymiany oleju. No i zastanawiam się nad zmianą softu w sterowniku skrzyni. Robił ktoś z Was? Jeśłi tak to jakie spostrzeżenia?

Opublikowano

U mnie była taka sama awaria, tzn zapięła skrzynia dwa biegi na raz (chyba 2+3) i posypały się koszyczki. Wg mnie przy takim remoncie, spec powinien wgrać ci nowy soft i wyczyścić stare ustawienia (to nie to samo co błędy), by skrzynia nauczyła się wszystkiego do nowych elementów.

Zmieniaj olej co 40-50 tyś km i będzie ok 400 tyś km, a nie tylko 200 tyś km ;)

Opublikowano
e tam spec. Spec zrobił robotę mechaniczną a reszta zostaje dla mnie. Adaptacje już pokasowane, tylko stoje przed wyborem czy robić nowy soft co to zmienia i jak zachowuje się skrzynia. Jeśli zdaje to egazamin to musze poszukać tylko najnowszego oprogramowania do tego sterownika i sam wgram, dla mnie to nie kłopot. Chodzi mi tylko o opinie tych co już są po modzie z softem w swoich ASB
Opublikowano

Witam

 

każdy pyta :) to i ja będę. Nie jeździłem innym x5 niż swoim X5 3,0D grudzień 2004/218 k, proszę o info czy w normalnie działającej skrzyni przy automatycznej zmianie biegów w górę i dół, jako kierowcy wyczuwacie delikatne, trudno to opisać "bujnięcie" - zwłaszcza przy hamowaniu do świateł?

Ostatnio przy wymianie osłony gumowej przegubu mechanik zauważył wyciek oleju, po zdemontowniu osłon dolnych silnika stwierdził, że jest wyciek z okolicy miski olejowej skrzyni biegów. Autko "odciążyłem" od jazdy stoi w garażu i tylko sporadycznie gdzieś się ruszę. Po tym weekendzie, zamierzam jak najszybciej odprowadzić gdzieś w Warszawie (mieszkam tu) do mechanika/serwisu. W garażu na podłodze plama wycieku! Co mogło być przyczyną zaczynającego się wycieku?

Proszę o info gdzie w Warszawie(przeglądałem już stare wpisy - nie lenię się - chciałbym w miarę aktualne namiary) można moją betti oddać do roboty.

Ile kosztuje wymiana oleju+filtr+robocizna?

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.