Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pytanko o przyczyne: niekiedy jadą powoli na 1 biegu nie chce pozniej przezucic na 2 tylko musze na tipa i sam przezucic. pozniej jest wszystko oki. Jakies sugeste? prosze o pomoc. rok auta 2001
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeszcze dodam ze dzis zauwazylem ze czasem nie chce wejsc z 4 na 5. Czy moze to byc jakis czujnik? Wybieram sie na podlaczenie do kompa ale chcial bym wiedziec jakies przypadki z zycia aby sie jakos nastawic psychicznie pod wzgledem kosztow. Dzikeuje za pomoc
Opublikowano
Samochody typu X5 przed liftem miały problemy ze skrzynią. Dlatego ja liczyłbym na kompleksowe naprawianie skrzyni. Tymbardziej, że samochód ma już swoje latka. Nie znam się na tym, mówię tylko z doświadczenia, a miałem kilka Xów.
Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano
Mam pytanko. Gdzie znajdę warsztat zajmujący się naprawami w okolicach Kraków-Tarnów. Aby był zakład z doświadczeniem oraz z cenami nie z kosmosu?
Opublikowano

Nooo Panowie. Już jest wszystko oki. okazało się ze z misy delikatnie leje olej i było mało oleju w skrzyni i nie robiło ciśnienia. Po dolaniu oliwy wszystko wróciło do normy. Teraz czas na wymianę uszczelki.

Więc okazuje się, że nie zawsze musimy mówić o remoncie skrzyni :norty:

Opublikowano
nie ciesz sie za wczesnie, polecam sprawdzenie calej skrzyni ze szczegolnym zwroceniem uwagi na inne nieszczelnosci, samo dolanie oleju i wymiany uszczelki mzoe byc niewystarczajace.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
i nie zapomnij że do tej skrzyni dolewa sie olej dynamicznie, nie statycznie. wiesz na czym polega różnica? bo jesli nie to może być po skrzyni.
Opublikowano
Wymiana dynamiczna .Wytłumacz kolego dlaczego będzie po skrzyni przy wymianie statycznej ?.Rozmawiałem z ludźmi od skrzyń i jednak są zalecenia że jeżeli skrzynie mają ponad 250-350 tys km to przy wymianie dynamicznej na 70% będzie może być awaria więc nie zalecają tylko wymiana statyczna :cool2: Dodam że wymieniałem już tak w trzech autach i jest gitara :D.więc u ciebie to pewnie przypadek że tak się stało.
Opublikowano
przy wymianie statycznej skrzynia nie pracuje. dolewasz olej i myslisz ze jest ok poziom, ale jak uruchamiach auto i skrzynia zaczyna pracować, to okazuje sie ze oleju jest za mało! bo jest pompowany tam gdzie ma być pompowany. stąd było moje pytanie, bo przy zwykłej dolewce oleju bedzie za mało (o jakies 1,5l) i wtedy wiadomo co moze być jak jest oleju mało.
Opublikowano
przecież poziom oleju w skrzyni autom. GM sprawdza się na pracującym silniku, przy temperaturze oleju ASB 50st.C i przy odręconym odpowiednim korku z boku z skrzyni ( nie pamiętam teraz , który to korek), jeżeli jest niedobór, to należy wtedy uzupełnić brak, jeżeli np. podczas dolewania nalaliśmy za dużo, to nadmiar spokojnie wypłynie nam przez ten otwór ( po korku), należy pamietać o odkręcaniu tego korka w czasie pracy silnika wtedy poziom oleju jest niższy, w przeciwnym razie na nie pracującym silniku niepotrzebnie będziemy wypuszczali olej.
Opublikowano
dokładnie dolewasz do przelewu grzejesz skrzynkę wachlując dźwignią biegów gasisz i dolewasz i apiać odpalasz grzejesz do 50c i dolewasz aż się przeleje zamykasz korek i rura,można to nazwać procedurą wymiany jeżeli ktoś nie ma pojęcia to bedzie po skrzynce :D
  • Moderatorzy
Opublikowano

Gasisz i dolewasz!!!!

Mhmmm.. nowe cuda...

Opublikowano
Po wymianie filtra i uszczelki dolewasz olej do przelania odpalasz motor i wachlujesz i gasisz , odkręcasz korek z którego nic się jeszcze nie leje uzupełniasz do przelewu zakręcasz i odpalasz grzejesz do 50 c dolewasz do momentu jak się przeleje nic w tym nowego tak robią wszyscy chyba że ty masz jakąś inna technologię i ja tak robię i jest ok pozdro kolego
  • Moderatorzy
Opublikowano
Pierwszy raz słyszę aby ktoś gasił silnik w trakcie wymiany oleju w skrzyni.... A już widziałem wymianę w paru.
Opublikowano
Po wymianie filtra i uszczelki dolewasz olej do przelania odpalasz motor i wachlujesz i gasisz , odkręcasz korek z którego nic się jeszcze nie leje uzupełniasz do przelewu zakręcasz i odpalasz grzejesz do 50 c dolewasz do momentu jak się przeleje nic w tym nowego tak robią wszyscy chyba że ty masz jakąś inna technologię i ja tak robię i jest ok pozdro kolego

wiekszych bzdur nie czytalem.

Kolego jak nie wiesz,to raczej nie doradzaj bo pozniej bedzie placz bo skrzynia padla...

skrzynia ma byc rozgrzana do 40 stopni (olej w skrzyni),na pracujacym silniku dolewasz bo innej mozliwosci nie ma w X5 (brak korka przelewowego).Tym samym korkiem spuszczasz plyn ze skrzani i tym samym dolewasz..Mowa tutaj oczywiscie o x5 po lifcie.

Opublikowano
Kolego jak nie wiesz to nie pisz bo siejesz zamęt korek jest po prawej stronie( przelewowy ) lub inaczej służący do napełniania skrzyni ,są 2 a nie jeden tu już nie masz pojęcia nawet o prostych korkach .Jak można na pracującym silniku dolewać olej którego nie ma w skrzyni to dopiero jest szaleństwo :mad2: .Twoja porada prowadzi bezpośrednio do zarżnięcia skrzynki a nie moja jeżeli nie masz pojęcia to nie pisz lepiej. :cry2: i mowa tu o skrzyni 6hp26x skrzynka ma być rozgrzana do 50c a nie jak sugerujesz do 40c .Czytaj uważnie od początku wątek ze zrozumieniem.
Opublikowano (edytowane)
Piszcie obaj precyzyjnie, bo na początku skrzynie były GM 5 biegów, później ZF 6 biegów i mogły się różnić korkami. Edytowane przez pitong
  • Moderatorzy
Opublikowano
Kolego jak nie wiesz to nie pisz bo siejesz zamęt korek jest po prawej stronie( przelewowy ) lub inaczej służący do napełniania skrzyni ,są 2 a nie jeden tu już nie masz pojęcia nawet o prostych korkach .Jak można na pracującym silniku dolewać olej którego nie ma w skrzyni to dopiero jest szaleństwo :mad2: .Twoja porada prowadzi bezpośrednio do zarżnięcia skrzynki a nie moja jeżeli nie masz pojęcia to nie pisz lepiej. :cry2: i mowa tu o skrzyni 6hp26x skrzynka ma być rozgrzana do 50c a nie jak sugerujesz do 40c .Czytaj uważnie od początku wątek ze zrozumieniem.

 

Fabryczna instrukcja podaje temperaturę oleju skrzyni w czasie pomiaru poziomu 40 do 50°C

Więc nie ma się o co kłócić.

Przy wymianie oleju pierwszy raz nalewa się do przelania na zgaszonym silniku a następnie silnik pozostaje odpalony do końca procedury.

Tak np. robią to u Sosnowskiego w Gdańsku.... a mówią że to dobry znawca automatów...

Opublikowano

Fabryczna instrukcja podaje temperaturę oleju skrzyni w czasie pomiaru poziomu 40 do 50°C

Więc nie ma się o co kłócić.

Przy wymianie oleju pierwszy raz nalewa się do przelania na zgaszonym silniku a następnie silnik pozostaje odpalony do końca procedury.

Tak np. robią to u Sosnowskiego w Gdańsku.... a mówią że to dobry znawca automatów...

:cool2:

Opublikowano
Kolego jak nie wiesz to nie pisz bo siejesz zamęt korek jest po prawej stronie( przelewowy ) lub inaczej służący do napełniania skrzyni ,są 2 a nie jeden tu już nie masz pojęcia nawet o prostych korkach .Jak można na pracującym silniku dolewać olej którego nie ma w skrzyni to dopiero jest szaleństwo :mad2: .Twoja porada prowadzi bezpośrednio do zarżnięcia skrzynki a nie moja jeżeli nie masz pojęcia to nie pisz lepiej. :cry2: i mowa tu o skrzyni 6hp26x skrzynka ma być rozgrzana do 50c a nie jak sugerujesz do 40c .Czytaj uważnie od początku wątek ze zrozumieniem.

Wymieniales kiedykolwiek olej w skrzyni x5?,czy tylko widziales badz slyszales?Nie pitol glupot.W x5 po lifcie sa dwa rodzaje misek olejowych w skrzyni.Jedna z wbudowanym filtrem,druga z osobnym filtrem.Ta z osobnym filtrem nie posiada korka przelewowego z boku skrzyni.Dolewa sie do niej olej korkiem w misce.Czyli na zgaszonym silniku nalewasz do przelewu, Nastepnie odpalasz silnik i dolewasz do przelewu.temperatura wlewanego oleju ma byc 30-35 stopni,przelew przy 40 do 50 stopni.Poczytaj na stronie ZF-a...,jezeli oczywiscie potrafisz,bo widze ze masz z tym niemale problemy w ojczystym jezyku nie mowiac o obcym...

http://www.zf.com/na/content/media/united_states/corporate_replacement_parts_1/service_portfolio/passenger_cars/6HP26X-28X_Catalog.pdf

Strona 5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.